YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
RS XV 1700 wrażenia po przesiadce z DS XVS 650
Autor Wiadomość
marian00 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 304
Skąd: Wólka Kosowska
Wysłany: 2010-10-16, 08:04   

Ziółek napisał/a:
shipp, Jasne... klocki tak ale czy pasy napędowe tez tak wiele firm produkuje ? Tego nie wiem. Bardziej ten przebieg pasa mnie intryguje. :>


Mi ktoś kiedyś mowił ze ok 60-70 tys. km ale ze sa przypadki ze wiecej ;D
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-16, 09:19   

Jeżdżę DS 1100, miałem okazję przejechać się XVS1300 oraz XV1900.
Jeśli chodzi o moje odczucia z prowadzenia to ustawiam taką kolejność:
1) XVS1300
2)XVS1100
3)XV1900
Na RS 1700 jeszcze nie jeździłem i dlatego się nie wypowiadam, ale dziękuję Horszczar za propozycję, wiosną na pewno skorzystam :)
Wizualnie, najbardziej podoba mi się RS1700 chociaż XV1900 kusi swoją nowoczesnością i mocą. Rozsądek zaś podpowiada XVS1300 bo trochę jeżdżę po mieście i łatwość manewrowania ma znaczenie.
No i weź tu bądź mądry :nie_wiem:
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2010-10-16, 09:42   

Moim zdaniem pas jest lepszym napędem niż wał. Jeżdzi się miekko i bardzo przyjemie. Jest tak samo bezobsługowy i zdecydowanie mniej awaryjny. Poszło już parę wałów kolegów na forum i za każdym razem naprawa wynosiła koło 4000 tysięcy. Wymianę ( co 30 tys. km. moim zdaniem ) trzeba potraktować jak czynność serwisową i tyle ;D

A co do moto Horszczara, to te maszyny, według mnie, mają przepiękne silniki, ale o gustach jak wiadomo nie powinno się dyskutować.

Horszczar, napisz jaką można trzymać maksymalną prędkość przelotową na dwupasmówce, żeby nie mieć wrażenia, że motor już się lekko męczy i żeby w razie czego można było jeszcze odkręcić ?
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
Ostatnio zmieniony przez krokodyl 2010-10-16, 09:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-10-16, 09:43   

Na poczatku porownania powinienes zaznaczyc do ktorego draga porownujesz swoj nowy nabytek bo to ogronma roznica.
Ja osobiscie jesli mial bym na cos zamienic Draga to byl by to kultowy flagowy cruiser yamahy royal star 1300, ten dzwiek i widok 4 kominow mnie powala na kolana :)
No i te 4 cylindry w V-ce ;D
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2010-10-16, 09:45   

Najfaniejszy Royal Star 1300 to ten w wersji venture. Mojej żonie oczywiście najbardziej się spodobał ze względu na fotel z tyłu ;D
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-10-16, 10:00   

to juz wypasiony turystyk ale ja lubie cruisery :)
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2010-10-16, 11:11   

Jeżyk napisał/a:
trochę jeżdżę po mieście i łatwość manewrowania ma znaczenie


Jeżyk, uwierz mi - nie mam problemów z łatwością manewrowania - a tam gdzie nie wciśniesz się Road Star'em to V-Star'em 1300 też nie poszalejesz...

Parkingi, zakręty, ronda, uliczki - no problem A jazda w korku hmmm - powiem Ci że mojej dużej Gwieździe czuję się jak Mojżesz przed morzem Czerwonym :hahaha:


krokodyl napisał/a:
napisz jaką można trzymać maksymalną prędkość przelotową na dwupasmówce, żeby nie mieć wrażenia, że motor już się lekko męczy i żeby w razie czego można było jeszcze odkręcić


130 - 140 km/h - a machnięcie manetką i ciągnie śmiało w górę :brawo:
_________________
 
 
marian00 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 304
Skąd: Wólka Kosowska
Wysłany: 2010-10-16, 12:03   

patryk_c napisał/a:
Jeżyk, uwierz mi - nie mam problemów z łatwością manewrowania - a tam gdzie nie wciśniesz się Road Star'em to V-Star'em 1300 też nie poszalejesz...

Widzialem ostatnimi czasy takiego jednego szlenca na RS jak sie przeciskał w korku w Raszynie pokooj
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2010-10-16, 17:11   

Coś rzeczywiście mi się spieszyło tamtędy - ze dwa razy w tym tygodniu - w środę i czwartek... i daje radę dzięki uprzejmości kierowców pokooj
_________________
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-10-16, 20:23   

Wracając do tematu pasa napędowego, myślę iż można eksploatować go "do końca", wożąc oczywiście w sakwie na wypady zapasowy pasek.
Jeżeli się nie mylę pęknięcie pasa nie powinno mieć jakichś drastycznych konsekwencji tak jak np. paska rozrządu w dieslu ?

(Zakładając że nie pęknie w momencie wyprzedzania, a z naprzeciwka będzie jechało autko, ale podobne efekty mamy w DS podczas braku paliwa lub zakręcenia kranika dla żartu :( )
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2010-10-17, 07:57   

Horoszczar, TomHal - a możecie powiedzieć jak prezentuje się moc silników różnych RS/WS ?
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
Jaracz 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 58
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 81
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2010-10-17, 16:19   

Odnośnie pasa, czy pytał ktoś z zainteresowanych w serwisie yamahy o żywotność pasa?
Powiedziano mi 90tyś i nikt z serwisantów (też motocykliści) nie słyszał aby komuś pękł pas. W instrukcji serwisowej do XVS1300 mowa jest tylko o przeglądach i regulacjach co 4tyś km. Wadą pasa jest na pewno to że czasami gwiżdże, czego sam doświadczyłem. Poradziłem sobie z tym przy pomocy środka w sprayu do konserwacji pasa kupionego chyba Louisie. W każdym razie pomogło. Dla wszystkich "pasiastych" mam radę, sprawdzajcie dokręcenie napędowego koła pasowego (tego przy silniku). Zaniedbanie może być tak samo bolesne jak awaria kardana.(Dla zainteresowanych mogę rozwinąć temat.)
_________________
BMW R1200R Classic
 
 
Marecki-mk 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 57
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 158
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-17, 16:25   

Jaracz
Rozwiń temat :)
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2010-10-17, 16:48   

Xavier napisał/a:
Horoszczar
Horszczar ;D

Moc jest wystarczająca, na pewno jest mocniejszy od 1100 sprawdzone z Marcinem z Halinowa ;p
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-10-17, 17:14   

Jaracz napisał/a:
Dla zainteresowanych mogę rozwinąć temat


Ja też poproszę o rozwinięcie tematu.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2010-10-17, 19:14   

krzych1200, jaracz to widać, że ASO mówi co chce... Mi powiedzieli 50 tys km w ASO w Czechowicach. Wy mówicie, że 50 tys mil, albo 90 tys km... Niech tu człowiek teraz będzie mądry... hahaha
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-10-17, 19:34   

Z tego co tu piszecie to widać ,że nie ma jakiegoś złotego środka na napędzanie moto.
_________________
Dawid Z.
 
 
majkelpl 


Model: RS1600
Rocznik: 2001
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 466
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 2010-10-17, 21:22   

Złotym srodkiem jest tylko pas i kardan.
Nikt nie napisal ze nie wymagaja zadnej obslugi, sa jednak lepsze o 1000% od lancucha.
Ja w swoim mam juz nabite 70000 km i paska jeszcze raczej dluugo nie wymienie.
A kolega co pracuje od lat w serwisie Yamahy jeszcze nie spotkal sie z przypadkiem ze komus ten pasek pekl. Wymienial raz na wyrazne rzyczenie klienta ;D
_________________
WRS OG 11
ISRA 27062
SREU 614
 
 
Jaracz 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 58
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 81
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2010-10-18, 01:02   

Rozwijam temat problemów jakie mogą wystąpić w napędach pasem.
Napędowe koło pasowe ma tendencje do luzowania się, powoduje to "staczanie" wpustu kola pasowego i wieloklina. Objawy to chrypiący dźwięk pochodzący z układu napędowego, pojawienie się rudego - rdzawego nalotu od wewnętrznej strony osłony koła lub w jego okolicy.
Radą na to jest odkręcenie nakrętki, zdjęcie pasa, zdjęcie kola pasowego, oczyszczenie i przesmarowanie wieloklina i ponowne skręcenie właściwym momentem siły.
Nakrętka jest jednorazowego użytku więc przed rozebraniem należy zaopatrzyć się w nową. Oprócz tego przed zakręceniem nowej nakrętki stosujemy ...co będę dalej pisał każdy pewnie ma instrukcje serwisową wiec doczyta co i jak ;D
Poniższe fotografie dość dokładnie przedstawiają problem.
Mam nadzieję że nie dostanę "liścia" za "oftopa" .

4.jpg
Plik ściągnięto 318 raz(y) 16.53 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 306 raz(y) 18.12 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 305 raz(y) 15.53 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 312 raz(y) 12.64 KB

_________________
BMW R1200R Classic
 
 
majkelpl 


Model: RS1600
Rocznik: 2001
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 466
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 2010-10-18, 08:27   

Jaracz napisał/a:

Napędowe koło pasowe ma tendencje do luzowania się,


Spoko, wystarczy jednak okresowa kontrola naciagu pasa i po problemie.
Jak jest za luzny zwyczajnie trzeba go naciagnac i juz. Nasmarowac, umyc, natalkowac i smigac dalej :skuter:
_________________
WRS OG 11
ISRA 27062
SREU 614
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group