Otwarty przez: witek1965 2013-02-11, 17:52 |
Klocki hamulcowe |
Jakich klocków używasz ? |
TRW, Lucas |
|
36% |
[ 18 ] |
EBC |
|
14% |
[ 7 ] |
Ferrodo |
|
10% |
[ 5 ] |
Siffert |
|
2% |
[ 1 ] |
Nissin |
|
10% |
[ 5 ] |
Dostępne w ASO |
|
8% |
[ 4 ] |
klasyczne - mineralne |
|
0% |
[ 0 ] |
sirtermetalowe ( złote) |
|
8% |
[ 4 ] |
inne - jakie wpadna mi w ręce |
|
10% |
[ 5 ] |
|
Głosowań: 43 |
Wszystkich Głosów: 49 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
tomi
Rocznik: 2002
Wiek: 45 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2014-03-24, 20:34
|
|
|
Chce wymienic klocki i moje pytanie jest takie: czy EBC HH FA179 (spiekane) czy ograniczne (oznaczenie chyba GG). Czy na spiekanych bedzie poprawa w hamowaniu? No i jak wg. Was szybko spiekane klocki "zjedza" tarcze? Mam przewody stalowe HEL-a zalozone. |
|
|
|
|
nowy36
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 30 Skąd: okolice świdnicy
|
Wysłany: 2014-11-05, 14:26
|
|
|
dołączam się do tematu, jak widzę już trochę obstukanego. Znalazłem gdzieś na stronie całą specyfikację drag stara 1100, podają tam, że klocki hamulcowe na przód to MCB666 czyli organiczne, ale wiem, że są jeszcze MCB66SV syntermetalowe. jest tyle opinii że naprawdę jako świezak ciężko mi się zdecydować, organiczne czy syntermetalowe, jedne i drugie mają wady i zalety, może koledzy wspomożecie świeżego użytkownika draga opinią, które klocki wybrać, dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
|
mleko8
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2015-03-13, 21:49
|
|
|
witam, czy ktoś wie jakim momentem należy dokręcić śruby mocujące zacisk? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-03-13, 22:00
|
|
|
nowy36 napisał/a: | może koledzy wspomożecie świeżego użytkownika draga opinią, które klocki wybrać, dzięki i pozdrawiam |
pozwolę sobie przytoczyć cytat
Cytat: |
Od klocków hamulcowych oczekujemy przede wszystkim ... hamowania.
Dodajmy - skutecznego hamowania. Klocki hamulcowe i opony to elementy mające decydujący wpływ na bezpieczeństwo motocyklisty.
Jakie klocki ? Otóż każdy producent ma w ofercie dwa rodzaje klocków - organiczne i ze spieku metali (tzw. sintermetalowe). Co to znaczy ?
Okładziny klocków organicznych wytwarzane są z żywic na bazie węgla.
W tym miękkim spoiwie z żywicy "zatopione" są twardsze cząsteczki, które w znacznym stopniu mają wpływ na efekt (siłę) hamowania. Cząsteczkami tymi są sproszkowane metale przede wszystkim żelazo i
miedź. Wagowo ilość metali w okładzinie klocka organicznego wynosi od 20 do 60 proc.
Zalety klocków organicznych są dwie :
- niska cena
- ogólna miękkość (powszechny jest stereotyp o niskim zużywaniu tarczy vide poniżej*)
Wady klocków organicznych :
- bardzo przecięta siła hamowania
- niska trwałość
- słabe odprowadzanie ciepła
- powiązana z tym skłonnośc do fadingu (puchnięcia okładzin)
- malejąca skuteczność ze wzrostem temperatury
- NIE NADAJĄ SIĘ DO ZASTOSOWAŃ SPORTOWYCH
Wszyscy producenci (w tym BMW) do motocykli o dużej masie i dużej mocy fabrycznie montują WYŁĄCZNIE klocki SINTERMETALOWE. Niektórzy renomowani producenci niektórych klocków w wersji organicznej wcale nie produkują. Dlaczego ?
Okładziny klocków sintermetalowych wykonywane są ze spieków metali, gdzie głównym składnikiem jest miedź i jej stopy. Po sprasowaniu proszków tych metali otrzymuje się materiał okładzin, który nakłądany jest na płycie nośnej często też miedziowanej dla uzyskania bardzo dobrej przewodności cieplnej. Od koloru okładzin i płyt klocki sintermetalowe nazywane są często złotymi. Okładziny ze spieków metali współpracują z tarczami hamulcowymi ze stali nierdzewnej (tarcze takie posiada 99% motocykli współczesnych).
Zalety klocków ze spieków metali (sintermetalowych) :
- WYSOKI współczynnik tarcia
- bardzo dobra przewodność cieplna
- duża trwałość
- odporność na wysokie temperatury
- co za tym idzie odporność na fading
- stała skuteczność w szerokim zakresie temperatur pracy
Wady klocków ze spieków metali :
- dość wysoka cena
- nieco większe zużycie tarcz (w porównaniu z klockami organicznymi)
Od klocków i hamulców oczekujemy skuteczności hamowania. Od opon oczekujemy maksymalnej przyczepności w każdych warunkach. Opony się zużywają (ścierają) podobnie jak klocki i tarcze. Jednak w normalnej eksploatacji zużyie tarcz następuje po zużyciu kilku kompletach kloców hamulcowych. Zatem wymiana tarcz następuje conajmniej raz na kilka lat. Oszczędności na cenie klocków organicznych są pozorne, przy większej trwałości klocków ze spieków metali. Pytanie - czy warto oszczędzać na zakupie 50 zł by mieć na słabsze hamulce ? Każdy z nas hamował awaryjnie. Wystarczy sobie wyobrazić jazdę autostradą, gdy nagle trafiamy na korek. Lub w mieście ktoś nagle wyjeżdża z podporządkowanej. Gdy braknie 5 metrów, znajdziejsz się w szpitalu, zawali się kariera, utracisz zdrowie, dopiero wtedy pomyślisz - dlaczego kupiłem klocki tańsze o 60 zł ? |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1857 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-13, 22:17
|
|
|
mleko8,
W XVS 650 40Nm i 23Nm. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-03-13, 22:41
|
|
|
dodam, że własnie zamontowałem nowe klocki TRW, oczywiście "metalowe" MCB 666 SV. Zdemontowane klocki, jakie zamontowała fabryka, również były syntermetalowe |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
mleko8
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2015-03-14, 11:16
|
|
|
Ja ma XVS 1100, czy w tym motocyklu będzie inny moment dokręcenia śrub? ( remol71 podałeś dwa momenty, dlaczego? ) |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-03-14, 12:57
|
|
|
mleko8 napisał/a: | ( remol71 podałeś dwa momenty, dlaczego? ) | a jak sądzisz ?
zacisk 40, tarcza 23 . |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
mike79
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 628 Skąd: Trójmiasto - Reda
|
Wysłany: 2015-05-02, 18:40
|
|
|
Mam problem ze śrubami zacisku. Tzn odkręce je ale będe musiał zamontować nowe. Tu właśnie sie pojawia ów problem, bo nie wiem gdzie takowe zakupić, wiem ,że tam jest drobny gwint ale jaki to rodzaj śrób Pomoze ktos ze specyfikacja tych srubek
[ Dodano: 2015-05-02, 19:44 ]
znalazłem chyba pasujący post http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?p=479643 |
_________________ Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin |
|
|
|
|
semo
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 59 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2016-07-04, 15:04
|
|
|
Na pierwszej stronie tego wątku dadamos podał instrukcję jak wymienić klocki w DS1100.
dadamos napisał/a: | Wymiana kolocków hamulcowych Drag Star 1100:
-Odkręcić dwie śruby mocujące zacisk ( patrz fotka )
|
Dziś wymiałem w DS 650 i tu jest inaczej mocowany zacisk. Wg mnie trzeba odkręcić wszystkie zaznaczone na fotce śruby, bo inaczej nie wyobrażam sobie jak wyłuskać klocki.
klocki-hamulcowe01.jpg
|
|
Plik ściągnięto 46 raz(y) 57.74 KB |
|
_________________ Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-07-04, 15:28
|
|
|
semo napisał/a: | tu jest inaczej mocowany zacisk. | tak samo jest montowany zacisk w XVS 650 jak i XVS 1100.
Przy jakiejś okazji przyjrzyj się, a zobaczysz sam. Idea jest taka sama, dwoma śrubami do lagi. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
semo
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 59 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2016-07-04, 20:12
|
|
|
witek1965 napisał/a: | tak samo jest montowany zacisk w XVS 650 jak i XVS 1100.
Przy jakiejś okazji przyjrzyj się, a zobaczysz sam. Idea jest taka sama, dwoma śrubami do lagi. |
No to może ja coś źle nazywam.
Na zdjęciu które dzisiaj tu wrzuciłem i na zdjęciu które zapodał dadamos (na 1 stronie tego wątku) widać różnicę.
Zarówno w DS1100 jak i DS650 dwie śruby trzymają cały zacisk (hamulec?) do lagi.
Ale dadamos na swoim zdjęciu wskazał dwie śruby które należy odkręcić, żeby wyjąć klocki. U mnie śruba jest jedna (ta najniższa i jest inna niż na zdjęciu dadamosa) a tej wyższej śruby u mnie w DS650 nie ma - to jest lity kawałek metalu, którego z całą pewnością nie da się odkręcić. Dlatego musiałem odkręcić wszystkie 4 śruby, bo po odkręceniu samej tej najniższej nie było szans żebym wyjął klocki.
Tak czy inaczej robota jest prosta. |
_________________ Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-07-06, 16:53
|
|
|
Sa różnice w samym zacisku, ale w jego zamocowaniu nie. Skoro są różnice w zacisku, to też i są drobne różnice w wymianie klocków.
semo napisał/a: | Tak czy inaczej robota jest prosta. | i to jest najważniejsze w tym wątku.
[ Dodano: 2016-07-06, 16:55 ]
P.S. ja również rozkręcałem cały zacisk. Wyczyściłem tłoczki, prowadnice, wszystko posmarowałem spec smalcem, założyłem klocki i zamontowałem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Qvava
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 26 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2016-11-30, 19:41
|
|
|
A czy może ktoś podać jaki symbol kloców Ferodo będzie pasował do V-star 1100 z 2008 roku? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-11-30, 23:12
|
|
|
wyszukiwarka http://ecat.ferodoracing.com/ pokazuje taki symbol FDB2003 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Qvava
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 26 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2016-12-01, 08:16
|
|
|
OK. Dzięki |
|
|
|
|
dagi40
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 37 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2017-05-17, 22:11
|
|
|
Mam mały problem.
Wstawiłem nowy komplet tarcze + klocki i wszystko byłoby cacy, gdyby nie jebuckie piszczenie przy hamowaniu.
Klocki to TRW MCB666SV czyli sintermetalowe.
Zrobiłem na tym zestawie dopiero ~30km więc klocki jeszcze nie dotarte.
Mam pytanie do znających temat czy piszczenie zniknie czy trzeba się do tego przyzwyczaić? Bo kwiczenie zarzynanej świni pod światłami nie bardzo mnie cieszy... |
_________________ Jeżeli włosy są ładne, to nie musi być ich k...wa dużo! |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2017-05-17, 22:26
|
|
|
Nie każde klocki do każdej tarczy... Jeżeli tarcze oryginalne to sintery będą piszczeć. Zmień na organiczne - skuteczność hamowania też się poprawi. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2017-05-18, 19:21
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | Jeżeli tarcze oryginalne to sintery będą piszczeć. | mam założone klocki takie same jak powyżej i nic nie piszczy i nie piszczało. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2017-05-18, 22:40
|
|
|
No to mamy totalnie różne doświadczenia - w ubiegłym roku miałem sintery założone do oryginalnej tarczy - piszczały. Po mniej więcej dwóch miesiącach użytkowania zastąpiłem je organicznymi, bo piszczenie wkurwiało, a hamowanie (szczególnie w deszczu) uznałem, że zadowalające nie było - po wymianie znacząca poprawa hamowania i piszczenie się już nie pojawiało ( bez żadnego okresu docierania). |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
|