YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: witek1965
2011-02-02, 21:14
LIGHTBARY w pigułce
Autor Wiadomość
kacmar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 1998
Skąd: SZ
Wysłany: 2015-09-25, 00:16   

teper napisał/a:
może to nie HD ale bardzo dobrej jakości i fajnej cenie robi mój znajomy zresztą też motocyklista :

http://www.smwproject.com/index.php?id=akcesoria


a masz tam jakiś upust :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

 
 
ciecio 


Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 424
Skąd: Sam już nie wiem
Wysłany: 2015-10-12, 19:26   

Dodaję GIF-a na którym widać różnicę pomiędzy włączonymi lightbarami a wyłączonymi.
Odległość od kamery to około 50 metrów

 
 
JOKER 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1304
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-10-13, 13:14   

:shock: Przepraszam ale jaką różnicę? Przecież ewidentnie to efekt słońca a nie lightbarów :nie_wiem:
_________________
To nie śmierć za rogiem, to czas Twoim wrogiem

 
 
ciecio 


Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 424
Skąd: Sam już nie wiem
Wysłany: 2015-10-13, 15:46   

To ciekawe, że reflektor się temu efektowi słońca jakoś oparł.
Ehhh JOKER, :mlotkiem:
 
 
mcmlxix 


Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 54
Dołączył: 23 Wrz 2021
Posty: 50
Skąd: SBI
Wysłany: 2021-10-07, 07:59   Odświeżenie pigułki.

Cześć. Super pomysł z tym tematem z pozbieraniem wszystkiego do jednej pigułki ale termin przydatności pigułki już dawno minął :hehe: : na fotosiku zdjęcia się zdeaktualizowały, linki nie działają i ogólnie czarny tunel.
Wiem jakie to może być wkurzające odgrzebywanie wiele razy wałkowanych tematów bo wszyscy już mają dopieszczone maszyny, wszystko działa jak należy, akcenty leżą gdzie indziej a tu pojawia się świeżak i marudzi zamiast poszukać. No więc na swoje usprawidliwienie powiem, że ostatni post w tym temacie jest sprzed 6 lat, link LIGHTBARY-PYTANIA [http://www.yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?p=168072#168072], gdzie niby można pytać o bieżące potrzeby i mają być bieżące linki do aukcji - nie działa.
Temuż ośmielam się podnosić znów pytanie z prośbą o pomoc. Sama zasada, podłączanie itp. są dla mnie jasne i nie pytam o sprawy techniczne ale chciałbym kupić coś w rozsądnej cenie (sorki ale 1200zł - bo i takie oferty widziałem - uważam za nieadekwatną cenę do tego towaru): lampy, stelaż, ew. wyłącznik. Wolałbym klasyczne lightbary niż te montowane na gmole z powodów subiektywnie estetycznych ;d
_________________
Maniek
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów

Wysłany: 2021-10-07, 08:14   

mcmlxix, Zobacz tu -> https://mikiwerke.wordpress.com/2018/05/15/lightbar-do-motocykla-yamaha-midnight-star/
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
mcmlxix 


Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 54
Dołączył: 23 Wrz 2021
Posty: 50
Skąd: SBI
Wysłany: 2021-10-07, 08:35   

OldDiver, Dzięki. Możesz polecić? Masz coś od nich albo znasz kogoś, kto ma?
_________________
Maniek
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów

Wysłany: 2021-10-07, 08:40   

mcmlxix, Nie ! Ale jest to znany wytwórca akcesoriów motocyklowych. Wiele rzeczy robi. Ma odpowiednie, profesjonalne narzędzia (laser) do obróbki metalu. Jest tez na FB.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów

Wysłany: 2021-10-07, 09:00   

mcmlxix napisał/a:
LIGHTBARY-PYTANIA [http://www.yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?p=168072#168072], gdzie niby można pytać o bieżące potrzeby i mają być bieżące linki do aukcji - nie działa.


Działa ale pod już innym linkiem -> https://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?p=168072#168072

(w starych linkach trzeba dać https zamiast http i wyrzucić www. )
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
mcmlxix 


Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 54
Dołączył: 23 Wrz 2021
Posty: 50
Skąd: SBI
Wysłany: 2021-10-07, 09:15   

OldDiver napisał/a:
w starych linkach trzeba dać https zamiast http i wyrzucić www

:doh:

To mam znów literaturę ;D
_________________
Maniek
 
 
Pietro13 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 54
Dołączył: 11 Sty 2020
Posty: 72
Skąd: Wojciechów
Wysłany: 2021-10-07, 13:05   

Witam, przełącznik polecam z firmy SMW Project
https://smwproject.com/akcesoria-motocyklowe/przelacznik-podwojny/
Ja takowy posiadam i jest rewelacja już z przekaźnikami i można podłączyć dwa obwody (źródła) oddzielnie jak masz mocniejsze żarówki albo pod jeden wyłącznik jak mniejsza moc. Ja zamontowałem lampy 33 W z żarnikiem, a pod drugi włącznik podpiąłem świecenie kierunkowskazów tzn. wersja amerykańska świecą cały czas i migaja jak działa kierunkowskaz, wyłącznik powoduje że możesz wyłączyć ciągłe świecenie i tylko jak sygnalizujesz zkręt to miga.
Tutaj jest fajny filmik jak montować te przełączniki.
https://www.youtube.com/w...ChopperMotovlog
_________________

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2021-10-07, 16:38   

OldDiver napisał/a:
Nie ! Ale jest to znany wytwórca akcesoriów motocyklowych.
znana to jest Kuźnia Motocyklowa ( mam od ok 8-miu lat i wszystko OK), Sępiołek, ale nie o to chodzi. No i Nautilus, ale juz bardziej ze złej strony ;/
Nie lepiej kupić sam stelaż ( to jest właściwie lightbar) a do niego osobno lampy. takie jekie się chce. A wybór jest spory. Są z żarówkami H3 i z tymi na upartego wszystko przejdzie. I przegląd i kontrola policji. Światła przeciwmgłowe są dopuszczone w motocyklu, a za nadużywanie grozi co najwyżej mandat. Za zamontowanie lamp niehomologowanych troche więcej może być kłopotów, od demontażu po zabranie dowodu rejestracyjnego. Ja mam akurat lampy z żarówką H4, homologowane, ale nie do motocykla, ponieważ tego typu lampy mozna miec tylko 2, a łącznie z główna jest ich 3. Sa dostepne w rozsądnej cenie na znanym portalu aukcyjnym, podłączoną na dwóch przekaźnikach. Na razie nie miałem problemów. Wszelakich lamp na znanych portalach jest mnogo, w rozsądnych cenach, podobnie jak przełączników.
Pietro13 napisał/a:
przełącznik polecam z firmy SMW Project
bardzo ładnie wykonany. Same przełączniki są dostępne za kilka złotych w każdym elektrycznym sklepie w razie gdyby padły, a to ważne, ponieważ cena jest mocno wywindowana.
Zdecydowanie tańsze, nie tak ładne jak te SMW są np. u tego sprzedawcy. Do włączenia i wyłaczenia lightbarów wystarczy pojedynczy.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pietro13 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 54
Dołączył: 11 Sty 2020
Posty: 72
Skąd: Wojciechów
Wysłany: 2021-10-07, 18:01   

Tak to prawda, że cena nie jest niska ale dodatkowym plusem który mnie skłonił do zakupu jest , że można podpiąć pod zbiorniczek płynu hamulcowego i nie zajmuje dodatkowego miejsca na kierownicy. Tak prawdą jest, że cena troche wysoka.
_________________

 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 74
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2021-10-07, 18:19   

XVS1300 w obudowie reflektora ma wyprowadzone dedykowane wolne białe złącze do lightbarów. Dodatkowy przełącznik jest zbędny. Chyba, że chcemy je zapalić niezależnie od świateł głównych. Potrzebna wtyczka 2 pin sumitomo MT090, dostępne np. na aliexpress.

Screenshot_20211007-191834_Opera.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 360.24 KB

 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3062
Skąd: Wrocław/Kiełczów

Wysłany: 2021-10-08, 07:07   

Pozwolę sobie zwrócić uwagę że lightbary (dodatkowe światła) w motocyklach formalnie są niezgodnie z "przepisami". Dlatego nie mogą one być na stałe sprzężone z światłami głównymi. Dlatego odrębny wyłącznik jest niezbędny a na przegląd wjeżdżać z wyłączonymi lightbarami.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2021-10-09, 00:22   

OldDiver napisał/a:
Pozwolę sobie zwrócić uwagę że lightbary (dodatkowe światła) w motocyklach formalnie są niezgodnie z "przepisami".
wybacz, ale pozwolę sobie stwierdzić, że masz tylko częściowo rację. Proponuję zapoznać się rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

http://isap.sejm.gov.pl/i...O/D20162022.pdf

Montaż dodatkowego oświetlenia w motocyklu regulowany jest tym właśnie rozporządzeniem. Kierujesz się stereotypami.
Oszczędzę ci przeszukiwania treści rozporządzenia, aczkolwiek zachęcam do zapoznania się i podam ci to na tacy :
Rozporządzenie to zezwala na montaż świateł przeciwmgłowych przednich.Lampy przeciwmgłowe powinny być rozmieszczone symetrycznie względem środkowej osi podłużnej motocykla. Miejsce ich montażu to nie dalej niż 40 cm od bocznego obrysu, nie niżej niż 25 cm i nie wyżej niż światło mijania.

Czyż nie w ten sposób mamy zamontowane Lightbary ?
Co do tego, że światła przeciwmgłowe są dodatkowymi światłami chyba spierać się nie będziemy.

Dodam, że oznaczenie świateł przeciwmgłowych to B-02B lub F3-04F3 i takie oznaczenie musi na szkle lampy + rzecz jasna oznaczenie homologacji europejskiej np. E20
oznaczenie B – 02 B (dotyczy zwykłych żarówek halogenowych.
Od jakiegoś czasu są już na rynku lampy przeciwmgłowe typu F3 – 04 F3 (dotyczy żarówek zwykłych halogenowych, ksenonowych i przede wszystkim LED.
Posiadam takowe lampy zamontowane w innym motocyklu i jeśli ktoś chce ich używać jako lamp poprawiajacych widoczność to gorąco polecam. Święcą mega jasno, odpowiednio ustawiono nikogo nie oślepiają i generalnie trzeba by trafic na naprawdę upierdliwego policjanta, żeby dostać mandat za używanie w nieodpowiednich warunkach.

W jakich warunkach można uzywać świateł przeciwmgłowych to chyba wiesz ? ;p

OldDiver napisał/a:
nie mogą one być na stałe sprzężone z światłami głównymi.
tu masz całkowitą rację. Mam nadzieję, że wiesz dlaczego.

OldDiver napisał/a:
na przegląd wjeżdżać z wyłączonymi lightbarami.
A niby co ma to spowodować, poza tym że przestzregasz przepisów.
Jeżeli uważasz, że diagnosta jest upośledzony, to się grubo mylisz.
Diagnosta może przymknąć oko, nie musi, ale może,i doskonale wie że dodatkowe lampy to nie jest ozdoba motocykla i jak zechce, a powinien, to zweryfikuje ci bardzo szybko wszystkie aspekty dodatkowego oświetlenia poczynając od homologacji, poprzez prawidłowe podłączenie i zastosowany typ lampy. C-out,R-out, CR-out,HR-out, HCR-out, HC/R-out więc trochę szacunku dla tych gości bo zasługuja na to. Jeżeli czegos nie widza, to nie chcą widzieć i słyszeć (np. głośnych wydechów)
Mnie zmusił do wymiany wkładu lampy z symetrycznej na asymetryczną. Miał do tego pełne prawo.
Natomiast na niedozwolone przepisami lampy dodatkowe przymknął oko ( HC/R). Sądzisz, że nie zorientował się ? Przy F3 szybko zareagował i cos go zaciekawiło. Był pewny, że są "lewe" i po sprawdzeniu oznaczeń z klosza lampy przybił pięknie pieczęć w dowodzie rejestracyjnym ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2021-10-11, 19:55   

OldDiver napisał/a:
Pozwolę sobie zwrócić uwagę że lightbary (dodatkowe światła) w motocyklach formalnie są niezgodnie z "przepisami"


Pozwolę sobie odpowiedzieć że mam zamontowane fabryczne i przepisy czy przeglądy średnio mnie interesują
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group