YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
PRZEBARWIONE RURY KOLANEK
Autor Wiadomość
PIOTR 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 56
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 133
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2010-11-10, 18:08   

Ziółek napisał/a:
PIOTR, Ten tłumik który grzechu pokazał to mi na oryginał wygląda. To ciekawostka jest teraz.


orginał??????????????????jakoś w to nie wierze ,nigdy tak przebarwionych rur oryginalnych nie widziałem-tak a propos jaka firma by sobie na taki bubel pozwoliła???????????????????????
_________________
www.piotrhein.pl

PAMIĘTAJ ABY NIE JEŹDZIĆ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ POTRAFI LATAĆ
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2010-11-10, 18:21   

PIOTR napisał/a:
Ziółek napisał/a:
PIOTR, Ten tłumik który grzechu pokazał to mi na oryginał wygląda. To ciekawostka jest teraz.


orginał??????????????????jakoś w to nie wierze ,nigdy tak przebarwionych rur oryginalnych nie widziałem-tak a propos jaka firma by sobie na taki bubel pozwoliła???????????????????????


A tak to własnie wygląda. Kształt tego tłumika jest identyczny z oryginałem, więc tłumikiem akcesoryjnym być nie może bo niby kto by produkował akcesoryjny tłumik identyczny z oryginałem.

Dlatego napisałem że to ciekawostka bo tak przebarwić tłumik to trzeba zrobić coś nie standardowego. Być może ktoś w nim dłubał w środku ?

Sokoro jesteś fachowcem od metali to pytam co o tym sądzisz ? Dlaczego tak mogło się stać ?
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
PIOTR 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 56
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 133
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2010-11-10, 21:51   

dlatego że spaliny bezpośrednio podgrzewają tłumik i nie ma tam żadnej przesłony inaczej mówiąc jest to pusta rura a powinno być włożona druga do sirotka która działała by jak izolacja która nie pozwalała by spalinom bezpośrednio podgrzewać zewnętrzny tłumik odległość między nimi wystarczy 0.o5 mm aby uchronić tłumik zewnętrzny i tyle
_________________
www.piotrhein.pl

PAMIĘTAJ ABY NIE JEŹDZIĆ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ POTRAFI LATAĆ
 
 
maniek 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 59
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 556
Skąd: Kotla
Wysłany: 2010-11-10, 23:26   

Amerykanie lubią kombinować żeby ładnie strzelały z rury w mojej tak było przy każdym ujęciu gazu pięknie napierdalała i rury były niebieskie :nie_wiem: po wymianie dysz w gaźniku i regulacjach jest ok
_________________
Do szczęścia człowiekowi niezbędny jest motocykl ;-]
 
 
Colmann 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 41
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 40
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-03-24, 19:07   

Kolorowe kolanka to normalka bo większośc użytkowników DS lub poprzedników to laicy i nie mają pojęcia jak działa ssanie na nasze gwiazdy zresztą nawet mi się na starych świecach zdarzało zapomnieć ssanie wyłączyć jak się gdzieś śpieszyłem... :beczy:

Jednocześnie Naprawdę gorąco POLECAM zakupić świece irydowe NGK bądź denso one są rewelacyjne pomijając fakt ,że moto odpala szybciej niż wyda z siebie głos rozrusznik ;) to ssanie wyłączam już po 10 sekundach i moto chodzi jak nigdy.
Do tego znaczna poprawa kultury pracy silnika i reakcji ruch gazu szczególnie przez znikome wypadanie cyklów pracy jak to ma miejsce na zwykłej świecy.
teraz nawet na wysokich biegach przy niskich prędkościach nie ma tej dziury czy dławienia się tylko idzie równo w górę ,taki mały szatan się zrobił:evil:

Więc jeszcze raz polecam mimo wysokiej ceny jak na świece ,ale warto spalanie może znikomo się zmniejszyło jednak elastyczność i kultura pracy to zaraz czuć...
No i nie zapomnisz o ssaniu nigdy więcej :P a chyba to jest najważniejsze!!!
_________________
ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA :P
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-25, 02:21   

Colmann, co maja świece do przebarwionych kolanek ? Temat o świecach jest tutaj

a ty widze, że lubisz pisać crossposty gdzie popadnie

http://www.yamaha-dragsta...ghlight=#192352

i to na dodatek prawie wierną kopię
Colmann napisał/a:
Odpala szybciej niż rozrusznik wyda dźwięk sannie już po 10 sekundach wyłączasz i dodają wigoru nie muli na wyższych biegach nie ma dziur tylko równo ciągnie i bardzo fajnie silniczek zaczął gadać tak równiej i lepiej pracuje to czuć zaraz po założeniu.


jeszcze w temacie wymiana oleju, przekładni i lagach napisz epistołę na temat niewiarygodnych wręcz właściwościach świec irydowych i będzie komplet.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
winiar 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 1363
Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-03-25, 08:20   

właśnie mi się wydawało, że czytałęm to samo o świecach gdzie indziej ale robiłem to w środku nocy. jakieś takie złudzenie czy co ? a jednak nie jak potwierdza Witek :nie_wiem:
_________________
winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...

XV 1900 Roadliner S
 
 
gang69 



Rocznik: 2007
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2011
Posty: 135
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-04-23, 22:19   

Testował już ktoś toto- http://allegro.pl/najtans...1556032087.html
Bo nie wiem czy się skusić,cena spoko a obiło mi się o uszy kiedyś że to działa.
 
 
Peters 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 2861
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2011-04-23, 23:03   

gang69, To co jest na tej aukcji można kupić w obi ale przebarwień raczej tym nie zdejmiesz ,ale jeśli chodzi o naloty czy ślady rdzy na chromach to polecam ,trzeba tylko zwrócić uwagę na granulację bo są różne ,no i w obi jest chyba taniej za paczkę ( pięć szt ,wałki ) zapłaciłem coś koło 10 zł i jeden wałek wystarczył na cały motocykl . Dodam że faktycznie nie zostawia rys na chromie a na lakierze owszem. Jak by ktoś był zainteresowany to sprawdzę dokładną nazwę i granulację .
_________________
BMW K 1200 LT


REGULAMIN
 
 
Dariow 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 55
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 883
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-04-23, 23:19   

Peters sprawdź prosze nazwe i granulacje, a tak z ciekawości co dokładnie tym wyczyściłes i jakie były efekty, czy później poprawiałeś jeszcze czymś czy tylko tym "druciakiem" :)
 
 
mivhal 


Rocznik: 2008
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 15
Skąd: Konin
Wysłany: 2011-04-23, 23:25   

koledzy papier wodny można też użyć, później pasta polerska filc i ten sam efekt :)
_________________
"Boga nie ma jest MOTÓR"
 
 
Peters 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 2861
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2011-04-23, 23:29   

Dariow napisał/a:
"druciakiem"

Dokładnie to ma konsystencję wełny mineralnej .Można tym czyścić wszystko od kierownicy przez felgi , szprychy po wydech , czyściłem tylko tym ,później przetarłem sonaxem ale tylko po to żeby zabezpieczyć i nadać lepszego połysku . Sprawdzę jutro i wieczorem napiszę .

[ Dodano: 2011-04-23, 23:49 ]
Tak to wygląda , pomyliłem się w opakowaniu jest 8 szt a nie 5 ,gramatura podana jest w prawym górnym rogu ja kupiłem O ( zero) i nie pozostawia rys zbiera tylko naloty.
_________________
BMW K 1200 LT


REGULAMIN
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2011-04-24, 06:38   

Ja przebarwione rurki robiłem autosolem aluminium i zeszło tylko trzeba się uzbroić w cierpliwość i wytrwałość.

 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2011-04-24, 06:50   

Na przebarwione kolanka sposób podałem tutaj: http://yamaha-dragstar.pl...p=132809#132809

Co do tego staliwa do szorowania to OSTROŻNIE ! bo można zmatowić chromy i będzie DUPA a nie połysk. Sam sprawdziłem jak mi gość z Polkomu dał zwitek zachwalając że działa super. Nie znam granulacji tego co mi dał ale na szczęście sprawdziłem na niewidocznym miejscu i chrom się porysował i zmatowił ! .
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
Peters 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 2861
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2011-04-24, 08:25   

Cytat:
Co do tego staliwa do szorowania to OSTROŻNIE !

To święta racja ,najpierw należy spróbować w niewidocznym miejscu, i sprawdzić czy przypadkiem chrom nie jest pokryty lakierem . Ta gramatura którą podałem na pewno chromu nie rysuje . Z tego co pamiętam na półce były granulacje od 0 do 5 czy jakoś tak , ja czyściłem tym nawet naloty na plastikowych osłonach cylindrów.
_________________
BMW K 1200 LT


REGULAMIN
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-04-24, 10:34   

Używałem tego ale do czyszczenia silnika z komara i WFM efekt w miarę spoko ale jeżeli chcesz lustro to i tak trzeba polerowac pastą , do chromów raczej nie polecam bo można zrobic tylko gorzej
 
 
Colmann 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 41
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 40
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-05-07, 17:13   

Wituś1965 przeczytaj co napisałem jeszcze raz za dnia to ci się rozjaśni...
Wspomniałem o świecach po to że nie trzeba uzywać ssania bo po 10 sekundach je wyłączysz więc chłopak nie zapomni więcej o ssaniu i nie będzie miał problemów z przebarwieniami.

Chyba już wcześniej dostyał sporą dawke wiedzy o usunięciu przebarwień
A ja się powtórzyłem o świecach tylko w tym celu jak wyżej.

Mniej czytania po nocach i nie będą Ci się śniły świece ;D

Swoją drogą ciekawe ile razy uda się spolerować przebarwienie zanim dojdziesz do blaszki pod chromem bo kolega załatwił tak sobie kolanko po 4 polerce.
Tak więc UWAGA na te cuda do polerek. :)
_________________
ŻYCIE TO NIE BAJAK!!!
NIE TRAĆ CZASU WSIĄDŻ NA SWGO BAJKA...
I RUSZAJ TAM GDZIE WIATR RAZEM Z TOBĄ GNA :P
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-07-04, 15:00   

Ja w wolnej chwili dopiszę sobie do temtu wnioski z lektury amerykańskich artykułów n.t.

Przebarwianie się kolektorów - czyli z angielska exhaust blueing - jest zjawiskiem, które wystąpić może na każdym wydechu, nie zależnie od renomy producenta czy jakości rury.

Przebarwienia nie są oczywiście widoczne w wydechach posiadjących pełny płaszcz ochronny na kolktorach - "kolanka" widziane z wierzchu pozostaną dziewicze, a zmiany mogą zachodzić na właściwej rurze, pod zewnętrzną, chromowaną powłoką.

Pojawiający się złoty kolorek, to nie jest inny proces, powodowany innymi czynnikami, tylko pierwszy etap powstawania przebarwień - następny krok to już błękitne do granatowych plamy


Powód jest jeden jedyny i uniwersalny - NADMIERNE CIEPŁO - w układzie wydechowym.


Przyczyny powstawania nadmiernej temperatury to między innymi
- ponadstandardowe obciążenie silnika
- zła synchronizacja zapłonu
- za uboga mieszanka (regulacja składu, niewłaściwe dysze)
- inne sytuacje gdy w układzie pojawia się nieplanowana zwiększona ilość powietrza, lub za mała ilośc paliwa ( np.: koniec wachy i jazda na oparach, przeciek powietrza na łaczeniach flitra, gaźnika czy cylindrów )

Obrazowe porównanie tego mechanizmu to używany w kowalstwie strumień powietrza rozżarzający obrabiany metal. Taki nieautoryzowany strumień powietrza wpadający do już rozgrzanych wydechów jest w stanie podnieść temperaturę kolanka kolektora o 90 stopni C ... R.

Generalnie - poczatek pojawiania się przebarwień to może być oznaka, że motocyklowi należy się przegląd, a nie tylko że właściciel "pałuje" czy pomylił dźwignię ssania z gazem ;)


Co do samych rur - oczywiście na możliwość pojawienia się kolorków ma wpływ jakoś użytego materiału, ale goła rura, bez dodatkowej ochrony zawsze bedzie podatna na ten proces.

Możemy oczywiście sięgnąć po oferowane przez niektórych producentów wewnętrze warstwy ochrony termicznej oparte na jakiś powlokach ceramicznych ... Ale to już kosztuje.

Jakimś pomysłem, jest metodyka postępowania z nowym "nie przepalonym" wydechem. Jeden z customowych producentów zaleca odpalenie motocykla na biegu jałowym i pozostawienie pracującego silnika na około 1 minutę. Po minucie należy wyłączyć motocykl i odczekać około 15 sekund, a następnie powtórzyć czynność jeszcze 4, 5 razy.

Przerwa w pracy silnika pozwala na przkazanie części ciepła z kolanka kolektora na całą rurę, rownomierne ocieplenie całego układu, lekkie ostudzenie samych kolanek. Dodatkowo tworzy się swoista warstwa węgla ze spalin, osadzająca wewnątrz rury, dająca dodatkową izolację cieplną.


No i to wszystko :pokooj:


A teraz... ogień z rury :hahaha:
_________________
 
 
Czechoo 



Rocznik: 2005
Wiek: 52
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-04-12, 21:37   

Tak się jakoś poskładało, że moje kolanka też się "zaniebieszczyły". Niby nic strasznego, ale trochę mnie to wk..ło. Ostatnio kupiłem specyfik firmy Autosol pod nazwą "Anti Blau", choć nie do końca byłem przekonany, że z przebarwieniami da się coś zrobić. Jak pisze producent, środek służy do usuwania przebarwień z wydechów, w jego skład wchodzą substancje chemiczne i jakieś lekko ścierne, które mają usuwać przebarwienia. Spróbowałem więc i okazało się, że nawet to działa. Wprawdzie trzeba poświęcić trochę czasu na polerowanie, ale efekt jest całkiem dobry! Niestety nie zrobiłem zdjęć "przed" i "po", tylko w trakcie pracy, bo wolny czas musiałem podzielić na czyszczenie i jakieś latanko, ale widzę że wkrótce uda się pozbyć żólto-niebieskich przebarwień.

DSC2.jpg
Plik ściągnięto 178 raz(y) 162.26 KB

DSC1.jpg
Plik ściągnięto 209 raz(y) 138 KB

 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-04-12, 22:26   

a mnie się podoba niebieski kolorek ;D
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group