YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
...rozgrzewanie silnika..
Autor Wiadomość
Kyokushin 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 271
Skąd: Układ Słoneczny
Wysłany: 2012-11-10, 19:35   

Rozgrzewanie takie nie ma sensu i nie powinno sie tak robić. Raz że buracko to wygląda jak pojazd stoi i kopci a dwa są rzeczywiste przeciwskazania techniczne.

Silniki jak są zimne nie lubią pracy na wolnych ani na zbyt wysokich obrotach. Najlepsze dla silnika jest odpalenie i spokojna jazda.

Dlaczego?
Bo jak stoi na wolnych obrotach, to smarowanie może być niedostateczne, dodatkowo bogata mieszanka (ssanie) wpływa źle na katalizatory, które też nie są rozgrzane, podobnie jak reszta układu wydechowego.
Jak na zimnym zacznie się pałować, to nie muszę tłumaczyć, zimne elementy nie są ani tak elastyczne jak w swojej nominalnej temperaturze ani tak nasmarowane bo są zimne i nie pracowały długo.
Do dwóch powyższych dorzućcie nierozgrzane elementy plastikowe i gumowe, uszczelki etc.

Temat gęstego oleum też można między buty włożyć. Nie jeździcie na minerałach z przed 20 lat, tylko najczęściej na świetnej jakości full syntetykach które swoje właściwości doskonale trzymają w 100% przy -15 stopniach. Do tego dołóżcie fakt że poniżej 0 st raczej nie jeździcie w ogóle... to temat gęstego oleju umiera śmiercią braku logiki.

Nie wynika to z żadnej nagonki eko oszołomów tylko rzeczywiście tak jest, jak ktoś miał coś z mechaniką czy materiałoznawstwem wspólnego to powinno ty być oczywiste, dobrze że chociaż w tym temacie media nieco podnoszą poziom społeczny. ;)
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-10, 19:49   

Kyokushin,

Z tym katalizatorem to Kolegę poniosło.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Kyokushin 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 271
Skąd: Układ Słoneczny
Wysłany: 2012-11-10, 20:00   

Dlaczego poniosło?
_________________
Dragstar uber alles!
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-10, 20:03   

Kyokushin napisał/a:
Dlaczego poniosło?


Bo go nie ma :D
 
 
Waldi 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1219
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-11-10, 20:06   

Kyokushin napisał/a:
Najlepsze dla silnika jest odpalenie i spokojna jazda.


Jestem ubrany , odpalam , spokojnie jade , wyłanczm ssanie i co - i nie ciągnie , a jak jest cieply
(chwila grzania) i zupelnie inna (płynna) jazda .
_________________
Dzisiaj jest pierwszy dzień reszty Twojego życia - bądź szczęśliwy/a
 
 
Kyokushin 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 271
Skąd: Układ Słoneczny
Wysłany: 2012-11-10, 20:11   

remol71 napisał/a:
Bo go nie ma


Może Ty nie masz ;D Od 2003r są :D

Waldi napisał/a:
Jestem ubrany , odpalam , spokojnie jade , wyłanczm ssanie i co - i nie ciągnie , a jak jest cieply
(chwila grzania) i zupelnie inna (płynna) jazda .


U mnie jest normalnie. Ssanie na pół, odpalam, jadę z 15m, wyjeżdżam z garażu podziemnego ssanie off. Ciąg jest.
Na koniec dnia z pod pracy też, siadam, ssanie na pół, odpalam, jadę z 25m, dojeżdżam do bramy, ssanie off, jade i jest ok.

Drag jest chłodzony powietrzem i nie wiem dosłownie kilkadziesiąt metrów i ssanie full off.
Jak odkręcasz i czujesz że nie ciągnie to znak że się zalewa i ssanie można wyłączyć.
Raz tak miałem jak zapomniałem ssania wyłączyć.
Jak robisz prawidłowo i masz tak jak masz to masz coś nie tak. Nie powinno tak być.
 
 
waskiAZS 


Model: SYMPATYK
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 35
Skąd: aaa
Wysłany: 2012-11-10, 22:35   

U mnie bez ssania nie chciał odpalić (chyba 2 razy tylko próbowałem), a czasem jak za szybko wyłączę ssanie, to odkręcając lekko manetkę motocykl gaśnie. Więc jak na razie trzymam się swojego rytuału odpalanie/rozgrzewania maszyny ; )
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-11, 08:30   

Nasz 650 leniwie się nagrzewa. Przy wiosennym przeglądzie sprawdzę grzałki gaźników.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
sherman 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 221
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-11-12, 00:00   

waskiAZS, U mnie to samo, odpale potrzymam na ssanku, wyłącze ssanie i nie mogę ruszyć, bo mi nie chce wejść w obroty i gaśnie. Więc trzymam na ssaniu do 5 minut i potem kręci bez problemu ;D
_________________

 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-11-12, 08:27   

Panowie leniwie to się RS 1600 rozgrzewa ... kilka metrów na ssaniu po odpaleniu, startuję po zamknięciu garażu i bramy wjazdowej ...
 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2012-11-13, 00:23   

Temat ssanie a czy sądzicie ze jak zostawiacie moto na ssaniu np ubierając sie ze zdrowa dla niego jest praca na stopce bocznej w pozycji pochyłej gdzie olej jest w wiekszosci lewej komorze? Jak dla mnie najlepiej rozgrzewac moto w pozycji pionowej majac go między nogami :)
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-11-13, 05:28   

O tym nie myślałem. Coś może być na rzeczy.
_________________

 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-13, 06:28   

Maniu_85 napisał/a:
...... w pozycji pionowej majac go między nogami :)


Tak trzymać i oby służył jak najdłużej :hahaha:
 
 
Maniu_85 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 340
Skąd: KONIN / TUREK
Wysłany: 2012-11-14, 16:40   

remol71 napisał/a:
Maniu_85 napisał/a:
...... w pozycji pionowej majac go między nogami :)


Tak trzymać i oby służył jak najdłużej :hahaha:


A może sie nie myle? napewno nie jedna osoba potwierdzi ze praca na stopce bocznej to nie jest dobre rozwiązanie :)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-11-14, 18:33   

Maniu_85 napisał/a:
napewno nie jedna osoba potwierdzi ze praca na stopce bocznej to nie jest dobre rozwiązanie :)


a skąd wiesz, że smok pompy olejowej nie jest umiejscowiony właśnie z lewej strony ?
Proponuję nie wydziwiać i nie panikować zbytnio z byle powodu.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group