YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak się zabezpieczyć przy sprzedaży motocykla
Autor Wiadomość
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-11-16, 22:59   Jak się zabezpieczyć przy sprzedaży motocykla

Ponieważ jestem jak wielu z nas na etapie sprzedaży zastanawiałem się jak się zabezpieczyć przed różnymi konsekwencjami ew. jazdy próbnej. Rzeczą normalną jest, że nikt nie kupuje kota w worku i przed kupnem chce wykonać jazdę testowa. OK. Ale kto poniesie konsekwencje finansowe i prawne jak coś pójdzie "nie tak" ?
Dlatego trochę pogłówkowałem i biorąc pod uwagę różne aspekty sytuacji wysmażyłem takie oświadczenie, które przed testem podpisuje zainteresowany po spełnieniu zawartych w nim warunków. Nie jestem prawnikiem, więc nie wiem czy tak do końca jest ono pod względem prawnym wyczerpujące, znam prawo o ruchu drogowym i na tym się opierałem. Liczę na wasze opinie i nie mówcie tu o zaufaniu, bo w takich sytuacjach nie ono jest ważne.


OŚWIADCZENIE


Ja ……………………………………………… nr d.o. os.………………………………… oświadczam, że na czas jazdy próbnej motocyklem ………………………………… nr rej…………………, którego właścicielem jest ………………………………………… zam. przy ul…………………………………….w …………………………………………., nr d.o. ........................................, deponuję właścicielowi w/w pojazdu kwotę ……………….. zł, /słownie/……………………………………………………………………. która jest równowartością powyższego motocykla w wysokości ceny wywoławczej sprzedaży, określonej przez właściciela pojazdu.
Zdeponowana kwota stanowi zabezpieczenie roszczeń właściciela pojazdu, należnych mu w przypadku ewentualnego uszkodzenia motocykla podczas jazdy próbnej. Ze zdeponowanej kwoty właściciel pojazdu ma prawo pobrać równowartość: