Atesty na kaski |
Autor |
Wiadomość |
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-10-09, 07:02
|
|
|
Odnośnie kasków z hameryki, to zwracajcie uwagę czy mają atesty. Wiele z nich nie ma. przyczyna jest prosta. hameryka to kraj, w którym - w większości stanów - atesty nie są wymagane. |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14530 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-10-09, 12:11
|
|
|
Zgadzam sie z tobą Wiewiór, ale mam wątpliwości, czy u nas w ogóle są honorowane atesty. Ktoś gdzieś pisał, że w europie policja kuka na normę (atest)EC (obecnie obowiązuje EC 22-05), a te rdzennie z USA jej nie maja na 100% bo i po co. Te produkowane na Europę na pewno tak, bo inaczej lipa |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-10-09, 12:17
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Zgadzam sie z tobą Wiewiór, ale mam wątpliwości, czy u nas w ogóle są honorowane atesty. |
Błądzisz Policja z Grodziska na 100% sprawdza. Miałem raz sytuację kiedy zostałem poproszony o zjechanie na bok. Misiek wylegitymował mnie, sprawdził papiry i zapytał czy kask ma atest (byłem w Velocettcie a ta wygląda na orzeszek). Powiedziałem, że owszem. Poprosił o pokazanie wszywki. No i zdziwko shock, nie mogłem znaleźć wszywki. Szukałem jej w standardowym miejscu i zonk. Została schowaną pod wyściółką. Ale znalazłem, pogadałem z Miśkiem a później bałem się odpalić coby mnie nie sprawdził odnośnie poziomu hałasu |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14530 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-10-09, 16:05
|
|
|
Nie wiem jak to się stało, ale moje poprzednie zdanie zostało niedokończone. (zmęczenie?)
Powinno być Zgadzam się z tobą Wiewiór, ale mam wątpliwości, czy u nas w ogóle są honorowane atesty USA (DOT)
Że europejskie sprawdzają, to wiem. Taki inteligentny facet powinien się domyśleć o co chodzi z kontekstu. Pisaliśmy na temat kasków USA, a tego czy honorują atesty USA to faktycznie nie wiem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-10-09, 16:45
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Taki inteligentny facet powinien się domyśleć o co chodzi z kontekstu. |
Zlituj się, zdanie było jednoznaczne
witek1965 napisał/a: | czy u nas w ogóle są honorowane atesty USA (DOT) |
Z tego co wiem, to nie. |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14530 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-10-09, 18:00
|
|
|
Dobra nie będziemy się kłócić. Honorować coś znaczy uznawać coś za prawomocne. Ty napisałeś, żeby zwracać uwagę na atesty,zdanie odnosiło się kasków hamerykańskich, a ja napisałem Kod: | mam wątpliwości, czy u nas w ogóle są honorowane atesty | odnosząc się do twojej wypowiedzi, czyli do atestów hamerykańskich. Odnośnie atestów europejskich nie miałem wątpliwości. Atestów europejskich kasków z rynku amerykańskiego raczej nie należy się spodziewać, bo na daibła one amerykanom potrzebne.
Ostatnim postem potwierdzasz, że nie są honorowane, więc policja i tak oleje atest DOT i tak. No chyba, żeby przymrużyli oko. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-10-10, 18:13
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Ostatnim postem potwierdzasz, że nie są honorowane, więc policja i tak oleje atest DOT i tak. No chyba, żeby przymrużyli oko. |
Jedni przymrużą, inni nie. Wszyskto zależy od miśka. W każdym razie chłopaków na przecinakach ścigaja o atesty. Z nami bywa różnie, przecież masa chłopaków pomyka w braincapach, które nawet DOT nie mają |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
monteki
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 42 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 352 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-10-11, 19:09
|
|
|
czyli co , mogą mi zakazać jazdy w tym kasku
możecie rozwinąć temat bo nie spotkałem się wczesniej z takim zagadnieniem ?
tzn mam sobie odpuścic ten kask ? |
_________________ power is nothing without control..
"Easy Rider- przeszło mi przez głowe , Easy Rider - głupiec jednym słowem.."
GSX 1400 parowóz
|
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-10-11, 22:20
|
|
|
Zatrzymają cię i zabronią dalszej jazdy, kask nie ma atestu europejskiego i do widzenia
Kask możesz ewentualnie wziąść na własne ryzyko. |
|
|
|
|
monteki
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 42 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 352 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-10-11, 23:00
|
|
|
i faktycznie spradzają właścicieli takich motorów czy kask ma atest
rozumie m przy jakims orzeszku, ale przy tak wyglądającym kaksu jak ten??
no teraz mi szczęka opadła.. |
_________________ power is nothing without control..
"Easy Rider- przeszło mi przez głowe , Easy Rider - głupiec jednym słowem.."
GSX 1400 parowóz
|
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-10-12, 22:51
|
|
|
Najwyraźniej nie przeczytałeś tego tematu. Oczywiście, że na dłuższe wyjazdy tylko i wyłącznie porządny kask, najlepiej Nolan N43 (Air), lub innej uznanej firmy.
Na paradę można ewentualnie wrzucić na garnek jakiś braincap lub inne badziewie |
|
|
|
|
EDDIE
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2009-10-12, 22:52
|
|
|
Nie zwracam uwagi na atesty, bo one najczęściej nijak się mają do rzeczywistości. Najlepszy, najmocniejszy kask może nie dać ci ochrony przy dzwonie i odwrotnie, nawet bez kasku głowa nie musi być nawet draśnięta, nigdy nie wiadomo. Martwi mnie jednak, że władza może się do mnie dopiąć z powodu braku atestu, homologacji itp.
EDIT:
To, że na trasę mam inny kask, a na miasto inny, uważam za oczywistość. |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
|
|
|
|
|
monteki
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 42 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 352 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-10-12, 23:11
|
|
|
zen napisał/a: | Najwyraźniej nie przeczytałeś tego tematu. Oczywiście, że na dłuższe wyjazdy tylko i wyłącznie porządny kask, najlepiej Nolan N43 (Air), lub innej uznanej firmy.
Na paradę można ewentualnie wrzucić na garnek jakiś braincap lub inne badziewie |
przeczytałem i to uważnie.. ale ten kask ze stanów:
https://www.myleather.com...609&dispid2=176
wygląda solidnie.. a malowanie poprostu powaliło mnie na kolana..
i dlatego chciałem to kupic.. i moje pytanie brzmiało.. czy mimo oczywstych braków atestów uważacie że ten kask to badziew.. czy poprsotu zwykły średniak w którym spokojnie można jeździć , no bo przecież jest szansa że to normalny bezpieczny kask , tylko że w USA więc oczywiscie bez atestu Eu. |
_________________ power is nothing without control..
"Easy Rider- przeszło mi przez głowe , Easy Rider - głupiec jednym słowem.."
GSX 1400 parowóz
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14530 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-10-13, 14:37
|
|
|
ja napiszę tak. Kask wyglada spoko-to odnośnie kwestii wizualnej. Posiada atest DOT, co jednak o czymś świadczy.
Co to jest ten DOT?
DOT to skrót od Department of Transportation. Ta amerykańska instytucja rządowa zajmuje się homologowaniem wyrobów dopuszczanych do użytku na północnoamerykańskich drogach. Fakt, że w niektórych stanach wolno jeździć bez kasku nie zwalnia instytucji rządowej do wydawania lipnej homolohacjii, ponieważ tam gdzie jest kask obowiązkowy ma spełniać swoje zadanie, to jest chronić głowę. Firma na europejskim rynku jest bardzo mało znana i raczej niczego się nie dowiemy. Pozostaje jedynie oficjalna strona producenta.
Dodam tylko, że każda opona posiada atest DOT mimo, że wiele nie zobaczy ameryki nigdy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1706 Skąd: Nomad
|
|
|
|
|
monteki
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 42 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 352 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-10-13, 19:59
|
|
|
jedyne co znalazłem:
http://www.motorcycleforu...ead.php?t=82271
jhesli uda mi sie znaleźć jakies info założe osobny temat gdyby ktos jeszcze szukał..
a może Wam udało się coś znaleźć?? |
_________________ power is nothing without control..
"Easy Rider- przeszło mi przez głowe , Easy Rider - głupiec jednym słowem.."
GSX 1400 parowóz
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14530 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-10-13, 21:02
|
|
|
zen, co to znaczy firmy nie ma
http://hawkhelmets.com/ oficjalna strona producenta. Wskazywałem już w tym temacie raz |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-10-13, 22:55
|
|
|
Firmy nie ma w świadomości motocyklistów |
|
|
|
|
monteki
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 42 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 352 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-10-13, 23:37
|
|
|
ma niby atest DOT ( department of transportation - tak myśle ) ..
to nie jest to samo co norma w europie |
_________________ power is nothing without control..
"Easy Rider- przeszło mi przez głowe , Easy Rider - głupiec jednym słowem.."
GSX 1400 parowóz
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14530 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-10-14, 05:39
|
|
|
monteki napisał/a: | ma niby atest DOT ( department of transportation - tak myśle ) ..
to nie jest to samo co norma w europie |
No pewnie, że nie jest to samo. Za atesty i homologację się płaci. jeżeli firma nie ma zamiaru eksportować do Europy, to po co jej wchodzić w koszty?
[ Dodano: 2009-10-14, 06:40 ]
zen napisał/a: | Firmy nie ma w świadomości motocyklistów |
A to akurat nie jst takie dziwne, bo skoro brak czegoś na rynku masowym, to raczej pojedyncze jednostki posiadające i tak nie będą miarodajnym środowiskiem opiniotwórczym.
[ Dodano: 2009-10-14, 06:42 ]
monteki napisał/a: | dzięki może się faktycznie napaliłem niepotrzebnie..
musze to przemyśleć , to faktycznie dziwne że nigdzie nei ma opini o tych kaskach.. |
To, że nie ma w Polsce i europie to nie znaczy, że nie ma nigdzie. W USA są też pewnie fora i penie ktoś coś tam pisze. Takoż samo czasopisma motocyklowe. Opinie będa wtedy gdy będą użytkownicy lub testerzy, albo firmy przeprowadzające testy (np. ADAC w Niemczech). Inaczej lipa |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|