YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegląd przekładni wtórnej
Autor Wiadomość
cruenzo 


Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-11, 08:41   

Hej!

No patrzyłem na te aukcje i problem w tym, że te wałki są dość skorodowane i nie chciałbym trafić z deszczu pod rynnę
_________________
Pozdroofka

Michał vel Cruenzo
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-05-11, 11:57   

Przy zakupie z internetu masz prawo na oddanie towaru w ciągu 14 dni od zakupu bez podania przyczyny. Także możesz sprawdzić i ewentualnie odesłać , nieskorodowane to tylko jako nówki musisz szukać. Myślę ze jak jest to rdza to tylko na wierzchu, wyczyścisz i będzie git. Ja jak rozbierałem element to miałem rdze pomieszana z końcówka smaru a raczej brudu. Po wyczyszczeniu (usunięciu rdzy) było git jak nówka. Chcesz to mogę ci przesłać foty jak to wyglądało po wyjęciu i po wyczyszczeniu.
 
 
cruenzo 


Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-11, 12:27   

poproszę na cruenzo@o2.pl
_________________
Pozdroofka

Michał vel Cruenzo
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-05-11, 16:14   

cruenzo, poszło spakowane 7zipem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-05-11, 16:29   

cruenzo napisał/a:
te wałki są dość skorodowane
raczej brudne. Jak chcesz miec ideał to oddaj do chromowania, albo kup w ASO, tyle tylko, że cena nie będzie 99 zeta, a duuuuuuuuuuuuuuużo więcej. Ważne, żeby był prosty i nie miał skorodowanych wielowypustów.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
cruenzo 


Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-11, 17:15   

wałek w ASo kosztuje 110 zł - pytałem dziś.
Dowiedziałem się też, ze wałek od Virago pasować będzie. Jest tylko jedno "ale"
w DSach wał jest umieszczony w osłonie chromowanej. Niby nic, ale czy aby przypadkiem jak założę wał od Virago (który z racji tego, że pracuje w obudowie osłony nie posiada) nie dojdzie do sytuacji, gdzie sławetna już gumowa osłona osłona zwana kapturkiem będzie miała zbyt duży luz na wale i będzie po prostu spora szczelina na całym jej obwodzie.
_________________
Pozdroofka

Michał vel Cruenzo
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-11, 19:59   

cruenzo napisał/a:
osłona zwana kapturkiem będzie miała zbyt duży luz na wale

wtedy ta osłona przeciw-kurzowa na niewiele się zda, syf dostanie się do środka
cruenzo napisał/a:
DSach wał jest umieszczony w osłonie chromowanej

którą np w 1100 zbijesz bez większego problemu i nabijesz ponownie, być może w 650 można tak samo ?
_________________
Delta Machine
 
 
cruenzo 


Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-11, 20:33   

może i zbije, ale nie wiem czy da się nałożyć. poćwiczę na starym wale. Jakby nie było udało mi się kupić wał dedykowany do Draga w ludzkich pieniądzach i w ładnym stanie :-)
_________________
Pozdroofka

Michał vel Cruenzo
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 539
Skąd: ........
Wysłany: 2015-05-11, 20:38   

Jarek74 napisał/a:
być może w 650 można tak samo


jest tak samo, osłona powinna zejść bez problemu, uderzaj przez jakąś deskę, drewno
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-11, 20:39   

cruenzo napisał/a:
nie wiem czy da się nałożyć

da się, porządna gumowana rękawica na jedną łapkę, chwytasz nią chromowaną osłonę, w drugą łapkę gumowy młotek i nabijasz, jak zeszło, to i wejdzie ;D
_________________
Delta Machine
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-05-11, 21:29   

cruenzo, to o jakich ludzkich pieniadzach mowisz ile cie kosztowal ten wal? piszac walek 110zl w ASO czy miales na mysli tulejke sprzegielka?
 
 
cruenzo 


Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-11, 21:45   

uch...mea culpa - wałek 1100 zł.
Tulejka 123 zł.
ja wałek kupiłem za 140 a tulejkę właśnie w ASO nową. Taniej niż używka z allegro.
_________________
Pozdroofka

Michał vel Cruenzo
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-05-12, 11:20   

:roll: zawsze mnie zastanawiają te ceny w ASO skąd tyle narzutu.
 
 
cruenzo 


Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-12, 14:51   

w końcu to salon, to i ceny salonowe ;-)

[ Dodano: 2015-05-26, 10:53 ]
obiecałem fotki wałka i tulejki. Oto i one:









motocykl miał w chwili wymiany przebieg 80300 km
_________________
Pozdroofka

Michał vel Cruenzo
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2015-05-26, 11:34   

Ładnie na tych fotkach widać zjechane wielowpusty :) A luzy jakie piękne były... :D
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-05-26, 13:43   

Arcon napisał/a:
Ładnie na tych fotkach widać zjechane wielowpusty :)
biorąc pod uwagę przebieg, to koszmar. Nie bardzo potrafię sobie wytłumaczyć dlaczego taka tandeta. Mozna porównać do przegubów w PF 126p. Chyba tylko tam padały cześciej, ale i tak nie wielowypusty, a tuleje metalowo gumowe.
W samochodach przeguby wytrzymują po 200 tyś km. No chyba, że wcześniej pójdzie osłona gumowa i piasek je załatwi. Wielowypusty natomiast jeszcze mi się nie trafił, ani w piaście, ani w przegubie.
Passat ma ok 450 kkm, z tego moje 200 kkm. Wymieniałem przeguby z powodu jak powyżej. Pęknięta osłona..Wielowypusty bez szwanku.
Każdy przenosi o wiele większe obciążenie. :shock:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
cruenzo 


Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-26, 15:05   

a najlepsze jest to, że sławetna gumowa osłona przeciwpyłowa była u mnie w stanie bardzo dobrym.
_________________
Pozdroofka

Michał vel Cruenzo
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2015-05-26, 15:10   

I żeby było ciekawiej, to jak rozebraliśmy przekładnię, to wcale tam nie było jakoś specjalnie widać rdzy. Wał i tulejka miały 80 tysięcy, a wałek atakujący w tylnej przekładni "ściął się" przy przebiegu ok. 35 tys. Była w to miejsce założona używka od Virago, która w tej chwili (czyli po 45 tys.) nie wykazywała specjalnie śladów zużycia. Wniosek dla mnie jest taki, że te oryginalnie te części były jakby za mało utwardzone, czy coś... Tak jak piszesz - tandeta :)
 
 
danek25 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 59
Skąd: zambrów
Wysłany: 2015-09-28, 16:57   

Ruffi napisał/a:
A jakie masz ustawienie pomiędzy środkowa częścią koła a obudowa kardana? Na godzinie 12 i 6 powinno byc równe jesli tak masz to moim zdaniem jest ok. Jesli chodzi ci o gumę ta przy przegubie krzyżykowym to ona u mnie posiada luz co wynika z budowy tej gumy.Ja teraz po założeniu koła po wyczyszczeniu nasmarowaniu wielowypustow przekładni nie mam równych odległości na 12 i 6 różnica 1 mm i czeka mnie podkładanie podkładek. Jutro bede musiał podjechać do jakiegoś metalowego sklepiku i zaopatrzyć sie w podkładki. Uszczelka gumowa stożkowa wraz z pierścieniem zegera wymienione :brawo:


Panowie nie czaję o co chodzi z tym ustawieniem, a widzę, że uszczelniacz pyłkowy nie siedzi centrycznie bo wał też nie wchodzi centrycznie w obudowę przekładni. Może ktoś mi to jaśniej wytłumaczyć ewentualnie jakieś foto? Sprawa dotyczy DS1100

[ Dodano: 2015-09-28, 18:52 ]
dobra załapałem o który wymiar chodzi. Różnice w pomiarach pomiędzy godzinami 12-6 wynoszą około 0,4mm a między godzinami 9-3 około 0,3mm jest sens regulowania czy różnica mieści się w dopuszczalnej wartości? Dyfer mam skręcony bez żadnych podkładek.
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-09-28, 19:22   

Ja bym pobawił się jeszcze z podłożeniem podkładek i zobaczył czy nie jest lepiej. Tzn. czy jesteś w stanie uzyskać jednakowy odstęp na każdej godzinie. Jeśli się nie uda tzn. nie uzyskasz jednakowych odległości to nie bedzie wyboru musi zostać taka różnica jaką uzyskałeś. Myślę że 0,1m nie jest dużo ale niech się inni spece wypowiedzą. Jakieś małe podkładeczki powinny polepszyć sprawę. Jak ustawiałem u siebie podłożyłem podkładki pod dwie śruby dolne i to polepszyło ustawienie luzu. Na każdej godzinie uzyskałem jednakowy odstęp. Uważam że warto spróbować z podkładkami jeśli nie masz instrukcji serwisowej do tej procedury daj znać na pw to ci podeślę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group