YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 10:10
Metaliczne dzwonienie z przodu
Autor Wiadomość
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2010-09-02, 17:41   

Luz na zaworach sprawdziłem i też raczej skłaniam się do tego łożyska. Jutro wyjazd do Tresnej i aż się boję na moto wsiadać, bo jak się rypnie w trasie to będzie lipa. :(
A nie jechać no to też 200 zł w plecy no i strata radości ze spotkania. :(
Sprawdzić to to rozebrać silnik i tu kolejny problem, bo nie mam zielonego pojęcia do kogo z tym problemem udać się w Poznaniu, a serwis skasuje mnie jak za nowe moto. :(
Pewnie jutro zaryzykuję podróż, bo za późno już na inne decyzje, a co będzie to zobaczymy.
Cóż to kolejna przestroga co do firmy Adam Motocykle i jego "prawie nowych" motocykli z małym przebiegiem. Jak się moto rozsypie to się z forum pożegnam, bo na nowe moto nie mam i nie prędko będę miał. :(
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-09-02, 17:50   

Zawory to "klepią/dzwonią".
Weź duży śrubokręt i dociskaj grot do silnika w różnych miejscach, a do rączki przykładaj ucho i słuchaj. Może zlokalizujesz czy to góra czy dół stuka. Dół mniej niebezpieczny bo dłużej wytrzyma, góra to ryzyko urwania tłoka, choć przy delikatnej jeździe ...? .
Ale stuk może pochodzić też ze skrzyni biegów, np. zjechane lekko pokrzywione tarczki sprzęgła szarpią kołami zębatymi, a te stukają.
Dobrze osłuchaj, może zlokalizujesz :nie_wiem:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-09-02, 18:18   

Demolka dobrze prawi!(co za regionalna zgodność :hahaha: )Ze swojego doświadczenia wiem że drewno lepiej przenosi "silnikowe"hałasy.Ja do tego celu używam trzonka od młotka.
Co do jazdy,to jednak się z Tobą nie zgodzę!Te stuki to właśnie niskie obroty!Czym wyższe,tym tłok wraz ze sworzniem ma mniejsze tendencje do stukania w czasie zapłonu mieszanki w cylindrze.Ale nie można też przesadzić!Moja rada-dobrze osłuchaj i zlokalizuj przyczynę!W razie podejrzenia (na 80%)że to sworzeń,lub łożysko-moto do mechanika!
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-09-02, 18:21   

HELLOWEEN napisał/a:
Demolka dobrze prawi!(co za regionalna zgodność :hahaha: )Ze swojego doświadczenia wiem że drewno lepiej przenosi "silnikowe"hałasy.Ja do tego celu używam trzonka od młotka.

Fakt, ale on już nie ma czasu młotka z trzonka ściągać (bo bez młotka lepiej słychać) więc poradziłem jak największy śrubokręt ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-09-02, 18:27   

Ja to robię stetoskopem :D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-09-02, 18:31   

Nie każdy miał odwagę podprowadzić go "rodzinnemu" :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-09-02, 18:33   

Wrzuć na szybko jakieś mp3 tego dźwięku, to posłuchamy.
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2010-09-02, 19:04   

Zaraz pójdę do garażu i spróbuję coś nagrać.
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-09-02, 19:15   

Lepiej idź osłuchiwać,a nie nagrywać!Z nagranego dźwięku nic nie usłyszymy!Tylko wydech!Chyba że tam w silniku już nap...la,a nie stuka!
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2010-09-02, 20:05   

Faktycznie nagrać się nie da. :( A co do osłuchania też jest nie lada problem z lokalizacją. Raz wydaje mi się, że to dół 2 cylindra a raz że to gdzieś przy sprzęgle. Sam już nie wiem. Mało tego ten stukot raz jest a raz go nie ma i ciężko mi powiedzieć kiedy się pojawia a kiedy nie.
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-09-02, 20:15   

Nie chce mi się zaglądać do manuala,ale jeżeli w główce korbowodu jest łożysko igiełkowe,to stuki mogą pojawiać się i zanikać!Przyczyną tego jest nierównomierne zużycie igiełek w łożysku,lub rozsypanie koszyczka łożyska(jeżeli jest koszyczek,czasami są tylko same igiełki).Z resztą zaraz zajrzę i sprawdzę.Napiszę zaraz co i jak.Sprawdź jeszcze dobrze cały silnik.Ja w swojej babce(xv750se)mam też takie stuki i przyczyną jest napinacz łańcuszka rozrządu!
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2010-09-02, 20:27   

Stukot się nasila jak lekko podniosę obroty (leciutko). Na wolnych czasem zanika.
Wiem, że jak silnika nie rozbiorę to do końca nie będę wiedział co to. Problem w tym, że sam nie czuję się na siłach aby to zrobić.
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-09-02, 21:01   

Stuki układu korbowego raczej by nie zanikały. Może to jednak coś w skrzyni, a może być wszystko, sypiące się łożysko, jakiś luz poprzeczny któregoś wałka, coś ze sprzęgłem :nie_wiem:
Najłatwiej się lokalizuje jak już całkiem walnie, ja osobiście bym jechał dalej, a jak zacznie już walić oddał bym do serwisu. Trudno radzić bo moto i koszty Twoje :|
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-09-02, 21:11   

Wszystko do dupy!Jutro (chyba)będę jechał do Łodzi,to mógłbym zawadzić o Poznań(jadę z Gorzowa).Ale to jeszcze wszystko patykiem na wodzie pisane.A Ty chcesz wyruszyć na Tresną.Cholera,nie wiem jak Ci pomóc.Jestem mechanikiem od puszek.Moto to moje hobby od dzieciaka.Jednak DS-a jeszcze nie bebeszyłem.Jednak układ korbowo-tłokowy,rozrząd,głowice,w V-twinach są prawie takie same(oprócz na przykład Ducati z rozrządem królewskim)Tylko tego nie da rady zrobić w pięć minut!Wymiana łożyska główki korbowodu=rozpięcie rozrządu,zdjęcie głowicy,cylindra,tłoka,wyciśnięciu łożyska,sprawdzeniu gniazda główki korbowodu,wciśnięciu nowego łożyska,najprawdopodobniej wymiana sworznia tłokowego i złożenie tego wszystkiego do kupy(do tego nowe uszczelki)!To wymaga czasu!Dlatego jeszcze raz powtarzam-lepiej poświęcić godzinę na zlokalizowaniu awarii,niż potem narobić się jak osioł i stwierdzić że to nie to!Patrzałem pobieżnie do manuali,ale trzeba szukać w zestawieniu części.Kurczę,Al,leć do garażu,usiądź spokojnie i zabierz się jeszcze raz za osłuchiwanie silnika.Ja jeszcze długo będę siedział na forum,więc poczekam.Odpal i osłuchaj dokładnie najpierw cylinder bez stuków.Wsłuchaj się dobrze w każde miejsce,a potem przenieś się na ten ze stukami.Wtedy dokładnie będziesz wiedział co i gdzie!Potem napisz co i jak!Tak jak napisał Demolka-to nie koniecznie musi być sworzeń!Jeżeli nie zlokalizujesz gdzie,jedziesz na swoje ryzyko!To tak czasami bywa,jak się całkiem nie sypnie nie wiesz co się sypie!
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-09-02, 21:23   

To, że mu zanika jest trochę pocieszające.
Główka korbowodu przy małym obciążeniu silnika i lekkich zmianach obrotów dawała by raczej efekt zbliżony do "maszyny do szycia" czyli równiutki stuk równomierny z obrotami.
Łożyska główne wału to byłby "rechot" lub walenie jak młotkiem.
:nie_wiem:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2010-09-02, 21:25   

Byłem w garażu przed chwilą i teraz nic nie stukało choć słuchałem wszędzie. Sam nie wiem co o tym myśleć. Jutro wsiadam na moto i jadę do Tresnej jak dojadę i wrócę to wtedy będę się dalej zastanawiał. :( Może zima przyniesie jakieś rozwiązanie. Pożyjemy zobaczymy. Jak się sypnie to trudno, kupię drugi silnik i tyle. :(
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-09-02, 21:28   

Luzy łożyskowań nie nikną tak sobie. Ja zaczynam stawiać na poszarpujące sprzęgło i stuki w skrzyni przekładniowej ;/
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2010-09-02, 21:30   

Demolka tylko ja sprzęgło na początku sezonu wymieniłem, a i luzu na lince pilnuję.
Mało tego jak już stukot jest to nie mija on po wciśnięciu sprzęgła, poza tym potrafi się również pojawić podczas wolnej jazdy czy to na jedynce czy na dwójce. :(
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-09-02, 21:34   

CaponeAl napisał/a:
Demolka tylko ja sprzęgło na początku sezonu wymieniłem, a i luzu na lince pilnuję.

Nie o tym myślę. Myślę o łożyskowaniu kosza, deformacjach tarczek - coś pisałeś o zmianie odgłosu przy wyciskaniu sprzęgła, a wymieniałeś pewnie tylko tarcze.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-09-02, 21:36   

Demolka,my wszyscy jak jeden mamy rację.Tylko gdy luz jest już duży to terkocze cały czas,jak są igiełki może zanikać.Równie dobrze może to być luz koszyka sprzęgłowego,lub jakiekolwiek inne ustrojstwo które przenosi hałas.Al to Twoja decyzja i Ty rządzisz.Ja też bym zaryzykował i pojechał.Jak się sypnie,to będziesz na pewno wiedział co.No i nie szalej z wymianą silnika!W-g mnie silnik po remoncie jest lepszy niż kupiona używka!Po prostu wiesz na czym jedziesz i jest to nowe!
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group