YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Stratoliner-y opiszcie wrażenia po przesiadce z DS !
Autor Wiadomość
marian00 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 304
Skąd: Wólka Kosowska
Wysłany: 2010-09-26, 14:40   Stratoliner-y opiszcie wrażenia po przesiadce z DS !

Skoro VTX-y mają swój temat to czemu nie Stratolinery ?
Na forum jest też kilku zdrajców, którzy mimo wszystko utrzymali sentyment do marki ;D ;D więc może niech opiszą wrażenia po przesiadce pokooj
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-09-26, 19:18   

Nie zdrajcy .... szybciej dwulicowcy.

Ja zakończyłem wczoraj 1 etap docierania, czyli 1tys km, wymieniłem oleje i filtry i trochę wyżej go "pokręciłem" poniżej w punktach wrażenia:

- łatwiejsze prowadzenie
- łatwiejsze wchodzenie w zakręty (to efekt bardzo niskiego punktu ciężkości)
- podczas docierania spalanie 5,1 (ciągle trasa w nocy) nie przekraczając 2,5 tys obrotów.

Czy ktoś w Was oglądał reklamę telefonii komórkowej "Jak gostka wystrzeliwują z gumy"?
Już wiem jak taki gościo się czuję. Ten efekt jest po mocnym odkręceniu manetki w Stratolinerze. Wczoraj właśnie to testowałem. Szok.

Jeszcze jedna zaleta: posiada zintegrowany komputer testujący który przy posiadaniu "tajnej" wiedzy jak uruchomić funkcję poda nawet która z 4 świec padła - tak czterech! czy jakie ciśnienie w cylindrach jest, nie mówiąc o setce innych testowanych punktów i urządzeń i parametrów.
Wady: brak 6-stki i wstecznego, świateł postojowych, świateł awaryjnych.
 
 
Marecki-mk 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 57
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 158
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-09-26, 21:42   

Soft
Za 600 km (1600 km) będziesz mógł odkręcać do końca.
Wtedy efekt będzie jeszcze lepszy :)
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
Zaker 



Model: BĘDZIE
Wiek: 63
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1961
Skąd: SGE Galicja
Wysłany: 2010-09-26, 22:16   

soft napisał/a:
Wady: brak 6-stki i wstecznego, świateł postojowych, świateł awaryjnych.

i pewnie jeszcze skrzydeł ... :hahaha:
_________________
... Ride now , work later ... :8
Drag, Road, Rock'n'roll
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2010-09-27, 11:41   

Ja zrobiłem swoim sprzętem 1100 km (w tydzień). Nie wiem czy już mogę się w tym temacie wypowiedzieć. Myślec że Marecki-mk mógłby coś więcej wyskrobać bo jeździ nim już 2 sezony.

Generalnie mam inne odczucia niż soft i dlatego lepiej nich ktoś bardziej doświadczony się wypowie.
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-09-27, 12:36   

Ziółek,
Przecież tu chodzi właśnie o te pierwsze wrażenie, potem to już przyzwyczajenie i konieczna akceptacja.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Marecki-mk 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 57
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 158
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-09-27, 20:15   

Yamaha XV 1900 Midnight , Roadliner , Stratoliner opis :

Może najpierw trochę podstawowych danych technicznych .
Dane z różnych roczników (2006-2009) różnią się, ale najczęściej podawane jest :

Wymiary-
Długość (mm): 2,580 mm
Szerokość (mm): 1,100 mm
Wysokość (mm): 1,125 mm
Wysokość siedzenia (mm): 705 mm
Rozstaw osi (mm): 1,715 mm
Min prześwit (mm): 155 mm
Masa pojazdu w stanie suchym (kg): 329 kg

Podwozie-
Podwozie: Rama aluminiowa
Zawieszenie przód: Widelec teleskopowy
Skok zawieszenia przód: 130 mm
Zawieszenie tył: Wahacz
Skok zawieszenia tył: 110 mm
Hamulec przód: Podwójna tarcza, Ø 298 mm
Hamulec tył: Pojedyncza tarcza, Ø 320 mm
Opona przód: 130/70R18M/C 63H
Opona tył: 190/60R17M/C 78H

Silnik-
Typ silnika:Chłodzony powietrzem, 4-suw, V-twin, OHV, 4-zawory
Pojemność skokowa: 1,854 ccm
Średnica x skok tłoka: 100.0 x 118.0 mm
Stopień sprężania: 9.48:1
Smarowanie: Sucha miska olejowa
Gaźnik: Wtrysk paliwa
Układ przeniesienia napędu: 5-biegów
Przeniesienie napędu: Pas
Pojemność zbiornika paliwa: 17 L
Pojemność zbiornika oleju: 5.2 L
Alternator : 450 W

Wersja europejska:
Moc maksymalna: 66.4 kW (90 KM) przy 4,750 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 155.1 Nm (15.8 kg-m) przy 2,500 rpm
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyśpieszenie z 0 do 100 km/h: 4.6 s

Wersja na USA :
Moc maksymalna: 75 kW (101 KM) przy 4,700 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 168 Nm przy 2,500 rpm

Kilka linków :
http://www.yamaha-motor.p...stom/xv1900.jsp
http://speed-zone.pl/yama...star-p2468.html
http://www.motorcycle-usa...First-Ride.aspx
http://www.motorcyclecrui...iner/index.html
http://www.motorcyclecrui...iner/index.html
http://www.bikersweb.co.u...x?ArticleId=131


Znalazłem jeszcze ciekawą tabelkę z porównaniem motocykli :
- Harley Davidson Night Rod Special
- Kawasaki VN Vulcan 2000
- Moto Guzzi Griso 1100
- Yamaha XV 1900 Midnightstar



Jakby ktoś szukał serwisówki to można ją pobrać tu :
http://www.paulmilner.com...ch/handbuch.htm

Tyle suchych danych katalogowych :)

-----
-----

Mój potwór to Roadliner - wersja amerykańska.
Motocykl na żywo prezentuje się znacznie lepiej niż na zdjęciach .
Wygląd, drobne detale, wykończenie - wszystko jest ładnie dopracowane,
jednak jest to styl który nie każdemu odpowiada .
Jak to bywa we współczesnych maszynach jest też trochę plastiku np. chromowana atrapa na baku .
Całość budzi emocje albo na plus albo na minus, ale nikt nie przechodzi obojętnie :)
Motocykl jest bardzo wygodny, mam 176 cm wzrostu i wszystko jest jakby skrojone dla mnie :)
Duże szerokie podesty, szeroka kierownica (112cm), wielki i szeroki fotel kierowcy,
wszystko to razem sprawia że pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna - jak w domowym fotelu .
Ciekawe czy jak zaliczę jakąś dłuższą trasę też będę miał takie wrażenia :)

Motocykl jest bardzo ciężki, w stanie suchym około 330 kg z płynami ponad 350 kg.
Ja dołożyłem do tego jeszcze ponad 20 kg gadżetów w postaci: gmol, oparcie, sakwy, stelaże, bagażnik .
Razem wychodzi jakieś 370 kg, ale za to z bardzo nisko położonym środkiem ciężkości .
Tą masę żelastwa prowadzi się bardzo łatwo, ale na manewrach parkingowych trzeba uważać.
Parkując trzeba myśleć o wyjeździe żeby nieopatrznie nie stanąć tyłem pod górkę bo wypchnięcie go samemu jest baaaaardzo trudne :)
Przydałby się wsteczny :)
Jak na taką masę to hamulce spisują się bardzo dobrze i z łatwością zatrzymują tą lokomotywę .
Biegi wchodzą precyzyjnie z delikatnym, ale słyszalnym kliknięciem .
Można zmieniać biegi prawie bezszelestnie jeżeli przed wysprzęgleniem lekko uniesie się dźwignię zmiany biegów . Identyczna sytuacja jest z redukcją, ale oczywiście wymaga to odrobiny wprawy .
Luz wskakuje bez problemu.

Motocykl bez problemu pokonuje wszelkie poprzeczne nierówności, po prostu przepływa po dziurach .
Pomimo szerokich opon nie zauważyłem problemów z pokonywaniem kolein i innych nierówności wzdłużnych . Ciężko wybić go z obranego toru jazdy .
Zakręty pokonuje dosyć chętnie, ale przydaje się przeciwskręt :)

Silnik jest po prostu piękny :)
To dzieło sztuki samo w sobie, pół na pół chromowany i czerniony metal .
Jest ogromny i robi niesamowite wrażenie,
a po uruchomieniu to już całkiem dech zapiera i to dosłownie :)
Spory w tym udział mają tłumiki Cobry, które wprawiają w ruch wszystkie wewnętrzne organy .
Bez problemu uruchamiam większość alarmów w zaparkowanych puszkach .

Pomimo sporej wagi moto ma bardzo dobre osiągi .
Setka w około 4,5 sekundy to już jest całkiem fajne przyśpieszenie :)
Wyprzedzając na trasie nie trzeba redukować biegów - silnik bardzo chętnie i równo ciągnie już od 1500 obr/min
Przyśpieszenie do 150 km/h to dosłownie chwilka .

Prędkości na piątce :
1500 rpm > 60 km/h
2000 rpm > 80 km/h
2500 rpm > 100 km/h
3000 rpm > 120 km/h
itd... aż do 5000 obr/min :) (czerwona kreska)

Dla mnie najlepsza prędkość do podróżowania to tak 2000-2500 obr/min czyli 80-100 km/h
Silnik ładnie wtedy mruczy, a jazda jest przyjemna - nie mam szyby i raczej nie planuję .

Silnik jest na wtrysku, nie ma kraników, ssania itd...
Przekręcasz kluczyk, starter i bez względu na temperaturę otoczenia silnik pracuje .

Zużycie paliwa.
Przejechałem nim dopiero około 700 km i jeszcze nie sprawdziłem wszystkich wariantów,
ale w miejskiej dżungli Poznania (zima, światła, korki, itd...) jak dotąd najwięcej spalił mi 8,5 litra .
Silnik był jeszcze wtedy na dotarciu .
Latając trochę poza miasto tak 50/50 miasto/trasa wyszło około 7 literków.
Jak dotąd najmniej wyszło mi 6,5 litra na setkę .


Plusy ujemne :

Pieruńsko drogie oryginalne akcesoria :(

---
---

To tyle po pierwszych 700 km, pisałem to w marcu 2009 roku.
cdn
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-10-19, 16:15   

Tu coś specjalnego

Stratoliner 154 KM i 320 Nm, aż ciary przechodzą jak on pracuje ....
http://www.youtube.com/watch?v=QEsM7e3MbTs
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2011-08-27, 23:41   

Moje wrażenia po przesiadce z DS 1100 Custom:

- MOC, MOC, MOC na każdym biegu :) ,
- lepsze prowadzenie w zakrętach,
- cięższy, ale tylko na postoju, potem traci wagę,
- szerszy,
- wygodniejszy,
- lepsza praca zawieszenia.

Więcej jeszcze nie moge powiedzieć, bo zrobiłem nim dzisiaj pierwsze 130 km :) . Krótko mówiąc jestem nim zauroczony (mimo, że kolor nie jedyny słuszny...;/)

[ Dodano: 2012-05-04, 13:07 ]
Pojeździłem już troche tym motocyklem i moge powiedzieć więcej.

1. Spalanie przy normalnej jeździe około 6 l/100, najmniej spalił 5.2 l/100 a najwięcej 7.5 l/100, więc nie jest źle :)
2. Udało mi się już zahaczyć podestem o asfalt... bardzo fajnie się kładzie w zakręty.
3. Przy ciasnych zakrętach trzeba redukować do 1-go biegu, strasznie szarpie poniżej 1500 obr./min.
_________________
www.bkpl8.pl

Stratoliner S
 
 
Darek11 



Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 66
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 50
Skąd: Stara Wieś (WzM)
Wysłany: 2012-05-29, 10:59   

Witam i chciałbym nieco odświeżyć temat. Mam nadzieję, że jest tu jeszcze paru sympatyków ujeżdżających stratolinery.
Przesiadłem się z jedynie słusznego DS 1100 C na to bydle i cały czas mam wrażenie, że poprzednik był bardziej elastyczny. Wprawdzie mam dopiero przejechane 1.500 km i pewnie nie wszystko robię o.k. ale przykładem może być pokonywanie ronda - szarpie na "2". Zresztą przy niższych obrotach zawory grają na maxa. Z miłą chęcia w najbliższym czasie spotkałbym się z kimś z okolic Warszawy i powymieniał doświadczeniem.
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2012-05-29, 11:47   

Przy takiej pojemności jednego garnka to normalnie. Siądź na Warriora i też przy niskich prędkościach szarpie na 2 biegu. Do tego się musisz przyzwyczaić. Unikaj obrotów niższych niż 1.5 tys i nie będzie problemu.
_________________
www.bkpl8.pl

Stratoliner S
 
 
Marecki-mk 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 57
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 158
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-29, 18:58   

Na 1 i 2 biegu bez problemu ciągnie od 1000 obr/min,
ale trzeba bardzo delikatnie operować gazem .
Na 3 i 4 ciągnie tak od 1300-1400 obr/min
Na 5 biegu nie schodzę poniżej 1500 obr/min co daje prędkość 60 km/h
Tak po prawdzie to ja już na obrotomierz w ogóle nie patrzę :)

Odnośnie spalania najlepszy wynik miałem 4,88 l przy spokojnych kodeksowych prędkościach ,
a najwięcej to chyba było 8,5 l przy ostrym gwizdku po mieście .
Dokładne statystyki tu : http://www.motostat.pl/vehicle-stats/6671
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2012-05-29, 23:17   

Marecki-mk takiego zużycia to nawet bym nie wymarzył do tego motocykla :) Mi od kilku tys. km utrzymuje się 5.5 - 5.8 l/100 przy normalnej jeździe, bez odwijania non stop, ale też nie jak żółw :)
_________________
www.bkpl8.pl

Stratoliner S
 
 
Marecki-mk 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 57
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 158
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-30, 07:20   

Te 4,9 to był jednostkowy wynik przy naprawdę spokojnym lansie .
Przy normalnej jeździe na trasie zużycie jest w granicach 5,5-6 litrów.
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-05-30, 10:33   

Stratolinery najfajniejsze spalanie mają na autostradzie.
Przy prędkościach zbliżonych do maxa modlisz się aby dojechać do stacji paliwowej.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Wysoki 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 47
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Piła
Wysłany: 2012-05-30, 11:15   

soft napisał/a:
Jeszcze jedna zaleta: posiada zintegrowany komputer testujący który przy posiadaniu "tajnej" wiedzy jak uruchomić funkcję poda nawet która z 4 świec padła - tak czterech! czy jakie ciśnienie w cylindrach jest, nie mówiąc o setce innych testowanych punktów i urządzeń i parametrów.


soft to podziel się prosze tą tajemną wiedzą.
 
 
Kuba-B 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 345
Skąd: Poznań/Koszalin
Wysłany: 2012-06-01, 19:41   

soft napisał/a:
Stratolinery najfajniejsze spalanie mają na autostradzie.
Przy prędkościach zbliżonych do maxa modlisz się aby dojechać do stacji paliwowej.


Oj tak. Na autostradzie miałem spalanie 9,5l
_________________

"Lepsze jutro było wczoraj".
 
 
Wysoki 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 47
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Piła
Wysłany: 2012-06-07, 13:51   

soft ponawiam prośbe.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-06-07, 14:34   

Wysoki, czy masz Service Manual. Tam są kody błędów i sposób uruchomienia trybu serwisowego. Jeżeli nie masz to postaram Ci się jakoś pomóc - jak masz napiszę Ci na której stronie to jest.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2012-06-07, 22:32   





_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group