YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
AMORTYZATOR TYLNEGO ZAWIESZENIA
Autor Wiadomość
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2008-12-19, 13:07   AMORTYZATOR TYLNEGO ZAWIESZENIA

Mam do Was pytanie, czy dokonywaliście jakichś regulacji naprężenia tylnego amortyzatora? Tak się zastanawiam, czy nie powinienem go trochę podkręcić do twardego ustawienia, bo razem z "plecaczkiem" + ewentualne bagaże zbliżymy się do maksymalnej ładowności... I żeby nie było, kilogramy nabijam głównie ja ;) Ważę jakieś 120 kg, więc też na codzień (bez plecaczka) motocykl tez jest obciążony... W instrukcji obsługi nic nie piszą nt. zalecanego ustawienia twardości amortyzatora w stosunku do masy motocyklisty.
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
Ostatnio zmieniony przez moondek 2010-10-07, 19:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2008-12-19, 13:44   

Zostaw na średnim i już. Nie będizesz pomykał po torze wyścigowym. Jak zrobisz za twardo, to przy podpiciu dupa Cię zaboli a plecaczek spadnie ;)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
migdał 


Model: SYMPATYK
Wiek: 61
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 573
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-12-19, 16:38   

Ja podciągnołem na maxa i nie pływam tak po jezdni jak przed regulacją :)
_________________
hakuna matata
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2008-12-19, 18:45   

a ja nawet nie zobaczylem jak mam ustawione ;D chcialem sprawdzic sciagnalem siedzenie i okazalo sie ze to nie koniec rozbierania i wlasnie napatoczyl sie jakis dziadek i mowi ze na ulicy nie wolno wymieniac oleju i wykonywac napraw ;D dobrze ze mam nerwy jak struny w fortepianie :)
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2008-12-21, 08:25   

U mnie z wagą podobnie. Mam ustawiony na 6 (w skali 7) i jeździ się lepiej. Nie dobija na poprzecznych nierównościach a komfort jazdy jest dobry. Żadna dupa się nie obija.
Merlin
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Madźka 


Rocznik: 2000
Wiek: 38
Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 326
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-12-21, 19:07   

a ja mam pytanie - jakie jest oznaczenie na tej skali?
chodzi mi o to kiedy amortyzator jest ustawiony na najtwardszy a kiedy na najbardziej miękki...

czasem podczas jazdy mi się wydaje że mam sztywne tylne zawieszenie lol
ale ja nie ważę 120....
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2008-12-21, 21:55   

Masz szczęście, że tyle nie ważysz.
Skala od 1 do 7, gdzie 7 to ustawienie "najtwardsze". Tak jest u mnie.
Merlin
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Madźka 


Rocznik: 2000
Wiek: 38
Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 326
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-12-21, 23:18   

Cytat:
Masz szczęście, że tyle nie ważysz.

wszystko przede mną ;D

Mam jeszcze jedno pyt: W jaki sposób zmienia się ustawienie tego amortyzatora? czy jest konieczny np. jakiś specjalny klucz?
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2008-12-21, 23:23   

Madźka napisał/a:
czy jest konieczny np. jakiś specjalny klucz?

Klucz masz w zestawi ;)

To zestaw od innego moto ale klucz od amortyzatora ten sam (ten 1)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2008-12-23, 17:51   

Mnie gostek w serwisie przestawiał i jak widziałem z jaką siłą działał (miał właśnie taki krótki klucz) to pomyślałem, że jakby klucz zeskoczył, to gościu by się nie pozbierał.
Jak jeździłem sam wystarczało mi 3 motor płynął ale na poprzecznej nierówności nieraz dobiło. Teraz jeżdżę sam i z żona i na 6 jest OK, jednak samemu na 6 nie ma takiego komfortu.
Myślę, że u Ciebie Madźka, 3 całkowicie wystarczy.
Merlin
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-23, 18:21   

Na początku miałem ustawiony amortyzator na 3 i gdy sam jeździłem było OK natomiast gdy dołączył plecaczek to zaczęło mocno dobijać więc przestawiłem na 7. Przy takim ustawieniu jest dobrze gdy jadę z plecaczkiem oraz z pełnym tylnym kufrem i sakwami ale jak sam się poruszam to jest twardo. Teraz chcąc wybrać kompromis przestawiłem na 5 ....zobaczę jak będzie się sprawdzać takie ustawienie w nadchodzącym sezonie . U mnie nie ma cyfr od 1do 7 tylko wyżłobienia w formie schodkowej .
I jeszcze jedno ....od czasu do czasu warto w to miejsce zaaplikować np. WD40 żeby w razie zmian swobodnie przestawiać twardość.
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-02-24, 12:23   

Też bede musiał sie z tym zmierzyć :( bo też 120 żywej wagi ;) heh....
ale jeżdże sam więc myśle ze 5/6 będzie dobrze?? co mówicie??
_________________
Masa
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-24, 19:14   

To prawdziwa Masa chłopa z ciebie :)
Ja mam teraz na 5 i zrobiłem na tym ustawieniu ok 200km ale sam i jest OK , zobaczę jak będzie się sprawdzać przy jeździe z plecaczkiem .
A ja ważę 100kg :)
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 910
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2009-02-24, 19:26   

Ważę 110 120kg Na początku było ustawienie średnie tzn trochę bujało po przestawieniu na maksa jest OK! Wybrałem się z synem w podróż zrobiliśmy ok.1000km myślę że test przebiegł pomyślnie.Nawet moja druga połowa nic nie mówi jak sama jeżdzi a nie waży tyle co JA. O tyłek nie musisz się martwić w końcu nie siedzisz okrakiem na ramie tylko na wygodnej kanapie
_________________

 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-02-24, 22:29   

Jeżyk, wkońcu dlatego mam ksywe MASA hehe:) wiadomo Drag Stary mają wygodne kanapy, w szczególności te większe (1100)....
czyli jak na moją wage uważam że 6 bedzie idealna...
niestety musze oddac na serwis bo nie mam klucza specjalnego(a szkoda bo wygląda to na prostą czynność) ;(
_________________
Masa
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2009-02-24, 23:12   

Masa napisał/a:
niestety musze oddac na serwis bo nie mam klucza specjalnego(a szkoda bo wygląda to na prostą czynność) ;(


Pogrzeb dobrze w bocznym schowku. Ja też myślałem, że nie mam kluczy, wsadziłem głębiej dłoń i... mam piękny nieruszany komplet :)
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-02-25, 08:29   

dzisiaj pomocam schoweczek ;d

[ Dodano: 2009-02-25, 09:54 ]
moondek, niestety nie mam żadnych kluczy ;/ jakiś amerykaniec zaje***.
a dużo jest rozkręcania aby wyregulować tylny amortyzator? czy wystarczy tylko siedzenie odkręcić?
_________________
Masa
 
 
Robo 



Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 50
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 2009-02-25, 10:53   

Regulacja tylnego amorka w Dragu 650 nie sprawia większych kłopotów - wystarczy odkręcić kanapę kierowcy i jest dostęp do amorka.
W Dragu 1100 zaczynają się schody. Brak dostępu /osobiście odkręciłem tylny błotnik aby się dostać do amorka i bezproblemowo założyć klucz aby rąk nie pozbijać/.
Zamiast oryginalnego klucza można użyć dowolnego klucza pazurkowego aby tylko szerokość pazurka pasowała.
Jeżeli będzie zainteresowanie to mogę odrysować klucz na kartce papieru i zeskanować z wymiarami. Można go dorobić jak ktoś nie posiada /oryginał jest zrobiony ze zwykłej blachudry.
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-02-25, 12:47   

wiesz co mam kumpla ktory ma Draga i pożycze od niego klucz.....dzieki za pomoc Robo, tylko szkoda ze teraz sie dowiedziałem że trzeba zdjąć też błotnik bo jakies 3 dni temu był odkręcony, trudno. wkońcu praca przy motorku jest bardzo przyjemna.dzieki!
_________________
Masa
 
 
andy 


Model: MS1300
Rocznik: 2014
Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 72
Skąd: śląsk
Wysłany: 2009-02-26, 14:57   

hej witajcie
jeżeli majstrowaliście przy tylnym zawieszeniu napewno napotkaliście tam takie plastikowe zatrzaski na pokrywie pod siedzeniem. jedno mi gdzies pofruneło przy demontazu tej plastkikowej płytki, wiecie może, czym da sie to coś zastapić? ze śruba były by male kłopoty
pozdrawiam
andy
_________________
pozdrawiam ANDY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group