Stalowe oploty na przewody hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
mikssdaniel
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 287 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2009-01-27, 22:44 Stalowe oploty na przewody hamulcowe
|
|
|
W związku z pracami nad moto chcę od razu zmienić osłony przewodów na kierownicy na chromowane (nie linek przynajmniej na razie). Niestety nigdzie nie mogę znaleść odpowiednich.
Poszukuję czegoś takiego jak wąż z zewnętrzną plecionką lub owijką chromowaną o średnicy wewnętrznej ok 10mm. Sprawdzałem prysznicowe ale nie mogę znaleść o odpowiedniej średnicy wewnętrznej.
Wydaje mi się, że z peszlami chromowanymi może być problem jeżeli będę chciał jakiś dodatkowy przewód wprowadzić gdześ w środkowym odcinku peszla. Musiałbym go trochę naciąć lub wywiercić otwór w bocznej ściance co niestety osłabi peszel i może w tym miejscu się rozłazić.
Może wiecie gdzie kupiś takie węże ochronne?
Ktoś ma cosik takiego zrobione w swoim DS? Jeżeli tak to proszę o zamieszczenie zdjęć. |
_________________ Yamaha STAR …. |
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-04-11, 11:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-01-28, 07:05
|
|
|
Tutaj. Lukass takie założyl o chwali sobie dośc mocno. Ja mam zamiar w najbliższym czasie. Można zakłądać na zasadzie naciągnięcia (ale musisz semontować linkę) lib nawinięcia (wówczas demontowanie linki nie jest konieczne). |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
luccass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 46 Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 6 Skąd: Łódzkie + 100-lica
|
Wysłany: 2009-01-28, 07:41
|
|
|
Prawda, ja założyłem taki oplot zamontowanych klasycznych linek.
Dwa komplety o śr. 10mm 6mm i dł. 1,5m wystarczyły na wszystkie linki.
Postaram się zrobić dziś fotkę to jutro wstawię. Wygląda OK, nie jest to oplot, ale prezentuje się ok.
No i cena podana w linku powyżej jakaś wyższa? ja płaciłem 28zł, i 20zł
http://www.moto-akcesoria...roducts_id=7689
pzdr |
|
|
|
|
mikssdaniel
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 287 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2009-01-28, 08:20
|
|
|
Luccass
szczególnie chodzi mi o końcówki, jak wyglądają zakończenia oplotów. |
_________________ Yamaha STAR …. |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-01-28, 08:35
|
|
|
mikssdaniel napisał/a: | szczególnie chodzi mi o końcówki, jak wyglądają zakończenia oplotów. |
Normalnie, nie masz specjalnych końcówek i trzeba kombinować. Dlatego jeszcze nie założyłem i gadam teraz ze znajomym czy byłby w stanie dotoczyć mi takie tuleje na zakończenia. |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
mikssdaniel
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 287 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2009-01-28, 09:11
|
|
|
Ja także myślę o toczeniu tulejek na zakończenia. |
_________________ Yamaha STAR …. |
|
|
|
|
luccass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 46 Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 6 Skąd: Łódzkie + 100-lica
|
Wysłany: 2009-01-28, 10:58
|
|
|
Nie wiem w czym macie problem!
Jedyny problem jaki się pojawia to to że oplot może się ześlizgiwać po lince w przypadku gdyby był za krótki! Ja wymiar dałem na ścisk więc nie ma gdzie latać, a dodatkowo na końcach pod oplot podkleiłem taśmę dwustronną i jest gites ;-).
A tak serio to w moim przekonaniu, aż tak nie zmienia to wyglądu ;-) coby wywalać tyle kasy ;-) (ale zima robi swoje ;-) zamiast jeździć ...)
pozdrawiam |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-03-19, 13:01
|
|
|
A ja dziś zostałem zmuszony do wymiany węża natrysku. I jakież zdziwienie przeżyłem kiedy zobaczyłem, że oplot weża jest metalowy a do tego o średnicy odpowiadającej naszym kabelokm. Ba! Zmuszony do wymiany podreptałem do hydraulicznego w celu zakupienia węża takiegoż samego jaki miałem pod natryskiem. No i szok, za wąż 1.6m w metalowym oplocie zapłaciłem 24pln. Sam oplot metalowy długości 1.5m kosztuje 50pln w sklepie z akcesoriami motórowymi
Jeżyk napisał/a: | A ja wymieniłem wszystkie linki na oplot stalowy, taki sam jak mam przewody hamulcowe |
Możesz coś więcej? Gdzie to można sobie sprawić? To jest sam oplot czy cała linka? |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
Jeżyk
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-03-19, 16:25
|
|
|
pan_wiewiorka napisał/a: | Jeżyk napisał/a:
A ja wymieniłem wszystkie linki na oplot stalowy, taki sam jak mam przewody hamulcowe |
pan_wiewiorka napisał/a: |
Możesz coś więcej? Gdzie to można sobie sprawić? To jest sam oplot czy cała linka? |
Wszystko to można sobie sprawić w firmie Auto- linka z Janek pod Warszawą.
Wygląd jest taki sam jak przewodów w stalowym oplocie jedynym mankamentem jest cena - 120zł za każdą linkę nie licząc pochromowania końcówek.
120złx 4 = 480zł za linki
Stare linki oryginale mam teraz na sprzedaż |
_________________ MOJA GWIAZDECZKA
ORGANIZATOR XX ZLOTU |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2009-03-19, 17:43
|
|
|
luccass napisał/a: | Prawda, ja założyłem taki oplot zamontowanych klasycznych linek.
Dwa komplety o śr. 10mm 6mm i dł. 1,5m wystarczyły na wszystkie linki.
Postaram się zrobić dziś fotkę to jutro wstawię. Wygląda OK, nie jest to oplot, ale prezentuje się ok.
No i cena podana w linku powyżej jakaś wyższa? ja płaciłem 28zł, i 20zł
http://www.moto-akcesoria...roducts_id=7689
pzdr |
Lucass,
z czego są zbudowane, bo na stronce motoakcesoria są z tworzywa a te z Allegro (też notoakcesoria) są z metalu podobno. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-03-19, 18:52
|
|
|
Cytat: | Lucass,
z czego są zbudowane, bo na stronce motoakcesoria są z tworzywa a te z Allegro (też notoakcesoria) są z metalu podobno. |
Z tego co wiem, to plastik chromowany.
Jeżyk napisał/a: | 120zł za każdą linkę nie licząc pochromowania końcówek.
120złx 4 = 480zł za linki |
Dzięki za info, może na przyszły sezon. Teraz wydałem na Gwiazdę ponad 5KPLN więcej niż zamierzałem a nowych linek do koniecznych (czyt.: poprawiających bezpieczeństwo) wydatków nie podciagnę, czyli Minister Finansów Domowych nie zaakceptuje. Teraz walczę o podnóżki i nie chcę przeciągać struny bo udało mi się przekonać, że rozkładane są lepsze |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-03-20, 09:01
|
|
|
Lepiej nie drażnić ministra bo wystawi firmę na sprzedaż i będzie klapa.
[ Dodano: 2009-03-20, 19:54 ]
szkoda że niebieskie ale fajne
http://www.allegro.pl/ite...estaw_nowy.html
[ Dodano: 2009-03-20, 20:21 ]
a jeszcze to w skład kompletu wchodzi
6m - 8mm
2,5m - 6mm
1,8m - 12,5mm
31cm - 16mm na gorące przewody
6 otulin na przewody chodz nie wiem czy dobrze przetlumaczyłem
cenna około 110 zł
http://cgi.ebay.com/ebaym...01154QQtcZphoto |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Corvius
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 247 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-04-11, 11:46 STALOWY OPLOT - HAMULCE - HEL
|
|
|
W przeciwieństwie do gumowych przewodów hamulcowych, stosowanych w większości motocykli, przewody hamulcowe HEL nie są dziełem kompromisu pomiędzy ceną a jakością. Od teflonowego rdzenia przewodu poprzez stalowy oplot i osłaniającą go koszulkę po zaciśnięte na przewodzie końcówki ze stali nierdzewnej - wszystko wykonane jest precyzyjnie i z najlepszej jakości materiałów. Nie znajdziesz tu końcówek z miękkiej stali, które z czasem mogą rdzewieć ani z aluminium wrażliwego na zjawisko korozji elektrolitycznej. Tylko najlepsze materiały mogą zapewnić wytrzymałość i wydajność, jakiej oczekujesz od każdego elementu układu hamulcowego Twojego motocykla. Dzięki temu każdy nasz przewód hamulcowy obejmuje wieczysta gwarancja.
Wymiana przewodów hamulcowych na przewody w oplocie nie jest jedną z tych modyfikacji, po ktorych odczuwalna zmiana bedzie zauważalna tylko dla osób o bardzo długim stażu motocyklowym lub używających motocykla wyczynowo. Po wymianie przewodów na przewody firmy HEL każdy będzie w stanie odczuć poprawę nie tylko w postaci zmniejszonej siły potrzebnej do obsługi dźwigni hamulca, ale przede wszystkim lepszej dozowalności hamulców.
Każdy sprzedawany przez nas zestaw przewodów hamulcowych w oplocie HEL składa się z:
* Przewodów hamulcowych z maszynowo zaciśniętymi końcówkami.
* Śrub mocujących przewody do pomp i zacisków.
* Podkładek miedzianych zapewniających szczelność połączenia.
* Instrukcji montażu w języku polskim.
* Karty gwarancyjnej.
* Naklejek na motocykl.
Jest dla nas oczywiste, że estetyka jest równie ważna, co wydajność i trwałość. Dlatego też każdy nasz klient ma możliwość wyboru koloru końcówek i przewodu bez żadnych dopłat.
Co sadzicie o tej modyfikacji? (cena to około 160 -180 zł w zależności od modelu) |
_________________ Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!
"Hasta La V-ictoria Siempre!"
Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-04-11, 14:01
|
|
|
to jest wlasnie to co z pozytkiem dla nas mozna wymiec w dragu, poniewaz wyraznie poprawiaja sie nasze hamulce + wyglad a to wielka roznica w porownaniu do zalozenia swiecacego weza od prysznica na zwykle przewody |
|
|
|
|
Corvius
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 247 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-04-11, 18:22
|
|
|
są na allegro - wystarczy poszukac i dogadac sie ze sprzedawca bo do xvs ma na bank - gadałem juz z nim o 650 ;]
albo tu masz stronke: http://www.przewodywoplocie.pl/ |
_________________ Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!
"Hasta La V-ictoria Siempre!"
Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-04-11, 19:17
|
|
|
Przewody w oplocie mają to do siebie, że owszem - poprawiają hebel - ale znacznie łatwiej zablokować koło. Chyba pozostanę przy oplocie 'z węża' niż przy zmianie linek. Nie mam ABSu więc nie będę ryzykował. |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
RafV
Model: SYMPATYK
Wiek: 53 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 286 Skąd: Ujście/Piła
|
Wysłany: 2009-04-11, 21:03
|
|
|
Też myślałem o takich, ale mój mechanik stwierdził, że do Draga to szkoda wydawać kasy, bo to nie wyczynowa maszyna i nie ma najmniejszej potrzeby poprawianie właściwości hamowania. |
|
|
|
|
Corvius
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 247 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-04-11, 21:29
|
|
|
hmmm a możecie rozwinąć temat - co z tym blokowaniem koła itd? - mnie mechanik powiedział że ten element na pewno nie zaszkodzi maszynce... szczególnie 650 która ma tylko jedną tarcza z przodu. |
_________________ Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!
"Hasta La V-ictoria Siempre!"
Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-04-11, 21:33
|
|
|
Corvius, co tu rozwijać. Hebel masz znacznie mocniejszy. Zasada działania linki w staloym oplocie jest nieco inna niż w gumowym. W stalowym całość zacisku z klamki idzie w hebel - no nie ma gdzie uciec na boki - tak jak ma to miejsce w gumowych. Za mało wyczucia przy nagłym hamowaniu i masz kibel. Mając ABS jest git, ale bez? |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-04-12, 00:19
|
|
|
Eee, herezje jakieś
Zgadzam się ze stwierdzeniem, ze stalowy oplot nie pomoże za wiele w przypadku DSa (w 1100 może się ewentualnie przydać). Po prostu siły działające na układ hamulcowy w 650 są za małe, by rozpychać przewody.
Tak jak pisze pan_wiewiorka zmieni się nieznacznie punkt zadziałania hamulca, ale naprawdę NIEZNACZNIE. Tak nieznacznie, że nie da się zauważyć różnicy.
Nie można jednak oczywiście pominąć efektu estetycznego, bo porównać ohydne oryginalne, gumowe węże do stalowych się nie da. Te ostatnie są rzeczywiście przepiękne.
A w razie, gdyby moja (i wielu mechaników) teoria była z gruntu nieprawdziwa, to i tak założę stalowe |
|
|
|
|
|