YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
AMORTYZATOR TYLNEGO ZAWIESZENIA
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-07-08, 03:13   

griszasad napisał/a:
ma ktoś w okolicy Zielonej Góry możliwość pożyczenia klucza do amortyzatora?
jakos tak pewnie z 10 osób będzie miało ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Łukasz 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: SCI
Wysłany: 2014-11-28, 19:42   

Witam. Czytam i czytam , patrzę na te rysunki i albo ja mam jakis inny amortyzator albo już nie wiem co.Mam pytanie?Czy kręcąc zgodnie ze skazówką zegara amortyzator robi się twardszy? Czyli dokręcając tak jak śrubę ? Mam draga 1100.
_________________
luk1969
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 20:07   

Ja się napaliłem na Ohlinsa YA 735:

http://www.ohlins.com/Our...Cruiser/YA-735/
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Łukasz 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: SCI
Wysłany: 2014-11-28, 20:59   

Tylko ,że nie kazdy zna angielski.
_________________
luk1969
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 21:05   

Łukasz,

http://ptm.pl/index.php?page=road-track-2
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Łukasz 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: SCI
Wysłany: 2014-11-28, 21:26   

No super, dziękuję remol. Muszę przyznać, jest wart zastanowienia.
Ale jak na teraz to prosiłbym o opinię mojego rozumowania.
_________________
luk1969
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 21:34   

Łukasz,

Prosta sprawa. Przekręć w lewo do oporu, naciśnij motocykl , przekręć w prawo do oporu i też naciśnij motocykl i już będzie wszystko jasne :) Całą tajemnica :D
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Łukasz 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: SCI
Wysłany: 2014-11-28, 23:40   

ok dziękuję zrobię tak, jak motocykl zrzucę z podnosnika.
_________________
luk1969
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1856
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-29, 22:15   

Łukasz,

Instrukcja serwisowa XVS 1100 :)

CHAPTER 3
PERIODIC INSPECTION AND ADJUSTMENT
3.31 ADJUSTING THE REAR SHOCK ABSORBER
1. Adjust.
spring preload.


Na amortyzatorze numeracja od lewej do prawej 7 6 5 4 3 2 1

Kręcisz w PRAWO - TWARDO
Kręcisz w LEWO - MIĘKKO

Czyli im mniejszy numer, tym bardzie miękko. Numerów może nie być. U mnie przykładowo nie ma.

Zawsze do usług w sprawach technicznych :P





Wrzuciłem print screena. AMEN.

Właściwie to tu nie ma co odkrywać Ameryki. Należy pokręcać tak, jak idą zwoje sprężyny. Ściskasz - twardo, luzujesz - miękko. Ot i cała filozofia.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Łukasz 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: SCI
Wysłany: 2014-11-30, 21:37   

dzięki wielkie remol, oto mi chodziło. Ja numeracji też nie mam.
Pozdrawiam
_________________
luk1969
 
 
Daras 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 43
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 25
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-04-08, 20:24   

Witam przeczytałem cały ten wątek 8 stron :roll: i każdy jakoś tam ustawia na 3 ,5 ,7 itd. ale mało kto pisze ile waży. Więc mam pytanie DS 650 Classic , moja waga 65 kg :roll: więc na ile mam ustawić pod siebie ?? Jeżdżę głównie sam na ile radzicie ustawić amor jutro chciałbym zabrać się do tego i ewentualnie czasem z pasażerem (75kg) krótkie traski ,wtedy na ile ?? Dzięki za sprawdzone podpowiedzi :>
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2015-04-08, 20:28   

Daras, sam musisz do tego dojść jakie ustawieni Ci pasi. Radzę na środek skali, załaduj plecaczka i zobacz czy nie dobija.
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Daras 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 43
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 25
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-04-08, 20:38   

pyra napisał/a:
Daras, sam musisz do tego dojść jakie ustawieni Ci pasi. Radzę na środek skali, załaduj plecaczka i zobacz czy nie dobija.


Ok Dzięki to mam już jakiś punkt zaczepienia :brawo: , tak zrobię .
 
 
Bulioner 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 21
Skąd: Skrzynice-Kolonia
Wysłany: 2015-09-16, 15:32   

Jeszcze ja dołącze swoje trzy grosze do tematu.
Ja rozkręciłem obudowę od akumulatora (drag 1100) i jest bardzo fajny dostęp.

Ale mam jeszcze w związku z tym pytanie.
ktoś pisał że w 1100 jest 9-o stopniowa regulacja. W moim 1100 jest 7-o stopniowa. czy to zależy od rocznika (2001) czy może po prostu ktoś przede mną "zmiękczył" sobie w ten sposób zawieszenie?
_________________
Piotrek
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-09-16, 20:27   

Bulioner, sa takie i takie. Też byłem zdziwiony, że mam 9 stopni zamiast 7.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Bulioner 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 21
Skąd: Skrzynice-Kolonia
Wysłany: 2015-09-17, 14:40   

Tyle żae ja mam 7 i jest za miękki. Z plecaczkiem to w ogóle buja i dobija pomimo że nastawiłem na maxa.
Wcześniej jeździłem intruderem Volusią i tam nawet na 1-2 ce było twardziej niż tu na 7.
_________________
Piotrek
 
 
Bulioner 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 21
Skąd: Skrzynice-Kolonia
Wysłany: 2015-10-05, 20:22   Zawieszenie tylne xvs 1100- bardzo miękkie

Koledzy ma pytanie. Jak w temacie. Zawieszenie tylne jest tak miękkie że w zasadzie nie da się jeździć. Jest ustawione na maxa a moto pływa jak by bylo na jedynce. Z plecaczkiem to w zasadzie na każdym dołku dobija. W zakręcie gdy trafi się dołek to aż ryłęm ramą po asfalcie.
Rozkręciłem to ustrojstwo, żeby to obejrzeć. W zasadzie wszystko wygląda mi dobrze, choć jest kilka rzeczy niejasnych dla mnie.
Pierwsza to sama sprężyna. Czy ktoś jest w stanie rozpoznać, czy to na pewno sprężyna do 1100? Wyczytałem na forum, że 1100 miała 9 ustawień a ta ma 7. Nie mogę załączyc załącznika (jakiś problem z ilością załączników. Z chęcią podeślę na priv. Może ktoś pomoże.
Druga niejasność to dodatkowe otwory w ramie. Również mam zdjęcie. Górne otwory- tam zamocowany jest ten trójnik od zawieszenia. Dolne - no właśnie. Do czego służą. u mnie widać, że ktoś coś na nich mantował. W zasadzie chyba trójnika nie da się tam zamontować, bo przy tych otworach wyżej są przyspawane oryginalnie dystanse a na tych niżej nie ma.
Promóżcie proszę bo nie mam pomysłu co z tym zrobić.

post przeniesiony, autora proszę o zapoznanie się z regulaminem :evil: //pyra
_________________
Piotrek
Ostatnio zmieniony przez pyra 2015-10-05, 20:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-10-05, 22:55   

Bulioner napisał/a:
Wyczytałem na forum, że 1100 miała 9 ustawień a ta ma 7
i zgadza się, ponieważ i takie i takie stosowano rozwiązania.

co do reszty, to zdjęcia zapewne sporo wyjaśnia. Zamieść je na fotosiku, lub innym serwerze i wklej po prostu linki.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Bulioner 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 21
Skąd: Skrzynice-Kolonia
Wysłany: 2015-10-06, 08:45   

no to poniżej linki do zdjęć.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/3c1896649055a01a
http://www.fotosik.pl/zdjecie/851c77ded4f6ca21

[ Dodano: 2015-10-06, 15:34 ]
śłyszałem też że mogły być zamontowane cięgłą (te płąskie w kształcie kości) o innych wymiarach jakieś akcesoryjne. To mogło wpłynąc na twardość.
Może mi to ktoś potwierdzić?
_________________
Piotrek
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-10-06, 19:11   

te otwory nie są wykorzystywane. Mogły być to otwory technologiczne. Obniżenie zawieszenia lub podniesienie na pewno ma skutek na twardość. Czy na pewno było coś tam majstrowane ?
To, że dobija na dołkach może mieć rożne przyczyny. Amortyzator padł i motocykl po prostu buja się tylko na sprężynie. Podobnie zresztą jak i w samochodzie. Moim zdaniem trzeba zdjąć sprężynę i sprawdzić amortyzator. Zrobią ci to w warsztacie który posiada ściągacz do sprężyn (najlepiej hydrauliczny z wymiennymi "łapami")
A, że jak widzę, amor jest zdemontowany to nie będzie problemu.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group