YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak bezpiecznie przewieźć motocykl??
Autor Wiadomość
areks72 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 428
Skąd: Zwoleń WZW
Wysłany: 2010-03-01, 19:44   Jak bezpiecznie przewieźć motocykl??

Jak w temacie. W piątek wybieram się nareszcie po odbiór moto (czekałem od października). Jadę dostawczakiem z kolegą. Może doradziłby ktoś jak zabezpieczyć moto przed upadkiem. A km mam ok. 700. Szkoda byłoby od razu uszkodzić go.
_________________
Areks72
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-01, 19:51   

Najbezpieczniej to byłoby w busie się przebrać i .....przyjechać na motocyklu.
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-03-01, 19:54   

Jeśli dostawczak ma w podłodze punkty mocowania pasów transportowych to potrzebne są dwa mocne pasy z naprężaczami i jeden może być słabszy również z naprężaczem.
Moto wstawia się przodem do samochodu (dobrze przed przednim kołem coś postawić, np. skrzynkęnarzędziową opartą o przednią ścianę skrzyni) a pasy przewlec za lagami nad dolną półką i ciągnąć równomiernie jedną i drugą stronę (uważać by pas czegoś nie uszkodził) aż do wciśnięcia przednich amortyzatorów i wypionowania moto. Trzecim pasem zabezpieczyć tylne koło przed przesunięciami na boki. Niejedno moto już tak Polskę przemierzyło. Powodzenia ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2010-03-01, 19:55   

Nie obejdzie się bez pasów transportowych, przednie koło najlepiej jakby oparło się o przednią ścianę przestrzeni ładunkowej. Pasy zakładaj w takim miejscu, żeby nie uszkodziły lakieru, uważaj podczas napinania pasa coby czegoś nie wygiąć, co jakiś czas zatrzymajcie się i sprawdźcie napięcie pasów, W miejscach grze pas styka się z moto możesz podłożyć kawałki materiału. Pasy powinny rozchodzić się promieniowo od środka moto, tak jakbyś go chciał rozerwać :hehe: tylko bez przesady to tylko tak coby zobrazować. Proponuję zwrócić szczególną uwagę podczas wprowadzania i wyprowadzania moto z samochodu używaj przedniego hamulca. Powodzenia
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
areks72 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 428
Skąd: Zwoleń WZW
Wysłany: 2010-03-01, 20:00   

Jeżyk napisał/a:
Najbezpieczniej to byłoby w busie się przebrać i .....przyjechać na motocyklu.

;D Wiem, że to wyjście byłoby najlepsze, lecz gwiazdka ta około 2 lat stała niejeżdżona więc wolałbym wszystko na spokojnie poustawiać i podregulować, żeby nie przedobrzyć, a ponadto nie ma żadnych papierów na jakikolwiek przejazd - moto od Niemca.
_________________
Areks72
 
 
Grzegorz Anis 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 1069
Skąd: Chelm
Wysłany: 2010-03-01, 20:28   

Arecki jesteś spryciula dasz se radę, zabierz stare zagłówki z tapczanika, jakiś siennik :) ze trzy pasy transportowe, poowijaj Yadziunię i do domu. Tu masz przykład jak (mniej więcej) to wygląda. http://www.swistak.pl/a28...AMOCHODOW.html#
_________________
Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-03-01, 20:47   

Jak będziesz miał uchwyty to najpewniej tak jak pisałem (w tym sanym czasie HORSZCZAR podobnie). Przednie koło zaprzeć o przednią ścianę (ta skrzynka oddali go trochę więc pasy będą bardziej skosem do przodu). Moto w pionie i amory przednie dociśnięte pasami aż do braku możliwości uginania się. Metoda pewna na bank ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Ravallo 



Rocznik: 2003
Wiek: 44
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 822
Skąd: CK / UK
Wysłany: 2010-03-01, 21:15   

kilka dni temu wysłałem moto busem na przejażdżke, dokładnie jak mówicie i jeszcze zaciagi plastikowe na hamulec dla pewności
_________________
Viva LasVegas
Zawsze musi się coś dziać, żeby się coś działo
 
 
DragMarco 


Rocznik: 2005
Wiek: 47
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-01, 22:10   Transport DragStara

Witam.

Przelicz, czy warto gonić kolegę dostawczakiem?
/piszesz, że trasa jest dość znaczna-700 km/

Przesyłam alternatywę ;D

Pisałem o transporcie kilka tygodni temu.

http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=3525

Polecam, ja byłem bardzo zadowolony.

Pozdarwiam :)

- scalono - Lokis
_________________
Jeździć tak...., aby zawsze wrócić do domu...
Ostatnio zmieniony przez Lokis 2010-03-01, 22:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DragMarco 


Rocznik: 2005
Wiek: 47
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-01, 22:45   Mimo wszystko polecam

Areks72.

Ja w dniu przekazania firmie transportowej motocykla byłem przy załadunku/ umowa kupna - sprzedaży/-chciałem widziec w jakich warunkach gwiazdka pojedzie do Krakowa lol .

Myślę, ze taniej i bezpieczniej Ci będzie dojechać jakąś osobową puszką i motorek bezpiecznie wysłać do domu.
Z kurierem po odbiór motorka umawiasz się na telefon, bądź na godzinę.

Przelicz bo warto... ;d
_________________
Jeździć tak...., aby zawsze wrócić do domu...
 
 
BtS 



Rocznik: 1998
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-03-03, 08:12   

a może zdjęcia porób - będziesz mógł tutaj wstawić i jak ktos będzie miał jakiekolwiek wątpliwości to obejrzy sobie "w praktyce" jak to wygląda..
 
 
areks72 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 428
Skąd: Zwoleń WZW
Wysłany: 2010-03-03, 17:13   

Oczywiście... Tak się zrobi. Jak będę na miejscu to porobię parę fotek.

[ Dodano: 2010-03-08, 19:27 ]
Jak już obiecałem wrzucam fotkę z transportu gwiazdki. Moto zostało zapakowane w sobotę ze Swinoujścia i dotrze do mnie jutro :brawo: :brawo:

[ Dodano: 2010-03-09, 13:24 ]
No..... Mam maszynę już na miejscu. Bezpiecznie i cała dotarła, bez skazy. :brawo: :brawo:

Dlatego też polecam tę firmę do transportu moto. Dzięki wszystkim za pomoc... :)

P1040101.JPG
Plik ściągnięto 554 raz(y) 463.24 KB

_________________
Areks72
 
 
Eisvogel 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 54
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 503
Skąd: Stuttgart/St.Wola
Wysłany: 2010-10-04, 22:36   Zabezpieczenie Draga do transportu

Jak juz pisalem w powitalni mam pytanie zwiazane z przewozem maszynki.Wynajalem przyczepke do przewozu motocykli i jutro jade po moja wybranke :dumny: tylko nie bardzo wiem w jakich miejscach najlepiej sciagnac ja pasami czy podlozyc cos pod pasy? czy moto ma stac na stopce ?(chyba nie ale nie wiem). Prosze o opisanie co i jak. Dzieki za pomoc

Pozdrawaim Eis
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-10-04, 23:09   

Eisvogel, jak assistance wiózł mi moto do warsztatu na lawecie samochodowej, to moto stało normalnie oparte na stopce. Na siedzenie kierowcy wrzucili jakąś gąbkę i tamtędy w poprzek moto od góry poszedł jeden pas. Drugim od przodu złapali na gmole. Jak naciągnęli to moto ani drgnęło...

[ Dodano: 2010-10-04, 23:18 ]
To Ci pewnie też pomoże:
http://picasaweb.google.p...894195069330578
http://picasaweb.google.c...CMyu-saT7fbCDA#
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
PIOTRUŚ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 210
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-10-04, 23:30   

ja jak wiozłem to jeden pas puściłem nad stacyjka miedzy bakiem a kierownica i potem pod spodem z powrotem (przerzucić na około ) i z drugiej strony tak samo tylko odwrotnie na krzyż i w tedy nie ma prawa drgnąć .... jeden pas na środku jest do kitu bo motocykl może się ugiąć na zawieszeniu lub w inny sposób i w tedy się przewróci ...powinno się tak mocno ścisnąć pas aby przednie zawieszenie dobiło do końca i tak zostało ....drag jest niski więc warto sprawdzić głębokość rynny w przyczepce żeby nie było niespodzianki albo jakąś deskę wsiąść na wszelki wypadek ;D
_________________
Suzuki GSF 650 SA
 
 
Rysiek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 2366
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-10-04, 23:52   

Sciągnij pasami moto na dół , żeby nie podskakiwał podczas jazdy . Wskakuj na siodło i w droge :D . Pozdrawiam .

1.jpg
Plik ściągnięto 481 raz(y) 258.59 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 466 raz(y) 255.48 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 471 raz(y) 264.64 KB

ost.jpg
Plik ściągnięto 454 raz(y) 265.77 KB

 
 
Eisvogel 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 54
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 503
Skąd: Stuttgart/St.Wola
Wysłany: 2010-10-05, 23:32   

Wielkie dzieki za pomoc i podpowiedzi. Malenstwo dojechalo cale i zdrowe do swojego nowego domku :dumny:

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group