YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: witek1965
2013-02-19, 14:32
OLEJ SILNIKOWY
Autor Wiadomość
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
  Wysłany: 2008-05-03, 00:22   OLEJ SILNIKOWY

Witam!
Niedawno wymieniałem w swoim Drag Starze olej w raz z filtrem.
Oczywiście wszystko przebiegło dość bezproblemowo ale jedna rzecz ciągle mi nie daje spokoju.
Mianowicie nie wiem gdzie się sprawdza poziom oleju.
Niby na dole (pod wajchą zmiany biegów) jest jakaś szybka, przez którą widać olej ale podczas wlewania oleju (1l) już się całą zakryła więc nie traktuję tego jako wskaźnika.
Jest to dość istotna sprawa, ponieważ chyba każdy wie co może się stać mając za mało oleju w silniku.
Musiałem wlać tak na oko 2,8l (tyle wchodzi w raz z filtrem oleju) do silnika.
Ale skąd mam wiedzieć kiedy uzupełnić w razie czego ?
W innych motocyklach jest taka miarka jak się odkręci korek wlewu ale niestety ten motocykl tego nie posiada


Wyczyściłem cały temat pozostawiając najbardziej merytoryczne posty dotyczące WYMIANY OLEJU.
Kilka postów wyedytowałem usuwając z nich nieistotne treści. Kilka postów połączyłem za zgodą autora.
UPRZEJMIE PROSZĘ O NIEZAŚMIECANIE TEMATU ! Śmieci będę bez ostrzeżenia wywalał do kosza.

vaaks
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-02-19, 14:30, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2010-04-06, 22:52   

to jaki dokladnie powiniem byc poziom w "okienku"?????
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
Cebula 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 217
Skąd: kątownia
Wysłany: 2010-04-06, 23:14   

Spining na środku oczka jak moto stoi prosto prościutko.
_________________
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-06-07, 22:07   

W oryginale z instrukcji:

2. Start the engine, warm it up for
several minutes, and then turn it
off.
3. Wait a few minutes until the oil settles,
and then check the oil level
through the check window located
at the bottom-left side of the crankcase.


W wolnym tłumaczeniu:
2. uruchomić, rozgrzać kilka minut i wyłączyć
3. czekać kilka minut i sprawdzić...
;D
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-06-08, 08:20   

shipp napisał/a:
Rafcon, być może pod wpływem temperatury olej zwiększa swoją objętość (jak każdy płyn), że sprawdza się na wyłączonym to wiadomo, ale teraz już nie mam pewności czy na zimnym czy ciepłym jest prawidłowy odczyt? roll


To są różnice wskazań laboratoryjne, zupełnie nie do uchwycenia okiem.Uruchomienie i podgrzanie silnika (wg instrukcji) dotyczy procedury po wymianie oleju, a chodzi o to by wypełnić olejem wszystkie wolne przestrzenie silnika (zwłaszcza filtr) i pozwolić mu ścieknąć w dół kadłuba, najczęściej trzeba wówczas jeszcze dolać.
W normalnej eksploatacji najlepiej sprawdzać po dłuższym postoju, najlepiej przed wyjazdem z garażu. W razie ubytku dolać, odczekać chwilę i ponownie sprawdzić.
W lekko ciepłym silniku, ta chwila odczekiwania będzie o kilkadziesiąt sekund krótsza.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-08-02, 09:20   

I nie zaniedbuj spuszczania co kilka tysięcy oleju z odmy silnika. Ważne dla filtra powietrza. To taka gumowa rureczka z koreczkiem u dołu silnika przy tylnym cylindrze po prawej stronie 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-08-05, 17:07   

Maniu_85 napisał/a:
Rozumiem czyli szosowe jezdza na takich samych olejach co Drag, castrol czy motul czy tez twoj!!!


http://www.motul.pl/index...cykla&language= tutaj dobierzesz sobie olej do twojego motocykla. Alternatywnie każda inny producent ma również taka opcję doboru oleju
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
lukaszpolanek 


Rocznik: 1998
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: chrzanów okolice
Wysłany: 2011-01-31, 12:29   

kupiłem draga sprowadzony z niemiec 650 z 1998 roku i niewiem o nim za bardzo nic,jakim olejem go zalac?? mysle o tym motulu 20w50 mineralnym no bo niewiadomo na czym wczesniej jezdził
_________________
polan
 
 
serek0401 



Model: SYMPATYK
Wiek: 48
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 592
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-01, 16:03   

lukaszpolanek ja też mam Draga z niemiec(2002) i też nie wiem czym był zalany i wybrałem ten co piszesz. Myśle że jest odpowiedni ,przedewszystkim mineralny :)
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2011-02-01, 16:50   

Wydawało mi się, że pisałem już kiedyś w tym dziale rozróżnienie co do oleju .....
Jak starszy motocykl to zalejcie go półsyntetykiem MOTUL 5100 ESTER 10W40

Jak motocykl w miarę nowy (kilkuletni) to można spokojnie lać syntetyki (MOTUL 7100 albo v300)

Syntetyki lepiej radzą sobie z odprowadzaniem ciepła i o wiele lepiej czyszczą motocykl.
Przy starszych motocyklach niewskazane ze względu właśnie na silne właściwości czyszczące (silnik może się rozkleić).

Mineralny olej to do starych kosiarek i komarków czy WSeK a nie do Dragów .......
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
serek0401 



Model: SYMPATYK
Wiek: 48
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 592
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-01, 19:02   

Więc uważasz że półsyntetykdo 98r i do mojego 2002?
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-02-01, 21:27   

Do Dragów właśnie mineralny i to ten 20-W50 !
0-W40 jest przeznaczony do pracy w niższych temperaturach więc jest mniej lepki co na pewno nie posłuży starszym silnikom zwłaszcza w gorące dni. Wiele w tym temacie już pisałem i nie będę powtarzał argumentów.
Co do metafizycznej różnicy mineralny/syntetyk - to mineralny pochodzi wprost z rektyfikacji ropy naftowej, a syntetyczny z tej samej ropy lub węgla rozłożonych na czynniki pierwsze i ponownie zsyntetyzowanych. Robi się to po to by móc dołożyć przeróżne dodatkowe komponenty, które w naszych silnikach ani nie są potrzebne, a często wręcz szkodliwe.
Co do kosiarek, które wspomniał Kozak, niejeden chciał by mieć tak doskonały silnik jak we współczesnych kosiarkach...
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
serek0401 



Model: SYMPATYK
Wiek: 48
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 592
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-02, 00:19   

Też miałem to na myśli i uważam podobnie co Demolka (zgadzam się z Tobą)dla tego zasugerowałem mineralny. Wiadomo że każdy ma swoje widzenie który i zrobi jak uważa. Ja napisałem który według mnie jest odpowiedni .
 
 
lukaszpolanek 


Rocznik: 1998
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: chrzanów okolice
Wysłany: 2011-02-03, 16:24   

ja własnie dzis wymieniałem i zalałem ten motul 20w-50,do virago zawsze go lalem,jak i tak zawsze przed zima wymieniam olej to niemusi byc to jakis super syntetyk.a gęstszy olej napewno nie zaszkodi silnikowi.mialem w virago taki przypadek ze zalalem 10w-40 i po 10 minutach na wolnych obrotach zaswieciła sie kontrolka ze niema cisnienia,wyplukałem sobie tylko silnik za 120zł i musiałem zalac nowym.
_________________
polan
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-02-09, 19:25   

Cytat:
to jaki dokladnie powiniem byc poziom w "okienku"?????
Cytat:
Spining na środku oczka jak moto stoi prosto prościutko.


otóz wcale nie. dzisiaj również wymieniłem olej w silniku. Po wlani pierwszego litra oleju, okienko było zalane w 1/3 po wlaniu drugiego litra już całe było zakryte. No a jeszcze 600 ml do wlania. Dotyczy XVS 650. I jeszcze na temat oringu, podaje wymiar 64mmx4mm - wymiar oringów zawsze mierzymy i podajemy od wewnątrz. podobnie zresztą jak simmeringów, z tym, że tam dochodzi trzeci wymiar. typowy oring dostępny wszędzie, gdzie się takimi rzeczami handluje w cenie aż 2 zł.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-02-09, 21:17   

Ja zawsze trochę przepełniam. Skrzynia pracuje ciszej i biegi wchodzą lepiej. Przy lekutko pochylonym w prawo motocyklu zalewam pełne oczko lub przy pionowo stojącym i pełnym oczku dolewam jeszcze 50 - 100 ml.
Oczywiście po wymianie oleju pomiary robi się po chwilowej pracy silnika, kiedy wszystkie wolne przestrzenie wypełnią się już olejem i odczekaniu jakiegoś czasu na ścieknięcie.
Kontrolne sprawdzanie stanu robię po postoju przed wyjazdem z garażu.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-02-10, 18:28   

Demolka, ja również przelałem 100 ml. (2700 ),ale nie widzę realnej możliwości kontrolowania stanu, skoro przy 2 l stanu było całkowicie zalane, moto jest "na klockach" i chyba dlatego tak nisko to okienko jest, trzeba się prawie położyć.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2011-02-10, 19:34   

witek1965 napisał/a:
moto jest "na klockach"

Może nie stoi tak prosto (płasko) jak na kolach i cześć zostało np. w tylnej cześci miski. Rok temu na wiosnę zmieniałem (z filtrem) i weszło jak Bozia nakazała 2.8, ale stał na kołach...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-02-10, 20:20   

ttom napisał/a:
Może nie stoi tak prosto (płasko) jak na kolach i cześć zostało np. w tylnej cześci miski.

Masz rację tylne koło jest podniesione, ale żeby aż taka różnica była w "pomiarze". To co wiarygodnie, żeby było, to moto chyba ba stojaki i poziomica. Dobrze, że napisałeś 2800 ml, już dolałem 150 ml.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2011-02-10, 21:01   

witek1965, myślałem bardziej o tym, że nie wszystko ściekło przy spuszczaniu...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group