YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
LIGHTBARY - PYTANIA
Autor Wiadomość
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2016
Wiek: 41
Posty: 1215
Skąd: Złotoryja&WDL
Wysłany: 2016-10-12, 22:10   

Do choppera takie cacko chcesz założyć, jak kto lubi....

_________________
Pozdrawiam Tomek


WDL na FB

http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
mike79 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 39
Posty: 620
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2016-10-13, 14:00   

To zależy, chcesz żeby świeciło a niekoniecznie wyglądało i było w dobrej cenie? To myślę że jest taka możliwość
;d
Poza tym podałeś najbrzydszy przykład :dumny:
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2016
Wiek: 41
Posty: 1215
Skąd: Złotoryja&WDL
Wysłany: 2016-10-13, 17:51   

mike79, w liku który podałeś jest taki opis:
LAMPA ROBOCZA 16 LED DIODOWA HALOGEN 48W 12-24 V
więc :googlooj: i aledrogo dało taki obraz jak powyżej ;)
_________________
Pozdrawiam Tomek


WDL na FB

http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
mike79 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 39
Posty: 620
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2016-10-13, 18:28   

Czepiasz się, bo chcesz się czepić. Podałem przykład zrobisz jak zechcesz :nie_wiem:
Jakbyś nie otwierał pierwszego zdjęcia a w googlach wpisał lampa robocza to wyjdzie parę fajniejszych lampek
https://www.google.pl/sea...3g-3zRior27M%3A :dumny:
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 42
Posty: 25
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2016-10-14, 19:08   

mike79 - na pewno takie halogeny poprawią widoczność, ale mi chodzi o najbardziej "skompresowane" rozwiązanie. Mam wersję custom i staram się jak najmniej ją obwieszać, aby nie stała się jeżdżącą choinką. Stąd też pomysł na zamontowanie lightbarów na teleskopach ;) Zastanawia mnie jedna rzecz - większość tych halogenów ma podany zakres napięcia zasilania, np. 12 - 24 V / 9 - 33 V, a to znaczy, że przy niższym napięciu muszą pobierać większy prąd, aby uzyskać odpowiednią moc świecenia :/

tqmeh - tak jak ktoś napisał, wszystko jest kwestią gustu. Pamiętacie Clarksona jakim skuterem jeździł w Wietnamie i te chromowane lusterka ;)

 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2016
Wiek: 41
Posty: 1215
Skąd: Złotoryja&WDL
Wysłany: 2016-10-14, 19:57   

Gandalf, czy ja coś mówiłem ws Twojego wyboru? temat był o sposobie świecenia a nie o wyglądzie, zakładaj co chcesz jestem z Tobą
_________________
Pozdrawiam Tomek


WDL na FB

http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Posty: 5065
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2016-10-14, 20:34   

Gandalf napisał/a:
Pamiętacie Clarksona jakim skuterem jeździł w Wietnamie i te chromowane lusterka
i jak się wyłożył :hahaha:
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 42
Posty: 25
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2016-10-14, 20:42   

tqmeh - spoko, luzik ;) Ja tylko mówię, że komuś mogą się takie halogeny robocze jak zaprezentował mike79 podobać, jego sprawa. Ja osobiście szukam czegoś dyskretniejszego i jak dla mnie są niepraktyczne - tym bardziej, że ich maksymalny pobór prądu jest dyskusyjny. Może się okazać, że się nimi obwiesisz i układ zasilania Ci siądzie ...

[ Dodano: 2016-10-14, 20:50 ]
pyra napisał/a:
i jak się wyłożył :hahaha:

Mówisz o tym: ( 3 min. 28 sek.) ? ;)

[ Dodano: 2016-10-15, 12:14 ]
OK - trochę wczoraj poszperałem po Internecie i znalazłem jeszcze takie kompaktowe reflektory (wyposażone w żarówki 12V 55W):



Czy ktoś z Was miał możliwość ich sprawdzenia ? Chodzi mi o jakość wykonania, sposób świecenia, funkcjonalność np. przy wymianie żarówki, itp ;)
 
 
LECHU 



Rocznik: 2004
Wiek: 62
Posty: 384
Skąd: Tychy-Jankes
Wysłany: 2016-10-15, 18:30   

Mam takie od roku,zamontowane na gmolach. Zmieniłem żarówki na ledowe,co do wykonania to nie ma się do czego przyczepić.
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 42
Posty: 25
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2016-10-17, 08:57   

LECHU - super, bardzo dziękuje za odpowiedź. To znaczy, że jest jakaś alternatywa na te reflektory soczewkowe, o których myślałem na początku ;) A jakie dokładnie żarówki LED w nich zastosowałeś ? Na stronie nie ma dokładnej specyfikacji, jest tylko podane, że są to: 12 V 55 W , ale nie ma podanego ich typu :/ A i jak one zachowują się na drodze, dają na tyle dobrą wiązkę, że oświetlają dodatkowo przestrzeń przed pojazdem, czy raczej należy je traktować, jako oświetlenie obrysu motocykla ? Dałbyś radę wrzucić jakieś zdjęcie, jak rozwiązałeś sposób montażu do gmola (ewentualnie opisać) ? Pozdrawiam
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2016
Wiek: 41
Posty: 1215
Skąd: Złotoryja&WDL
Wysłany: 2016-10-17, 09:52   

LECHU, Też chyba pójdę w tym kierunku, mam co prawda zakupione już coś ale te jakoś zacniej się prezentują.
Co do mocowania kupiłem uchwyty do gmoli.
Pozostaje jeszcze kwestia włącznika, w kpl był czarny z czerwonymi przyciskami ale daje z niego ryżem i trzeba poszukać czegoś o wyższym IP
_________________
Pozdrawiam Tomek


WDL na FB

http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Posty: 2540
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2016-10-17, 11:52   

Piszecie tutaj też o prądach. To pamiętajcie o obciążalności wyłącznika - chyba że przez przekaźnik.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !

Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 42
Posty: 25
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2016-10-17, 12:30   

OldDiver napisał/a:
... pamiętajcie o obciążalności wyłącznika ...


Święte słowa ... Ponieważ chciałbym wpiąć się instalacją lightbar'ów w układ zasilania świateł mijania (po staremu krótkich ;) ) na zasadzie połączenia równoległego, z zastosowaniem oddzielnego bezpiecznika oraz wyłącznika, wartość maksymalnego poboru prądu jest dla mnie dość ważna. Opcja zastosowania żarówek LED, tak jak napisał LECHU, wydaje się z tego względu dość ciekawa. Planuje zastosować bezpiecznik o odpowiednio mniejszej wartości, aby w razie awarii lighbar'ów nie utracić świateł mijania (poleci ten od lightbar'ów, a nie główny od świateł - kwestia tylko pomiaru amperomierzem, ile te żarówki będą pobierały prądu). Wpięcie się instalacją w okolicy lampy przedniej spowoduje uproszczenie całej instalacji, ponieważ nie będę musiał ciągnąć oddzielnego zasilania od samego akumulatora. Wyłączenie wszystkich świateł podczas wyjęcia kluczyka ze stacyjki, zgasi również lighbary, a oddzielny wyłącznik, zapewni regulację czy chcę mieć tylko światła mijania, czy światła mijania + lightbary. W teorii wszystko powinno wyjść, ale jak to mówią diabeł tkwi w szczegóły, stąd wolę wszystko dokładnie zaplanować ... tak jak to zrobiłem przy montażu dodatkowego światła stopu na LED’ach pod bagażnikiem ;)

Oczywiście, jeżeli prąd pobierany przez lightbary okaże się zbyt duży (a tego się trochę obawiam, bo aby uzyskać te 55 W świecenia, przy 12V zasilania - to jednak trzeba trochę tej energii dostarczyć), wówczas wrócę do koncepcji ciągnięcia oddzielnej instalacji od akumulatora. W końcu sezon się już kończy i motocykl postoi trochę w garażu, to i można będzie zdemontować kilka części, aby spokojnie dostać się do środka.
 
 
witek1965 



Model: PLECACZEK
Rocznik: 2008
Wiek: 91
Posty: 14003
Skąd: gdzieś z zadupia
Wysłany: 2016-10-17, 16:45   

Gandalf, zostań przy
Cytat:
koncepcji ciągnięcia oddzielnej instalacji od akumulatora. W końcu sezon się już kończy i motocykl postoi trochę w garażu, to i można będzie zdemontować kilka części, aby spokojnie dostać się do środka.
jedynie słuszna. Zapewnia święty spokój i poczucie bezpieczeństwa. Spalić instalacje można w kilka minut, odbudować już jest trochę trudniej ;/
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
 
 
Sokół 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 41
Posty: 22
Skąd: Sokołów podlaski
Wysłany: 2016-11-10, 20:36   

Panowie w mojej Yadzi angol, który był poprzednim właścicielem podpiął lightbary jakieś hamerykańskie z niewymiennymi żarówkami po 35w sztuka bezpośrednio do mijania z oddzielnym włącznikiem, używam ich jeżdżąc nocą i dają radę, bezpiecznik oryginalnej mocy siedzi i o dziwo nic się nie dzieje, mam zamiar albo wymienić wkłady na jakieś Led owe o ile dobiorę średnicę albo zrobić konkretną instalację tak jak mnie uczono na przekaźniku itd bo to jedyne prawidłowe rozwiązanie, takie oto moje zdanie na ten temat jest lol

pozdro

Sokół
_________________

 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Posty: 2540
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2016-11-11, 09:54   

Sokół napisał/a:
takie oto moje zdanie na ten temat jest

Nie widzę ... znaku zapytania. Tym bardziej pytania. ;p
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !

Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
Sokół 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 41
Posty: 22
Skąd: Sokołów podlaski
Wysłany: 2016-11-15, 08:04   

To nie pytanie a bardziej stwierdzenie, że instalacja wytrzyma nawet takie obciążenie dodatkowe, nie twierdzę, że jest to zrobione prawidłowo i na następny sezon sam będę przerabiał to tak jak napisałem albo na ledy albo z przekaźnikiem, japońskie instalacje najwidoczniej mają więcej przewodu w przewodzie niż chinskie skoro nic się jeszcze nie spaliło lol

pozdro

Sokół
_________________

 
 
misiek1971 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Posty: 84
Skąd: CIEPIELÓW
Wysłany: 2017-11-13, 11:37   

a jaką półkę i jakie lampy polecalibyście do lokomotywy tak aby zgrywały się z całością i nie powodowały złośliwych komentarzy
_________________
Żyj tak abyś nigdy nie żałował że czegoś nie zrobiłeś.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Posty: 5065
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2017-11-13, 12:18   

Oryginalne od Yamahy
_________________
Bo droga jest celem
 
 
misiek1971 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Posty: 84
Skąd: CIEPIELÓW
Wysłany: 2017-11-13, 15:46   

nic w przystępniejszej cenie
_________________
Żyj tak abyś nigdy nie żałował że czegoś nie zrobiłeś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta