YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
FILTR STOŻKOWY
Autor Wiadomość
Adam 



Rocznik: 1998
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 44
Skąd: Płock
Wysłany: 2009-02-04, 21:28   FILTR STOŻKOWY

Tak sobie leżałem i myślałem jak by zastosować stożki do draga. Z tego co widziałem drag zaciąga powietrze przez otwór mniej więcj 1cm , a jak byśmy zastosowali stożek wyjąć komore i centralnie zastosować dwa filtry. Co o tym myślicie czy o może zdać egzamin ?
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-01-02, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Corvius 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 247
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-09, 14:57   

a powiedzcie mi koledzy gdzie można kupić filtr stozkowy do draga? bo jak na razie widziałem takie zabawki na ebay i kilku amerykańskich sklepach... w polsce nawet w kuryakynie nie było ;/

[ Dodano: 2009-02-10, 07:04 ]
ostatnio rozmawiałem ze znajomym i twierdził ze samemu można zrobić filtr z filtra samochodowego ;/ ale czy to wyjdzie i jak będzie wyglądało to ja nie wiem ;/

[ Dodano: 2009-02-28, 19:08 ]
no widze zastój w temacie... jeżeli chodzi o ten stożek to kumpel w stanach wyczaił w jakimś sklepie cały układ stożkowy z filtrem K&N - coś tam koło 220 - 250$ bo sklepikarz nie wiedział które ma na stanie (?!)

zestw jest przystosowany do draga 650 ale mają tez do 1100
_________________
Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!

"Hasta La V-ictoria Siempre!"

Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ
 
 
Dawid0407 



Rocznik: 2003
Wiek: 43
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 75
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-03-11, 13:05   

podczas przygotowań do sezonu całkiem przypadkowo odkryłem się że moje moto (from USA) posiada filtry stożkowe - no chyba że się mylę
... sami oceńcie http://picasaweb.google.c...FiltrPowietrza#

Oczywiście natychmiast natknąłem się na kolejną zagadkę - od czego lub do czego jest ten luźny koniec przewodu zakończony tą plastikową końcówką? - zaznaczyłem go na jednym ze zdjęć.. w pobliżu brak wężyka w który można by go wetknąć .. a on o to aż sie prosi ..!
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2010-03-11, 13:25   

Złączka jest zaślepiona i wchodzi w air box u ciebie go nie ma
 
 
Dawid0407 



Rocznik: 2003
Wiek: 43
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 75
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-03-11, 14:29   

czy zaślepiona - raczej nie - zaślepki nie widać, dmuchnąłem w toto: powietrze przepływa bez problemu w obie strony ....
_________________
http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-03-12, 01:42   

a w oryginalnym rozwiazaniu nie jest to raczej odma, która wchodzi to do obudowy filtra i spędza co niektórym sen z oczy jak widzą potem na filtrze plamy oleju ? :nie_wiem:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-03-12, 15:34   

Co ktoś tą przeróbką chciał osiągnąć ?
 
 
Dawid0407 



Rocznik: 2003
Wiek: 43
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 75
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-03-13, 19:32   

w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów. Ja niestety nie mam porównania jaki efekt przyniosło zastosowanie tych filtrów w moim moto. Nie jeździłem na innym dragu 1100 niż mój.
Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej.
Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?)
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2010-03-15, 20:24   

Dawid0407 napisał/a:
w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów.


Wszystko zalezy od tego jak układ był zestrojony. W układzie dolotowym, podobnie jak w wydechowym zachodzą zjawiska falowe napędzane zaworami ssącymi. Przy określonej prędkości obrotowej w układzie dochodzi do rezonansu i w efekcie do tzw. doładowania dynamicznego (powietrze jest wtłaczane, a nie zasysane). Dobierając długość i średnicę (objętość) przewodów układu dolotowego ustawiamy go tak aby zjawisko to pojawiło się w określonym (niestety wąskim) zakresie obrotów. Filt stożkowy pozwala na przesunięcie tego punktu wysoko w obrotach, zapewniając większy przepływ powietrza. Widziałem różne rozwiązania z filtrem stozkowym, ale zazwyczaj był on stosowany w połączeniu z AIR-boxem. Obawiam się, że u Ciebie może być to założone zupełnie przypadkowo. Ja w każdym razie wybrałbym się na hamownię sprawdzić jak wyglądają przebiegi mocy i momentu.

Dawid0407 napisał/a:

Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej.


Mam w samochodzie założony filtr sportowy K&N. Czyści się go co 20.000km i nasącza olejkiem (papierowy wymienia się co 10.000km). Materiał w tych filtrach jest taki sam jak w stożkowych, więc powinno być odwrotnie niż piszesz. Niestety filtry te są mniej skuteczne od tradycyjnych papierowych.

Dawid0407 napisał/a:

Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?)

Opchnież stożki i wyjdziesz jeszcze na swoje.
 
 
Dawid0407 



Rocznik: 2003
Wiek: 43
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 75
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-03-17, 09:45   

miodzik napisał/a:
Dawid0407 napisał/a:
w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów.


Wszystko zalezy od tego jak układ był zestrojony. W układzie dolotowym, podobnie jak w wydechowym zachodzą zjawiska falowe napędzane zaworami ssącymi. Przy określonej prędkości obrotowej w układzie dochodzi do rezonansu i w efekcie do tzw. doładowania dynamicznego (powietrze jest wtłaczane, a nie zasysane). Dobierając długość i średnicę (objętość) przewodów układu dolotowego ustawiamy go tak aby zjawisko to pojawiło się w określonym (niestety wąskim) zakresie obrotów. Filt stożkowy pozwala na przesunięcie tego punktu wysoko w obrotach, zapewniając większy przepływ powietrza. Widziałem różne rozwiązania z filtrem stozkowym, ale zazwyczaj był on stosowany w połączeniu z AIR-boxem. Obawiam się, że u Ciebie może być to założone zupełnie przypadkowo. Ja w każdym razie wybrałbym się na hamownię sprawdzić jak wyglądają przebiegi mocy i momentu.


Odnośnie hamowni to na taki pomysł wpadłem. Gdy, przyjdzie wiosna, a ptaszęta zaświergocą, mam nadzieję spotkać się z którymś za szanownych, doświadczonych kolegów - posiadaczy 1100. Ktoś taki mógłby autorytatywnie przedstawić wrażenia z jazdy moim motocyklem. Taka ocena w zupełności by mi wystarczyła.



miodzik napisał/a:
Dawid0407 napisał/a:
Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej.

Mam w samochodzie założony filtr sportowy K&N. Czyści się go co 20.000km i nasącza olejkiem (papierowy wymienia się co 10.000km). Materiał w tych filtrach jest taki sam jak w stożkowych, więc powinno być odwrotnie niż piszesz. Niestety filtry te są mniej skuteczne od tradycyjnych papierowych.


To w sumie dobra wiadomość - mniej czyszczenia tym lepiej. Ja oczywiście powtórzyłem to co sam usłyszałem od innych.


miodzik napisał/a:
Dawid0407 napisał/a:

Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?)

Opchnież stożki i wyjdziesz jeszcze na swoje.


Zna ktoś +/- cenę takiego airboxa i gdzie można go dostać?
 
 
Gilba 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-23, 20:12   

Znalazłem w sieci instrukcję montażu takiego ustrojstwa do XVS650.
Może to Wam się przyda:
www.stargis.net/webslinger/Docs/TheGAK.pdf
 
 
Rafał74 


Rocznik: 2000
Wiek: 50
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 4
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2011-06-06, 22:49   

Koledzy ja zmontowałem filtr K&N w tym sezonie i zuwżyłem ze mtor więcej pali DS 1100 wceśniej spalanie na pziomie 6l +/- 0.3 l po nawt przy ostrrym odkręcaniu manetki DS nie spalił mi więcej niż 7l a teraz przy prędkości na trasie 140/ 160 km/h spalił mi 7.8 a sukcesem jest osiągnięcie 6.5 l chciełbym zauważyć ze zimą robiłem robiłem wszystkie regulacje pierwszy wyjazd na starym filtrze w dwie osoby wynik 5.3 fakt że z pczątkującym kolegą prędkość 100/110km/h a pwymianie filtra ZONG czy macie podobne odczucia bedę wdzięczny za refleksje
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-06, 23:11   

Rafał74, Czy to tylko wymiana wkładu, czy też przeróbka całego układu dolotowego i zmiana jego pojemności ??
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Rafał74 


Rocznik: 2000
Wiek: 50
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 4
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2011-06-06, 23:14   

Wmieniłem tylko wkład
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2011-06-07, 08:04   

Powinieneś go jeszcze teraz wyregulować, bo moto dostaje więcej powietrza.
_________________
www.bkpl8.pl

Stratoliner S
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-06-27, 22:43   

A taki zestawik:
http://allegro.pl/stozkow...1654085642.html
mnie sie widzi :evil:
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-06-27, 22:48   

Jaka radosna cena, za minimalistyczny filterek.
Gdyby to nie było do motocykla tylko do prysznica to cena oscylowała by w granicach 49,99
I w zasadzie powinna taka pozostać.

PS. Fajne na Californie gdzie deszcze to rzadkość. W naszym klimacie będziesz potrzebował zakupić jeszcze zestaw do wypompowywania wody z cylindrów.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-26, 15:34   

Pytanko do właścicieli Dragów 1100 z wkładem filtra powietrza K&N
Czy wystąpiła roznica w spalaniu motocykla po zamianie papierowego filtra na K&N ? Zakładam, że zrobiona została regulacja składu mieszanki.

Cytat:
Więcej powietrza dostarczonego do silnika pozwala na dostarczenie większej dawki paliwa co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie momentu obrotowego silnika, polepszenie elastyczności pracy silnika i najważniejsze podniesienie mocy silnika.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-26, 16:18   

Jeśli chcecie się bawić w K&N to kupcie taki filtr dla XVS 650 , oraz taki filtr dla XVS 1100 . Nie wywalajcie rezonatorów, bo moment jeśli wogóle wzrośnie to w górnym zakresie, a nie o to raczej chodzi w naszych maszynach. Bez rezonatora dół sflaczeje.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-26, 16:36   

remol71, zapodałeś typowe wkłady K&N zastępujące oryginalne filtry papierowe. Teraz może rozszerz trochę
remol71 napisał/a:
Nie wywalajcie rezonatorów ...
no i co z tą regulacją składu czy dyszami ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group