YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: witek1965
2013-02-11, 17:52
Klocki hamulcowe

Jakich klocków używasz ?
TRW, Lucas
36%
 36%  [ 18 ]
EBC
14%
 14%  [ 7 ]
Ferrodo
10%
 10%  [ 5 ]
Siffert
2%
 2%  [ 1 ]
Nissin
10%
 10%  [ 5 ]
Dostępne w ASO
8%
 8%  [ 4 ]
klasyczne - mineralne
0%
 0%  [ 0 ]
sirtermetalowe ( złote)
8%
 8%  [ 4 ]
inne - jakie wpadna mi w ręce
10%
 10%  [ 5 ]
Głosowań: 43
Wszystkich Głosów: 49

Autor Wiadomość
andrzejnow666 



Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 756
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2013-09-02, 11:56   

czy przy każdej wymianie tarcz hamulcowych trzeba też wymieniać klocki nawet jak są dobre, czy można liczyć na to że się jakoś ułożą ?
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-09-02, 12:45   

andrzejnow666 napisał/a:
czy przy każdej wymianie tarcz hamulcowych trzeba też wymieniać klocki nawet jak są dobre, czy można liczyć na to że się jakoś ułożą ?


Zdrowy rozsądek - powinieneś wymienić klocki razem z tarczą, szkoda niszczyć nowej tarczy używanym klockiem, poza tym stare klocki były już "ułożone do starej tarczy.
 
 
andrzejnow666 



Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 756
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2013-09-02, 13:06   

tak myślałem. zaczyna mi się pojawiać efekt ABS, a klocki mam ok więc chyba polatam do końca tego sezonu i wymienię komplet. czy jeżdżenie z efektem ABS może się przyczynić do jakiś innych uszkodzeń w moto ? bo sądząc po zamontowani tarczy to chyba nie
 
 
jendras66 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 1100
Skąd: Żory
Wysłany: 2013-09-02, 21:21   

Możesz użyć pasty do klocków, choć dodaje się do nowych, bo jeśli zamierzasz jeździć do końca sezonu to może coś to pomóc.
A tak naprawdę nie boisz się, że może kiedyś cię braknąć, bywa różnie, układ hamulcowy to ważna rzecz. Ten efekt ABS-u to raczej fikcja.
_________________
Organizator "Rozpoczęcie Sezonu Śląsk i Przyjaciele"
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-02, 21:34   

andrzejnow666 napisał/a:
... efekt ABS...


na 99% płyn hamulcowy i przewody do wymiany
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
andrzejnow666 



Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 756
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2013-09-03, 22:37   

płyn wymieniłem na wiosnę tego roku, a tarcza jet ewidentnie krzywa więc myślę, że ten "efekt ABS' jest od tego

[ Dodano: 2013-09-03, 22:47 ]
jendras66 napisał/a:
Ten efekt ABS-u to raczej fikcja.

oczywiście wiem ,że to fikcja i nic dobrego, ale wygolaszony jestem po wymianie ako, przekaźnika rozrusznika i regulatora napięcia. muszę się lekko odbudować finansowo

[ Dodano: 2013-09-16, 12:52 ]
Tarcza zakupiona i wymieniona razem z klockami " efekt ABS" zniknął jak ręką a raczej tarczą odjął. Kupiłem nową w Moto-Japan w myślę przyzwoitej cenie 299,00. Daję linka jakby ktoś był zainteresowany
http://allegro.pl/tarcza-...3522496090.html
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-21, 16:08   

W związku ze zbliżającą się wiosną i nieuchronnym dużym przeglądem naszego motocykla zakupiłem dzisiaj klocki Galfer FD142G1370. Podobno zbliżone twardością do oryginałów. Jak się skończą kiedyś tam, to zdam relację.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Budyniasty 



Rocznik: 2000
Wiek: 39
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 294
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 14:17   

Ile dałeś i gdzie kupiłeś? :)
_________________
1100 Custom!
Blues to korzenie reszta muzyki to owoce
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 14:20   

Budyniasty napisał/a:
Ile dałeś i gdzie kupiłeś? :)


109 pln w sklepie Yamahy w Siedlcach, ostatni komplet był, więc XS 1100 już by się nie załapał. No i jak to gadżeciarz, napaliłem się na tarczę Wave Gulfera :)

Przy okazji dosiadłem MT-09 :) W katalogu na zdjęciach bardzo mi się podobał, ale po bliższym kontakcie fajna maszyna, jednak nie mój styl.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-02-22, 15:31   

He,he - Remol - Tobie TEZ Galfera sie zachciewa? Pisze TEZ bo ja juz wciagnalem go na swoja wishlist ... Wszystko sie wzielo od tego zacisku czterotloczkowego - skoro potrzeba mu wiecej miejsca to szerokie polki, a skoro juz taka inwestycja to czemu by nie pojechac na maxa z przodem. Czyli- porzadna tarcza, chromy na teleskopach, szpulce i szprychach... Zakupilem druga piaste i komplet szprych - piasta juz wypolerowana. Narazie teoretycznie rozwazam czy polki 0 stopni, czy np. 3 stopnie - ale chyba mam jeszcze troche czasu na przemyslenia.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 18:09   

F.I.P. Berek,

Producent twierdzi, że na ich zestawie skuteczność hamowania wzrasta + 30%. Poszukałem trochę opinii na ten temat i ludki piszą o lepszej modulacji w porównaniu do serii. Jeśli chcemy się bawić w poprawę osiągów naszych maszyn, to myślę, że inwestycja na początek w układ hamulcowy jest najrozsądniejsza. Hyperchargery, dynojety i błyskotki zostawię sobie na koniec :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-02-22, 19:27   

To na temat Galferow opinia uzytkownika :
...hamulce są wyczuwalnie mocniejsze i wymagają mniejszej siły nacisku na dźwignię dla tego samego efektu. Czuć, że powierzchnia tarczy oferuję wyższy współczynnik tarcia. Działają też bardziej stabilnie nie zależnie od temperatury czy warunków pogodowych. Nie zauważyłem też żadnych spadków efektywności nawet podczas ostrej jazdy po górskich drogach czy torze wyścigowym. Co uległo znaczącej poprawie to dozowalność. Na tarczach fabrycznych hamulce sprawiały wrażenie jakby klocki były zrobione z drewna. Czasami można było cisnąć klamkę ile wlezie i nie wiele to dawało. Teraz osiągnąłem sporą progresywność a dojeżdżając do świateł często bawię się hamując na granicy przyczepności przedniej opony, która teraz jest dużo bardziej wyczuwalna. Hamulce uległy poprawie na tyle, by skutecznie odwieść mnie do pomysłu zakupu pompy promieniowej. Przy jeździe szosowej są zupełnie wystarczające a w połączeniu z odpowiednimi klockami są naprawdę bezpiecznie nie strasząc gwałtownym działaniem oraz dostarczając większe poczucie kontroli podczas hamowania w pochyleniu.
W moim przypadku to juz sytuacja wymusza szukanie skuteczniejszych hebli ,bo ja zaczalem od tego na czym Ty chcesz konczyc... ;D

[ Dodano: 2014-02-22, 19:31 ]
ps. przytoczona opinia uzytkownika GSXRa 750.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 19:34   

F.I.P. Berek,

No to do dzieła. Tarcza 700 pln + klocki 100 pln i czekam na relację :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-02-22, 20:56   

Nie chcesz byc pierwszy ? Klocki juz masz ;D .


Plan byl taki - zacisk czterotloczkowy - znasz temat . Konsekwencja rozwoju sytuacji byla decyzja o szerokich polkach i pojsciu na calosc w pozostalych elementach przodu. Oznacza to polki - cena od 400-500 dolcow, tarcza 700 zl, chromy na lagach, szpulce, szprychach, nowy blotnik - cena I don't know - anyway robi sie kolo 3 tys zl. Twoja uwaga w innej dyskusji na temat gaznika zainspirowala mnie do poszukiwania rozwiazania i teoretycznie juz wiem, ale to jakies 3 tys zl. Na pierwszy ogien obiecalem sobie gaznik... Chociaz na zdrowy rozum z hamulcem moglbym pojsc na skroty i przyjac Twoja wersje, czyli tarcza plus klocki, a zacisk niech poczeka...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 20:59   

F.I.P. Berek napisał/a:
Nie chcesz byc pierwszy


Puściłem pytanie do sprzedawcy tego asortymentu o dostępność i cenę. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Miałem na wiosnę wstawić teflonowy przewód hamulcowy w oplocie stalowym. Może pojadę po całości :)
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-02-22, 21:17   

Mam przewod w oplocie, ale poprawy w dzialaniu hebli nie zauwazylem - moze sa po prostu zbyt gowniane zeby sam przewod cos poprawil w wyczuwalnym stopniu.
Co do tego pojscia na skroty - kto wie - ale jakbys wrzucil tarcze i bylby dobry rezultat to pewnie bylby to dla mnie katalizator.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-22, 21:21   

W tej chwili mam serię, więc ewentualnie będzie dobre porównanie.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-02-23, 14:53   

pozwoliłem sobie dodać ankietę. Firmy wybrałem na podstawie powtarzalności ofert
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-23, 15:57   

witek1965,

Rozumiem, że Nissin traktujemy jako pierwszy montaż.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-02-23, 17:23   

remol71, jeżeli tak jest to tak. Naprawdę nie wiem wszystkiego. Nawet nie wiem jakie mam u siebie,
wyciągałem i miałem w ręku.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group