FILTR STOŻKOWY |
Autor |
Wiadomość |
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-26, 16:44
|
|
|
witek1965 napisał/a: | remol71, zapodałeś typowe wkłady K&N zastępujące oryginalne filtry papierowe. Teraz może rozszerz trochę remol71 napisał/a: | Nie wywalajcie rezonatorów ... | no i co z tą regulacją składu czy dyszami ? |
Niczego nie regulować. W naszych maszynach są gaźniki stałego podciśnienia. Maksymalną ilość powietrza jaką może zassać silnik określa średnica gardzieli gaźnika i coś tam jeszcze dopchnie rezonator. Te numery z wywalaniem całego toru dolotowego, zakładanie stożków prosto na gaźniki i wymiana iglic w dyszach to naciąganie ludu. Jeśli naprawdę tak bardzo brakuje Wam mocy w DS-ach, to wstawcie gaźniki o większych gardzielach. Są w necie przykłady przeróbek Virago 535 z gaźnikami chyba od crosów. To jest jedyna realna droga, a nie jakiś tam kit za 250$. Nabijanie ludzi w butelkę, a do tego spalanie idzie w kosmos. Na tej zasadzie to można ssanie odkręcić na moment. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-26, 20:19
|
|
|
remol71 napisał/a: | Jeśli naprawdę tak bardzo brakuje Wam mocy |
Mi nie chodzi o wzrost mocy, bo w cuda nie wierzę, tylko o zastosowanie filtra K&N jako filtra powietrza. Raz i z głowy. Czyszczenie raz na 80 tysi, to chyba nie doczekam tego ( a tak podaje producent) Wzrost mocy uzyskuje się kompletnym tuningiem, a nie wymianą filtra, czy świec jak co niektórzy twierdzą.
Drugie pytanie, czy jest sens inwestowania w prawie trzy setki ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
woytas
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 99 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-02-26, 20:30
|
|
|
raz na 80 tys - niestety to zależy czy jeździsz po pustyni czy w sterylnych warunkach, do każdego filtru kn jest zestaw do nawilżania jego......w zależności od stanu zabrudzenia zewnętrznego musisz do przedmuchać powietrzem pod ciśnieniem (np dust off) oraz nawilżyć go olejem do KN. W naszych poznańskich warunkach na mój styl jazdy starczało to na jakieś 2-3tys km. Niestety pod jeździe w deszczu częściej. (tylko, ze ja miałem hypka z KN). |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-26, 20:33
|
|
|
woytas, Hypek to wiadomo, że jest pożeraczem wszystkiego. Wiem, że jest zestaw do mycia filtra i nasączania. W USA chyba nie panują sterylne warunki. A to oni skonstruowali filtr i opracowali zasady użytkowania. Bo jeżeli jest jak piszesz, raz na 2-3 kkm, to chyba traci sens. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-26, 20:37
|
|
|
Mam K&N w samochodzie, taki właśnie wkład pasujący do fabrycznej puszki. Osobiście polecam. Bardzo solidna konstrukcja. Zrobiłem na nim grubo ponad 100kkm a myłem go do tej pory raz. Mam zestaw do czyszczenia i chyba na wiosnę kupię wkładkę K&N do XVS650. Nadmienię jeszcze, że filtr standardowy papierowy kiedyś mi się w aucie rozpadł. Z K&N to niemożliwe. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
kujawax
Rocznik: 2008
Wiek: 31 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 62 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2012-02-26, 20:45
|
|
|
A tak nawiasem mówiąc mam w swoim 1100 hypka nie było jeszcze czasu po kupnie na przetestowanie spalania , jak myślicie lubi sobie więcej wypić? |
|
|
|
|
woytas
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 99 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-02-26, 21:12
|
|
|
wierz mi spalanie zależy od stylu jazdy cyframi po przecinku nie przejmowałbym się
[ Dodano: 2012-02-26, 21:18 ]
Witek, aby dobrze się rozumieć, podałem to w przypadku hypka, ale jeżeli masz otwarty dopływ powietrza to tak samo wypada, natomiast jeżeli zamieniasz papier na KN a obudowę masz "zamkniętą" to same plusy bo tak często nie trzeba go czyścić i prawie wogóle nawilżać ale w tych przypadkach np 650-tka filtr papierowy to niecałe 30 pln i znowu wraca problem gdzie jeździsz: pustynia czy sterylnie....bo jedno czyścisz a drugie wymieniasz (ewentualnie dwa , trzy czyszczenia w zależności od rodzaju brudu) |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-26, 21:19
|
|
|
woytas napisał/a: | wierz mi spalanie zależy od stylu jazdy | zakładam, że styl jazdy się nie zmieni. Pytam o ewentualny wzrost spalania ze względu na filtr. To chyba jest wiadome, że ten sam kierowca nie zmienia stylu jazdy po założeniu filtra tylko jeździ tak jak jeździł. Czyli jak w poprzednim sezonie średnio wyszło mi 5,5 to czy po założeniu K&N nie wyjdzie 7,5 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
woytas
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 99 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-02-26, 21:35
|
|
|
Witek, nie zmieni się aż tak drastycznie, najwyżej o kilka po przecinku....cudów nie ma. Co do stylu jazdy to zależy z kim jeździsz (Dragini czy Luk) oraz czy trasa na Kołobrzeg czy na Karpacz.......jak przez cały rok jeździłbyś po górach to chciałbym mieć spalanie 5,5l i chętnie bym kupił od Ciebie tą maszynę Mnie wyszło na trasie Karpacz - Szklarka - Harrachow - Rudnik - kowary - karpacz = 11,5l/100km dla 650-tki ale niezapomniane wrażenia i spalanie oczywiście 5,5 też kiedyś spaliłem |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-26, 21:45
|
|
|
woytas napisał/a: | jak przez cały rok jeździłbyś po górach | a skąd
nie wiem, czy raz bylem poza Nowym Sączem, a to wzgórza. Praktycznie cały czas niziny. woytas napisał/a: | Mnie wyszło na trasie Karpacz - Szklarka - Harrachow - Rudnik - kowary - karpacz = 11,5l/100km |
No nie żartuj. Byliśmy na podbnej trasie dwa lata temu zAlicją, Vaaksem, Adunem, Shippem, Demolką, Piotreqiem, Jaraczem (plus plecaczki), jak kogos pominąłem to przepraszam.. Fakt - ja nie szarżuję. Spalanie miałem nie większe jak 6-6,5 l. Teraz po nizinach w 1100 tak jak piszę. Powiem więcej, maszyna Vaaksa spaliła na tej samej trasie 5,2l. Razem tankowaliśmy.
Czyli wracając do tematu, ewentualna inwestycja nie będzie okupiona zwiększonym apetytem na paliwo ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
woytas
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 99 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-02-26, 21:54
|
|
|
no ja szarżowałem i goniłem za większmi maszynami, ale wracając do ilości paliwa, jeżeli zmienisz standarowy filtr na stożkowy to zwiększy się zużycie paliwa (po przecinku).
Jeżeli zmianisz filtr papierowy na KN zachowując obudowę to nie powinno się nic zmienić w spalaniu. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-26, 21:56
|
|
|
woytas napisał/a: | Jeżeli zmianisz filtr papierowy na KN zachowując obudowę nic zmienić w | dokładnie tak. Wkład za wkład. http://www.knfilters.com/...px?prod=ya-1199 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|