...rozgrzewanie silnika.. |
Autor |
Wiadomość |
Kyokushin
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 271 Skąd: Układ Słoneczny
|
Wysłany: 2012-11-10, 19:35
|
|
|
Rozgrzewanie takie nie ma sensu i nie powinno sie tak robić. Raz że buracko to wygląda jak pojazd stoi i kopci a dwa są rzeczywiste przeciwskazania techniczne.
Silniki jak są zimne nie lubią pracy na wolnych ani na zbyt wysokich obrotach. Najlepsze dla silnika jest odpalenie i spokojna jazda.
Dlaczego?
Bo jak stoi na wolnych obrotach, to smarowanie może być niedostateczne, dodatkowo bogata mieszanka (ssanie) wpływa źle na katalizatory, które też nie są rozgrzane, podobnie jak reszta układu wydechowego.
Jak na zimnym zacznie się pałować, to nie muszę tłumaczyć, zimne elementy nie są ani tak elastyczne jak w swojej nominalnej temperaturze ani tak nasmarowane bo są zimne i nie pracowały długo.
Do dwóch powyższych dorzućcie nierozgrzane elementy plastikowe i gumowe, uszczelki etc.
Temat gęstego oleum też można między buty włożyć. Nie jeździcie na minerałach z przed 20 lat, tylko najczęściej na świetnej jakości full syntetykach które swoje właściwości doskonale trzymają w 100% przy -15 stopniach. Do tego dołóżcie fakt że poniżej 0 st raczej nie jeździcie w ogóle... to temat gęstego oleju umiera śmiercią braku logiki.
Nie wynika to z żadnej nagonki eko oszołomów tylko rzeczywiście tak jest, jak ktoś miał coś z mechaniką czy materiałoznawstwem wspólnego to powinno ty być oczywiste, dobrze że chociaż w tym temacie media nieco podnoszą poziom społeczny. |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-11-10, 19:49
|
|
|
Kyokushin,
Z tym katalizatorem to Kolegę poniosło. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Kyokushin
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 271 Skąd: Układ Słoneczny
|
Wysłany: 2012-11-10, 20:00
|
|
|
Dlaczego poniosło? |
_________________ Dragstar uber alles! |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-11-10, 20:03
|
|
|
Kyokushin napisał/a: | Dlaczego poniosło? |
Bo go nie ma |
|
|
|
|
Waldi
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 1219 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-11-10, 20:06
|
|
|
Kyokushin napisał/a: | Najlepsze dla silnika jest odpalenie i spokojna jazda.
|
Jestem ubrany , odpalam , spokojnie jade , wyłanczm ssanie i co - i nie ciągnie , a jak jest cieply
(chwila grzania) i zupelnie inna (płynna) jazda . |
_________________ Dzisiaj jest pierwszy dzień reszty Twojego życia - bądź szczęśliwy/a |
|
|
|
|
Kyokushin
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 271 Skąd: Układ Słoneczny
|
Wysłany: 2012-11-10, 20:11
|
|
|
remol71 napisał/a: | Bo go nie ma |
Może Ty nie masz Od 2003r są
Waldi napisał/a: | Jestem ubrany , odpalam , spokojnie jade , wyłanczm ssanie i co - i nie ciągnie , a jak jest cieply
(chwila grzania) i zupelnie inna (płynna) jazda . |
U mnie jest normalnie. Ssanie na pół, odpalam, jadę z 15m, wyjeżdżam z garażu podziemnego ssanie off. Ciąg jest.
Na koniec dnia z pod pracy też, siadam, ssanie na pół, odpalam, jadę z 25m, dojeżdżam do bramy, ssanie off, jade i jest ok.
Drag jest chłodzony powietrzem i nie wiem dosłownie kilkadziesiąt metrów i ssanie full off.
Jak odkręcasz i czujesz że nie ciągnie to znak że się zalewa i ssanie można wyłączyć.
Raz tak miałem jak zapomniałem ssania wyłączyć.
Jak robisz prawidłowo i masz tak jak masz to masz coś nie tak. Nie powinno tak być. |
|
|
|
|
waskiAZS
Model: SYMPATYK
Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 35 Skąd: aaa
|
Wysłany: 2012-11-10, 22:35
|
|
|
U mnie bez ssania nie chciał odpalić (chyba 2 razy tylko próbowałem), a czasem jak za szybko wyłączę ssanie, to odkręcając lekko manetkę motocykl gaśnie. Więc jak na razie trzymam się swojego rytuału odpalanie/rozgrzewania maszyny ; ) |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-11-11, 08:30
|
|
|
Nasz 650 leniwie się nagrzewa. Przy wiosennym przeglądzie sprawdzę grzałki gaźników. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
sherman
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 29 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 221 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-11-12, 00:00
|
|
|
waskiAZS, U mnie to samo, odpale potrzymam na ssanku, wyłącze ssanie i nie mogę ruszyć, bo mi nie chce wejść w obroty i gaśnie. Więc trzymam na ssaniu do 5 minut i potem kręci bez problemu |
_________________
|
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-11-12, 08:27
|
|
|
Panowie leniwie to się RS 1600 rozgrzewa ... kilka metrów na ssaniu po odpaleniu, startuję po zamknięciu garażu i bramy wjazdowej ... |
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2012-11-13, 00:23
|
|
|
Temat ssanie a czy sądzicie ze jak zostawiacie moto na ssaniu np ubierając sie ze zdrowa dla niego jest praca na stopce bocznej w pozycji pochyłej gdzie olej jest w wiekszosci lewej komorze? Jak dla mnie najlepiej rozgrzewac moto w pozycji pionowej majac go między nogami |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2012-11-13, 05:28
|
|
|
O tym nie myślałem. Coś może być na rzeczy. |
_________________
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-11-13, 06:28
|
|
|
Maniu_85 napisał/a: | ...... w pozycji pionowej majac go między nogami |
Tak trzymać i oby służył jak najdłużej |
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2012-11-14, 16:40
|
|
|
remol71 napisał/a: | Maniu_85 napisał/a: | ...... w pozycji pionowej majac go między nogami |
Tak trzymać i oby służył jak najdłużej |
A może sie nie myle? napewno nie jedna osoba potwierdzi ze praca na stopce bocznej to nie jest dobre rozwiązanie |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-11-14, 18:33
|
|
|
Maniu_85 napisał/a: | napewno nie jedna osoba potwierdzi ze praca na stopce bocznej to nie jest dobre rozwiązanie |
a skąd wiesz, że smok pompy olejowej nie jest umiejscowiony właśnie z lewej strony ?
Proponuję nie wydziwiać i nie panikować zbytnio z byle powodu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|