YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegląd przekładni wtórnej
Autor Wiadomość
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-10-23, 11:37   Przegląd przekładni wtórnej

EDIT: Kozak_Barabasz

UWAGA ! Jest to niezwykle ważny przegląd dla naszego motocykla !
Zalecam sprawdzanie co 2-3 lata, gdyż kardan nie jest tak bezobsługowy jakby mogło się wydawać !

Skutki zaniechania serwisu kardana będą naprawdę bardzo kosztowne !


Witam,

Typowe dla wszystkich Yamah z tą przekładnią wtórną jest wyrabianie się i rdzewienie wielowpustów na wałku (28), sprzęgle wielowpustowym (27) i wałku przekładni (na rys. pomiędzy elementami nr 8 i 9)

Dlatego przy każdej możliwej okazji (raz/rok) należy odkręcić obudowę (35) od obudowy przekładni, zdjąć gumy ochronne (15 i 30) i przesmarować smarem z dodatkiem dwusiarczku molibdenu MoS2 wszystkie wielowpusty i sprzęgło wielowpustowe.

A jak to się może skończyć przy braku smarowania, możecie zobaczyć na zdjęciu "s20.jpg" (zdjęcie pochodzi z http://www.650ccnd.com

pozdrawiam!
N.

s20.jpg
Plik ściągnięto 2435 raz(y) 167.33 KB

partimage2.gif
Plik ściągnięto 7180 raz(y) 22.7 KB

_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-13, 15:14, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-10-24, 10:03   

Manual – proszę bardzo :) , umieszczam go tutaj bo poddziału Manuale brak.
Do manuala przydaje się rysunek partimage2.gif, kilka postów wyżej :)

1. Poluzować nakrętki 33 (przekładnia z kołem zamontowane na motocyklu)
2. Odkręcić śrubę/korek 23, spuścić olej z przekładni
3. Odkręcić i zdjąć koło wraz z przekładnią z motocykla (odkręcić cięgno hamulca, śruby drążka reakcyjnego, poluzować oś, odkręcić 4 śruby przekładni od wahacza)
4. Odłączyć koło od przekładni - uwaga na oring na wielowpuście koła
5. Odkręcić całkowicie nakrętki 33 i podkładki 34
6. Odłączyć wałek z obudową 35 od przekładni – uwaga na sprężynkę 32
7. Zsunąć pierścienie sprężyste z osłon gumowych 15 i 30; są to stopniowane gumowe kołnierze o 2 średnicach, kryjące sprzęgło wielowpustowe 27 na obu końcach
8. Zsunąć osłonę gumową 15 do tyłu, może zejść razem ze sprzęgłem wielowpustowym 27
9. Zsunąć osłonę gumową 30 do przodu wałka (nie do tyłu, bo blokuje ją pierścień Segera 29)
10. Zweryfikować stan stożkowej osłony gumowej (simmerring stożkowy) 36, jeśli jest uszkodzona zdjąć pierścień Segera 29, zsunąć obudowę 35 z wałka 28, wymienić osłonę 36
11. Wszystkie elementy oczyścić, zweryfikować stan wypustów na wałkach 29 i wałku przekładni oraz sprzęgle wielowpustowym 27
12. Nasmarować elementy współpracujące smarem z dodatkiem MoS2, wypełnić osłonę gumową 36 smarem litowym
13. Złożyć w odwrotnej kolejności; nie zapomnieć o sprężynie 32!
14. Nasmarować również wielowpust w przegubie Kardana 37
15. Przed połączeniem obudowy 35 z obudową przekładni, powierzchnie styku odtłuścić i pokryć cienką warstwą uszczelniacza silikonowego
16. Dokręcić wstępnie nakrętki 33
17. Założyć koło wraz z przekładnią do wahacza, moment dokręcania osi koła – 92 Nm, moment dokręcania 4 śrub mocujących przekładnię do wahacza – 70 Nm
18. Dokręcić nakrętki 33 z momentem 42 Nm
19. Napełnić przekładnię tylnią olejem 0,19l, specyfikacja minimum API GL-4
20. Momenty dokręcania korka spustowego i napełniania przekładni 23 – 23 Nm
21. Wypić browara i cieszyć się z samodzielnie wykonanej obsługi przekładni :)

pozdrawiam!
N.

Kompletna dokumentacja fotograficzna

i kolejna
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-13, 15:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2008-12-07, 22:46   Wyciek oleju

Mam problem z wyciekiem oleju z górnej części na wale kardana, jest tam coś takiego w stylu kurka i z pod tego mam wyciek oleju. Proszę o radę jak można to usunąć.

DSC01789.JPG
Plik ściągnięto 1242 raz(y) 147.59 KB

_________________
Dawid Z.
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2008-12-07, 22:49   

Odkręć tą nakrętkę i sprawdź stan uszczelki.
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
daro1980 



Rocznik: 1999
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 34
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2008-12-08, 22:28   Re: Wyciek oleju

Dawid Z. napisał/a:
Mam problem z wyciekiem oleju z górnej części na wale kardana, jest tam coś takiego w stylu kurka i z pod tego mam wyciek oleju. Proszę o radę jak można to usunąć.


tym korkiem wywala olej jak stan jest za wysoki .... sprawdź stan oleju no i nasuwa mi się pytanie kiedy była ostatni wymiana ...
_________________
DragStar 650
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-11-07, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2008-12-08, 22:32   stan oleju

Sprawdzałem stan oleju jest książkowy. A poza tym to ok 2 tyg. temu byłem w serwisie na pełnym przeglądzie z wszystkimi wymianami płynów. I w dniu odbioru sprawdzałem stany płynów (hamulcowy, oleju w silniku i na wale)

[ Dodano: 2008-12-08, 22:35 ]
A poza tym to jutro dopiero to przeglądne i jak trzeba będzie to wymienię kurek o doleję doleję do stanu. I mam nadzieję będzie po sprawie
_________________
Dawid Z.
 
 
RafV 



Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 286
Skąd: Ujście/Piła
Wysłany: 2008-12-09, 21:23   

Witaj!

Jeśli byłeś na przeglądzie w serwisie, to zgłoś do nich ten problem, może coś sknocili. Jeśli tak, to w ramach gwarancji serwisowej powinni Ci to zrobić i to bez żadnej łaski.

Pozdr
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2008-12-10, 17:42   Wyciek oleju

Już mam po problemie zrobione wymienili kurek i po krzyku. Dzięki
_________________
Dawid Z.
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2009-01-13, 12:06   Wyciek oleju z kardana

Panowie,

pomóżcie bo mechanicznie nie jestem obeznany. :( - wczoraj odpaliłem maszynkę - wszystko super - garażowana 9-15 stopni parking podziemny. Pojeździłem (7 KM na tymże parkingu nie na zewnątrz) i po jeździe zauważyłem że cieknie mi olej z tylnego koła- a konkretnie z tego ustrojstwa na górze co chyba odpowietrza wał. Tak ze 3 razy porządnie kapnęło. wcześniej nie zauważyłem wycieków - 6 tyś km temu zmieniałem olej w kardanie.
doradźcie czy to coś poważnego - i co z tym fantem zrobić?
pozdrawiam
empiq.
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-01-13, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-01-13, 12:13   

nic nie robić obserwowac czy sie cos dalej dzieje trzy kapnięcia to nie powód do tragizowania wyczyścić sprawdzić poziom oleju i obserwować co dalej
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-01-13, 12:47   

Najprawdopodobniej wymiana o-ringu powinna rozwiązać sprawę :)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2009-01-13, 16:18   

Grzechu, nie z silnika tylko z Wału.
Kozak - nie przy oringu - tylko jak napisałem z góry z tego odpowietrzacza czy czegoś tam co na górze.
Ktoś wie o czy piszę?
empiq
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-01-13, 16:29   

oczyść sprawdź olej i na razie kontroluj
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-01-13, 16:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacek 


Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 310
Skąd: Zielonka k/W-wy
Wysłany: 2009-01-13, 18:58   

Myślę, że to nic poważnego. W przekładni wtórnej nie masz niczego co mogłoby wydmuchiwać olej.
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2009-01-13, 19:00   

KOZAK (Najprawdopodobniej wymiana o-ringu powinna rozwiązać sprawę .)
To nie prawda ja miałem ten sam problem i jedynym rozwiązaniem jest wymiana odpowietrzacza na nowy( NIE MA TAM ŻADNEGO ORINGA), przy czym jest on tylko wbijany na ścisk nie jest zakręcany. A ha jeszcze jedno jest trudno dostępny zamawiałem tylko przez salon Yamahy i na szczęście nie płaciłem za to, bo było to w ramach gwarancji zaraz po kupnie mojej Niuni. I jeszcze jedno cieknie bo jest skorodowany wewnątrz.
_________________
Dawid Z.
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2009-01-14, 19:01   

Dawid Z. ,, dzięki za podpowiedź. Jak długo czekałeś?

pozdr
empiq
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-11-07, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2009-01-14, 21:37   

Tydzień, ale jeździłem w tym czasie, tylko sprawdzałem poziom oleju na wale, dużo nie ubywało, ale lepiej mieć kontrolę.
_________________
Dawid Z.
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2009-01-15, 11:46   

A no to nie ma tragedii. :) tydzień się wytrzyma :)
a powiedz mi jeszcze - jedynym sposobem sprawdzania poziomu oleju w kardanie jest odkręcenie tej śrubki co się wlewa? I ile powinno być widać?
pozdr
empiq
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-01-15, 11:59   

jak odkręcisz i włożysz czubek palca ale czubek nie caly palec ma zostać na palcu olej znaczy jest ok
moto stoi na wprost
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-01-15, 15:08   

Wszystko widać na poniższym zdjęciu.

kardan.JPG
Plik ściągnięto 2916 raz(y) 110.07 KB

_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group