LIGHTBARY - PYTANIA |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-01-11, 16:16
|
|
|
tqmeh napisał/a: | Pytanie czego oczekujesz | przede wszystkim dobrze oświetlonej drogi. Zarówno lampa główna oparta na żarówce H4 jak i Lightbary, które posiadam również oparte na żarówkach H4 nie zapewniają dobrego oświetlenia. Prawdopodobnie również wpływa na to ma sama budowa lampy, lustro itd. Droga oświetlona jest do bani i tyle.
Widoczność jasnych lamp opartych na Led, jest również większa od naszych "zółtek" |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2015-01-12, 19:18
|
|
|
Więc trzeba założyć soczewkę a do niej xenon.
Więcej było w tej sprawie ale znikło
ten temat jest o lightbarach, trochę sie rozjechał więc //pyra |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-01-12, 19:26, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-01-12, 19:33
|
|
|
Pyra, a co to sa te lightbary ? temat się nie rozmył wcale. Lightbary to nic innego jak dodatkowe oświetlenie. Czy jak w temacie oparcie, ktoś zacznie pisać o sissybarze, to tez kosz ? Więc jak jest temat Lightbary pytanie, to nic cojest związane z dodatkowym oświetleniem nie jest OT. Zasilanie lampy, czy to będzie żarówka H3, amerykański wkład lampy, żarówka H4, dioda Cree, czy palnik xenon, jest w temacie. I ni gra roli, czy ta dodatkowa lampa ma soczewkę, , światło dalekosiężne, rozproszone czy jeszcze inne. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
ciecio
Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 424 Skąd: Sam już nie wiem
|
Wysłany: 2015-01-12, 19:53
|
|
|
witek1965, moim zdaniem ma racje.
Ja np chciałbym aby lightbary pełniły funkcje czegoś w rodzaju świateł dziennych.
Chcę być widoczny bo od tego zależy moje bezpieczeństwo.
Więc informacje na temat różnych źródeł światła mogą być dla mnie przydatne.
Bo to, że lightbary mają być chromowane i ładne ti chyba jest jasne
Temat przeszedł na lampę główną, więc posprzatałem. Proszę przeczytać tytuł tematu.
dyskusję raczej też ograniczmy do konkretów, jesteśmy jednak w dziale technicznym//pyra
[ Dodano: 2015-01-19, 15:49 ]
Znalazłem coś takiego, wydaje się sensowne:
http://www.allegromat.pl/aukcja169477
Macie jakieś doświadczenie, ewentualnie przemyślenia na podstawie tego co widać? |
Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-03-11, 20:07, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
teper
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 52 Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 787 Skąd: Pacew
|
Wysłany: 2015-02-03, 15:56
|
|
|
remol71 napisał/a: | W naszych motocyklach zamontowane są prądnice 3-fazowe ze wzbudzeniem magnesami trwałymi. |
3 fazowe ??? Jedna to +12 a dwie pozostałe gdzie i po co ?
Czy może chodziło Ci o uzwojenia ? A to nie to samo co fazy |
_________________ If you want to be happy
for a day, drink
If you want to be happy
for a year, marry
If you want to be happy
for a lifetime, ride a motorcycle |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1856 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-03, 16:50
|
|
|
teper,
Obadaj schemat elektryczny na odcinku prądnica - regulator napięcia. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
teper
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 52 Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 787 Skąd: Pacew
|
Wysłany: 2015-02-03, 17:26
|
|
|
remol71 napisał/a: | teper,
Obadaj schemat elektryczny na odcinku prądnica - regulator napięcia. |
nie mam schematu ale to jakoś brzmi nie tak 3 fazowy ?
a jakie jest napięcie na jednej fazie ? |
_________________ If you want to be happy
for a day, drink
If you want to be happy
for a year, marry
If you want to be happy
for a lifetime, ride a motorcycle |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-03-11, 15:54
|
|
|
Mam nadzieję , że będę w temacie. Mianowicie pytanie do speców elektrycznych...W moim XV1900 mam zamontowane lightbary . Tak już go kupiłem. Moto zakupiłem w styczniu tego roku . Wszystko grało i wszystkie lampy świeciły jak się należy. W tą niedzielę była piękna pogoda ruszyłem sprzęt z podnośnika , odpaliłem i.....dupa. Główny reflektor pali wszystkimi światłami a lightbary nie.
Rozkręciłem główną lampę i natknąłem się na bezp. 6x30 10A profilaktycznie wymieniłem ale to nic nie dało. Sprawdziłem bezpieczniki pod siedzeniem i też wszystko gra. Od czego zacząć sprawdzanie co jest nie tak ? |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2015-03-11, 16:43
|
|
|
Sprawdź po przewodach od włącznika czy to faktycznie ten bezpiecznik, (o ile masz włącznik) możesz podać na próbę napięcie po włączniku (jeśli go nie masz to na przewody do lampy)- sprawdzisz lampy
Testuj przez bezpiecznik albo oddziel od przewodu jedno włókno które zadziała w razie potrzeby jako bezpiecznik |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-03-11, 18:14
|
|
|
tqmeh,
nie mam osobnego włącznika na lightbary. Zapalały się automatycznie wraz ze wszystkimi światłami.
Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie jak przekręcę kluczyk na ON świecą tylko pozycje w reflektorze i lightbarach, dopiero po zapłonie wszystkie lampy świeciły. Teraz ani pozycje w lightbarach nie palą ani po zapłonie drogowe z pozycyjnymi totalnie ciemno w lightbarach. |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2015-03-11, 18:17
|
|
|
Może będę banalny ale zacznij od żarówek. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-03-11, 19:25
|
|
|
Lokis,
już sprawdzone na samym początku poszukiwań |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2015-03-11, 20:06
|
|
|
RTP nie mam dodatkowego oświetlania więc z automatu założyłem że powinny mieć swój włącznik.
Skoro żarówki Ok leć po przewodach, sprawdź ciągłość plusa ale też minusa |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2015-03-11, 20:36
|
|
|
Przyczyn może być kilka. ale po postoju obstawiam brak przejścia na masie |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-03-11, 22:54
|
|
|
tqmeh, "przeleciałem" po stronie plusa ok ale po stronie masy dziwne sprawy
Lokis,
i masz rację, właśnie wróciłem z garażu. Miernik uczynił jasność
Rozkręciłem reflektor i wyszło, że bezpośrednio do wtyczki głównego reflektora jest podlutowany przewód pod (+) i doprowadzony do lightbarów . Masa była podkręcona pod obudowę reflektora i poprzednio chodziło...
Teraz jak sprawdzałem miernikiem w lightabarach to zamiast 12V było 7V. Wystarczyło , że sprawdziłem masę na śrubie obok i już było ok. Lightbary działają
Są dwa pytania , dlaczego minus "uciekł" oraz czy takie podłączenie lightbarów jest prawidłowe ?
Dodam , że pomiędzy dwoma śrubami masowymi obecnie mam 7Mohm zamiast zwarcia. |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2015-03-12, 10:28
|
|
|
Cześć,
minus zgodnie ze sztuką powinien być poprowadzony przewodem, producenci używają innych tańszych rozwiązań - np obudowa a to widać że różnie działa.
Przejście powinno na takim odcinku wynosić ułamkowe części Ohma.
Po tym co napisałeś nie jestem pewny czy masz poprawnie wykonaną instalację tzn jak najbardziej światła mijania czy pozycyjne mogą sterować dodatkowym oświetleniem ale powinno to iść przez przekaźnik który z kolei po bezpieczniku berze zasilanie z aku
Pozdr |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-03-12, 13:28
|
|
|
RTP napisał/a: | czy takie podłączenie lightbarów jest prawidłowe ? | na forum są podane schematy prawidłowego podłączenia lightbarów i temat był wałkowany. W skrócie tqmeh napisał/a: | światła mijania czy pozycyjne mogą sterować dodatkowym oświetleniem ale powinno to iść przez przekaźnik który z kolei po bezpieczniku berze zasilanie z aku
|
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2015-03-12, 13:36
|
|
|
Nie wiem jak masz dokładnie podłączone te lightbary ale powinny one dostawać zasilanie z przekaźnika a on powinien dostawać napięcie z akumulatora , natomiast sterowanie przekaźnikiem może być wzięte z lampy głównej a jeszcze lepiej powinno iść przez dodatkowy włącznik żeby była możliwość ich wyłączania. Kiedy lightbary są podłączone przez przekaźnik wtedy nie ma takiego obciążenia na przewody idące do lampy. |
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2015-03-12, 14:15
|
|
|
bynio napisał/a: | Kiedy lightbary są podłączone przez przekaźnik wtedy nie ma takiego obciążenia na przewody idące do lampy. |
Generalnie chodzi o obciążalność prądową styku w przełącznikach oświetleniach. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-03-12, 15:03
|
|
|
Koledzy wielkie dzięki za wszelkie porady .
Już wszystko wiem bo rozwialiście niedomówienia.
Doczytam resztę w historii tematu i mam nadzieję, że sobie poradzę.
Idzie weekend więc zakupię odpowiednie części i odpowiednią ilość i do roboty. Jeszcze tylko jedno , jaki przekaźnik zakupić ? Symbol ? |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
|