YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Polerowanie i nie tylko
Autor Wiadomość
Wredniak 


Model: SYMPATYK
Wiek: 65
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Cholewy
Wysłany: 2010-08-09, 09:00   Polerowanie i nie tylko

Przed



po 10-min



po ok. 20-min



Wszystko do wykonania samemu.
Jak ktoś byłby zainteresowany mogę temat rozwinąć lol .
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-08-09, 09:08   

Ciekawe... na 1. fot. nie ma chromu, bo został zdarty, a na ostatniej ...jest.
Rozwiń temat, może czegoś nowego sie nauczę. ;D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Wredniak 


Model: SYMPATYK
Wiek: 65
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Cholewy
Wysłany: 2010-08-09, 16:26   

vaaks napisał/a:
Ciekawe... na 1. fot. nie ma chromu, bo został zdarty, a na ostatniej ...jest.
Rozwiń temat, może czegoś nowego sie nauczę. ;D

No nie, aż tak dobrze to nie ma, tj. na trzeciej fotce niestety nie ma chromu ;p , złudzenie optyczne ;D . Może tu będzie lepiej widać.

[ Dodano: 2010-08-09, 19:21 ]
Czego użyłem:
1. szlifierka kątowa z płynną regulacją obrotów - do tego krążek do mocowania na rzepy papieru ściernego i filcu do polerowania.
2. pasta stała do polerowania w kolorze zielonym - uniwersalna.
3. krążek papieru ściernego o gradacji 180 i krążki filcowe do polerowania.
4. pasta do polerowania chromu i aluminium.

Na początku było tak


Po wstępnym oszlifowani papierem ściernym - skasowaniu wszystkich rys i nierówności, ale tak aby nie przeszlifować wydechu użyłem tego samego krążka papieru ściernego do wstępnego wypolerowania to znaczy - na ten częściowo zużyty krążek nałożyłem trochę pasty zielonej

i szlifując-polerując uzyskałem coś takiego

Nie ma potrzeby używania papieru ściernego o wyższych gradacjach, bo uzyskany efekt jest dobry.
Następnie przechodzimy do polerowania pastą stałą - zieloną. Tu sprawa jest prosta - filc, pasta, obroty. Tylko jedna dygresja - ostrożnie bo łatwo zeszlifować chrom z wydechu - lepiej jest użyć krążka filcowego niezbyt grubego 4-6 mm przynajmniej ja takiego użyłem, albo lżej dociskać podczas polerowania, gdyż drobne przetarcia chromu na brzegach polerowanego miejsca są i tak nieuniknione.
Pasta

Następnie użyłem pasty półpłynnej i następnego krążka filcowego

I po ok. 20 min wyszło coś takiego

Ot i cała filozofia.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-08-09, 22:14   

No to jestem albo ślepy, albo spolerowałeś do stali i ona wygląda jak chrom, no bo chromu nie może już tam być. Wyprostuj mój tok myślenia, jeżeli nie jest tak. ;D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Wredniak 


Model: SYMPATYK
Wiek: 65
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Cholewy
Wysłany: 2010-08-10, 00:21   

vaaks napisał/a:
No to jestem albo ślepy, albo spolerowałeś do stali i ona wygląda jak chrom, no bo chromu nie może już tam być. Wyprostuj mój tok myślenia, jeżeli nie jest tak. ;D

Masz rację, jeszcze raz chromu nima, ale się błyszczy ;D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group