YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
NIEPEWNA JAZDA NA ZAKRęTACH
Autor Wiadomość
ROBERT72 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2418
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2010-11-19, 19:46   NIEPEWNA JAZDA NA ZAKRęTACH

WITAM WSZYSTKICH! Jeżdżąc zauważyłem trochę dziwne zachowanie mojej gwiazdki na zakrętach. Wjeżdżając w zakręt mam uczucie jakby przednie koło miało stracić przyczepność, ślizgnąć się. Nie mam doświadczenia jeżdżę od niedawna , motocykl kupiłem we wrześniu . Czy to może być spowodowane za małym ciśnieniem powietrza w oponie . Spotkałem się też z opinią że winne też mogą być łożyska główki ramy. Proszę o opinię i z góry dziękuję za odpowiedzi.Pozdrówki.
 
 
Galder 



Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-19, 19:55   

To może być także problem z techniką jazdy, być może nie dobierasz odpowiedniej prędkości wejścia w zakręt i odpowiednio nie gazujesz podczas pochyłu, a jak tam przeciwzakręty?
_________________
Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku.
 
 
ROBERT72 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2418
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2010-11-19, 20:13   

Na pewno też , ale staram się jezdzić wolno przed zakrętem zwykle redukuję bieg na niższy
a przy wyjściu lekko odwijam manetkę gazu co pozwala mi wyprowadzić motocykl z zakrętu.
Co do przeciwskrętu to próbuję ,ale chyba do końca jeszcze nie jestem pewien czy dobrze go robię :oops: . Na razie muszę się jeszcze dużo uczyć . Do nauki mam taką ulubioną boczną drogę o d długości 16 km jest na niej sporo zakrętów więc się nadaje ;d
 
 
Galder 



Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-19, 20:18   

Polecam świetną książkę "Motocyklista doskonały" Davida L. Hougha. Pewnie już wielokrotnie na forum była ta pozycja przedstawiana, w każdym razie autor pięknie tłumaczy co i jak.

Poza tym nie martw się, bo każdy ciągle się uczy, a pytać zawsze warto :)
_________________
Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku.
 
 
Łuki 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 57
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 234
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-11-19, 20:47   

Robert72 jaki stan przedniej opony i łożyska główki ramy?
Może tutaj jest przyczyna :nie_wiem:
_________________
Każdy dzień w siodle to .....dobry dzień.
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2010-11-19, 20:58   

A w jakim stanie jest opona? ?
 
 
ROBERT72 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 2418
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2010-11-19, 21:04   

LUKI- Jaki jest stan opony- właśnie zastanawiałem się kiedy należy ją wymienić , wizualnie niby ok. BRIDGESTONE głębokość bieżnika ok 5 mm , ale ma już 4 lata więc chyba czas pomyśleć o nowej . Z łożyskami to mi trudno powiedzieć musiał bym uderzyć gdzieś do mechanika. :nie_wiem:
 
 
Biały 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1612
Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
Wysłany: 2010-11-19, 21:29   

Ja na początku jak wchodziłem w zakręt, to musiałem zwalniać do minimum, bo mnie wynosiło z zakrętu (wchodziłem w zakręt na kwadratowo). Po przeczytaniu w motocykliście doskonałym, o przeciwskręcie pojechałem sprawdzić jak to działa i po wejściu w zakręt kolega jadący za mną powiedział że iskry poleciały spod podestu. Fakt, że tylko raz mi się udało, ale od tego momentu zastanawiam się, jak ja w ogóle mogłem wchodzić w zakręty nie stosując przeciwskrętu.
_________________
Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-11-19, 21:33   

ROBERT72 napisał/a:
Z łożyskami to mi trudno powiedzieć musiał bym uderzyć gdzieś do mechanika.

Podjedź do ściany, doprzyj przednie koło, daj na luz i popychaj w przód energicznie. Jak jest coś nie tak to poczujesz luz na kierownicy ( weż poprawkę na to, że są gumki i troszkę może się ruszać)

A luz powinieneś wyczuć na tej dużej śrubie.(czerwona strzałka)

yamaha-xvs650-drag-star-5.jpg
Plik ściągnięto 303 raz(y) 66.67 KB

yamaha-xvs650-drag-star-5.jpg
Plik ściągnięto 307 raz(y) 66.02 KB

_________________
Dawid Z.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3290
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-11-19, 22:12   

Tradycyjnie, sprawdź ciśnienie. Nie wiem dlaczego ale u mnie wystarczy 0,2, 0,3 mniej i moto wariuje.
Z przodu bodajże 2,25 bara.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
  Wysłany: 2010-11-19, 22:17   

Jeżeli motocykl w lewy i prawy zakręt wchodzi tak samo to pół biedy.
Cała bieda jeżeli w którąś stronę wchodzi super, w drugą zaś kiepsko. Może to świadczyć o walniętej symetrii motocykla i/lub główki ramy.
 
 
illusion 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 1702
Skąd: Poznań/Golęczewo
Wysłany: 2010-11-19, 22:21   

ROBERT72, W pierwszej kolejności sprawdź to co najprostsze , eliminuj przyczyny po kolei ... na pierwszy ogień ciśnienie w kole , to jest bardzo ważna sprawa . Swego czasu walczyłem z techniką , przegooglałem neta , już zabierałem się za wymianę pół moto a okazało się że ciśnienie po zimowaniu mam na poziomie 0,5 bar ;) i nie było to wogóle widoczne , maszyna nie wyglądała jak " na papciu" . Nie twierdzę że to jest Twoja przyczyna ale zanim wymienisz wymienisz łożyska weź do ręki manometr ;D
_________________
Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-11-19, 22:50   

Na pełne obciążenie (ale ja mam tak zawsze) przód 2,25, tył 2,50.
Na prowadzenie moto ma to duży wpływ. Co do objawów jakie opisałeś, to oprócz ciśnienia wygląda mi to na zużytą przednią oponę - i nie daj się zwieść samym wyglądem bieżnika.
Wieloletnia opona wiele razy być może uderzona potrafi czynić cuda. No i wyważenie koła, warto to robić 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-11-20, 10:02   

Jeździłem na Bridgestone to świetne opony 5 mm bieżnika to bardzo dużo, jeżeli nie ma widocznych guzów innych to oponę bym sobie podarował, oczywiście nikt nie zabroni Ci kupić nowych. To, co opisujesz może też być skutkiem nierówności i nawierzchni na drodze wiele razy miałem takie wrażeni, a 20 km dalej wszystko było porządku.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2010-11-20, 19:44   

Sprawdź sobie również olej w lagach.

fazzi, to i ja poproszę ;p
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
Zdzich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 63
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 452
Skąd: Grodków
Wysłany: 2010-11-21, 06:32   

Nie jestem fachowcem, ale niedawno wymieniłem czteroletnie opony BRIDGESTONE na nowe i jest kolosalna różnica. Nie wiem jak to określić, ale nowe gumy "kleją" się do podłoża, stare straciły całkowicie tą właściwość. W zeszłą sobotę wracałem do domu podczas bardzo mocnej ulewy i teraz jestem przekonany że jest znacząca różnica w pokonywaniu zakrętów. Ja bym wymienił te opony - przy okazji wyważysz koła.
_________________
http://picasaweb.google.pl/zdzich102/
Yamaha Super Tenere
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-11-22, 19:03   

za OT będą warny :evil: [/u]
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-12-01, 23:52   

Zdzich napisał/a:
Nie jestem fachowcem, ale niedawno wymieniłem czteroletnie opony BRIDGESTONE na nowe i jest kolosalna różnica.


PN mówi, że opona uważana jest za pełnowartościową, która jest nie starsza jak 36 miesięcy od daty produkcji. W Niemcach jest to okres nawet dłuższy, więc albo je już zjechałeś, albo nie wiem co się stało z nimi. Brigstone to światowy lider w branży. takie stwardnienie gumy jest nienaturalne.

Cytat:
Zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7:1997 "Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport", za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji.


Natomiast spece z koncernów oponiarskich zgodnie twierdza, że nie nalezy eksploatować opon dłużej jak 10 lat.

Cytat:
Jaki jest okres przydatności opony?

Zaleca się aby okres użytkowania ogumienia wynosił nie więcej niż 10 lat, nawet jeśli nie został zużyty bieżnik, guma nie stwardniała, nie sparciała itp.



Cytat:
Czy da się jeździć na oponach 10-letnich?

Tak, nawet nieco starszych, chociaż są mniej bezpieczne (mniejsza przyczepność w zakrętach, dłuższa droga hamowania, trudniejsze omijanie przeszkód itd.) i mniej komfortowe (twardsze). Ryzyko awarii (złapania "gumy") starych opon jest bezsprzecznie dużo większe, np. w przyczepach, które mogły być jednak w przeszłości przeładowane. To samo dotyczy łatanych opon.


cytaty są fragmentami większego artykułu autorstwa Robert I. Bieleckiego z Continetal

Czy opony motocyklowe podlegają innym prawom fizyki ? :nie_wiem:

Czy ktokolwiek z nas wymienia opony w puszce po 4 latach od nowości bez względu na ich stan ?

ja wymieniam, ale moje to już szrot jest po 3 latach.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Zdzich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 63
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 452
Skąd: Grodków
Wysłany: 2010-12-02, 15:41   

Witek1965 - nie chciałbym się upierać, kupiłem motocykl używany z tymi oponami - może faktycznie były starsze. Teraz i tak nie jestem w stanie stwierdzić bo zostawiłem je w warsztacie gdzie wymieniałem.
Chciałem tylko stwierdzić że po wymianie opon (wyważanie kół i kontrola ciśnienia) poprawiło się prowadzenie motocykla w zakrętach. Przed wymianą prowadzenie w zakrętach było właśnie takie niepewne. Nie potrafię tego lepiej opisać, ale bardzo pasuje mi opis Roberta72, zaczynający temat. Motocykl nie tzymał się jednego łuku po którym planowałem jechać, tylko musiałem go jakby cały czas korygować. Zjawisko znikło całkowicie po wymianie opon.
_________________
http://picasaweb.google.pl/zdzich102/
Yamaha Super Tenere
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-12-02, 16:43   

Zdzich napisał/a:
Chciałem tylko stwierdzić że po wymianie opon (wyważanie kół i kontrola ciśnienia) poprawiło się prowadzenie motocykla w zakrętach


tu masz całkowitą rację. Miałem to samo jak byliśmy w Szklarskiej Porębie. zaraz po napompowaniu różnica była kolosalna. Sam nie zauważyłem
że mam mało powietrza.
Było tylko 0,5 atm. i nie za bardzo było to widać
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group