Otwarty przez: witek1965 2013-02-19, 14:32 |
OLEJ SILNIKOWY |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-02-10, 23:36
|
|
|
celowo podniosłem ( zresztą do demontażu koła). Leciało sobie do rana. Przy tym przechyleniu musiało wszystko ścieknąć. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-02-11, 09:34
|
|
|
Przy moto nie stojącym na kołach (w pozycji "roboczej") błąd odczytu we wzierniku może być, będzie na pewno, bardzo duży. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-02-11, 15:00 Oring filtra oleju do DS1100
|
|
|
Dot. DS1100.
Kupując filtr oleju nie mamy dołączanego oringu, lub gdy jest, niekoniecznie pasuje do motocykla (filtr oleju do DS1100 stosuje się też w innych motocyklach). Widziałem takie oringi w jednym z internetowych sklepów motocyklowych po 6zł + koszty przesyłki.
Dziś znalazłem w Krakowie sklep specjalizujący się w sprzedaży uszczelek, gdzie te oringi są po 2,5zł. Jeśli ktoś z Krakowa wybiera się na WildWest, możecie u tej osoby składać zamówienia. Uważam, że warto. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-02-11, 19:15
|
|
|
jusza napisał/a: | filtr oleju do DS1100 |
jest identyczny jak do 650-tki we wszystkich rocznikach. Przykładowe filtry i ich oznaczenia:
HIFLO FILTRO HF 145
- MIW Y4001 Y4004
- EMGO 10-79100
- CHAMPION X302 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
zbychodrag
Rocznik: 2007
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2011-03-05, 09:49
|
|
|
Koledzy Przeszukuje tematy bo niewiem na jaki olej zmienic i jedno mnie zastanawia ...
czy nikt z Was nie stosuje Yamatule przeciez to olej zalecany przez Yamahe do naszych cudeniek , wiec mysle ze wlasnie takim olejem i to polsyntetykiem byl zalany motorek po raz pierwszy po wyprodukowaniu
Pozdrawaim ... Wiosna coraz blizej |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-03-05, 10:06
|
|
|
Chyba myślałeś o Yamalube.
Ja uparcie w wielu postach (powinieneś znaleźć) pisałem jaki i w dodatku mocno to uzasadniałem.
Powtórzę - Yamalube mineralny 20-W50 (półsyntetyk też może być, choć prócz przepłacenia nic nie zyskasz). |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
PSZEMAS
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2011-03-05, 11:31
|
|
|
Czy to nie jest tak że kupując Yamalube, Castrol czy Motul różnicę w cenie płacimy za firmę, bo wydaję mi się że oleje np. półsyntetyczne 10W-40 mają bardzo zbliżone jak nie takie same właściwości smarowania oraz gęstość a różnią się tylko opakowaniem i właśnie nazwą firmy |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-03-05, 12:09
|
|
|
Akurat dla silnika Drag-Stara marka oleju nie ma specjalnego znaczenia. Tolerancja w przypadku tego typu silników jest bardzo duża - a dlaczego?
Ten silnik nie oszukujmy się nie jest szczytem techniki w którym rodzaj oleju ma kluczowe zastosowanie. Takie rozwiązania silnikowe są stosowane od lat 30-tych 20-go wieku. Użycie więc oleju produkowanego w 21 wieku nie może mu zaszkodzić. (Chyba że przedobrzymy z pełnym syntetykiem)
Oczywiście trzeba pamiętać o podstawowych wymaganiach takich jak mokre sprzęgło i chłodzenie powietrzem. |
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-03-05, 12:51
|
|
|
Ja leję cały czas MOTUL 10W-40 myślę że mu nie zaszkodzi |
|
|
|
|
PSZEMAS
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2011-03-05, 13:33
|
|
|
arekw711 napisał/a: | Ja leję cały czas MOTUL 10W-40 |
Ja właśnie taki teraz wlałem, w poprzednim moto jeździłem na Castrolu ActEvo 20W-40 ale to był mineralny i było ok więc zobaczymy teraz. |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-03-05, 15:59
|
|
|
Motul 15W50 ma 2 zalety:
- Temperatura pracy jest przesunięta w górę - czyli w zimie przy -15 i tak nie jeździmy więc nie powinniśmy się spodziewać szczególnych kłopotów, za to w lecie stojąc w korkach motocykl dużo lepiej znosi wysokie temperatury.
- Troszkę gęstszy olej powoduje lepsze wytłumianie dziwnych dźwięków pochodzących z silnika xvs - jak stukanie zaworów, głośniejsza praca wałków i łańcuszków rozrządu, które w innych motocyklach posiadających tłumiącą warstwę wodną nie występują. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-05, 17:44
|
|
|
PSZEMAS napisał/a: | Czy to nie jest tak że kupując Yamalube, Castrol czy Motul różnicę w cenie płacimy za firmę |
Yamalube w serwisie Yamahy kosztuje 35 zł litr. Jakie przepłacanie.
Demolka, Ja również na mineralnym 20W50.
Castrol zaleca:
Zalecany Power 1 Racing 4T (b) 2.8 45 zł /l
Dobry Power 1 GPS 4T 45 zł /l
Powyższa wypowiedź Softa jak najbardziej, a nawet lepiej pasuje do Yamalube. Górny pułap lepkości 50 to o 10 więcej jak 40. Im górny pułap wyższy tym lepiej olej sprawuje się w wysokich temperaturach. Ma to spore znaczenie w naszych motocyklach, które są chłodzone powietrzem.
Norma SAE dzieli oleje silnikowe na 11 klas:
- Sześć klas zimowych (oznaczonych dodatkowo literą W z ang. Winter - zima): 0W, 5W,
10W, 15W, 20W, 25W (Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w
niższych temperaturach otoczenia. Przykładowo olej w klasie 10W może być
eksploatowany w temperaturze otoczenia -30C).
- Pięć klas letnich : 20, 30, 40, 50, 60 (przykładowo olej klasy SAE 40 może pracować w
warunkach klimatycznych do 40C). |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
PSZEMAS
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2011-03-05, 18:17
|
|
|
Witek1965 skoro piszesz że Yamalube kosztuje 35/L a Castrol 45/L to nie jest przepłacanie ?
Dycha w plecy jak nic (kupując oczywiście Castrola). Na 4L masz cztery dychy do tyłu a to litr oleju lub 8 L paliwa a to jak dla mnie już sporo. Więc po co przepłacać jak nie widać różnicy |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-03-05, 18:46
|
|
|
Jeszcze jadna uwaga dla podatnych na firmy i reklamy.
Nie ma firmy o nazwie Yamalube produkującej oleje . Olej o tej nazwie może równie dobrze pochodzić z Castrola, Elfa, Shella czy co tam jeszcze wymyślimy.
To Yamaha określa wymagane przez siebie parametry oleju dla swoich wyrobów oraz zakres cenowy i ogłasza przetargi. Kto zdobędzie umowę z Yamahą ten produkuje dla Yamahy oleje pod nazwą Yamalube. Nigdy nie zgadniemy z jakiej rafinerii on pochodzi.
Więc między bajki włóżmy wyższość Shella** nad Motulem** itp. (**wpisać dowolne).
Do swoich silników motocyklowych chłodzonych powietrzem Yamaha zaleca 20-W50 natomiast do swoich silników zaburtowych (pracujących w wodzie) 10-W40.
Mineralny czy syntetyk? Mineralny pochodzi z rafinacji ropy naftowej, a syntetyk z tejże samej ropy (lub węgla, gazu) rozłożonych najpierw na czynniki pierwsze i z powrotem zsyntetyzowanych w olej. Robi się to po to by móc tworzyć unikalne skladnikowo mieszaniny z przeróżnymi dodatkowymi komponentami, domieszanie których mogło by być kłopotliwe w procesie rafinacji.
Jeśli ktoś wie jakie dodatkowe komponenty mu są w silniku DS potrzebne i wie w jakim oleju je znajdzie, niech szuka.
Ja mam przekonanie - w Drag Starze na lato - mineralny 20-W50 (na zimę lałbym 10-W40). |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-06, 13:19
|
|
|
PSZEMAS, ale wszyscy myślą dokładnie odwrotnie, czyli że kupując w ASO olej przepłacają sądząc, że na wolnym rynku zapłacą za Castrol czy Motul po prostu taniej. Ponadto ty wymieniłeś firmy i potem podałeś swoje pytanie-czy miałeś na myśli oleje no name ?
[ Dodano: 2011-03-06, 13:36 ]
Demolka napisał/a: | Mineralny pochodzi z rafinacji ropy naftowej, a syntetyk z tejże samej ropy (lub węgla, gazu) rozłożonych ... | nie tak do końca i nie tylko o dodatki chodzi w tym wszystkim, ale za dużo by trzeba napisać, a nie ma takiej potrzeby.
Silniki w dragach to stara i prymitywna konstrukcja, że stosowanie w niej najwyższej jakości olejów czy paliw mija się z celem. Nic, ale to kompletnie nic nie uzyska się więcej aniżeli na oleju przewidzianym do eksploatacji przez producenta. Żaden mineralny olej nie dorówna z kolei syntetykowi 0W, który jest przewidywany do innych konstrukcji. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-03-06, 22:12, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-06, 18:25
|
|
|
Wracając do oleju w XVS 650 to producent zaleca stosowanie oleju o klasie lepkości API SE, SF lub SG. Olej Yamalube 20W50 spełnia najwyższą normę SG
Norma SE - oleje do silników konstruowanych w latach 70-tych.
SF - oleje do silników o konstrukcji z lat 80-tych.
SG - olej dla najwyższych wymagań. Jak SF + ochrona przed tworzeniem osadu. Oleje te wprowadzone zostały pod koniec lat 80-tych
[ Dodano: 2011-03-06, 18:51 ]
Oczywiście każdy może stosować oleje spełniające najwyższe normy i specyfikacje, przewidziane do motocykli wyścigowych, jak chociażby Motul 300V 4T Factory Line / Double Ester SAE 5W30 w cenie 85 zł /litr. na pewno nie zaszkodzi motocyklowi, a czy cokolwiek polepszy ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-03-06, 19:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-03-06, 19:00
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Oczywiście każdy może stosować oleje spełniające najwyższe normy i specyfikacje, przewidziane do motocykli wyścigowych, jak chociażby Motul 300V 4T Factory Line / Double Ester SAE 5W30 w cenie 85 zł /litr. na pewno nie zaszkodzi motocyklowi, a czy cokolwiek polepszy |
To może polepszyć , że silnik nie będzie się tak grzał w czasie jazdy jak będzie gorąco na podwórku |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-06, 19:01
|
|
|
Dawid Z., błędne rozumowanie. Spójrz na SAE 5W30.
Jak to ma sie do 20W50 ? Od kiedy to 30 jest większe od 50 ?
Cytat: | Norma SAE dzieli oleje silnikowe na 11 klas:
- Sześć klas zimowych (oznaczonych dodatkowo literą W z ang. Winter - zima): 0W, 5W,
10W, 15W, 20W, 25W (Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w
niższych temperaturach otoczenia. Przykładowo olej w klasie 10W może być
eksploatowany w temperaturze otoczenia -30C).
- Pięć klas letnich : 20, 30, 40, 50, 60 (przykładowo olej klasy SAE 40 może pracować w
warunkach klimatycznych do 40C). |
zacytuję ze strony 2 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-03-06, 20:02
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Dawid Z., błędne rozumowanie. Spójrz na SAE 5W30.
Jak to ma sie do 20W50 Od kiedy to 30 jest większe od 50 |
No w sumie to racja. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
norton
Rocznik: 2002
Wiek: 66 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Toronto
|
Wysłany: 2011-03-07, 07:43
|
|
|
Silnik DS jest silnikiem wolno obrotowym i w zależności od przejechanych kilometrów taki stosójemy olej przy nowym silniku lub z małym przebiegiem stosujemy pólsyntetyczny taki jak Yamalube 4-S dopiero pużniej przechodzimy na mineralny tak jest we wszystkich silnikach bez względu co to za pojazd.Jeśli zastosojemy mineralny niema już powrotu na klase wyżej.Któryś z kolegów pisal o oringach tanich w Krakowie w dekielku zamykającym wklad filtra są trzy oringi dwa koloru czarnego a jeden czerwony to znaczy dwa zwykłe gumowe a jeden sylikonowy czy napewno takie . W serwisie koszt takich to 70 zł |
|
|
|
|
|