YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: 1janbo
2010-07-30, 19:50
Jazda w kolumnie - zasady
Autor Wiadomość
Zdzich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 63
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 452
Skąd: Grodków
Wysłany: 2009-08-03, 17:43   

shipp napisał/a:
Kiedy przypomnę sobie Borki, to jeśli chodzi o jazdę w kolumnie i organizację przejazdu takiej kolumny to muszę przyznac, że forum DS jest debeściak i jego członkowie też są debeściak! :niema:


Chciałbym wrócic do tematu i po jazdach w Malborku przyznać rację że forum DS jest faktycznie debeściak (Grzechu świetnie prowadził). Natomiast moje wczorajsze jazdy w klumnie kilkunastu motocykli to nieszczęście zakończone ślizgiem. Moim skromnym zdaniem kolumna musi się poruszać znacznie wolniej niż jeździmy sami, bo nie wiemy w jakim miejscu, który uczestnik kolumny będzie zmuszony do manewrów. Wczoraj jechalismy z prędkością 90 - 100. Słabsze maszyny powodowały iz kolumna rwała się przy jakimkolwiek wyprzedzaniu. A w końcu w okolicy Leśnicy chwila nieuwagi zakończyła się przeszlifowaniem pięknej Hondy Trans-Alp z urwanym lusterkiem i niestety poobijanym kolegą. Wyglądało bardzo niebezpiecznie. Nie ma to jak jazda z naszymi forumowiczami> :brawo:
_________________
http://picasaweb.google.pl/zdzich102/
Yamaha Super Tenere
 
 
mikssdaniel 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 287
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-08-03, 19:51   

Zdzich napisał/a:
shipp napisał/a:
Kiedy przypomnę sobie Borki, to jeśli chodzi o jazdę w kolumnie i organizację przejazdu takiej kolumny to muszę przyznac, że forum DS jest debeściak i jego członkowie też są debeściak! :niema:


Chciałbym wrócic do tematu i po jazdach w Malborku przyznać rację że forum DS jest faktycznie debeściak (Grzechu świetnie prowadził). Natomiast moje wczorajsze jazdy w klumnie kilkunastu motocykli to nieszczęście zakończone ślizgiem. Moim skromnym zdaniem kolumna musi się poruszać znacznie wolniej niż jeździmy sami, bo nie wiemy w jakim miejscu, który uczestnik kolumny będzie zmuszony do manewrów. Wczoraj jechalismy z prędkością 90 - 100. Słabsze maszyny powodowały iz kolumna rwała się przy jakimkolwiek wyprzedzaniu. A w końcu w okolicy Leśnicy chwila nieuwagi zakończyła się przeszlifowaniem pięknej Hondy Trans-Alp z urwanym lusterkiem i niestety poobijanym kolegą. Wyglądało bardzo niebezpiecznie. Nie ma to jak jazda z naszymi forumowiczami> :brawo:

A moim skromnym zdaniem to w kolumnie powinny być zachowane odstępy dostosowane do prędkości. Kolumna wcale nie musi jechać wolno. A rwać to i tak się będzie przy wyprzedzaniu jeżeli jest duży ruch. Ważne aby czekać na ostatnich a nie zapier... do przodu i myśleć że reszta dobije. Zresztą przy dużym ruchu i braku odpowiedniego miejsca to wyprzedzanie poprzez kolumnę trochę mija się z celem.

[ Dodano: 2009-08-03, 19:54 ]
W Borkach to była lansparada, prędkości były typowo spacerowe no i dość mały ruch.
_________________
Yamaha STAR ….
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-08-04, 07:56   

Zasada, która nasunęła się mnie i Jorgowi po szlifie. Chodzi o światła. Koniecznie trzeba ustalić czy na pomarańczowym "tniemy dalej" czy się zatrzymujemy.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-08-04, 09:05   

koniecznie to trzeba myśleć
czy ryzykować czy nie czy placić mandat czy nie ,
zasada jazdy w kolumnie nigdy nie zmuszać innych do czegoś co nie jest zgodne z przepisami kazdy w grupie jedzie na swoje konto a dopiero puźniej na konto grupy jak się nie czujesz na to co robi grupa to nie jedziesz , a jak grupa mądra to poczeka na ciebie
mowimy tu o jeździe w grupie a nie jeździe w kolumnie
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-08-04, 09:17   

grzechu, mówimy o tym czy ostro heblujemy na pomarańczowym kiedy spokojnie da się przejechać (zwłaszcza kiedy leje) ;)
A z tym czekaniem, to też czasami różnie bywa :hahaha:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-08-04, 09:29   

pan_wiewiorka napisał/a:
A z tym czekaniem, to też czasami różnie bywa
i to trzeba twardo ustalić
jeśli zostaje ostatni to przedostatni czeka i po kolei każdy z przodu aż w końcu prowadzący nie będzie miał kogo prowadzić i też będzie czekał na reszte ale jak się nie patrzy w lusterka tylko się jedzie aby do przodu
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-08-04, 09:39   

Jak grupę podzieli zmiana sygnalizacji to też ciężko za skrzyzowaniem aby zatrzymało się np. 10 maszyn i czekało na resztę bo utrudnimy ruch. Na pewno w takim przypadku zwolnic znacznie i jechać pomału aby ci co zostali dołączyli. Na krzyżówkach gdzie kolumna skręca zostaje ostatni i czeka na resztę aby wiedzieli gdzie skręcić. Niestety problem jest gdy grupa jest duża. Prowadzący nie widzi całej grupy i często nie wie co się z tyłu dzieje. Jak jedzie 5 maszyn to łatwo zauważyć że ktoś został jak maszyn jest 20 to jest raczej nie wykonalne.

Więc jeżeli ktoś zostaje następny od końca zwalnia ten przed nim widzi ze kolega zwolnił to on tez w taki sposób można wymusić na prowadzącym zmniejszenia prędkości przelotowej ale do tego trzeba kontrolować lusterka a nauczony doświadczeniem wiem ze 50 % z tych co jechali z nami w kolumnie tego nie robi, co było widać w przypadku "przepuszczania puszkarzy przez kolumnę". Niestety akcję patrz w lusterka motocykle są wszędzie powinniśmy zacząć od siebie.

Po drugie jeżeli tempo w kolumnie za duże i niektórzy nie nadążają bo np. nie maja umiejętności lub moto nie wyregulowane nie bać się na najbliższym popasie zjebać prowadzącego :hahaha:
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-08-04, 09:43   

Lokis wpadł w pewnym momencie na dość prosty pomysł. Podzililiśmy naszą kolumnę na dwie mniejsze i kapitan każdej miał juz pełny pogląd na sytuację.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-04, 21:09   

pan_wiewiorka napisał/a:
Lokis wpadł w pewnym momencie na dość prosty pomysł. Podzililiśmy naszą kolumnę na dwie mniejsze i kapitan każdej miał juz pełny pogląd na sytuację.


To jest właśnie podstawowa zasada.
Prawidłowo jedna kolumna motocykli powinna liczyć maksymalnie 8- 10 maszyn.
Gdy jest więcej, grupa powinna być podzielona na mniejsze zespoły a do każdego z nich wyznaczony prowadzący.
Oczywiście nie zwalnia to żadnego z jadących w grupie z patrzenia w lusterka i kontrolowania co się dzieje za nim.
Jeśli widzisz, że kolega za tobą się zatrzymał to robisz to samo i tak po kolei aż do prowadzącego.

Zapraszam do mojego postu na pierwszej stronie są tam zamieszczone linki do stron, na których bardzo dobrze są przedstawione zasady jazdy w kolumnie i jakich znaków używa się do komunikacji grupowej.
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2552
Skąd: Luzino
Wysłany: 2009-09-07, 11:24   

Mam małe przemyślenie dotyczące zatrzymania przez Nas wesela . Jechałem na samym końcu , więc wszystko widziałem . Konie zachowywały się spokjnie , nawet przy przygazówce . Ale jak ruszyły wzdłuż kolumny zaczęły być bardzo nerwowe. Przy końcu kolumny woźnica ledwo je utrzymywał . Jedno szczęście że nie poniosły bo mogło się to skończyć źle dla nas jak i dla młodej pary . Jedno jest jasne - przy zwierzętach nie wolno robić dużego hałasu .
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
1janbo 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 4809
Skąd: Poznań, no wiadomo
Wysłany: 2009-09-07, 11:49   

Ja mam jeszcze jedną obserwację.

Jeśli jedzie się w kolumnie, to należy w niej jechać, a nie zatrzymywać się na czerwonym świetle. NIE WOLNO ROZBIJAĆ KOLUMNY.

Jeśli decydujemy się na blokowanie skrzyżowań - to jedziemy kolumną. Bez znaczenia jest to, czy liczy ona 70 maszyn, czy 15-cie. To jest KOLUMNA, a koledzy nadstawiają tyłki blokując skrzyżowania.
_________________
Moderator na emeryturze. Emeryt nie musi, emeryt może!

:dziadek: :czoper: :pokooj:

Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".

___________________
WOLNOŚĆ!!!
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-09-07, 14:25   

No jeśli nikt nie blokuje i nagle zapala się czerwone światełko, to ciężko zdecydować co robić :/ Osoba, która jedzie w takiej sytuacji w momencie zapalenia się żółtego powinna przyblokować krzyżówkę, wtedy będzie w miarę bezpiecznie.
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-09-07, 14:42   

Błąd taktyczny. Jak się wjeżdza na krzyżówkę na zielonym to i tak pierwsze dwie osoby ją blokują. Aby uniknąć zamieszania w trakcie zmiany świateł. Przerabialiśmy to z Grunwaldu. jeden zaczął hamować drugi chciał przelecieć. Finał znamy.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2009-09-07, 22:20   

W sumie też się dziwiłem co te konie tak spokojnie to zniosły. Może jakieś zmutowane były. Wszyscy cieszyli się jak dzieci, a mogło dojść do nieszczęścia.

Tak samo jak skrzyżowanie jest już blokowane, a jakieś "barany" stają bo jest czerwone.

A i jeszcze prędkość , jak dla mnie te 80 było wystarczające, później jak lecielśmy 100-110 to już było trochę gorzej.

przy 40 maszynach jak ten z przodu jedzie 80 to ten na końcu jedzie 100, o tym też trzeba pamiętać.
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
darkside 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 1717
Skąd: Gdańsk/Banino
Wysłany: 2009-09-10, 01:01   

Kolejna sprawa jesli moge sie wtracic to % sladowe i pogoda. Przyznam ze pierwszy raz jechalem w tak dlugiej kolumnie, ale zakladajac % , zmecznie + pogoda (gowniana) to trasa byla zbyt dluga. Osobiscie mialem podniesiana adrenaline na maxa, wiec pewnie i 200km bym nakrecil bez wiekszego problemu. Lecz wystarczyl zly manewr jednego z nas i mamy DUZY problem. Kilka motocylki "wali glebe" i co wtedy ? Co sie dzieje jesli faktycznie jest osoba ranna ? chyba wszyscy robia odjazd w sina dal, a zostaja tylko "pewne" osoby. Mysle, ze warto brac takie poprawki i robic lans parade po 15 lub w dzien przyjazdu.
Prosty przyklad, jak stalismy na jedzenie koles do mnie mowi, ze walnie sobie jeszcze browarka w knajpie bo go kac meczy. shock shock Opierdo.... goscia i kazalem jechac na koncu jesli zrobi taki gnoj evil bo odpowiada za innych. Jak widac sa ludzie i ludziska.
_________________

Morsy-Damian-klik
 
 
Wiedźma 


Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 609
Skąd: z Puszczy
Wysłany: 2009-09-10, 07:21   

Też uważam, że problemem podczas lansparady były niestety promile (i to u co poniektórych wcale nie śladowe). Jasne, że to nie są meetingi AA i człowiek nie wielbłąd, tym bardziej, że spotykamy się w gronie przyjaciół ale odrobinę rozwagi u dorosłych ludzi nie zaszkodzi. Przecież obecnie sama jazda po to prokurator i konsekwencje na całe życie, nie mówiąc już gdyby coś się stało (tfu...). Nie mam pomysła co by mogło temu zaradzić. Lansik w dzień przyjazdu chyba nie przejdzie a byłoby to najbezpieczniejsze. Późniejsza godzina wylotu (np. 15.00)? No, jeżeli ktoś ma sklinować to zrobi to prędzej na miejscu niż podczas trasy. Może rzeczywiście należy pomyśleć o zorganizowaniu alkotestów przez organizatorów spotkań i niestety zostawiać przekraczających normę w ośrodku dla ich i naszego bezpieczeństwa. Wzruszają mnie głosy, że takiej kolumny żaden Pies nie zatrzyma, itd. A może ja jestem przewrażliwiony...
Bo pić to trzeba umić...
_________________
"Born to ride", szkoda tylko, że dowiedziałem się o tym tak późno.
 
 
darkside 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 1717
Skąd: Gdańsk/Banino
Wysłany: 2009-09-10, 10:46   

;D

[ Dodano: 2009-09-10, 11:07 ]
Jak wyglada przejazd takiej kolumny od strony prawnej (przepisow) ?
1.Czy tak dluga kolumna kolo 2km nie powinna byc eskortowana przez policje ?
2.Czy mamy prawo blokowac krzyzowke nawet jesli jest czerwone swiatlo ?
3.Czy kamizelki na koncu sa potrzebne ?
_________________

Morsy-Damian-klik
 
 
Mirek 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 1313
Skąd: Ostróda/Grunwald
Wysłany: 2009-09-10, 13:59   

Darkside zadajesz masę pytań na które nikt jednym zdaniem ci nie odpowie bo:
1 przepisy są tak zbudowane że zawsze jest słowo " ale " lub" i jest zasada że jak jest dobrze to wszystko pasuje bo było "ale" ,jak jest dżwon to wtedy nie ma '"ale " tylko suchy przepis bez możliwości zastosowania przepisów pokrewnych .
Kolumna już te słowo to problem ,bo ma być zorganizowana kto organizatorem itp
Cały ten przejazd był na wariackich zasadach przeprowadzony ale wzorcowo według wszelkich reguł i przepisów o pilotażu grób zorganizowanych .Tyczy się to zabezpieczenia kolumny , skrzyżowań ,prędkości ,bezpieczeństwa i oznakowania uczestników .Fakt stan trzeźwości należało sprawdzić.
I na koniec przepis jak przepis tylko ta interpretacja .
_________________
ORGANIZATOR SPOTKAŃ GRUNWALDZKICH 2009-2010-2011-2012-2013-2014-2015-2016-2017-2018-2019-2020-2021-2022-2023

http://www.dragstar-grunwald.pl/
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-09-10, 14:29   

Mirek napisał/a:
Darkside zadajesz masę pytań na które nikt jednym zdaniem ci nie odpowie bo: [...] Cały ten przejazd był na wariackich zasadach przeprowadzony ale wzorcowo według wszelkich reguł i przepisów o pilotażu grób zorganizowanych .Tyczy się to zabezpieczenia kolumny , skrzyżowań ,prędkości ,bezpieczeństwa i oznakowania uczestników .Fakt stan trzeźwości należało sprawdzić.

Hmmmm... Znaczy 10 motocykli, 500m odstępu i kolejnych 10 motocykli? shock
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
Mirek 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 1313
Skąd: Ostróda/Grunwald
Wysłany: 2009-09-10, 14:52   

Kolumna zorganizowana i zabezpieczana przez służby powołane do tego nie musi .......10 motocykli ,500m odstępu i kolejnych 10 motocykli.
Panie wiewiórka kolumna była zorganizowana , oznakowana ,pilotowana przez służby do tego powołane stan trzeźwości nie budził jakichkolwiek wątpliwości. :uklon3: :uklon3: :policjant: :policjant:
I proszę więcej nie zadawać pytań powołując się na kodeks który w najbliższych dniach będzie nowelizowany ;) ;) ;) ;)
_________________
ORGANIZATOR SPOTKAŃ GRUNWALDZKICH 2009-2010-2011-2012-2013-2014-2015-2016-2017-2018-2019-2020-2021-2022-2023

http://www.dragstar-grunwald.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group