YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY .
Autor Wiadomość
wolf 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 464
Skąd: zadupie w CK
Wysłany: 2011-02-14, 21:26   

kiszka no ale pochwal sie czym zes to odkrecil wkoncu ;p albo jakim patentem
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2011-02-14, 21:52   

Można spróbować patent Witka-ciekawy i może łatwy..
A ja-ostre wiertło 12,wiertarka-spokój i cierpliwość (nie ma mowy o rozwierceni lub czegoś uszkodzeniu).
Pod śruba znajduje się miedziana podkładka więc niema możliwości abyś zię dobrał do goleni wiertłem, a wiertło 12 idealnie skrawa tylko główkę sróby,ścina ją i zostaje na wiertle.
Wydaje mi się że nawet w serwisie goście by się troili jak to odkręcić i to było chyba jedyne rozwiązanie aby uniknąć uszkodzenie czegoś w goleni.
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2011-02-14, 21:53   

A toś mnie zastrzelił, a ja właśnie zdemontowałem lagi i miałem zabrać się za rozkręcanie :P

Jest jeszcze opcja, że w 650 i 1100 jest inaczej. Zajrzałem do serwisówki 1100 i tam jest narysowana zupełnie inna końcówka tego "specjalnego klucza" - czterościenna i stożkowa, tak jakby faktycznie trzeba było wbić na chama. W 650 jest narysowany sześciokąt. Odkręcę górę, zleję olej i zajrzę, może coś będzie widać 8)

holder1100.jpg
Rysunek klucza w serwisówce do 1100
Plik ściągnięto 377 raz(y) 22.66 KB

holder650.jpg
Rysunek klucza w serwisówce do 650
Plik ściągnięto 364 raz(y) 25.52 KB

 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2011-02-14, 22:41   

Właśnie ma serwisówke do 1100 i ten klucz mnie zaskoczył gdzie i jak.
Jego końcówka jest stożkowa tam by pasowała ale jet tam gładko..
Arcon rozkręcaj rób zdjęcia i dawaj tu.Powodzenia.
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-02-15, 07:04   

kiszka napisał/a:
A ja-ostre wiertło 12,wiertarka-spokój i cierpliwość (nie ma mowy o rozwierceni lub czegoś uszkodzeniu).

Czasami radykalne rozwiązania są najlepsze. Wyciągasz potem to ustrojstwo, wykręcasz i dajesz nową śrubę. Na szczęście jest typowa. Tylko trzeba uważać, żeby nie założyć 10.9, bo następne wiercenie może być masakra.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2011-02-15, 07:20   

witek1965 napisał/a:
Czasami radykalne rozwiązania są najlepsze

Masz racje-miałem tyle szczęścia że śruby nie były twarde bo bym sie zapłakał przy wierceniu.Noi myślę że następnego wiercenia już nie będzie.. lol lol
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-02-15, 17:46   

kiszka, Wszystko OK, ale powiedz mi jeszcze jedno. Skoro był cyrk z odkręceniem, to jak sie zakręciła ? przecież prze zakręcaniu tez musiało się kręcić w kółko ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2011-02-15, 19:40   

witek1965 napisał/a:
Skoro był cyrk z odkręceniem, to jak sie zakręciła ? przecież prze zakręcaniu tez musiało się kręcić w kółko ?

Właśnie NIE-sam się zdziwiłem :shock: :shock: przekręciłem ją parę razy tak aby szła leciutko poskładałem wszystko,wkręcam idzie leciutko nic się nie kręci w środku doszło poczułem opór i już :shock: :shock: :shock:
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2011-02-15, 21:35   

Ja sobie odpuściłem rozkręcanie lag. Wylałem stary olej, zajrzałem do środka... a tam faktycznie ani śladu sześciokąta. ;/ A ponieważ uszczelniacze elegancko trzymają, więc dałem sobie spokój - wlałem nowy olej i poskładałem wszystko do kupy. Przy okazji, jednak zawsze troszkę oleju gdzieś w środku lagi zostanie (bez rozkręcania) - i jeden litr akurat wystarczył na oba amorki.

A więc jakby co, to mam na zbyciu litr Motula 15W i komplet uszczelniaczy :-)
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-02-15, 22:02   

Czytając ten temat naszło mnie, w niedługim czasie, na wymianę oleju w lagach. Pytanie jakie , gdzie i za ile można kupić uszczelniacze do Lag. Z góry dziękuję.
_________________
Dawid Z.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-02-16, 17:09   

Dawid Z., Larsson I ASO Yamaha. Ja akurat użyłem Athena.
http://www.larsson.pl/ind...NQ==&bid=111926 same uszczelniacze olejowe oraz http://www.larsson.pl/ind...OA==&bid=111926
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-02-16, 22:54   

witek1965 napisał/a:
Dawid Z., Larsson I ASO Yamaha. Ja akurat użyłem Athena.
http://www.larsson.pl/ind...NQ==&bid=111926 same uszczelniacze olejowe oraz http://www.larsson.pl/ind...OA==&bid=111926


Dzięki , dogadałem się z Arcon. Dzięki jeszcze raz.
_________________
Dawid Z.
 
 
Rychu 



Rocznik: 2003
Wiek: 44
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 46
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2011-03-01, 17:05   

ja zakupiłem dzisiaj uszczelniacze tourmax (made in japan) - komplet (bez panewek) 139zł. Ide zakładac i zobaczymy jak się będzie sprawować. A może ktoś już używa(ł) takich?
_________________
"Ride It Like You Stole It"
Pozdrawiam
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-01, 18:46   

Rychu napisał/a:
komplet (bez panewek)
panewek ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Rychu 



Rocznik: 2003
Wiek: 44
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 46
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2011-03-01, 23:39   

Tuleja ślizgowa -> panewka. Często przy okazji warto sprawdzić stan tulejki I w razie "w" wymienić. Cena w aso ok 85-95zl/szt. Są 2.
_________________
"Ride It Like You Stole It"
Pozdrawiam
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-02, 00:30   

Rychu, w takim razie źle cię zrozumiałem.
Rychu napisał/a:
uszczelniacze tourmax (made in japan) - komplet
. Wydawało mi się, że chodzi o uszczelniacze olejowe i kurzowe. tylko takie komplety uszczelnień spotkałem http://www.larsson.pl/ind...OA==&bid=111735 tuleja, o której piszesz, występuje osobno.
prawdopodobnie chodzi o poz. 13

Powinno się jeszcze pamiętać o takim drobiazgu http://www.larsson.pl/ind...NA==&bid=111735 . Zabezpieczenie uszczelnienia może się zniekształcić, czy skorodować i wtedy jest mało przydatne.

[ Dodano: 2011-03-02, 00:34 ]
Wg. Manuala powinno się wymienić na nową.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-03-16, 10:29   

Mam pytanie do tych którzy już rozbierali , nie da się wymienic oleju bez ściągania lag ? tak jak w innych moto była śrubka spustowa w ladze u dołu ?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-16, 18:30   

arekw711, ta śruba jest także z Dragach, ale czy to jest śruba spustowa ? :nie_wiem: czy to jest jej zadanie. Próbuj, przecież nic nie tracisz. jak się uda, zdasz relację.

[ Dodano: 2011-03-16, 18:31 ]
śruba - element nr 8 na rysunku powyżej.

[ Dodano: 2011-03-24, 16:19 ]
Potwierdzam, że do zblokowania konkretnie elementu nr 10 można posłuzyć sie kluczem, z tym, ze nie jest to do końca tak jak napisał Arcon. W moim 2002 classicu wypadało by uzyć klucza stożkowego
Arcon napisał/a:
tak jakby faktycznie trzeba było wbić na chama
, ale jak na razie odkręcało sie bez problemu.

a w customie 1998 jest zakończenie na sześciokąt 30mm na wierzchołkach ( mój błąd, że nie zrobiłem fotki. Taki klucz zrobiony z nakrętki M20 i przyspawanego odpowiednio długiego pręta będzie super. W środku jest zakończenie jak w nasadce 12-stotokątnej i taka nakrętka (lub łeb śruby) elegancko to zblokuje. Powinno również dać się odkręcić jak lagi sa jeszcze zaciśnięte w półkach . Sprężyna na tyle ściska ten element, że da się rozkręcić (dokręcić się dało bez problemu) Dziś z Blackbartem poradziliśmy sobie ................ kijem od szczotki :hahaha:

[ Dodano: 2011-03-24, 16:22 ]
I jeszcze jedno-zawsze, ale to zawsze najpierw zakręćcie tą śrubę z dołu a potem lejcie olej-ja zrobiłem dzisiaj odwrotnie :hahaha: i oczywiście olej miałem na podłodze, a nie tam gdzie powinien. Byłem z tego powodu bardzo :evil: :evil: :evil: , ale Blackbart mi wybaczył, zakupił olej i dokończyliśmy robotę.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
atsoz 


Rocznik: 1998
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: no
Wysłany: 2011-04-12, 21:47   

Wymiana oleju okazała się banalnie prosta. Kilka śrubek do odkręcenia i po sprawie. Wątpliwości pojawiły się przy nalewaniu nowego ze względu na jego denaturatowy kolor. W książce piszą, że lać należy SAE 10W a ja nalałem SAE 10 (bez "W").
Pytanie zatem: czy to taki sam olej czy jest jakaś różnica?

[ Dodano: 2011-04-12, 22:06 ]
Popatrzyłem jeszcze raz na to co kupiłem. Na butelce stoi SAE10 ale w opisie na stronie sklepu wyraźnie SA 10W zatem chyba wszystko w porządku.
http://www.biltema.no/no/...-10W-Standard1/
_________________
------------------
http://59nord.pl
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-04-12, 22:54   

atsoz, znasz trochę norweski. ja nie znam, ale Google znają. To jest olej do

Cytat:
Na przednie widelce i amortyzatory do motocykli i motorowerów. 1 l.

Czyli dobry olej.
No i po angielsku FRONT FORK FLUID. To na pewno dobry olej. A brakiem literki W na opakowaniu sie nie przejmuj. Ot taka polityka firmy
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group