YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: witek1965
2013-02-19, 14:32
OLEJ SILNIKOWY
Autor Wiadomość
mmmmat 



Rocznik: 2006
Wiek: 43
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Slask
Wysłany: 2011-03-07, 07:53   

Jeżeli silnik nie bierze oleju i nie kapie można przechodzić z minerała na full syntetyk płukanka przed tym i gra nie mówie tu konkretnie o Drag starze bo tam minerał lub półsyntetyk wystarczy sam leje mu motula minerała.
Silnik mają uszczelniać uszczelki a nie nagar .
Ja wiele razy w puszkach po jeździe na mineralu wlałem pelny syntetyk i lataja do dziś a miały wtedy przebiegi po 250tys. czy to beznzyniak czy TD chodzi do dziś bajka .
Teksty typu panie lej pan minerała bo cholera wie co w nim było ,albo miałeś minerał zpomnij o syntetyku są z epoki poloneza i mechanicy do dzis się ich trzymają.
 
 
norton 



Rocznik: 2002
Wiek: 65
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 31
Skąd: Toronto
Wysłany: 2011-03-07, 08:19   

Gęstość oleju zalerzy od luzów występujących w silniku niechodzi o uszczelnienie a o przenikanie uszczelki napewno mu wytrzymają bo po takich praktykach spada mu ciśnienie smarowania
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2011-03-07, 09:30   

zbychodrag napisał/a:
Koledzy Przeszukuje tematy bo niewiem na jaki olej zmienic i jedno mnie zastanawia ...
czy nikt z Was nie stosuje Yamatule przeciez to olej zalecany przez Yamahe do naszych cudeniek , wiec mysle ze wlasnie takim olejem i to polsyntetykiem byl zalany motorek po raz pierwszy po wyprodukowaniu ;)
Pozdrawaim ... Wiosna coraz blizej :)

Moim zdaniem zalej 10W40. Jak będzie coś nie tak wskocz na gęstszy. W drugą stronę się tak łatwo nie da.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-03-07, 09:44   

bartek_p napisał/a:
Powoli trzeba będzie wyższą szkołę kończyć, żeby wymienić olej.

Nie trzeba będzie. Wystarczy umiejętność czytania na poziomie podstawowym i zaglądnięcie do instrukcji obsługi motocykla.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
mmmmat 



Rocznik: 2006
Wiek: 43
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Slask
Wysłany: 2011-03-07, 09:45   

Gęstość nic nie ma do tego czy to full czy pol syntetyk są różne gestości tego i tego.
Drag star smiało możesz minerał lub pół synt
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2011-03-07, 15:17   

Tabelka z service manual odnośnie zakresu temperatur stosowania oleju.

oleje_temp.gif
Plik ściągnięto 18744 raz(y) 9.62 KB

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-08, 18:53   

miodzik napisał/a:
Moim zdaniem zalej 10W40. Jak będzie coś nie tak wskocz na gęstszy. W drugą stronę się tak łatwo nie da.


a co to znowu za teoria nowa.

mmmmat napisał/a:
Gęstość nic nie ma do tego czy to full czy pol syntetyk są różne gestości tego i tego.
jasna sprawa jak słońce.

Ludzie kochane, przestańcie tworzyć teorię i lejcie co chcecie. Każdy, zapewniam Was, olej jaki dzisiaj zakupicie do motocykla , spełniający normę API i SAE będzie dobry, byleby był to olej do 4-ro suwowych silników motocyklowych.Tabelka przedstawiona przez miodzik, obrazowo tłumaczy o co chodzi z SAE

[ Dodano: 2011-03-08, 19:00 ]
Demolka napisał/a:
Nie trzeba będzie. Wystarczy umiejętność czytania na poziomie podstawowym i zaglądnięcie do instrukcji obsługi motocykla.


i trzymanie sie tego kurczowo a nie snucie teorii. Jak słyszę jak ktoś mówi, ze jeździł na oleju X, a po sezonie zmienił na inny olej Y i teraz SŁYSZY jak mu silnik pięknie pracuje, jak cicho, to mnie pusty śmiech bierze. Ludzi po prostu wmawiają sobie, chcąc uzasadnić wydane pieniądze, że dokonali słusznego wyboru.
O tym, czy leszy jest olej X od oleju Y i jaki skutek jest dla silnika jego stosowanie mogłoby zadecydować seria testów. Kilka motocykli tej samej marki eksploatowanych w tych samych warunkach na oleju X i na oleju Y. Po przejechaniu bardzo wielu kilometrów całkowita rozbiórka silnika i pomiary stopnia zużycia elementów.

Ten temat chyba trzeba sukcesywnie czyścić do pierwszej strony i tak każdej wiosny.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
tom090773 


Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 29
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2011-03-08, 22:55   

Czyli reasumując do DS 650 classic z 2007 roku i przebiegu ok 4000mil lejemy olej 10w40 w ilości 2,8 l z wymianą filtra-czy moje wnioski są właściwe?

[ Dodano: 2011-03-08, 22:58 ]
na sezon letni--wiem że na lato zalecano 20w50 ale przy w miarę świeżym silniku ten 10w40 będzie miał lepsze właściwości płukające...

[ Dodano: 2011-03-08, 22:58 ]
podobno
_________________
BANDERAS
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-08, 22:59   

tom090773, Do DS z 2007 roku lejesz olej jaki tylko chcesz. Może być mineralny, może być półsyntetyk. Byle spełniał określone normy zalecane przez producenta. Wybór jest potężny. Strona 1

[ Dodano: 2011-03-08, 23:01 ]
post Andrzeja 11 http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0 wyboru za ciebie nikt nie dokona, chyba że serwis. Oni ci wleją taki jaki preferują.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
tom090773 


Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 29
Skąd: KIELCE
Wysłany: 2011-03-13, 10:57   

Znalazłem taki olej u nas w Kielcach Valvoline 20w50 za 39pln za litr podobno bardzo dobry, ale dzieki za info na forum
dużo tu różnych opini i informacj ale jak dla mnie uważam za pomocne dlatego jeszcze raz dzięki
_________________
BANDERAS
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-13, 19:36   

tom090773,ten Valvoline Motorcycle 4T SAE 20W50 1L ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
piokubis 


Rocznik: 2004
Wiek: 52
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-04-16, 14:34   OLEJ Silkolene SUPER 4T 20W50 Olej silnikowy Półsyntety

Panie i Panowie co powiecie na temat takiego oleju do draga ? Czy lać ten czy MOTUL 15w40/50 półsyntetyk? :skuter: :roll:

[ Komentarz dodany przez: Ziółek: 2011-04-16, 20:05 ]
O oleju było milion razy więc nie zakładaj nowych tematów.
 
 
Pancernik 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-17, 15:40   

Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć jak sprawdza się poziom oleju? Muszę wymienić oring dekielka tylnego cylindra, bo niestety już się poci i dla własnego komfortu chciałem sprawdzić stan smarowidła. Wytarzałem się w piasku, Adela napociła trzymając Smoczycę w pionie, a ja za cholerę nie rozumiem idei tego okienka. Raz, że gorszego miejsca znaleźć nie mogli, dwa zakładam, że jak jest czarne to olej jest. Pytanie tylko czy nie powinno tam być jakieś maksimum/minimum? Wybaczcie za pewnie głupie pytanie, ale to mój pierwszy motocykl i, za przeproszeniem, sram się, żeby wszystko było tip top.
 
 
Pancernik 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-17, 15:52   

Czytałem, ale chyba niewiele z tego rozumiem. Widziałem ino mrok w okienku. Nie wiem czy to źle czy dobrze. Instrukcja też szczególnie pomocna nie jest. Swoją drogą, też kurde wymyślili z tym okienkiem i jego umiejscowieniem, jak już chcieli na samym dole to mogli zwykły bagnet dać, ech.
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-04-17, 15:55   

to jest tak samo jak z okienkiem od hamulca ręcznego, jak okienko jest całe zalane, to jest odpowiedni stan (oleju w przypadku silnika i płynu hamulcowego w przypadku hamulca)
 
 
Pancernik 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-17, 16:12   

Czyli nie ma żadnego pęcherzyka powietrza i innych takich pomysłów. Wielkie dzięki :)
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-04-17, 16:28   

najlepiej zalać tak jak podają
-2,6 L bez wymiany filtra
-2,8 L z wymianą filtra
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 59
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 16:44   Re: OLEJ Silkolene SUPER 4T 20W50 Olej silnikowy Półsyntety

piokubis napisał/a:
Panie i Panowie co powiecie na temat takiego oleju do draga ? Czy lać ten czy MOTUL 15w40/50 półsyntetyk? :skuter: :roll:

[ Komentarz dodany przez: Ziółek: 2011-04-16, 20:05 ]
O oleju było milion razy więc nie zakładaj nowych tematów.


Polecam Motul 15W-50.
Motul, bo to sprawdzona firma (nie znam Silikolene...), bo oferuje olej w zakresie 15W-50 (Silikolene tylko w zakresie - jak napisałeś - 20W-50), no i jeśli zakres to raczej górna granica 50 a nie 40 (silnik DS-a chłodzony jest głównie powietrzem, ta górna granica lepiej odbierze ciepło).
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-04-17, 17:35   

Ludzie nie wprowadzajcie w błąd. Po prawej i lewej stronie okienka są kreski określające minimalny i maxymalny poziom oleju. Poziom oleju powinien zawierać si między tymi kreskami mniej więcej w połowie. I tyle na ten temat .
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
jędrek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 39
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 334
Skąd: Świerklany (GŚ)
Wysłany: 2011-04-17, 18:27   

Pancernik napisał/a:
Widziałem ino mrok w okienku. Nie wiem czy to źle czy dobrze.

Mrok o którym piszesz świadczy o tym, że okienko (silnik) jest całe zalane olejem - czyli dobrze.
Jeżeli przyjrzeć się dokładnie temu okienku to na jego krawędzi można dostrzec takie małe kreseczki, "wypustki" (nie na szkiełku tylko na obudowie w której szkiełko jest osadzone), jeżeli ktoś ma delikatne opuszki to da się to wyczuć palcem.
Kreseczki są na wysokości 1/4 (minimum) oraz 3/4 (maksimum) tego okienka.
Zauważyłem to dopiero podczas ostatniej wymiany oleju silnikowego po dokładnym wyczyszczeniu tego szkiełka.
Ja nalałem olej do tej górnej kreseczki i "weszło" dokładnie 2,8 L (wraz z wymianą filtra).
_________________
Suzuki DL 650 V-Strom K9
НЕ ХОЧЕШЬ - НЕ ВЕРЬ МНЕ < kliknij \m/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group