YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
NIEPEWNA JAZDA NA ZAKRęTACH
Autor Wiadomość
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2010-12-02, 17:26   

A u mnie zauważyłem dziwne delikatne wibracje na zakręcie (przenosi się to na kierownice).Guma wymieniona na nową w tym sezonie,łożysko główki-to co sprawdzałem jest OK.Więc nie wiem-zostaje mi ciśnienie (ale przy małym ciśnieniu były by wibracje ? ).
Albo źle wyważone- :roll:
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2010-12-03, 14:33   

przy za małym ciśnieniu raczej byś odczuwał "pływanie" moto
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-12-03, 16:08   

Lokis, i takie też miałem wrażenie, najgorzej w zakrętach. Po nabiciu odpowiedniego ciśnienia było OK.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2010-12-03, 17:13   

Lokis napisał/a:
"pływanie" moto

No właśnie to nie jest pływanie tylko wibracja-no teraz to już nie pamiętam czy występuje w obu kierunkach-lewo,prawo.Zobaczy się-demontaż koła i wyważenie na nowo.
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
Galder 



Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-03, 23:30   

Ja to dość często miewam "pływanie" w koleinach asfaltu po ciężarówkach, szczególnie w okolicy starych skrzyżowań, ale na to nie poradzi nic oprócz lepszych dróg.
_________________
Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-12-04, 10:45   

ja po pewnym czasie usztywnilem tylni amor prawie na maxa(zostawilem jeden zabek) i jezdzi sie super
 
 
ROBERT72 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2418
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2010-12-30, 22:23   

Podsumowując temat - dziękuję za wszystkie rady, sugestie odnośnie przyczyny zachowania się tak motocykla podczas jazdy.Na pewno wezmę je pod uwagę podczas przeglądu przed sezonem.Pozdrawiam wszystkich :ok:
 
 
Pejter 


Model: SYMPATYK
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 48
Skąd: Myszków
Wysłany: 2011-08-04, 21:15   

dziś trosze pojeździłem (moto stało nie odpalane już 3tyg - ale to norma brak czasu) i wiem,że moje wchodzenie w zakręty to jest jedna wielka porażka. Jak zakręt jest delikatny a jadę szybko to za chuja nie mogę go wyrobić, albo mnie ciągnie do rowu albo jak już mi się uda wejść to wychodzę na przeciwległy pas. Zauważyłem,że ja w ogóle nie skręcam tylko balansuje ciałem bo tak robiłem Simsonem. Jadąc dragiem moto wydaje mi się być toporne i nie ukrywam próbowałem skręcać kierownica ale się nie da wchodzac w zakręt mam odczucie jakby się włączyła blokada i h** krew mnie zalewa tyle pieniędzy i mało przyjemności. Czyżby to nie było moto dla mnie....? Pomocy :poddajesie:
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2011-08-04, 21:18   

Najpierw sprawdź ciśnienie w ogumieniu, doktoryzowano się już na ten temat. ;D
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
diabolique 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 51
Dołączyła: 02 Sie 2009
Posty: 195
Skąd: Katowice-JANKESKA
Wysłany: 2011-08-04, 21:19   

Poczytaj o przeciwskręcie albo najlepiej jak Ci to ktoś zademonstruje bo tak to walczysz z siłami żyroskopowymi i dlatego kierownica Ci nie skreca.
_________________
....zdobyć świata szczyt ,albo przeżyć jeden dzień.....
Życie kopie nas po dupie po to,byśmy mieli ją coraz bardziej twardszą na przyszłość .
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-08-04, 21:22   

Może moto krzywe? Wtedy takie efekty mogły by występować.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Pejter 


Model: SYMPATYK
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 48
Skąd: Myszków
Wysłany: 2011-08-04, 21:27   

soft napisał/a:
Może moto krzywe? Wtedy takie efekty mogły by występować.


moto 100% proste. To odpada.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-08-04, 21:36   

To jeszcze - kiepskie opony, ciśnienie
i do głowy mi przychodzi - czy nie próbujesz hamować bezpośrednio przed zakrętem lub w zakręcie? Wtedy położenie motocykla jest niemożliwe. Siła odśrodkowa podczas hamowania prostuje ci motocykl. Zero dotykania hamulca podczas wjazdu w zakręt ....
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2011-08-04, 21:37   

No to na początek albo poćwicz to. o czym Ci pisze Kasia albo użyj manometru i ewentualnie pompki.
W dalszej części diagnozowania problemu sprawdź jeszcze szprychy, luzy główki ramy i kół.
Może masz różne ilości oleju w lagach.
Ja pozostaje przy ciśnieniu (przerabiałem podobne objawy).
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
Ostatnio zmieniony przez Merlin 2011-08-04, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2011-08-04, 21:38   

Pejter napisał/a:
Czyżby to nie było moto dla mnie....? Pomocy :poddajesie:


Przeczytaj- Motocyklista Doskonały- a moto samo będzie skręcać ;D :scig:
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Pejter 


Model: SYMPATYK
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 48
Skąd: Myszków
Wysłany: 2011-08-04, 21:42   

SATURIAN napisał/a:
Przeczytaj- Motocyklista Doskonały- a moto samo będzie skręcać ;D
też myślałem o tej lekturze. chyba ja zakupie ;D

[ Dodano: 2011-08-04, 22:46 ]
soft napisał/a:
To jeszcze - kiepskie opony, ciśnienie


bieżnik opon jak najbardziej ok, Moto ma nakręcone 8400 od nowości. Kupiłem je od pierwszego właściciela. moto krajowe. chyba,że w grę wchodzi starość opon... a ile winno być ciśnienia w classicu przód/tył ?? ?
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2011-08-04, 22:16   

Pejter, Daj spokój ze sprawdzaniem bieżnika czy ciśnienia w oponach bo piszesz o klasycznych objawach skręcania na kwadratowo a to zwykły strach i brak techniki.

Ktoś Cię uczył jeździć czy jesteś samouk ? Jeśli samouk to szkoda czasu na doświadczenia, bo możesz nie zdążyć przed wizytą w rowie. Idź na kilka poważnych lekcji do szkoły jazdy albo (co mniej polecam) poproś kogoś doświadczonego z wiedzą o poważną demonstrację.
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2011-08-04, 22:22   

Pejter teraz w weekend będzie ekipa na jurze. Niech się ktoś doświadczony karnie na twoim sprzęcie. Będziesz miał pewność czy coś nie halo ze sprzętem czy raczej brak umiejętności.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-08-05, 06:30   

Pejter napisał/a:
[...] a ile winno być ciśnienia w classicu przód/tył ?? ?
tu masz wszystko podane
_________________


AB Rh+
 
 
WS
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-05, 12:03   

Pejter napisał/a:
w grę wchodzi starość opon

Ziółek napisał/a:
zwykły strach

Swiadomość jazdy na starych oponkach
Ja mam jeszzcze z 2003r
i czasami wynosi mnie na zakręcie lub uślizg tylnego koła na zakręcie opona kwadratowa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group