Przegląd przekładni wtórnej |
Autor |
Wiadomość |
cruenzo
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-11, 08:41
|
|
|
Hej!
No patrzyłem na te aukcje i problem w tym, że te wałki są dość skorodowane i nie chciałbym trafić z deszczu pod rynnę |
_________________ Pozdroofka
Michał vel Cruenzo |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-05-11, 11:57
|
|
|
Przy zakupie z internetu masz prawo na oddanie towaru w ciągu 14 dni od zakupu bez podania przyczyny. Także możesz sprawdzić i ewentualnie odesłać , nieskorodowane to tylko jako nówki musisz szukać. Myślę ze jak jest to rdza to tylko na wierzchu, wyczyścisz i będzie git. Ja jak rozbierałem element to miałem rdze pomieszana z końcówka smaru a raczej brudu. Po wyczyszczeniu (usunięciu rdzy) było git jak nówka. Chcesz to mogę ci przesłać foty jak to wyglądało po wyjęciu i po wyczyszczeniu. |
|
|
|
|
cruenzo
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-11, 12:27
|
|
|
poproszę na cruenzo@o2.pl |
_________________ Pozdroofka
Michał vel Cruenzo |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-05-11, 16:14
|
|
|
cruenzo, poszło spakowane 7zipem |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-05-11, 16:29
|
|
|
cruenzo napisał/a: | te wałki są dość skorodowane | raczej brudne. Jak chcesz miec ideał to oddaj do chromowania, albo kup w ASO, tyle tylko, że cena nie będzie 99 zeta, a duuuuuuuuuuuuuuużo więcej. Ważne, żeby był prosty i nie miał skorodowanych wielowypustów. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
cruenzo
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-11, 17:15
|
|
|
wałek w ASo kosztuje 110 zł - pytałem dziś.
Dowiedziałem się też, ze wałek od Virago pasować będzie. Jest tylko jedno "ale"
w DSach wał jest umieszczony w osłonie chromowanej. Niby nic, ale czy aby przypadkiem jak założę wał od Virago (który z racji tego, że pracuje w obudowie osłony nie posiada) nie dojdzie do sytuacji, gdzie sławetna już gumowa osłona osłona zwana kapturkiem będzie miała zbyt duży luz na wale i będzie po prostu spora szczelina na całym jej obwodzie. |
_________________ Pozdroofka
Michał vel Cruenzo |
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-11, 19:59
|
|
|
cruenzo napisał/a: | osłona zwana kapturkiem będzie miała zbyt duży luz na wale |
wtedy ta osłona przeciw-kurzowa na niewiele się zda, syf dostanie się do środka
cruenzo napisał/a: | DSach wał jest umieszczony w osłonie chromowanej |
którą np w 1100 zbijesz bez większego problemu i nabijesz ponownie, być może w 650 można tak samo ? |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
cruenzo
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-11, 20:33
|
|
|
może i zbije, ale nie wiem czy da się nałożyć. poćwiczę na starym wale. Jakby nie było udało mi się kupić wał dedykowany do Draga w ludzkich pieniądzach i w ładnym stanie :-) |
_________________ Pozdroofka
Michał vel Cruenzo |
|
|
|
|
Uryś
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2015-05-11, 20:38
|
|
|
Jarek74 napisał/a: | być może w 650 można tak samo |
jest tak samo, osłona powinna zejść bez problemu, uderzaj przez jakąś deskę, drewno |
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-11, 20:39
|
|
|
cruenzo napisał/a: | nie wiem czy da się nałożyć |
da się, porządna gumowana rękawica na jedną łapkę, chwytasz nią chromowaną osłonę, w drugą łapkę gumowy młotek i nabijasz, jak zeszło, to i wejdzie |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-05-11, 21:29
|
|
|
cruenzo, to o jakich ludzkich pieniadzach mowisz ile cie kosztowal ten wal? piszac walek 110zl w ASO czy miales na mysli tulejke sprzegielka? |
|
|
|
|
cruenzo
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-11, 21:45
|
|
|
uch...mea culpa - wałek 1100 zł.
Tulejka 123 zł.
ja wałek kupiłem za 140 a tulejkę właśnie w ASO nową. Taniej niż używka z allegro. |
_________________ Pozdroofka
Michał vel Cruenzo |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-05-12, 11:20
|
|
|
zawsze mnie zastanawiają te ceny w ASO skąd tyle narzutu. |
|
|
|
|
cruenzo
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-12, 14:51
|
|
|
w końcu to salon, to i ceny salonowe ;-)
[ Dodano: 2015-05-26, 10:53 ]
obiecałem fotki wałka i tulejki. Oto i one:
motocykl miał w chwili wymiany przebieg 80300 km |
_________________ Pozdroofka
Michał vel Cruenzo |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2015-05-26, 11:34
|
|
|
Ładnie na tych fotkach widać zjechane wielowpusty A luzy jakie piękne były... |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-05-26, 13:43
|
|
|
Arcon napisał/a: | Ładnie na tych fotkach widać zjechane wielowpusty | biorąc pod uwagę przebieg, to koszmar. Nie bardzo potrafię sobie wytłumaczyć dlaczego taka tandeta. Mozna porównać do przegubów w PF 126p. Chyba tylko tam padały cześciej, ale i tak nie wielowypusty, a tuleje metalowo gumowe.
W samochodach przeguby wytrzymują po 200 tyś km. No chyba, że wcześniej pójdzie osłona gumowa i piasek je załatwi. Wielowypusty natomiast jeszcze mi się nie trafił, ani w piaście, ani w przegubie.
Passat ma ok 450 kkm, z tego moje 200 kkm. Wymieniałem przeguby z powodu jak powyżej. Pęknięta osłona..Wielowypusty bez szwanku.
Każdy przenosi o wiele większe obciążenie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
cruenzo
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-26, 15:05
|
|
|
a najlepsze jest to, że sławetna gumowa osłona przeciwpyłowa była u mnie w stanie bardzo dobrym. |
_________________ Pozdroofka
Michał vel Cruenzo |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2015-05-26, 15:10
|
|
|
I żeby było ciekawiej, to jak rozebraliśmy przekładnię, to wcale tam nie było jakoś specjalnie widać rdzy. Wał i tulejka miały 80 tysięcy, a wałek atakujący w tylnej przekładni "ściął się" przy przebiegu ok. 35 tys. Była w to miejsce założona używka od Virago, która w tej chwili (czyli po 45 tys.) nie wykazywała specjalnie śladów zużycia. Wniosek dla mnie jest taki, że te oryginalnie te części były jakby za mało utwardzone, czy coś... Tak jak piszesz - tandeta |
|
|
|
|
danek25
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2006
Wiek: 41 Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 59 Skąd: zambrów
|
Wysłany: 2015-09-28, 16:57
|
|
|
Ruffi napisał/a: | A jakie masz ustawienie pomiędzy środkowa częścią koła a obudowa kardana? Na godzinie 12 i 6 powinno byc równe jesli tak masz to moim zdaniem jest ok. Jesli chodzi ci o gumę ta przy przegubie krzyżykowym to ona u mnie posiada luz co wynika z budowy tej gumy.Ja teraz po założeniu koła po wyczyszczeniu nasmarowaniu wielowypustow przekładni nie mam równych odległości na 12 i 6 różnica 1 mm i czeka mnie podkładanie podkładek. Jutro bede musiał podjechać do jakiegoś metalowego sklepiku i zaopatrzyć sie w podkładki. Uszczelka gumowa stożkowa wraz z pierścieniem zegera wymienione |
Panowie nie czaję o co chodzi z tym ustawieniem, a widzę, że uszczelniacz pyłkowy nie siedzi centrycznie bo wał też nie wchodzi centrycznie w obudowę przekładni. Może ktoś mi to jaśniej wytłumaczyć ewentualnie jakieś foto? Sprawa dotyczy DS1100
[ Dodano: 2015-09-28, 18:52 ]
dobra załapałem o który wymiar chodzi. Różnice w pomiarach pomiędzy godzinami 12-6 wynoszą około 0,4mm a między godzinami 9-3 około 0,3mm jest sens regulowania czy różnica mieści się w dopuszczalnej wartości? Dyfer mam skręcony bez żadnych podkładek. |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-09-28, 19:22
|
|
|
Ja bym pobawił się jeszcze z podłożeniem podkładek i zobaczył czy nie jest lepiej. Tzn. czy jesteś w stanie uzyskać jednakowy odstęp na każdej godzinie. Jeśli się nie uda tzn. nie uzyskasz jednakowych odległości to nie bedzie wyboru musi zostać taka różnica jaką uzyskałeś. Myślę że 0,1m nie jest dużo ale niech się inni spece wypowiedzą. Jakieś małe podkładeczki powinny polepszyć sprawę. Jak ustawiałem u siebie podłożyłem podkładki pod dwie śruby dolne i to polepszyło ustawienie luzu. Na każdej godzinie uzyskałem jednakowy odstęp. Uważam że warto spróbować z podkładkami jeśli nie masz instrukcji serwisowej do tej procedury daj znać na pw to ci podeślę. |
|
|
|
|
|