YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania osoby nieobeznanej w temacie Drag Starki.
Autor Wiadomość
daredevilmk 


Model: SYMPATYK
Wiek: 30
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-14, 20:41   Pytania osoby nieobeznanej w temacie Drag Starki.

Cześć! Pierwszy temat na forum, mam nadzieję, że wybrałem dobry dział, przy czym zauważyłem brak odpowiedniej sekcji dla osób wchodzących w tematykę Drag Starów.

Mam kilka pytań, na które odpowiedzi są pewnie oczywiste i dlatego nie można ich znaleźć, swoisty paradoks. Błagam was tylko, drodzy forumowicze, nie gniewajcie się za moją niewiedzę, dopiero uchylam drzwi do świata motocykli. Póki co, jestem gdzieś pod wycieraczką ze swoim marnym skuterem, który kilka lat temu był jedynym, na co mogłem sobie pozwolić.

PYTANIA DOTYCZĄ WERSJI O POJEMNOŚCI 125CCM!

Swoje pytania zamieszczę w punktach, jakoby łatwiej było na nie odpowiadać:

1. Zastanawia mnie chłodzenie powietrzem. Jest to popularne rozwiązanie, ale jaki ma wpływ na żywotność silnika i długość jazdy bez przegrzań? Czy chłodzenie powietrzem nie przeszkadza w jeździe po dłuższych trasach długości od stu do pięciuset kilometrów, oraz, jeśli to konieczne - jak często trzeba robić przystanki, i jak ten typ chłodzenia ma się do temperatur panujących w ciągu lata, zwłaszcza tych bardzo wysokich.

2. Licznik, o - to jest drobiazg, który najbardziej mnie zastanawia. Pojawiają się głównie noty o przejechanych milach, a nie kilometrach. Więc, jak przedstawiane są odległości i prędkość w Drag Starce? Jeśli są przedstawiane w milach - czy jest możliwość zmiany licznika na kilometrowy?

3. Nie jestem maniakiem prędkości, jednak chciałbym w wakacje pojechać w stosunkowo niedługą trasę, około 300 kilometrów do rodzinnego domku na kaszubach - jak wygląda (Bardzo proszę o szczerość, wiem, że jesteśmy zaślepiani miłością do swojej własności) komfort siedzenia, jazdy i jaka jest optymalna prędkość, którą można jechać bez orania silnika, oraz taka, by motocykl po prostu się nie przepracowywał.

4. Czy wersja Classic występuje w 125-tach? Wydaje mi się, że tak, ale są różne dziwne zdjęcia i to wprowadza mnie w niepewność.

5. 13 koni. Osobiście jeżdżę na silniku słabszym od kosiarki, ale moja pierdziawka jest też o połowę lżejsza. Jak ta moc ma się do przyśpieszeń i wyprzedzania? Czy w motocyklach różnica rzędu 2 koni jest znacząca? Zastanawiam się też nad innym motocyklem, który darzę dużą sympatią, ma 15 koni i chłodzenie cieczą, jednak myślę, że to nie przeważy.

6. Zdolności adaptacyjne. Czy można znaleźć różne interesujące akcesoria typu uchwyty na telefony, gniazda zapalniczek i tym podobne rzeczy, które dają się bezproblemowo zamontować w motocyklach?

7. Czy jazda bez szyby na dłuższą metę jest bardzo uciążliwa? Osobiście lubię czuć opór na piersi, ale 50 na godzinkę to nie to samo, co 90 ;)

8. Jak z blokadami przed kradzieżą? Blokada kierownicy? Może blokada stopki? Właśnie, tego mi brakuje w motocyklach zwłaszcza, że gówniarze lubią przewracać motocykle...

To chyba tyle, może coś jeszcze dopiszę. Bardzo was proszę o obiektywność, bo wiem, że kochacie te maszyny, ale naprawdę liczę na szczerość ;) Zapoznawałem się już z innymi tematami i część informacji odnalazłem, ale to nie wszystko.

Jeśli temat uzyska ciekawe odpowiedzi, to proponowałbym przykleić go, ponieważ brakuje tu tematu do zadawania takich drobnych pytań.

Pozdrawiam!
 
 
Emil 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 324
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-06-14, 21:06   

jestem zakochany - to fakt, ale nie zaślepiony.
Byłem na kilku "ustawkach" gdzie w słońcu jeździ się w miarę wolno (60-70 km/h) i nie ma tu m,owy o skutecznym chłodnieniu - mimo to ok (jak dotąd).

w punktach
1. - jak dla mnie ok - to dosyć proste i skuteczne rozwiązanie chlodzenia
2. nie wiem
3. zależy od prędkości - do 90km/h dla mnie jest ok i mogę jechać w piz... - szybciej pęd powietrza "wbija" mnie kością ogonową w siedzisko pasażera i średnio co 100km robię kilka minut przerwy
4. hmm - za cienki jestem na takie pytania
5. jw
6. spoko - można znaleźć
7. ja nie mam szyby - moim zdaniem nie wygląda dobrze (przepre\aszam posiadaczy szyb)
8. w mojej gwiazdce jest blokada kierownicy, stopki - nie

dodam jeszcze 9 i może 10.
9. jest to mój pierwszy motocykl - zresztą dla niego zrobiłem prawko - jak wsiądziesz na większy 650 czy 1100 - uffff żyć nie umierać
10. 99% urzytkwników to naprawdę zajebiści goście (i oczywiście Panie :) )
więc jak to mawiał mój znajomy "filozofia posiadania Drag Stara, a nie tylko jeżdżenie - bezcenne"

może i zbytnio ci nie pomogłem - chociaż się starałem - ale opisałem Ci moje subiektywne odczucia - powodzenia na trasie i do zobaczenia.
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-06-14, 21:38   

Po pierwsze zmykaj do przywitalni, bo posypią się liście.

1. Chłodzenie powietrzem to stara konstrukcja i bardzo popularna w v-twin (do pewnych pojemności) Silniki DS są tak zaprojektowane, że dają radę przy normalnych prędkościach - żeberka nie są tylko da bajeru. Jako normalne mam na myśli zwykłą jazdę, a nie stanie w korku. Jazda w korkach może silnikowi zaszkodzić i na takie okazje najlepiej zamiast korka wlewu paliwa mieć wkręcony termometr oleju i kontrolować temperaturę.

2. Liczniki w milach to spadek po imporcie z USA i UK. Oczywiście dałoby sie wymienić, ale to bardzo drogi interes i po porstu lepiej sie przyzwyczaić.

3. Nie wiem jka w 125, ale w 650 sam jeżdżę do pracy 110-140 i powyżej 120 wyrywa z motocykla. Oczywiście mówię o jeździe bez szyby. Szyba zwiększa trochę komfort jazdy, o tyle, że ręce mniej bolą ;) Jeśli chodzi o siedzenie, to w customie i pasażera i kierowcy jest - chiałoby się powiedzieć do dupy, ale tutaj akurat nie pasuje ;) - no więc jest do niczego. Mnie kręgosłup zaczyna boleć od 70 kilometra i potem już nie przestaje, ale trzeba przyznać że mam ogólnie problemy z motocyklem. TO nie jest motocykl turystyczny. CLassici mają znaczniej bardziej wygodne kanapy, nie wspominając o wersjach silverado.

4. Nie mam pojęcia

5. Jechałem na 125 i powiem szczerze, że była całkiem żwawa. Oczywiście to kwestia subiektywna. Za to jak się prezentuje :)

6. Oczywiście, aftermarket to największy problem - problem wyboru i kasy ;)

7. Ja jeżdżę, bo custom z szybą to jak ... no wiadomo gdzie plastelina była. Więc jeździć się da. Większym problemem bez szyby są raczej owady.

8. Znajdziesz wszelkiego rodzaju zabezpieczenia, ale statystyki mówią, że armatury się nie kradnie.
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2010-06-15, 00:06   

Najlepiej jakby w tym temacie wypowiedziały się osoby, które mają lub miały 125 .....

1. Powietrze jest spoko ale jak rzeczywiście stoi się w kotku to czuć na nogi buchające ciepło.
Ogólnie nie ma czym się za bardzo przejmować bo to mały silniczek i lepiej sobie powinien poradzić w odprowadzaniu ciepła.

2. Też przyszłościowo myślałem o zmienia licznika na KM (będzie 1100 USA) i dobrze byłoby poszukać na Allegro jakiegoś Europejczyka lub dać jakiemuś magikowi, który przerobi go + zmiana tarczy na typowe KM).

3. Komfort siedzenia jest do zaakceptowania. Max prędkość to 120km/h ale te 90km/h jest optymalne i taką prędkość polecam.

4. Jest tylko jedna wersja 125 .... Ni to classic ni to custom .... Coś jak Nowy MidnightStar 950

5. 15KM jest zadowalające. Oczywiście z plecaczkiem przy wyprzedzaniu trzeba go trochę pogonić ale daje radę ....

6. Można do woli go upiększać i doposażać.

7. Jeździłem sporą część czasu bez szyby i było naprawdę ok. nie musisz jej zakładać.

8. Blokada jest tylko kierownicy czyli standard jak to w motocyklach. Zawsze można dołożyć alarm ;)

Moje doświadczenia z jazdą na motocyklach 125 podobnych do Draga a co do spraw technicznych to przyjrzenie się konkretnie "małemu Dragowi" ;)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Biały 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1612
Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
Wysłany: 2010-06-15, 00:20   

zen napisał/a:
zamiast korka wlewu paliwa

Oczywiście Zenowi chodziło o korek wlewu oleju, a nie paliwa :)
_________________
Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-06-15, 14:47   

Biały napisał/a:
zen napisał/a:
zamiast korka wlewu paliwa

Oczywiście Zenowi chodziło o korek wlewu oleju, a nie paliwa :)


Kurde, raz mi sie tak zagrzal, ze paliwo wrzało ;)

Jasne, że chodziło o olej.
 
 
Młody 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 487
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-15, 16:56   

Wiec tak prędkość podróżna 125 to ok 80km/h maksymalna 120-130.
Nie występuje podział na classic custom a 125 przypomina classica. Ja śmigam beż szyby i jazda uciążliwa nie jest. Akcesoria czyli uchwyty itd ależ oczywiście że są. Przejechałem już prawie 4000km w tym sezonie i jestem bardzo zadowolony. W wakacje planuje trasę nad morze.
_________________
drag star 125 -> kawasaki VN 900 custom
WIELKOPOLANIE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group