YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
LIGHTBARY - PYTANIA
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-01-11, 16:16   

tqmeh napisał/a:
Pytanie czego oczekujesz
przede wszystkim dobrze oświetlonej drogi. Zarówno lampa główna oparta na żarówce H4 jak i Lightbary, które posiadam również oparte na żarówkach H4 nie zapewniają dobrego oświetlenia. Prawdopodobnie również wpływa na to ma sama budowa lampy, lustro itd. Droga oświetlona jest do bani i tyle.
Widoczność jasnych lamp opartych na Led, jest również większa od naszych "zółtek"
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-01-12, 19:18   

Więc trzeba założyć soczewkę a do niej xenon.
Więcej było w tej sprawie ale znikło
ten temat jest o lightbarach, trochę sie rozjechał więc :miotla: //pyra
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-01-12, 19:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-01-12, 19:33   

Pyra, a co to sa te lightbary ? temat się nie rozmył wcale. Lightbary to nic innego jak dodatkowe oświetlenie. Czy jak w temacie oparcie, ktoś zacznie pisać o sissybarze, to tez kosz ? Więc jak jest temat Lightbary pytanie, to nic cojest związane z dodatkowym oświetleniem nie jest OT. Zasilanie lampy, czy to będzie żarówka H3, amerykański wkład lampy, żarówka H4, dioda Cree, czy palnik xenon, jest w temacie. I ni gra roli, czy ta dodatkowa lampa ma soczewkę, , światło dalekosiężne, rozproszone czy jeszcze inne. :nie_wiem:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ciecio 


Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 424
Skąd: Sam już nie wiem
Wysłany: 2015-01-12, 19:53   

witek1965, moim zdaniem ma racje.
Ja np chciałbym aby lightbary pełniły funkcje czegoś w rodzaju świateł dziennych.
Chcę być widoczny bo od tego zależy moje bezpieczeństwo.
Więc informacje na temat różnych źródeł światła mogą być dla mnie przydatne.
Bo to, że lightbary mają być chromowane i ładne ti chyba jest jasne ;D

Temat przeszedł na lampę główną, więc posprzatałem. Proszę przeczytać tytuł tematu.
dyskusję raczej też ograniczmy do konkretów, jesteśmy jednak w dziale technicznym//pyra


[ Dodano: 2015-01-19, 15:49 ]
Znalazłem coś takiego, wydaje się sensowne:

http://www.allegromat.pl/aukcja169477

Macie jakieś doświadczenie, ewentualnie przemyślenia na podstawie tego co widać?
Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-03-11, 20:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
teper 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 787
Skąd: Pacew
Wysłany: 2015-02-03, 15:56   

remol71 napisał/a:
W naszych motocyklach zamontowane są prądnice 3-fazowe ze wzbudzeniem magnesami trwałymi.


3 fazowe ?? ??? Jedna to +12 a dwie pozostałe gdzie i po co ?

Czy może chodziło Ci o uzwojenia ? A to nie to samo co fazy
_________________
If you want to be happy
for a day, drink
If you want to be happy
for a year, marry
If you want to be happy
for a lifetime, ride a motorcycle
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 16:50   

teper,

Obadaj schemat elektryczny na odcinku prądnica - regulator napięcia.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
teper 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 787
Skąd: Pacew
Wysłany: 2015-02-03, 17:26   

remol71 napisał/a:
teper,

Obadaj schemat elektryczny na odcinku prądnica - regulator napięcia.


nie mam schematu ale to jakoś brzmi nie tak 3 fazowy ?

a jakie jest napięcie na jednej fazie ?
_________________
If you want to be happy
for a day, drink
If you want to be happy
for a year, marry
If you want to be happy
for a lifetime, ride a motorcycle
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-03-11, 15:54   

Mam nadzieję , że będę w temacie. Mianowicie pytanie do speców elektrycznych...W moim XV1900 mam zamontowane lightbary . Tak już go kupiłem. Moto zakupiłem w styczniu tego roku . Wszystko grało i wszystkie lampy świeciły jak się należy. W tą niedzielę była piękna pogoda ruszyłem sprzęt z podnośnika , odpaliłem i.....dupa. Główny reflektor pali wszystkimi światłami a lightbary nie.
Rozkręciłem główną lampę i natknąłem się na bezp. 6x30 10A profilaktycznie wymieniłem ale to nic nie dało. Sprawdziłem bezpieczniki pod siedzeniem i też wszystko gra. Od czego zacząć sprawdzanie co jest nie tak ?
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-03-11, 16:43   

Sprawdź po przewodach od włącznika czy to faktycznie ten bezpiecznik, (o ile masz włącznik) możesz podać na próbę napięcie po włączniku (jeśli go nie masz to na przewody do lampy)- sprawdzisz lampy
Testuj przez bezpiecznik albo oddziel od przewodu jedno włókno które zadziała w razie potrzeby jako bezpiecznik
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-03-11, 18:14   

tqmeh,
nie mam osobnego włącznika na lightbary. Zapalały się automatycznie wraz ze wszystkimi światłami.
Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie jak przekręcę kluczyk na ON świecą tylko pozycje w reflektorze i lightbarach, dopiero po zapłonie wszystkie lampy świeciły. Teraz ani pozycje w lightbarach nie palą ani po zapłonie drogowe z pozycyjnymi totalnie ciemno w lightbarach. :(
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2015-03-11, 18:17   

Może będę banalny ale zacznij od żarówek.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-03-11, 19:25   

Lokis,

już sprawdzone na samym początku poszukiwań :)
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-03-11, 20:06   

RTP nie mam dodatkowego oświetlania więc z automatu założyłem że powinny mieć swój włącznik.
Skoro żarówki Ok leć po przewodach, sprawdź ciągłość plusa ale też minusa
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2015-03-11, 20:36   

Przyczyn może być kilka. ale po postoju obstawiam brak przejścia na masie
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-03-11, 22:54   

tqmeh, "przeleciałem" ;D po stronie plusa ok ale po stronie masy dziwne sprawy

Lokis,
i masz rację, właśnie wróciłem z garażu. Miernik uczynił jasność ;d
Rozkręciłem reflektor i wyszło, że bezpośrednio do wtyczki głównego reflektora jest podlutowany przewód pod (+) i doprowadzony do lightbarów . Masa była podkręcona pod obudowę reflektora i poprzednio chodziło...
Teraz jak sprawdzałem miernikiem w lightabarach to zamiast 12V było 7V. Wystarczyło , że sprawdziłem masę na śrubie obok i już było ok. Lightbary działają :brawo:
Są dwa pytania , dlaczego minus "uciekł" oraz czy takie podłączenie lightbarów jest prawidłowe ?
Dodam , że pomiędzy dwoma śrubami masowymi obecnie mam 7Mohm zamiast zwarcia.
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-03-12, 10:28   

Cześć,

minus zgodnie ze sztuką powinien być poprowadzony przewodem, producenci używają innych tańszych rozwiązań - np obudowa a to widać że różnie działa.
Przejście powinno na takim odcinku wynosić ułamkowe części Ohma.
Po tym co napisałeś nie jestem pewny czy masz poprawnie wykonaną instalację tzn jak najbardziej światła mijania czy pozycyjne mogą sterować dodatkowym oświetleniem ale powinno to iść przez przekaźnik który z kolei po bezpieczniku berze zasilanie z aku

Pozdr
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-03-12, 13:28   

RTP napisał/a:
czy takie podłączenie lightbarów jest prawidłowe ?
na forum są podane schematy prawidłowego podłączenia lightbarów i temat był wałkowany. W skrócie
tqmeh napisał/a:
światła mijania czy pozycyjne mogą sterować dodatkowym oświetleniem ale powinno to iść przez przekaźnik który z kolei po bezpieczniku berze zasilanie z aku
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
bynio 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 54
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-03-12, 13:36   

Nie wiem jak masz dokładnie podłączone te lightbary ale powinny one dostawać zasilanie z przekaźnika a on powinien dostawać napięcie z akumulatora , natomiast sterowanie przekaźnikiem może być wzięte z lampy głównej a jeszcze lepiej powinno iść przez dodatkowy włącznik żeby była możliwość ich wyłączania. Kiedy lightbary są podłączone przez przekaźnik wtedy nie ma takiego obciążenia na przewody idące do lampy.
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2015-03-12, 14:15   

bynio napisał/a:
Kiedy lightbary są podłączone przez przekaźnik wtedy nie ma takiego obciążenia na przewody idące do lampy.


Generalnie chodzi o obciążalność prądową styku w przełącznikach oświetleniach.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-03-12, 15:03   

Koledzy wielkie dzięki za wszelkie porady . :uklon3:

Już wszystko wiem bo rozwialiście niedomówienia.
Doczytam resztę w historii tematu i mam nadzieję, że sobie poradzę.
Idzie weekend więc zakupię odpowiednie części i odpowiednią ilość :browarek: i do roboty. Jeszcze tylko jedno , jaki przekaźnik zakupić ? Symbol ? :nie_wiem:
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group