YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY .
Autor Wiadomość
Pancernik 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-03, 09:43   

Ja jeszcze w kwestii gęstości oleju. Osobiście zdecydowanie polecam 20W. Mam teraz taki w lagach i nawet nie ma porównania do 10W jaki jest firmowo. 10W może i się sprawdza w Japonii, czy innych cywilizowanych krajach. Po zalaniu 20W od razu lepsza charakterystyka prowadzenia, przy ostrzejszym hamowaniu nie dobija do końca, a po dziurach i spowalniaczach wreszcie jedzie normalnie a nie płynie jak kadilak przy okazji nabawiając choroby morskiej.

Powiem szczerze, że nie jestem sobie w stanie wyobrazić jazdy na 10tce motocyklem z plecaczkiem i jeszcze jakimś bagażem.
 
 
Dawid0407 



Rocznik: 2003
Wiek: 43
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 75
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-06-14, 23:12   

Wymieniłem dziś własnoręcznie olej w lagach i :
- jestem mile zaskoczony - to bardzo prosta czynność - należy tylko uwazać aby niczego nie zgubić
- olej jest tani a uszczelnienie drogie - jeśli nic nie ciekinie to simeringów nie warto zmieniać
- olej 10 W jak dla nie (100kg) to super kompromis pomiędzy komfortem jazdy a panowaniem nad motocyklem
- nie wlewajcie więcej niż trzeba - ja tak zrobiłem i musiałem rozkręcać wszystko jeszcze raz
- zuwazyłem że na obu goleniach jest natłoczony napis 5W - co to może znaczyć? olej 5W? ten który zlewałem był czerowny, nowy - bezbarwny
_________________
http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-06-15, 01:24   

Dawid0407 napisał/a:
olej jest tani a uszczelnienie drogie - jeśli nic nie ciekinie to simeringów nie warto zmieniać


ciekawe. Olej oscyluje między 44-49 zeta, uszczelnienia 49 zeta.

Dawid0407 napisał/a:

nie wlewajcie więcej niż trzeba - ja tak zrobiłem i musiałem rozkręcać wszystko jeszcze raz
a konkretnie co się działo ? i co rozumiesz poprzez więcej niż trzeba ?

[ Dodano: 2011-06-15, 01:27 ]
Dawid0407 napisał/a:
zuwazyłem że na obu goleniach jest natłoczony napis 5W - co to może znaczyć? olej 5W? ten który zlewałem był czerowny, nowy - bezbarwny


logicznie rzecz biorąc to 5W oznacza lepkość, ale serwisówka mówi o 10W.

Cytat:
Quantity (each front fork leg)
0.464 L
Recommended oil
Yamaha fork and shock oil 10W
or equivalent




Ja jeżdżę z plecaczkiem, wiec preferuję 15W. Co do koloru, to co producent to kolor. Bel Ray jest zielony, Motul bursztynowy, bezbarwnego ( kolor wody) jeszcze nie spotkałem. Możesz podać co to za olej - pełna nazwa i producent ?

[ Dodano: 2011-06-15, 01:31 ]
sprawdziłem z ciekawości swoje golenie w classcu-brak jakiegokolwiek wytłoczenie. Zrób fokę i pokaż to jak możesz
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dawid0407 



Rocznik: 2003
Wiek: 43
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 75
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-06-15, 23:06   

Co do ceny - olej kosztował mnie 30 zł - uszczelnienie (tylko te główne - przeciwpyłowych nie kupowałem) 65 zł - ale nie zmieniałem i tych ..
Oto mój olej http://valvoline-uk.com/i...e21e09b34ff0d00
NIestety wlałem go za dużo (bo po lekturze tego tematu wywnioskowałem że tak będzie lepiej) - okazało sie za twardo - dużo za twardo.
Natłoczenia wybacz witek1965, ale dziś ich nie sfotografuję.. juz a późno - ale były dziwne ... jakby nie oryginalne
_________________
http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-06-16, 01:14   

Dawid0407, Valvoline to bardzo dobra firma, wiec olej jest OK. Musiałeś chyba sporo przelać, ja przelałem po 10 centymetrów sześciennych i było si. Sporo dałeś za te uszczelnienia, no ale to jest wolny rynek, zaoszczędziłeś na oleju.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-24, 20:03   

Uszczelniacze są OK i nic nie cieknie, więc nie będę rozbierał amortyzatorów, a chcę wymienić olej na 15W. Teraz konkretne pytanie. Czy jak zleję olej górą to wyleci wszystko, czy nie i czy wtedy trzeba spuszczać resztę dołem i wykręcać tę wredną śrubę ??
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-08-24, 22:15   

remol71, zleci wszystko góra. Po wylaniu "popompuj" kilka razy amorem i wszystko wyjdzie. Pozostanie tylko na ściankach, ale to chyba nie apteka.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-24, 22:27   

witek1965 napisał/a:
remol71, zleci wszystko góra. Po wylaniu "popompuj" kilka razy amorem i wszystko wyjdzie. Pozostanie tylko na ściankach, ale to chyba nie apteka.


Tak też myślałem. Zapytałem na wszelki wypadek. Nawet lepiej że to nie apteka, bo może się uzbiera brakujace 7cm3 :) Dzięki.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
rafuss 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 55
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-02-02, 19:18   

koledzy a powiedzcie czy 1L wystarczy tego oleju na wymianę w lagach Drag Stara 650 ? A może ktoś posiada rozmiar/nr katalogowy uszczelniaczy wewnętrznych w lagach kupił bym sobie szybciej przed wymianą oleju co by być już przygotowanym ;p
Ostatnio zmieniony przez rafuss 2012-02-02, 19:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-02, 19:20   

nie wystarczy. Brakuje po klika cm3 na lagę ;/ dokładnie 7 cm3 .Najlepiej kupić 2 l do spółki z posiadaczem 1100. Starczy da obu ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-02-02, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafuss 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 55
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-02-02, 19:24   

witek1965 napisał/a:
nie wystarczy. Brakuje po klika cm3 na lagę ;/ Najlepiej kupic 2 l do spółki z posiadaczem 1100. Starczy da obu ;D
Dzięki za info

[ Dodano: 2012-02-02, 20:58 ]
A może ktoś posiada rozmiar/nr katalogowy uszczelniaczy wewnętrznych w lagach kupił bym sobie szybciej przed wymianą oleju co by być już przygotowanym ;p
 
 
nevon 


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-04-14, 18:24   

Zabrałem się także za wymianę oleju i uszczelniaczy.

ALE niestety kręci się dolna śruba i jak na złość moja wiertarko/wkrętarka nie łapie wiertła 12 więc też nie rozwiercę jak podpowiadał Kiszka

Próbowałem stare uszczelniacze robabłać, jednak nie wiem czy da się to zrobić dobrze bez ryzyka uszkodzenia lagi. Kombinowałem ale jest opór i nie nie chce się poddać.

ma ktoś jakiś pomysł lub wiertarkę na mokotowie w wawie ;) ?
przy okazji jaka dokładnie tam jest śruba? (długość i średnia)

W czasie kombinacja zrobiła się jeszcze jednak niespodzianka, lagi się zablokowały na dole, niemogę ich wyciągnąć, maja luz jakieś 1mm, co mogło się stać ?

Górną śrubę, odkręciłem wylałem olej. Nie wiem co z tym dalej począć...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-14, 21:50   

nevon, Po pierwsze nic nie wierć.

Weź klucz imbusowy 8 mm- długi bit 75-80 mm, osadź w uchwycie wiertarki. Do lagi włóż specjalny klucz, który zablokuje, to coś, co się kręci. Wierz mi lub nie, ale najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze. Tym specjalnym kluczem może być ..................kij do miotły. Włącz lewe obroty i kręć jednocześnie blokując od środka kijem. Kilkanaście obrotów i wykręci się - 100%. Przetestowane 10-ciokrotnie. ( w pięciu motkach wymieniałem olej w lagach) Kolejnym specjalnym kluczem, który ci ułatwi zadanie włożenia nowych uszczelnień - simeringów, jest ...... rura kanalizacyjna fi 50mm. To żadna ściema . Idealnie pasuje. Tylko delikatnie uderzaj bo "specjal klucz" z PCV się po prostu połamie.To, że się zblokowało to pryszcz. Stuknij młotkiem przez drewienko i odskoczy.

http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0 tu masz krok po kroku opisane.
Śruba która cię męczy jest tam również pokazana. To zwykła śruba imbusowa z łbem walcowym M8

P1000560.JPG
Plik ściągnięto 404 raz(y) 104.46 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Banditos 



Model: SYMPATYK
Wiek: 49
Dołączyła: 09 Paź 2011
Posty: 273
Skąd: Przemków
Wysłany: 2012-04-14, 22:23   

Witek to nawet z g...a narzędzie zrobi ;p
 
 
nevon 


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-04-17, 12:40   

Kombinowałem tak, widać używałem za mało siły ;) bałem się że coś mogę tam uszkodzić ale skoro metoda sprawdzona to nieco zmodyfikowałem z racji braku imadła i pomocnika:

skonstruowałem 'klucz' z kija do grabi z leroy merlin:

na dole jest taki ścięty stożek, na niego dość mocno nabijamy teleskop.
Kij zostawiamy na dole, 'rączkę' u mnie śrubokręta przytrzymujemy nogami, kluczem imbusowym (byle sięgał) łapiemy kręcimy śrubę, goleń trzymamy i lekko ciągniemy do góry, kręcimy kluczem w lewo.
Jak się kręci to coś to nabijamy mocniej. Kręcimy poczujemy że coś wychodzi:


Rura kanalizacyjna faktyczni - super narzędzie :) też bym się głowił jak to bezpiecznie wbić :)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-17, 14:28   

nevon, :brawo: wierzyłem, że ci się uda. grunt to się nie poddawać. Wykorzystaj "specjalne" narzędzie do osadzenia uszczelnienia. Dobra robota :okok:

[ Dodano: 2012-05-31, 17:00 ]
W dniu dzisiejszym wymieniłem olej w lagach ( bez wymiany uszczelnień) bez wyjmowania lag z motocykla. Tylko kierę trzeb było zdjąć oraz koło ;D Zalałem olejem 15W
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
dziera 


Rocznik: 2006
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: zambrów
Wysłany: 2013-01-28, 22:12   przednie amortyzatory

Witam wszystkich bardzo serdecznie :) . Czy ktoś z Was spotkał się może z takim typem przedniej lagi w V star 1100 jak na załączonym przeze mnie zdjęciu ? . Chodzi mi o to ile oleju do niej zalać ? . Jak ją rozebrałem było w niej 115 mm oleju ( 200 mm od krawędzi rurki). Przednie zawieszenie w ogóle nie pracowało . Wylany olej był gęsty jak miód . Czy zalać tyle samo ? Wyczytałem tu na forum że 108 mm od krawędzi ma być poziom. Tu było 200 mm od krawędzi. Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

przednie zawieszenie.jpg
Plik ściągnięto 345 raz(y) 453.43 KB

przednie zawieszenie.jpg
Plik ściągnięto 264 raz(y) 453.43 KB

 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2013-01-28, 22:29   

dobrze wyczytałeś, około 0,464L na lagę, 108mm od krawędzi, Fork oil 10w
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-01-29, 01:20   

rozbierałem lagi w 650 i w 1100, ale te bebechy mi wyglądają jakby z innego motocykla :nie_wiem: , więc ilość oleju może być inna .

johnypl, podał ilość oleju do lag fabrycznych.
Jedno jest pewne, oleju miałeś za mało, no i gęstość coś nie tak.
Przeczytaj temat od początku, a sam zobaczysz.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Valdi 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 27
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-03-06, 23:14   

Dzisiaj wymieniłem olej w lagach.Rozebrałem wszystko na części pierwsze.Moje flaki w amorkach wyglądają inaczej niż te na powyższych zdjęciach.Olej był syf totalny,uszczelnienia natomiast w dobrym stanie ,więc nie wymieniałem.Po takiej operacji wiem,że sama wymiana oleju nie ma najmniejszego sensu.W środku jest tyle syfu do wyczyszczenia,że wlanie nowego oleju nic raczej nie daje.Do wszystkich którzy sie wahają mówię,aby sie nie bali i zrobili to we własnym zakresie.To proste czynnosci,a raczej każdy facet ma coś z mechanika i lubi majsterkować.Żaden serwis Wam tak dpbrze tego nie zrobi,jak Wy sami.Nikt nie będzie pucował tego detal po detalu pół dnia,bo kasa mu ucieka.A Ty masz czas i zrobisz to dobrze i dokładnie.
I nie trzeba żadnych specjalnych narzędzi,przemyślnych kluczy,trzonków od szczotek i innych kijów, do śruby,która się kręci.O jej rozwiercaniu już nawet nie wspomnę.Ta śruba wkręcona jest w tłumik i jak chcesz,możesz ją odkręcić spokojnie zaraz po wyjeciu koła,jak lagi masz jeszcze zamontowane. Wtedy sprężyna w lagach dociska tłumik i ten sie nie kręci przy wykręcaniu tej śruby.Od razu spuścisz olej z lagi ,a potem możesz zatkać otwór kawałkiem szmaty,bo resztki oleju będą się jeszcze sączyły i paprały Ci miejsce pracy i narzędzia.Teraz możesz spokojnie wymontować lagi i dokonać ich rozbiórki i wyczyszczenia wnętrza.Przy okazji oczywiście warto przesmarowac na nowo łożyska w główce ramy i zlikwidować ewentualny luz.Całość za jednym zamachem.Zwróciłem także uwagę na fakt,iż uszczelniacz w lagach posiada trzy wargi uszczelniające,w tym dolna i górna ze sprężynką.Jest także górny uszczelniacz z wargą przeciwpyłową.Sprzedawcy cześci czesto mówią,że nie ma tam górnego uszczelniacza z wargą przeciwpyłową,gdyż lagi są osłonięte kielichami,co w tym przypadku nie jest prawdą.Także sprzedając nam właściwy uszczelniacz podają taki z jedną tylko sprężynką na dolnej wardze.Warto więc wcześniej wiedzieć co masz założone w swoich lagach,aby kupić to,co faktycznie masz założone.I nie sugerować się do końca informacjami posiadanymi przez sprzedawcę.Jemu czasami zależy tylko na sprzedaży,i to niekoniecznie tego co potrzebujesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group