YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegląd przekładni wtórnej
Autor Wiadomość
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2009-01-15, 18:31   

Ok kumam.
dziękuję wszystkim za pomoc!!! :) i do zobaczenia niebawem na drogach!!! ;D
empiq.
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
dominik_xvs 



Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: Ustka
Wysłany: 2009-02-04, 16:47   

Należy zwrócić szczególną uwagę na smarowanie wałka oraz tulejki ponieważ kiedyś jak serwisowałem swój moplik w autoryzowanym serwisie to po przejechaniu ok 1000 km nagle stanąłem w szczerym polu bo się owy wał kardana ukręcił znaczy frezy na wałku atakującym (a w pierwszej kolejności powinna się uszkodzić tuleja). Po scholowaniu sprzętu do domku zabrałem sie za rozbieranie i szukanie winnego całej sytuacji i jak się okazało to nie jest to punkt smarny przewidziany w instrukcji posiadanej przez ASO więc zapytałem o nową cześć lub wymianę w ramach gwarancji bo owy motocykl jeszcze taką posiadał ale usłyszałem że muszę kupić całego kardana ponieważ wałek atakujący nie występuje osobno cena ok 6000 PLN. Po dokładnej analizie stwierdziłem że VIRAGO 535 ma identyczną przekładnie więc zakupiłem ją za 250 zł.

WYSTRZEGAJCIE SIĘ WIĘC ASO
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-03-14, 14:10   

moze jeszcze wyciekac gora bo jest go za duzo :) wyleci ile musi i bedzie git w instrukcji pisza ze nalezy nalac 200ml moze komus sie lekko przelalo
 
 
1janbo 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 4809
Skąd: Poznań, no wiadomo
Wysłany: 2009-08-27, 15:22   

Konsekwencja braku dbałości o wał kardana. Szkoda, że to właśnie mnie spotkało. Cóż, za błędy trzeba płacić.

Ważne też jest sprawdzanie stanu uszczelki na wałeczku. Ja miałem mocno wyrobioną i cały syf z drogi wylądował na przekładni. Skutek? Macie na fotkach w linku powyżej.


Zapomniałbym.

Istotne jest, jak umiejscowimy tylne koło w miejscach mocowania. Niech nikogo nie zmylą pozory, że jest tylko jedno możliwe ustawienie, bo 4 śrubki z prawej strony moto (obudowa kardana) ustawią koło. Nie. Trzeba mocno uważać, żeby koło było w osi motocykla.

Wystarczy przed przykręceniem dokładnie sprawdzić odległość opony od ramy.

Jeśli koło ustawi się, nawet delikatnie, niewspółosiowo - narazicie się na uszkodzenie zembatki w kole lub krzyżaka.

Skąd wiedzieć, czy wszystko jest siiii? Odpal maszynę, rozpędź się, wrzuć luz, wyłącz silnik i słuchaj... Nic nie powinno "tyrkać". Jedź prosto, nawijaj kółeczka w obie strony. Powinna być cisza. I tyle.

Zdjęcie0016.jpg
Plik ściągnięto 348 raz(y) 374.57 KB

_________________
Moderator na emeryturze. Emeryt nie musi, emeryt może!

:dziadek: :czoper: :pokooj:

Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".

___________________
WOLNOŚĆ!!!
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2009-09-10, 11:41   

1janbo, stało mi się chyba to samo :beczy: Na jakie koszta muszę się nastawić i jakich części szukać???
 
 
1janbo 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 4809
Skąd: Poznań, no wiadomo
Wysłany: 2009-09-10, 11:49   

Arcon, zdiagnozuj, tzn. rozkręć tylne koło + wał. Zobacz co się tam spierdzieliło, i daj znaka. Jakoś zaradzimy.

Dla poprawienia humoru podpowiem, że w serwisie nówka komplet 6 tys. PLN :D
_________________
Moderator na emeryturze. Emeryt nie musi, emeryt może!

:dziadek: :czoper: :pokooj:

Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".

___________________
WOLNOŚĆ!!!
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-09-10, 20:52   

o Wow, a pisali gdzies tam, juz nie pamietam gdzie, że kardan jest bezobsługowy. Tylko wymiana oleju i wsio. Dobrze wiedziec, na pewno sie tym zajmę. Trzeba rozkręcic jak w pierwszym poście ( i drugim) sprawdzić przesmarować.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2009-09-30, 11:52   

Chcę się pochwalić, że od wczoraj znowu jeżdżę :brawo:

Podsumowanie awarii i naprawy jest takie:

1) Oczywiście padła przekładnia tylna, czyli to co u wszystkich - tulejka + wałek atakujący.

2) Polecany tutaj przez kolegów Greedo, niestety, w moim przypadku nie wykazał się. Motocykl więcej u niego stał niż był robiony, na wstępie źle zdiagnozował problem, narażając mnie na stres i zmarnowany czas, a jak wreszcie postanowiłem zmienić mechanika, to czekaliśmy z lawetą ponad pół godziny przed zamkniętym warsztatem, mimo umówienia się na konkretną godzinę. No comments.

3) W temacie naprawy przekładni, jak już było wspomniane, należy kontaktować się z 1janbo - jest patent na zdobycie stosunkowo niedrogich części.

4) Mechanik, który naprawił mi motocykl, jest godny polecenia - gość jest konkretny, zna się na robocie, oferuje własny transport motocykla i ma rozsądne ceny. Namiary zaraz umieszczę w temacie "Warsztaty".

Koledzy moderatorzy, w tym wątku plączą się tematy uszkodzenia przekładni i wycieku oleju - można by to jakoś sensownie rozdzielić? Proszę bardzo - Lokis

Ten problem z przekładnią wydaje się być dość powszechny. Jak wyczytałem na amerykańskim forum V-star, dotyczy większości 650-tek produkowanych w okolicach 2003 roku. Jedna sprawa to brak smarowania i związane z tym rdzewienie wielowpustów, ale druga - ponoć te modele mają wadę fabryczną źle wyprofilowanego wahacza, co powoduje pracę przekładni pod nienaturalnym obciążeniem. Odszukam ten wątek, przetłumaczę co zdołam i wrzucę tutaj.

A teraz... :czoper:
Ostatnio zmieniony przez Lokis 2009-09-30, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2009-09-30, 15:29   

Arcon, a ile zapłaciłeś za naprawę tej przekładni u tego gościa na Wale Miedzeszyńskim?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2009-09-30, 15:45   

350 za robotę + koszt wymienianych zębatek.
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2009-09-30, 16:37   

No to drążymy dalej...
a ten KOSZT WYMIENIANYCH ZĘBATEK?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2009-09-30, 16:41   

moondek napisał/a:
No to drążymy dalej...
a ten KOSZT WYMIENIANYCH ZĘBATEK?


Na priv
 
 
gregorklinski 


Rocznik: 1998
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-11-05, 12:33   

Mam pytanie do tematu, jestem nowy posiadaczem Draga i usterka jaką zauważyłem to rozchlapany olej po tylnej feldze, pewnie z oringu na kardanie. Poradzcie mi gdzie mogę dostać taki oring, bo na Allegro nie moge znależc. Moto Drag star 650 1998r.
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-11-05, 12:53   

A pytales w serwisie yamahy ?
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-11-05, 13:08   

* dzwoń do Yamaha_Łabędzki w Z.Górze tel: (68) 451 90 65
-lub jego zakład partnerski WORBIKE w Legnicy na Zamkowej 15 tel: (76) 866 02 55

*lub do Moto_Nova w Z. Górze gdzie mogą Ci naprawić-
tel: (68) 459 30 20, stronka: http://www.moto-nova.pl/

Tyle na gorąco ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
gregorklinski 


Rocznik: 1998
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-11-05, 13:32   

Demolka dzwoniłem własnie do WORBIKE Legnica i niestety facet nie wiediał w jakim rowere może być zamontowany kardan.. :D Dałeś mi namiar do sklepu rowerowego :D Dzwonie teraz do Zielenoej..
 
 
Jacek 


Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 310
Skąd: Zielonka k/W-wy
Wysłany: 2009-11-05, 18:34   

A jesteś pewien, że to wina oringu ?
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-11-05, 21:36   

gregorklinski napisał/a:
Demolka dzwoniłem własnie do WORBIKE Legnica i niestety facet nie wiediał w jakim rowere może być zamontowany kardan.. :D Dałeś mi namiar do sklepu rowerowego :D Dzwonie teraz do Zielenoej..

SORRY. Ten adres wziąłem ze strony Łabędzkiego jako zakład partnerski więc myślałem, że to motocykle :nie_wiem:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-11-05, 23:15   

W Lubinie masz serwis yamahy. Chłopcy sami działają i co najważniejsze jeżdżą na motocyklach.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-06, 23:29   

I w serwisie zapłacisz za ten oring 50zł albo lepiej a w sklepie z oringami 5zł za 3 szt. Weź oring w łapę i poszukaj w zwykłym sklepi z takimi rzeczami. To są standardowe rzeczy i nie muszą być akurat dedykowane do Yamach drag star.
Ja tak zrobiłem, ale akurat z oringiem od pokrywy filtra oleju.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group