Otwarty przez: witek1965 2013-02-19, 14:32 |
OLEJ SILNIKOWY |
Autor |
Wiadomość |
mmmmat
Rocznik: 2006
Wiek: 43 Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 86 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2011-03-07, 07:53
|
|
|
Jeżeli silnik nie bierze oleju i nie kapie można przechodzić z minerała na full syntetyk płukanka przed tym i gra nie mówie tu konkretnie o Drag starze bo tam minerał lub półsyntetyk wystarczy sam leje mu motula minerała.
Silnik mają uszczelniać uszczelki a nie nagar .
Ja wiele razy w puszkach po jeździe na mineralu wlałem pelny syntetyk i lataja do dziś a miały wtedy przebiegi po 250tys. czy to beznzyniak czy TD chodzi do dziś bajka .
Teksty typu panie lej pan minerała bo cholera wie co w nim było ,albo miałeś minerał zpomnij o syntetyku są z epoki poloneza i mechanicy do dzis się ich trzymają. |
|
|
|
|
norton
Rocznik: 2002
Wiek: 65 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Toronto
|
Wysłany: 2011-03-07, 08:19
|
|
|
Gęstość oleju zalerzy od luzów występujących w silniku niechodzi o uszczelnienie a o przenikanie uszczelki napewno mu wytrzymają bo po takich praktykach spada mu ciśnienie smarowania |
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 717 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-03-07, 09:30
|
|
|
zbychodrag napisał/a: | Koledzy Przeszukuje tematy bo niewiem na jaki olej zmienic i jedno mnie zastanawia ...
czy nikt z Was nie stosuje Yamatule przeciez to olej zalecany przez Yamahe do naszych cudeniek , wiec mysle ze wlasnie takim olejem i to polsyntetykiem byl zalany motorek po raz pierwszy po wyprodukowaniu
Pozdrawaim ... Wiosna coraz blizej |
Moim zdaniem zalej 10W40. Jak będzie coś nie tak wskocz na gęstszy. W drugą stronę się tak łatwo nie da. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-03-07, 09:44
|
|
|
bartek_p napisał/a: | Powoli trzeba będzie wyższą szkołę kończyć, żeby wymienić olej. |
Nie trzeba będzie. Wystarczy umiejętność czytania na poziomie podstawowym i zaglądnięcie do instrukcji obsługi motocykla. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
mmmmat
Rocznik: 2006
Wiek: 43 Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 86 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2011-03-07, 09:45
|
|
|
Gęstość nic nie ma do tego czy to full czy pol syntetyk są różne gestości tego i tego.
Drag star smiało możesz minerał lub pół synt |
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 717 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-03-07, 15:17
|
|
|
Tabelka z service manual odnośnie zakresu temperatur stosowania oleju.
oleje_temp.gif
|
|
Plik ściągnięto 18744 raz(y) 9.62 KB |
|
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-08, 18:53
|
|
|
miodzik napisał/a: | Moim zdaniem zalej 10W40. Jak będzie coś nie tak wskocz na gęstszy. W drugą stronę się tak łatwo nie da. |
a co to znowu za teoria nowa.
mmmmat napisał/a: | Gęstość nic nie ma do tego czy to full czy pol syntetyk są różne gestości tego i tego. | jasna sprawa jak słońce.
Ludzie kochane, przestańcie tworzyć teorię i lejcie co chcecie. Każdy, zapewniam Was, olej jaki dzisiaj zakupicie do motocykla , spełniający normę API i SAE będzie dobry, byleby był to olej do 4-ro suwowych silników motocyklowych.Tabelka przedstawiona przez miodzik, obrazowo tłumaczy o co chodzi z SAE
[ Dodano: 2011-03-08, 19:00 ]
Demolka napisał/a: | Nie trzeba będzie. Wystarczy umiejętność czytania na poziomie podstawowym i zaglądnięcie do instrukcji obsługi motocykla. |
i trzymanie sie tego kurczowo a nie snucie teorii. Jak słyszę jak ktoś mówi, ze jeździł na oleju X, a po sezonie zmienił na inny olej Y i teraz SŁYSZY jak mu silnik pięknie pracuje, jak cicho, to mnie pusty śmiech bierze. Ludzi po prostu wmawiają sobie, chcąc uzasadnić wydane pieniądze, że dokonali słusznego wyboru.
O tym, czy leszy jest olej X od oleju Y i jaki skutek jest dla silnika jego stosowanie mogłoby zadecydować seria testów. Kilka motocykli tej samej marki eksploatowanych w tych samych warunkach na oleju X i na oleju Y. Po przejechaniu bardzo wielu kilometrów całkowita rozbiórka silnika i pomiary stopnia zużycia elementów.
Ten temat chyba trzeba sukcesywnie czyścić do pierwszej strony i tak każdej wiosny. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tom090773
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 29 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: 2011-03-08, 22:55
|
|
|
Czyli reasumując do DS 650 classic z 2007 roku i przebiegu ok 4000mil lejemy olej 10w40 w ilości 2,8 l z wymianą filtra-czy moje wnioski są właściwe?
[ Dodano: 2011-03-08, 22:58 ]
na sezon letni--wiem że na lato zalecano 20w50 ale przy w miarę świeżym silniku ten 10w40 będzie miał lepsze właściwości płukające...
[ Dodano: 2011-03-08, 22:58 ]
podobno |
_________________ BANDERAS |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-08, 22:59
|
|
|
tom090773, Do DS z 2007 roku lejesz olej jaki tylko chcesz. Może być mineralny, może być półsyntetyk. Byle spełniał określone normy zalecane przez producenta. Wybór jest potężny. Strona 1
[ Dodano: 2011-03-08, 23:01 ]
post Andrzeja 11 http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0 wyboru za ciebie nikt nie dokona, chyba że serwis. Oni ci wleją taki jaki preferują. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tom090773
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 29 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: 2011-03-13, 10:57
|
|
|
Znalazłem taki olej u nas w Kielcach Valvoline 20w50 za 39pln za litr podobno bardzo dobry, ale dzieki za info na forum
dużo tu różnych opini i informacj ale jak dla mnie uważam za pomocne dlatego jeszcze raz dzięki |
_________________ BANDERAS |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
|
piokubis
Rocznik: 2004
Wiek: 52 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-04-16, 14:34 OLEJ Silkolene SUPER 4T 20W50 Olej silnikowy Półsyntety
|
|
|
Panie i Panowie co powiecie na temat takiego oleju do draga ? Czy lać ten czy MOTUL 15w40/50 półsyntetyk?
[ Komentarz dodany przez: Ziółek: 2011-04-16, 20:05 ]
O oleju było milion razy więc nie zakładaj nowych tematów. |
|
|
|
|
Pancernik
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-17, 15:40
|
|
|
Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć jak sprawdza się poziom oleju? Muszę wymienić oring dekielka tylnego cylindra, bo niestety już się poci i dla własnego komfortu chciałem sprawdzić stan smarowidła. Wytarzałem się w piasku, Adela napociła trzymając Smoczycę w pionie, a ja za cholerę nie rozumiem idei tego okienka. Raz, że gorszego miejsca znaleźć nie mogli, dwa zakładam, że jak jest czarne to olej jest. Pytanie tylko czy nie powinno tam być jakieś maksimum/minimum? Wybaczcie za pewnie głupie pytanie, ale to mój pierwszy motocykl i, za przeproszeniem, sram się, żeby wszystko było tip top. |
|
|
|
|
Pancernik
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-17, 15:52
|
|
|
Czytałem, ale chyba niewiele z tego rozumiem. Widziałem ino mrok w okienku. Nie wiem czy to źle czy dobrze. Instrukcja też szczególnie pomocna nie jest. Swoją drogą, też kurde wymyślili z tym okienkiem i jego umiejscowieniem, jak już chcieli na samym dole to mogli zwykły bagnet dać, ech. |
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2011-04-17, 15:55
|
|
|
to jest tak samo jak z okienkiem od hamulca ręcznego, jak okienko jest całe zalane, to jest odpowiedni stan (oleju w przypadku silnika i płynu hamulcowego w przypadku hamulca) |
|
|
|
|
Pancernik
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-17, 16:12
|
|
|
Czyli nie ma żadnego pęcherzyka powietrza i innych takich pomysłów. Wielkie dzięki |
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2011-04-17, 16:28
|
|
|
najlepiej zalać tak jak podają
-2,6 L bez wymiany filtra
-2,8 L z wymianą filtra |
|
|
|
|
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 59 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-17, 16:44 Re: OLEJ Silkolene SUPER 4T 20W50 Olej silnikowy Półsyntety
|
|
|
piokubis napisał/a: | Panie i Panowie co powiecie na temat takiego oleju do draga ? Czy lać ten czy MOTUL 15w40/50 półsyntetyk?
[ Komentarz dodany przez: Ziółek: 2011-04-16, 20:05 ]
O oleju było milion razy więc nie zakładaj nowych tematów. |
Polecam Motul 15W-50.
Motul, bo to sprawdzona firma (nie znam Silikolene...), bo oferuje olej w zakresie 15W-50 (Silikolene tylko w zakresie - jak napisałeś - 20W-50), no i jeśli zakres to raczej górna granica 50 a nie 40 (silnik DS-a chłodzony jest głównie powietrzem, ta górna granica lepiej odbierze ciepło). |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-17, 17:35
|
|
|
Ludzie nie wprowadzajcie w błąd. Po prawej i lewej stronie okienka są kreski określające minimalny i maxymalny poziom oleju. Poziom oleju powinien zawierać si między tymi kreskami mniej więcej w połowie. I tyle na ten temat . |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
jędrek
Model: SYMPATYK
Wiek: 39 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 334 Skąd: Świerklany (GŚ)
|
Wysłany: 2011-04-17, 18:27
|
|
|
Pancernik napisał/a: | Widziałem ino mrok w okienku. Nie wiem czy to źle czy dobrze. |
Mrok o którym piszesz świadczy o tym, że okienko (silnik) jest całe zalane olejem - czyli dobrze.
Jeżeli przyjrzeć się dokładnie temu okienku to na jego krawędzi można dostrzec takie małe kreseczki, "wypustki" (nie na szkiełku tylko na obudowie w której szkiełko jest osadzone), jeżeli ktoś ma delikatne opuszki to da się to wyczuć palcem.
Kreseczki są na wysokości 1/4 (minimum) oraz 3/4 (maksimum) tego okienka.
Zauważyłem to dopiero podczas ostatniej wymiany oleju silnikowego po dokładnym wyczyszczeniu tego szkiełka.
Ja nalałem olej do tej górnej kreseczki i "weszło" dokładnie 2,8 L (wraz z wymianą filtra). |
_________________ Suzuki DL 650 V-Strom K9
НЕ ХОЧЕШЬ - НЕ ВЕРЬ МНЕ < kliknij \m/
|
|
|
|
|
|