YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: witek1965
2013-02-11, 17:52
Klocki hamulcowe

Jakich klocków używasz ?
TRW, Lucas
36%
 36%  [ 18 ]
EBC
14%
 14%  [ 7 ]
Ferrodo
10%
 10%  [ 5 ]
Siffert
2%
 2%  [ 1 ]
Nissin
10%
 10%  [ 5 ]
Dostępne w ASO
8%
 8%  [ 4 ]
klasyczne - mineralne
0%
 0%  [ 0 ]
sirtermetalowe ( złote)
8%
 8%  [ 4 ]
inne - jakie wpadna mi w ręce
10%
 10%  [ 5 ]
Głosowań: 43
Wszystkich Głosów: 49

Autor Wiadomość
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 45
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2014-03-24, 20:34   

Chce wymienic klocki i moje pytanie jest takie: czy EBC HH FA179 (spiekane) czy ograniczne (oznaczenie chyba GG). Czy na spiekanych bedzie poprawa w hamowaniu? No i jak wg. Was szybko spiekane klocki "zjedza" tarcze? Mam przewody stalowe HEL-a zalozone.
 
 
nowy36 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 30
Skąd: okolice świdnicy
Wysłany: 2014-11-05, 14:26   

dołączam się do tematu, jak widzę już trochę obstukanego. Znalazłem gdzieś na stronie całą specyfikację drag stara 1100, podają tam, że klocki hamulcowe na przód to MCB666 czyli organiczne, ale wiem, że są jeszcze MCB66SV syntermetalowe. jest tyle opinii że naprawdę jako świezak ciężko mi się zdecydować, organiczne czy syntermetalowe, jedne i drugie mają wady i zalety, może koledzy wspomożecie świeżego użytkownika draga opinią, które klocki wybrać, dzięki i pozdrawiam
 
 
mleko8 


Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-03-13, 21:49   

witam, czy ktoś wie jakim momentem należy dokręcić śruby mocujące zacisk?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-03-13, 22:00   

nowy36 napisał/a:
może koledzy wspomożecie świeżego użytkownika draga opinią, które klocki wybrać, dzięki i pozdrawiam


pozwolę sobie przytoczyć cytat
Cytat:

Od klocków hamulcowych oczekujemy przede wszystkim ... hamowania.

Dodajmy - skutecznego hamowania. Klocki hamulcowe i opony to elementy mające decydujący wpływ na bezpieczeństwo motocyklisty.

Jakie klocki ? Otóż każdy producent ma w ofercie dwa rodzaje klocków - organiczne i ze spieku metali (tzw. sintermetalowe). Co to znaczy ?

Okładziny klocków organicznych wytwarzane są z żywic na bazie węgla.
W tym miękkim spoiwie z żywicy "zatopione" są twardsze cząsteczki, które w znacznym stopniu mają wpływ na efekt (siłę) hamowania. Cząsteczkami tymi są sproszkowane metale przede wszystkim żelazo i
miedź. Wagowo ilość metali w okładzinie klocka organicznego wynosi od 20 do 60 proc.

Zalety klocków organicznych są dwie :
- niska cena
- ogólna miękkość (powszechny jest stereotyp o niskim zużywaniu tarczy vide poniżej*)

Wady klocków organicznych :
- bardzo przecięta siła hamowania
- niska trwałość
- słabe odprowadzanie ciepła
- powiązana z tym skłonnośc do fadingu (puchnięcia okładzin)
- malejąca skuteczność ze wzrostem temperatury
- NIE NADAJĄ SIĘ DO ZASTOSOWAŃ SPORTOWYCH

Wszyscy producenci (w tym BMW) do motocykli o dużej masie i dużej mocy fabrycznie montują WYŁĄCZNIE klocki SINTERMETALOWE. Niektórzy renomowani producenci niektórych klocków w wersji organicznej wcale nie produkują. Dlaczego ?

Okładziny klocków sintermetalowych wykonywane są ze spieków metali, gdzie głównym składnikiem jest miedź i jej stopy. Po sprasowaniu proszków tych metali otrzymuje się materiał okładzin, który nakłądany jest na płycie nośnej często też miedziowanej dla uzyskania bardzo dobrej przewodności cieplnej. Od koloru okładzin i płyt klocki sintermetalowe nazywane są często złotymi. Okładziny ze spieków metali współpracują z tarczami hamulcowymi ze stali nierdzewnej (tarcze takie posiada 99% motocykli współczesnych).

Zalety klocków ze spieków metali (sintermetalowych) :
- WYSOKI współczynnik tarcia
- bardzo dobra przewodność cieplna
- duża trwałość
- odporność na wysokie temperatury
- co za tym idzie odporność na fading
- stała skuteczność w szerokim zakresie temperatur pracy

Wady klocków ze spieków metali :
- dość wysoka cena
- nieco większe zużycie tarcz (w porównaniu z klockami organicznymi)

Od klocków i hamulców oczekujemy skuteczności hamowania. Od opon oczekujemy maksymalnej przyczepności w każdych warunkach. Opony się zużywają (ścierają) podobnie jak klocki i tarcze. Jednak w normalnej eksploatacji zużyie tarcz następuje po zużyciu kilku kompletach kloców hamulcowych. Zatem wymiana tarcz następuje conajmniej raz na kilka lat. Oszczędności na cenie klocków organicznych są pozorne, przy większej trwałości klocków ze spieków metali. Pytanie - czy warto oszczędzać na zakupie 50 zł by mieć na słabsze hamulce ? Każdy z nas hamował awaryjnie. Wystarczy sobie wyobrazić jazdę autostradą, gdy nagle trafiamy na korek. Lub w mieście ktoś nagle wyjeżdża z podporządkowanej. Gdy braknie 5 metrów, znajdziejsz się w szpitalu, zawali się kariera, utracisz zdrowie, dopiero wtedy pomyślisz - dlaczego kupiłem klocki tańsze o 60 zł ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1857
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-13, 22:17   

mleko8,

W XVS 650 40Nm i 23Nm.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-03-13, 22:41   

dodam, że własnie zamontowałem nowe klocki TRW, oczywiście "metalowe" MCB 666 SV. Zdemontowane klocki, jakie zamontowała fabryka, również były syntermetalowe
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
mleko8 


Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-03-14, 11:16   

Ja ma XVS 1100, czy w tym motocyklu będzie inny moment dokręcenia śrub? ( remol71 podałeś dwa momenty, dlaczego? )
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-03-14, 12:57   

mleko8 napisał/a:
( remol71 podałeś dwa momenty, dlaczego? )
a jak sądzisz ?

zacisk 40, tarcza 23 .
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2015-05-02, 18:40   

Mam problem ze śrubami zacisku. Tzn odkręce je ale będe musiał zamontować nowe. Tu właśnie sie pojawia ów problem, bo nie wiem gdzie takowe zakupić, wiem ,że tam jest drobny gwint ale jaki to rodzaj śrób :nie_wiem: Pomoze ktos ze specyfikacja tych srubek :)

[ Dodano: 2015-05-02, 19:44 ]
znalazłem chyba pasujący post http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?p=479643
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
semo 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 59
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2016-07-04, 15:04   

Na pierwszej stronie tego wątku dadamos podał instrukcję jak wymienić klocki w DS1100.

dadamos napisał/a:
Wymiana kolocków hamulcowych Drag Star 1100:
-Odkręcić dwie śruby mocujące zacisk ( patrz fotka )


Dziś wymiałem w DS 650 i tu jest inaczej mocowany zacisk. Wg mnie trzeba odkręcić wszystkie zaznaczone na fotce śruby, bo inaczej nie wyobrażam sobie jak wyłuskać klocki.

klocki-hamulcowe01.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 57.74 KB

_________________
Pozdrawiam
Sebastian
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-07-04, 15:28   

semo napisał/a:
tu jest inaczej mocowany zacisk.
tak samo jest montowany zacisk w XVS 650 jak i XVS 1100.
Przy jakiejś okazji przyjrzyj się, a zobaczysz sam. Idea jest taka sama, dwoma śrubami do lagi.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
semo 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 59
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2016-07-04, 20:12   

witek1965 napisał/a:
tak samo jest montowany zacisk w XVS 650 jak i XVS 1100.
Przy jakiejś okazji przyjrzyj się, a zobaczysz sam. Idea jest taka sama, dwoma śrubami do lagi.

No to może ja coś źle nazywam. ;p

Na zdjęciu które dzisiaj tu wrzuciłem i na zdjęciu które zapodał dadamos (na 1 stronie tego wątku) widać różnicę.
Zarówno w DS1100 jak i DS650 dwie śruby trzymają cały zacisk (hamulec?) do lagi.
Ale dadamos na swoim zdjęciu wskazał dwie śruby które należy odkręcić, żeby wyjąć klocki. U mnie śruba jest jedna (ta najniższa i jest inna niż na zdjęciu dadamosa) a tej wyższej śruby u mnie w DS650 nie ma - to jest lity kawałek metalu, którego z całą pewnością nie da się odkręcić. :) Dlatego musiałem odkręcić wszystkie 4 śruby, bo po odkręceniu samej tej najniższej nie było szans żebym wyjął klocki.

Tak czy inaczej robota jest prosta.
_________________
Pozdrawiam
Sebastian
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-07-06, 16:53   

Sa różnice w samym zacisku, ale w jego zamocowaniu nie. Skoro są różnice w zacisku, to też i są drobne różnice w wymianie klocków. ;D

semo napisał/a:
Tak czy inaczej robota jest prosta.
i to jest najważniejsze w tym wątku.

[ Dodano: 2016-07-06, 16:55 ]
P.S. ja również rozkręcałem cały zacisk. Wyczyściłem tłoczki, prowadnice, wszystko posmarowałem spec smalcem, założyłem klocki i zamontowałem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Qvava 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 26
Skąd: WARSZAWA
  Wysłany: 2016-11-30, 19:41   

A czy może ktoś podać jaki symbol kloców Ferodo będzie pasował do V-star 1100 z 2008 roku?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2016-11-30, 23:12   

wyszukiwarka http://ecat.ferodoracing.com/ pokazuje taki symbol FDB2003
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Qvava 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 26
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2016-12-01, 08:16   

OK. Dzięki
 
 
dagi40 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2015
Posty: 37
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-05-17, 22:11   

Mam mały problem.
Wstawiłem nowy komplet tarcze + klocki i wszystko byłoby cacy, gdyby nie jebuckie piszczenie przy hamowaniu.
Klocki to TRW MCB666SV czyli sintermetalowe.
Zrobiłem na tym zestawie dopiero ~30km więc klocki jeszcze nie dotarte.
Mam pytanie do znających temat czy piszczenie zniknie czy trzeba się do tego przyzwyczaić? Bo kwiczenie zarzynanej świni pod światłami nie bardzo mnie cieszy...
_________________
Jeżeli włosy są ładne, to nie musi być ich k...wa dużo!
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2017-05-17, 22:26   

Nie każde klocki do każdej tarczy... Jeżeli tarcze oryginalne to sintery będą piszczeć. Zmień na organiczne - skuteczność hamowania też się poprawi.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2017-05-18, 19:21   

F.I.P. Berek napisał/a:
Jeżeli tarcze oryginalne to sintery będą piszczeć.
mam założone klocki takie same jak powyżej i nic nie piszczy i nie piszczało.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2017-05-18, 22:40   

No to mamy totalnie różne doświadczenia - w ubiegłym roku miałem sintery założone do oryginalnej tarczy - piszczały. Po mniej więcej dwóch miesiącach użytkowania zastąpiłem je organicznymi, bo piszczenie wkurwiało, a hamowanie (szczególnie w deszczu) uznałem, że zadowalające nie było - po wymianie znacząca poprawa hamowania i piszczenie się już nie pojawiało ( bez żadnego okresu docierania).
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group