AMORTYZATOR TYLNEGO ZAWIESZENIA |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-08-30, 19:30
|
|
|
OK. Promień okręgu jaki pokazuje krzywizna klucza to 3,5 cm. W zasadzie nie jest to idealny okrąg, tylko owal 6na7 . Nakrętka na amorze jest oczywiście okrągła, a nie owalna.
[ Dodano: 2011-08-30, 19:32 ]
weź pod uwagę, że długi klucz nie wejdzie, dlatego dali przedłużkę. Wsadza się klucz, zahacza, nakłada przedłużkę i kręci. Chyba, że się rozpruje pół motonga jak na tym filmiku i dojście będzie z boku, a nie od góry
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-08-30, 19:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-08-30, 19:40
|
|
|
Wielkie dzięki, teraz wiem wszystko. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-09-21, 14:12
|
|
|
W zdjęciach z manuali wszystko wygląda pieknie, tylko, że u mnie jest inaczej.
Nie ma cyferek, a jedynie nacięcia schodkowe. Kolejny problem to, to że w manualach aby utwardzić każą kręcić w prawo. Czyli stojąc po stronie biegów kluczem od siebie, a u mnie żeby frez (który jest po prawej i po lewej stronie amora, czyli dwa frezy a nie jak pisał Jeżyk jeden) wspinał się po schodkach do góry i aby nakrętka ściskała sprężynę co mam nadzieję powoduje utwardzenie zawieszenia, trzeba kręcić do siebie.
Jednym słowem, aby utwardzić to ściskamy sprężynę, a żeby zmiękczyć zawieszenie to rozciągamy?
Jeżeli tak to u mnie jest odwrotnie niż w manualu. Czy ktoś tak jeszcze ma?
Jeszcze jedno:
Co do trudności w kręceniu. Faktycznie jak stoi moto na stopce to nieźle trzeba się wysilić, a po podniesieniu moto na podnośniku, dziecko nakrętkę by przekręciło. Przynajmniej tak to chodzi u mnie. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-09-21, 20:20
|
|
|
Sam się nadyskutowałem o kierunku kręcenia.
Żeby utwardzić kręci się "nakrętką" w prawo tak jak nakrętką na śrubie z prawym gwintem, żeby dokręcić.
Nieporozumienia biorą się z różnego opisywania tego dokręcania. Jeśli stoisz za amorem, a nie możesz stać inaczej, to klucz jest tak założony (w tył moto), że żeby dokręcać "nakrętkę" w prawo końcówkę klucza czy przedłużką pchasz w swoje (no i moto) lewo
Czyli żartobliwie - pchasz w lewo, a kręcisz w prawo - taki amorowy przeciwskręt |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-09-21, 21:51
|
|
|
Czyli dobrze zrobiłem.
Choć żeby Cię Demolka zrozumieć browca musiałem walnąć. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
Miszel
Rocznik: 2002
Wiek: 53 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 134 Skąd: Kostomłoty
|
Wysłany: 2012-05-06, 20:05
|
|
|
Temat prawie wyczerpany, tylko z tego co czytam jest kilka rodzaji amortyzatorów (1100) ściślej sposobów zmiany twardości, w mojej DS są cyferki 1-7 kręcąc w prawo zmniejszam wartość na skali,wg postu Fazziego aby utwardzić należy kręcić w lewo (np. na poz. 7) stojąc tyłem do kierownicy od strony dzwigni zmiany biegów .Sprężyna była ustawiona na 3 (zbyt miękko przy jeżdzie z plecakiem) ustawiłem na 6 jak przetestuję to napiszę. Regulacja trwa góra 10 min., przy podniesionym moto oczywiście. |
_________________ Michał |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2012-07-23, 10:14
|
|
|
Czy ktoś taki klucz może dorabiał, albo ma 2?
[ Dodano: 2012-07-23, 10:46 ]
Któryś z tych to by był? |
_________________
|
|
|
|
|
Mnich
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-23, 11:16
|
|
|
Jeżeli to taki kształt jak na rysunku wyżej, to ja mam. |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2012-07-23, 11:17
|
|
|
To pożyczysz może na parę dni kiedyś, to sobie pokręcę i popróbuję. |
_________________
|
|
|
|
|
Mnich
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-23, 11:22
|
|
|
Odezwę się do Ciebie dziś po południu, bo chyba wreszcie usawimy się dziś z Vaderem, i mógłbyś wpaść. Jak tak CEPIK? Wie już, że możesz jeździć? Klucz mam zawsze pod siodłem, więc nie ma problemu. |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2012-07-23, 11:26
|
|
|
W CEPiK nie ma możliwości sprawdzania ale wątpię. W piątek po południu jeszcze nie było papierów z O(d)lewniczej na Białołęce... |
_________________
|
|
|
|
|
Mnich
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-23, 11:41
|
|
|
A nie masz znajomego policjanta? |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
|
Robiro
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 58 Dołączył: 13 Gru 2011 Posty: 176 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Mnich
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-23, 12:23
|
|
|
Jak ja się cieszę, że mam customa. U mnie zajmuje to 5 min. i potrzebna jest jedna ręka. Klucz wygląda na taki sam. |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2012-07-23, 12:53
|
|
|
To nie wynika z różnicy Custom/Classic a z różnicy 650/1100. Filmik też jest o cutomie... |
_________________
|
|
|
|
|
Mnich
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-23, 13:05
|
|
|
Racja |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-07-23, 19:25
|
|
|
classic, custom, 650, 1100 nie ma różnicy. reguluje się identycznie i łatwo. warunek. Podnieś na podnośniku motocykl, bo się za............ NIe wiem po kiego grzyba ten koleś na filmie rozebrał pół motocykla do minuty 28 sek wystarczy. Łapa z kluczem wejdzie Można i tak jak ktoś lubi |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2012-07-23, 19:29
|
|
|
No tak, ale kto ma podnośnik? Ma ktoś z Warszawy? |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-07-23, 20:14
|
|
|
Dzarko, na upatrego wystarczy popularna "żaba" zwana również "pieskiem". Podnosisz tylko tył, podstawiasz deski i po problemie. Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma, rozwiązuj je |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2012-07-23, 20:20
|
|
|
Ja mam w samochodzie taki dziwny podnośnik boczny. Ten nie nada się na pewno. |
_________________
|
|
|
|
|
|