|
OPONY-oznaczenia, opisy opon |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-01-19, 23:46 OPONY-oznaczenia, opisy opon
|
|
|
Chciałbym stworzyć temat typowo informacyjny. Zawrę w nim opisy i fotki opon przeznaczonych do naszych motocykli.
1.
Tutaj są oznaczenia jakie występują we wszystkich typach opon
link nr 2
Jeżeli linki nie będą działać opis poniżej bedzie bardzo pomocny
Opony - oznaczenia opon samochodowych.
Skróty dotyczące opon osobowych i dostawczych:
* (...) - homologacje do montażu fabrycznego
* FR - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi
* ML - opona ma pierścień ochronny na boku (wzmocniona struktura wewnętrzna)
* FP - ochraniacz felgi
* cord - ochrona felgi na ściance bocznej opony
* no lbl - brak kolorowego napisu na boku opony
* OE - opony na pierwszym wyposażeniu
* RF lub Reinf. - (reinforced) - opona o podwyższonym indeksie nośności, dodatkowo wzmacniana. Uwaga: W przypadku opon dostawczych RF jest mniejszym wzmocnieniem niż C, dlatego przed zastosowaniem zalecemy sprawdzenie w instrukcji czy dopuszczalna jest opona RF czy musi być C.
* R/F lub RFT - opony Run Flat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
* SSR [self supporting runflat tyre] - opona w technologii runflat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
* TL - opona bezdętkowa
* XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności
* WP- opona w przygotowaniu
* rear - opona przeznaczona na tylną oś pojazzdu
* G1- Czujnik kontroli cisnienia
* RIGHT - Opona do montażu po prawej stronie samochodu
* LEFT - Opona do montażu po lewej stronie samochodu
* RA - Opona dostępna do wyczerpania stanów magazynowych
* B - homologacja grupy Volkswagen
* C1 - Homologacja Dodge Viper
* K1 - homologacja Ferrari
* MO - homologacja Mercedes
* N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* * lub M3 - homologacja grupy BMW
* C - oznaczenie opon o wyższej nośności-typowo dostawczych
* # - wersja bieżnika stosowana w wyposażeniu fabrycznym
Skróty dotyczące tylko opon 4x4
* BSW - czarny bok opony
* ORWL - białe kontury liter na boku opony
* RWL, RW - białe litery na boku opon terenowych
* RB - czarne litery na boku opon terenowych
* RB - osłona felgi
* WP - opona w przygotowaniu
* G1 - Czujnik kontroli cisnienia
* B - homologacja grupy Volkswagen
* C1 - homologacja Dodge Viper
* MO - homologacja Mercedes
* N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* * lub M3- homologacja grupy BMW
Indeksy prędkości
Indeks prędkości opon określa z jaką maksymalną prędkością może się poruszać pojazd w nie wyposażony. Jeśli indeks nie wyższy niż H (do 210km/h), to brane jest pod uwagę maksymalne obciążenie opony zgodnie z jej indeksem nośności. Przy indeksach wyższych niż H (210 km/h), zakłada się proporcjonalnie mniejsze dopuszczalne obciążenie wraz ze wzrostem prędkości.
* J - do 100 km/h
* K - do 110 km/h
* L - do 120 km/h
* M - do 130 km/h
* N - do 140 km/h
* P - do 150 km/h
* Q - do 160 km/h
* R - do 170 km/h
* S - do 180 km/h
* T - do 190 km/h
* H - do 210 km/h
* V - do 240 km/h
* W - do 270 km/h
* Y - do 300 km/h
* VR - powyżej 210 km/h
* ZR - powyżej 240 km/h
Indeksy nośności
Indeks nośności określa maksymalny dopuszczalny nacisk na oponę. Jeśli użyjemy opon ze zbyt niskim indeksem nośności, opony mogą ulec zniszczeniu. W związku z tym, nie zaleca się stosowania opon z niższym indeksem niż zalecany przez producenta. Niestety nie wystarczy po prostu podzielić maksymalną dopuszczalną masę Twojego auta przez cztery. Nośność odnosi się do wartości dynamicznych a nie statycznych. Np.przy nagłym hamowaniu masa pojazdu może w dużym stopniu zostać przeniesiona na przednią oś. Dlatego nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie tej wartości w instrukcji auta.
*
50 - 190 kg / na oponę
*
51 – 195 kg / na oponę
*
52 – 200 kg / na oponę
*
53 – 206 kg / na oponę
*
54 – 212 kg / na oponę
*
55 – 218 kg / na oponę
*
56 – 224 kg / na oponę
*
57 – 230 kg / na oponę
*
58 – 236 kg / na oponę
*
59 – 243 kg / na oponę
*
60 – 250 kg / na oponę
*
61 – 257 kg / na oponę
*
62 - 265 kg / na oponę
*
63 - 272 kg / na oponę
*
64 - 280 kg / na oponę
*
65 - 290 kg / na oponę
*
66 - 300 kg / na oponę
*
67 - 307 kg / na oponę
*
68 - 315 kg / na oponę
*
69 - 325 kg / na oponę
*
70 - 335 kg / na oponę
*
71 - 345 kg / na oponę
*
72 - 355 kg / na oponę
*
73 - 365 kg / na oponę
*
74 - 375 kg / na oponę
*
75 - 387 kg / na oponę
*
76 - 400 kg / na oponę
*
77 - 412 kg / na oponę
*
78 - 425 kg / na oponę
*
79 - 437 kg / na oponę
*
80 - 450 kg / na oponę
*
81 - 462 kg / na oponę
*
82 - 475 kg / na oponę
*
83 - 487 kg / na oponę
*
84 - 500 kg / na oponę
*
85 - 515 kg / na oponę
*
86 - 530 kg / na oponę
*
87 - 545 kg / na oponę
*
88 - 560 kg / na oponę
*
89 - 580 kg / na oponę
*
90 - 600 kg / na oponę
*
91 - 615 kg / na oponę
*
92 - 630 kg / na oponę
*
93 - 650 kg / na oponę
*
94 - 670 kg / na oponę
*
95 - 690 kg / na oponę
*
96 - 710 kg / na oponę
*
97 - 730 kg / na oponę
*
98 - 750 kg / na oponę
*
99 - 775 kg / na oponę
*
100 - 800 kg / na oponę
*
101 - 825 kg / na oponę
*
102 - 850 kg / na oponę
*
103 - 875 kg / na oponę
*
104 - 900 kg / na oponę
*
105 - 925 kg / na oponę
*
106 - 950 kg / na oponę
*
107 - 975 kg / na oponę
*
108 - 1000 kg / na oponę
*
109 - 1030 kg / na oponę
*
110 - 1060 kg / na oponę
*
111 - 1090 kg / na oponę
*
112 - 1120 kg / na oponę
*
113 - 1150 kg / na oponę
*
114 - 1180 kg / na oponę
*
115 - 1215 kg / na oponę
*
116 - 1250 kg / na oponę
*
117 - 1285 kg / na oponę
*
118 - 1320 kg / na oponę
*
119 - 1360 kg / na oponę
*
120 - 1400 kg / na oponę
*
121 - 1450 kg / na oponę
*
122 - 1500 kg / na oponę
*
123 - 1550 kg / na oponę
*
124 - 1600 kg / na oponę
*
125 - 1650 kg / na oponę
*
126 - 1700 kg / na oponę
Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:
* Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.
* Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.
* Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.
* Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.
* Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h.
Oznaczenia opon motocyklowych
1 Nazwa marki i zarejestrowane logo
2 Wyraża maksymalne obciążenie opony w funtach przy określonym ciśnieniu (PSI)
3 Nazwa linii produktu
4 Strzałki określają kierunek obrotu opony w zależności od miejsca montażu (przód - tył)
5 Szerokość (mm)
6 Stosunek wysokości opony do szerokości. Stosunek ten nie jest oznaczony w przypadku, gdy szerokość wyrażona jest w calach (np. 3.50 - 18)
7 Kod konstrukcji opony: opony diagonalne ("-"), diagonalne z opasaniem ("B") i opony radialne ("R"). Typ konstrukcji opony determinuje jej wytrzymałość na przeciążenia oraz parametry użytkowe.
8 Średnica obręczy wyrażona w calach
9 Współczynnik obciążenia, określa maksymalne dopuszczalne obciążenie opony
10 Symbol prędkości, określa maksymalną dopuszczalną prędkość podczas jazdy
11 Typ opony. Opona bezdętkowa to TL - TUBELESS. Tak oznaczona opona nie wymaga zastosowania dętki TT - TUBE TYPE tak oznaczona opona wymaga zastosowania dętki
12 Rodzaj homologacji według ECE R 75
13 Rodzaj bieżnika
14 Skrót od wyrażenia ‘Department of Transportation' ‘Ministerstwo Transportu'
Oznacza, iż opona jest zgodna z przepisami wydanymi przez Ministerstwo Transportu USA i Kanady
15 Data produkcji tzw. DOT. pierwsze 2 cyfry oznaczają tydzień a trzecia rok produkcji.
________________________________________
Jak interpretować opis oznaczeń na oponach?
Przykład oznaczenia opony: 160/60 R 16 70 W
160 - szerokość opony w mm
60 - stosunek wysokości do szerokości opony
R - radialna konstrukcja osnowy
16 - średnica felgi w calach
70 - współczynnik nośności w kg
W - współczynnik prędkości
________________________________________
Współczynniki prędkości:
Index P Q R S T H V ZR W Y
Prędkość max. 150 160 170 180 190 210 240 >240 270 300
________________________________________
Współczynniki nośności:
Współczynnik 50 60 70 80 90 100
Nośność [kg] 190 250 335 450 600 800
________________________________________
Inne symbole umieszczane na oponach :
• M/C - oznaczenie opon przeznaczonych tylko do motocykli. Wyróżnia opony i felgi motocyklowe od tych, które można stosować w innych pojazdach.
• "A" - przykład oznaczenia opony w wersji specjalnej. Litera identyfikuje wyjątkową konstrukcję opony dedykowanej do określonego modelu pojazdu.
• NHS - (NOT FOR HIGHWAY SERVICE) - opona na tor bez homologacji na użytkowanie drogowe.
Teraz przejdźmy do konkretnych opon tylnych
1.Opony motocyklowe PIRELLI MT 66
170/80 15 S - do 180 km/h 77 M/C TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL M/C
Pirelli MT 66 ROUTE- specjalny produkt dla segmentu motocykli typu chopper / cruiser
* optymalnie dobrany materiał dla niskiej wagi opony i zwiększonego komfortu,
* duża głebokość profilu dla dużych przebiegów i dobrych właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni
* profil opony w typowym stylu "Custom", rowki wzdłużne na przedniej oponie i szerokie segmenty profilu w centralnej opony gwarantują dużą stabilność przy jeździe na wprost
2. METZELER ME 880 Marathon WW
170/80 15 S - do 180 km/h 77 M/C TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL M/C
Elegancka i niezawodna opona x-ply (lub konwencjonalna), doskonale dopasowana do stylu motocykli Touring Cruiser o dużej pojemności skokowej. Charakterystycznym elementem jest biały bok opony.
* Dopracowanie szczegółów i elegancja wykończenia to elementy wyróżniające ekskluzywne motocykle Cruiser.
* Profil o pojedynczym promieniu opony doskonale pasuje do zachowania się pojazdu i zapewnia wysoki stopień kontroli we wszystkich warunkach, wraz z bardzo dobrą stabilnością przy dużej prędkości i maksymalnym komfortem jazdy.
* Rysunek rowków bieżnika gwarantuje wysokie odczucie bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni, prawidłowy drenaż i optymalną wydajność kilometrową.
3. DUNLOP K555
170/80 15 S - do 180 km/h 77 M/C TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 M/C TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 M/C TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL M/C
Oponka naprawdę bardzo dobra. Świetna przyczepnaść w zakrętach, rewelacyjnia na suchej jak i mokrej nawierzchni, bardzo dobrze odprowadza wodę co znacznie poprawia komfort jazdy nawet w deszczu . Nie zakładajcie jakiś tanich podróbek , bo to nie ma sensu... Bezpieczeństwo najważniejsze!! Opinia Użytkownika zaczerpnięta z sieci
4.Opony motocyklowe szosowe AVON Venom AM42 Rear
170/80 15 H - do 210 km/h 83 TL
VENOM - opony turystyczne do motocykli typu Cruiser i ciężkich motocykli turystycznych
Motocykle, które pokonują długie trasy mogą być mocno dociążone bagażem. Potrzebują opony, która sprosta temu zadaniu. Taką właśnie oponą jest AVON Venom
Rzeźba bieżnika zapewnia niski poziom hałasu, na co zwrócono szczególną uwagę, aby daleką podróż uczynić jak najbardziej komfortową.
Dzięki konstrukcji karkasu i kompozycji mieszanki, Venom cechuje się niskim oporem toczenia. Uzyskano bardzo dobrą wydajność kilometrową oraz niższe zużycie paliwa. Venom konstruowano również z myślą o stabilności podczas pokonywania zakrętów.
Ponieważ sporo Cruiser'ów i turystyków jest bardziej obciążona niż inne motocykle - Venom jest dostępny w wyższych niż standardowe indeksach nośności. Występuje także w wersji o białych bokach (opony oznaczone WWW) oraz z białym paskiem na boku opony (oznaczenie NWW).
Motocykle typu Custom mają wyglądać atrakcyjnie i wyjątkowo. Jest to możliwe dzięki oponom Venom. Bieżnik AM42 występuje także w nietypowych rozmiarach, nawet 330/30R17!
Rozmiar to oczywiście nie wszystko. Parametry jezdne też muszą być na najwyższym poziomie. Dlatego nawet jeśli droga jest mokra - cicha praca oraz stabilność i wyczucie pozostają atutem tych opon.
Swoim niepowtarzalnym wyglądem opona AVON Venom nada styl oraz charakter każdej, nawet najbardziej dzikiej maszynie.
Cechy
* Niski poziom hałasu
* Długa żywotność dzięki niskim oporom toczenia
* Wyśmienita stabilność w zakrętach oraz przy dużych prędkościach
* Dobry komfort jazdy
* Szeroki wachlarz rozmiarów
* Dostępne są opony dodatkowo wzmacniane, przeznaczone do motocykli ciężkich lub mocno dociążonych
* Bieżnik występujące również w wersji z białym bokiem oraz z białym paskiem na boku opony (opony osobno umieszczone w ofercie z oznaczeniem odpowiednio WWW oraz NWW)
5.Opony motocyklowe DUNLOP D404
170/80 15 S - do 180 km/h 77 M/C TT
170/80 15 S - do 180 km/h 77 M/C TT G
Szeroka paleta rozmiarowa dla modeli Custom i Cruiser.
D404 wywodzi się od niezwykle skutecznych profili Harleya Davidsona. Przygotowana z myślą o wysokich osiągach, opona ta oferuje komfort jazdy na najwyższym poziomie, również w przypadku ciężkich motocykli. D404 jest dostępna w niektórych rozmiarach także jako opona przednia i tylna z czarnym lub białym wykończeniem ściany bocznej.
Inne cechy charakterystyczne:
* specjalne wykonanie dla określonych motocykli
* opona pojawiająca się często na pierwszym wyposażeniu
* duża ilość homologacji
6.Opony motocyklowe METZELER ME 880 Marathon
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL MBS
Linia opon o bardzo wysokich osiągach dla ciężkich motocykli cruiser. Doskonały wygląd i konstrukcja high-tech.
* Miękka mieszanka oferuje maksymalną przyczepność i pozwala wykorzystać moment zachowując pełną kontrolę pojazdu.
* Specjalne opasanie zaprojektowane w celu zapewnienia wyjątkowego komfortu jazdy i wysokiej stabilności przy jakiejkolwiek prędkości, również przy pełnym obciążeniu.
* Rysunek bieżnika z centralnymi, ustawionymi w linii rowkami, które ujednolicają profil i wysoka wydajność kilometrowa, by zwiększyć do maksimum przyjemność jazdy.
[ Dodano: 2010-01-20, 01:39 ]
7.Opony motocyklowe szosowe PIRELLI NIGHT DRAGON
170/80 15 H - do 210 km/h 76 TL M/C
IRELLI NIGHT DRAGON NOWOŚĆ 2008, opony dedykowane do motocykli V-Twin - chopper, cruiser i custom
Całkowicie nowa opona Pirelli o bezkompromisowej trakcji jest odpowiedzią na potrzeby i wymagania jakościowe rynku motocykli typu V-Twin.
Night Dragon - koncepcja i inspiracja
* Inspiracja: Pasjonaci Harley Davidson oraz entuzjaści V-Twin'ów, miłośnicy tuningu oraz ci, którzy wymagają tego co najlepsze dla swoich motocykli
* Użytkowanie: Kręte drogi, miejskie trasy, oraz autostrady
* Zalety: Wyśmienite własności oraz interesujący wygląd
Night Dragon: Jak przenieść moc na drogę
Płaszczyzna styku z nawierzchnią jest kluczowym elementem wpływającym na wydobycie maksymalnych możliwości opony.W Pirelli Night Dragon płaszczyzna ta zyskała nowy kształt i wymiar. W porównaniu do najlepszego z konkurentów o 8% zwiększono powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Pozwoliło to na użycie wytrzymalszych składników przy podniesieniu poziomu przyczepności.
Styl i właściwości idą w parze
Agresywny wzór bieżnika o przeznaczeniu typowo szosowym stanowi połączenie stylu i właściwości, dając pewność prowadzenia i zaufanie od pierwszych metrów dzięki stabilności oraz trakcji. Opona przednia posiada wzór bieżnika rozcinający warstwę wody, aby oczyścić asfalt dla opony tylnej. Tylna natomiast, wyposażona w rowki kalibrowane miedzy centralną sekcją bieżnika oraz krawędziami efektywnie rozprasza pozostałą wodę. Zyskano dzięki temu wysoką odporność na poślizg hydrodynamiczny oraz stabilne zachowanie podczas jazdy po wilgotnym.
* Układ rowków bieżnika zoptymalizowano pod kątem jednolitego i szybkiego nagrzewania opony
* Doskonała stabilność i trakcja
* Kompaktowy wzór bieżnika maksymalizuje powierzchnie styku z nawierzchnią
* Większa powierzchnia gumy zapewnia trakcję i przyczepność w każdej sytuacji
* Struktura utrzymuje rowki bieżnika otwarte również podczas dynamicznej jazdy
CECHA KORZYŚĆ
Innowacje z zakresu rzeźby bieżnika Koncentracja rowków tam gdzie są niezbędne Idealne wyważenie miedzy właściwościami a stylem
Nowe rozwiązania w zakresie struktury Idealna równowaga miedzy sztywnością i elastycznością, Zoptymalizowany rozkład ciśnienia na powierzchni stylu opony z nawierzchnią Wysoki komfort jazdy Utrzymanie motocykla niezależnie od kata pochylenia, niezrównane własności na wilgotnych drogach,
Nowy profil opon na przód i tył Najlepsze rozwiązanie dla zachowania toru jazdy w zakrętach i kierowalności Szybka reakcja
Przyczepność i trakcja: nowe granice
* Mieszanka polimerów o wysokiej zawartości TG - stabilność na mokrych nawierzchniach
* Trzy składniki mieszanki - wysoka odporność mechaniczna oraz poprawione prowadzenie.
* Mniejsze odległości molekularne - większy kontakt powierzchni opony z nawierzchnią i lepsza przyczepność
Asortyment
Na początku gama rozmiarów obejmować będzie te najważniejsze w segmencie stosowane w takich motocyklach jak Harley Davidson Road King, Harley Davidson Road Glide, Harley Davidson Street Glide, Harley Davidson Electra Glide, i modele Harley Davidson Sporster. Oczywiście znajdą się również radialne wersje opon z wyższymi indeksami prędkości pod modele Harley DavidsonV-Rod, jak również cos dla pasjonatów innych V-Twin'ów chcących poprawić nie tylko własności jezdne swoich maszyn, ale również nadać im styl.
8.Opony motocyklowe szosowe BRIDGESTONE Exedra G702 Rear
170/80 15 S - do 180 km/h 77 TT
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL K30
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TT VS1400
Przeznaczone przede wszystkim dla amerykańskich typu motocykli, w Exedra zapewnia długą serię 700 kilometrów, natychmiast dobrą stabilność, łatwość obsługi i komfort jazdy. G700 serii popularnego oryginalnego sprzętu wyboru wiele najnowszych amerykańskich i rodzaj typu motocykli, takich jak Yamaha Royal Star, Kawasaki Vulcan, itp. Centrum rowka na przedniej oponie oferuje wysokiej prędkości stabilność. Duże rowki w przedniej i tylnej opony, zapewniają doskonałą wydajność mokrej nawierzchni.
9.Opony motocyklowe szosowe BRIDGESTONE Exedra G544 Rear
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL R1200C
Exedra G544 - tylne opony diagonalne
Seria opon Exedra stanowi oryginalne wyposażenie oraz homologowane do wielu produkowanych do dziś najnowszych modeli motocykli japońskich.
Jest to opona o konstrukcji diagonalnej zapewniającej niskie opory toczenia i co za tym idzie, długi przebieg.
Cechy:
* Technicznie zaprojektowany wzór bieżnika z zygzakowatymi nacięciami oraz blokami w kształcie litery V zapewnia dobrą trakcję i stabilność prowadzenia.
* Jednolite środkowe żebro zapewnia dobre prowadzenie na prostej, a solidna mieszanka gumy zwiększa żywotność opony.
* Ogólnie Bridgestone zapewnia komfortową i bezpieczną jazdę.
Oryginalne wyposażenie:
Bridgestone Exedra G544 jest tylną oponą montowaną jako wyposażenie oryginalne w motocyklach Kawasaki VN800A Vulcan, Suzuki VS750 Intruder, Suzuki VS1400GLP/X Intruder oraz Suzuki VS800GL/X Intruder.
10.Opony motocyklowe szosowe BRIDGESTONE Exedra G546 Rear
170/80 15 S - do 180 km/h 77 TT
Exedra G546 - oryginalne ogumienie diagonalne
Seria opon Exedra stanowi oryginalne wyposażenie oraz homologowane do wielu produkowanych do dziś oraz najnowszych modeli motocykli japońskich.
Bridgestone Exedra G546 jest tylną oponą zaprojektowaną, aby spełniać duże wymagania stawiane przez motocyklistów ceniących komfort i stabilne prowadzenie.
Oryginalne wyposażenie:
Jest montowana jako wyposażenie oryginalne w motocyklach Honda VT600C Shadow VLX /DLX, Honda VT1100C3 Aero, Triumph Bonneville America oraz Yamaha V Star 1100 Custom.
Cechy:
* Wykazuje doskonałe właściwości prowadzenia.
* Budowa diagonalna tej opony z serii Exedra zapewnia niskie opory toczenia i co za tym idzie, długi przebieg.
* Zoptymalizowany profil z zygzakowatym żebrem środkowym zapewnia dobre prowadzenie na prostej, a technicznie zaprojektowany wzór bieżnika zapewnia lepszą trakcję.
11.Opony motocyklowe szosowe AVON Venom AM42 Rear WWW
170/80 15 H - do 210 km/h 83 TL biały bok opony
VENOM - opony turystyczne do motocykli typu Cruiser i ciężkich motocykli turystycznych
Motocykle, które pokonują długie trasy mogą być mocno dociążone bagażem. Potrzebują opony, która sprosta temu zadaniu. Taką właście oponą jest AVON Venom
Rzeźba bieżnika zapewnia niski poziom hałasu, na co zwrócono szczególną uwagę, aby daleką podróż uczynić jak najbardziej komfortową.
Dzięki konstrukcji karkasu i kompozycji mieszanki, Venom cechuje się niskim oporem toczenia. Dzięki temu uzyskano bardzo dobrą wydajność kilometrową oraz niższe zużycie paliwa. Venom konstruowano również z myślą o stabilności podczas pokonywania zakrętów.
Ponieważ sporo Cruiser'ów i turystyków jest bardziej obciążona niż inne motocykle - Venom jest dostępny w wyższych niż standardowo indeksach nośności.
Motocykle typu Custom mają wyglądać atrakcyjnie i wyjątkowo. Jest to możliwe dzięki oponom Venom. Bieżnik AM42 występuje także w nietypowych rozmiarach, nawet 330/30R17!
Rozmiar to oczywiście nie wszystko. Parametry jezdne też muszą być na najwyższym poziomie. Dlatego nawet jeśli droga jest mokra - cicha praca oraz stabilność i wyczucie pozostają atutem tych opon.
Swoim niepowtarzalnym wyglądem opona AVON Venom Custom nabierze i nada styl każdej, nawet najbardziej dziekiej maszynie.
Cechy
* Niski poziom hałasu
* Długa żywotność dzięki niskim oporom toczenia
* Wyśmienita stabilność w zakrętach oraz przy dużych prędkościach
* Dobry komfort jazdy mimo niskiego profilu opon
* Szeroki wachlarz rozmiarów
* Dostępne są opony dodatkowo wzmacniane, przeznaczone do motocykli ciężkich lub mocno dociążonych
* Opona z białym bokiem.
12. Opony motocyklowe szosowe DUNLOP K555 WWW
170/80 15 H - do 210 km/h 77 TL M/C
Specjalnie zaprojektowana tylna opona radialna w klasach S i H, np: do Hondy VT 600C/VT 1100C
[ Dodano: 2010-01-20, 01:48 ]
OPONY PRZEDNIE 130/90/16
[ Dodano: 2010-01-20, 01:58 ]
1.Opony motocyklowe PIRELLI MT 66 Front
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL
Pirelli MT 66 FRONT- specjalny produkt dla segmentu motocykli typu chopper / cruiser
* optymalnie dobrany materiał dla niskiej wagi opony i zwiększonego komfortu,
* duża głebokość profilu dla dużych przebiegów i dobrych właściwości jezdnych na mokrej nawierzchn
* profil opony w typowym stylu "Custom", rowki wzdłużne na przedniej oponie i szerokie segmenty profilu w centralnej opony gwarantują dużą stabilność przy jeździe na wprost
2.Opony motocyklowe DUNLOP D404 Front
130/90 16 S - do 180 km/h 67 TT
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL J
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL X
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TT
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TT P
D404
Szeroka paleta rozmiarowa dla modeli Custom i Cruiser.
D404 wywodzi się od niezwykle skutecznych profili Harleya Davidsona. Przygotowana z myślą o wysokich osiągach, opona ta oferuje komfort jazdy na najwyższym poziomie, również w przypadku ciężkich motocykli. D404 jest dostępna w niektórych rozmiarach także jako opona przednia i tylna z czarnym lub białym wykończeniem ściany bocznej.
Inne cechy charakterystyczne:
* specjalne wykonanie dla określonych motocykli
* opona pojawiająca się często na pierwszym wyposażeniu
* duża ilość homologacji
3.Opony motocyklowe METZELER ME 880 Marathon Front
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL
Linia opon o bardzo wysokich osiągach dla ciężkich motocykli cruiser. Doskonały wygląd i konstrukcja high-tech.
* Miękka mieszanka oferuje maksymalną przyczepność i pozwala wykorzystać moment zachowując pełną kontrolę pojazdu.
* Specjalne opasanie zaprojektowane w celu zapewnienia wyjątkowego komfortu jazdy i wysokiej stabilności przy jakiejkolwiek prędkości, również przy pełnym obciążeniu.
* Rysunek bieżnika z centralnymi, ustawionymi w linii rowkami, które ujednolicają profil i wysoka wydajność kilometrowa, by zwiększyć do maksimum przyjemność jazdy.
[ Dodano: 2010-01-20, 02:01 ]
Opony motocyklowe METZELER ME 880 Marathon Front NWS jest to odmiana opony z białym pasem
[ Dodano: 2010-01-20, 19:13 ]
Opona ta występuje również z białym bokiem (NWS) wda białe paski i WW duży biały boczny pas.
4.Opony motocyklowe szosowe AVON Roadrunner AM20 Front
130/90 16 H - do 210 km/h 73 TL
Roadrunner: opona turystyczna dla motocykli typu Cruiser
AVON Roadrunner AM20 oferuje dobre właściwości w róznorodnych warunkach pogodowych. Głęboka rzeźba bieżnika efektywnie usuwa wodę spod opon. Kontur opon ukształtowany został specjalnie dla progresywnej jazdy charakterystej w położeniu ukośnym podczas zakrętów.
Wszystkie te zalety opon Roadrunner gwarantują radość z jazdy zarówno na prostych jak i w zakrętach.
Cechy
* Wzór bieżnika gwarantuje doskonałe odprowadzenie wody spod opon
* Progresywna charakterystyka w położeniu ukośnym dla pewnej i swodobnej jazdy
* Wyśmienita stabilność skutkuje wysokim komfortem jazdy.
5.Opony motocyklowe szosowe BRIDGESTONE Exedra G703 Front
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TT
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TT L VN1500N
typowa opona motocyklowa stosowana w motocyklach typu cruiser.
6.Opony motocyklowe szosowe BRIDGESTONE Exedra G721 Front
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL VN1600
7.Opony motocyklowe szosowe DUNLOP D404 WWW Front
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TL (HARLEY.D)
130/90 16 H - do 210 km/h 67 TT
Duży wybór dla posiadaczy motocykli zwykłych oraz typu cruiser
D404 powstała w oparciu o legendarny już wzór bieżnika Harley-Davidson, świetnie nadaje się do starszych maszyn, do wyboru czarne lub białe boki
Zaprojektowana z myślą o długich dystansach i dużym obciążeniu. Zapewnia komfort jazdy i niski stopień hałasu kół.
Główne korzyści
* Konstrukcja z odchylonymi warstwami - komfort jazdy plus duża ładowność
* Składniki bieżnika: zapewniają doskonałą proporcję pomiędzy przyczepnością i przebiegiem.
* Wzory bieżnika, tak z przodu, jak i z tyłu, niezwykle ułatwiają usuwanie wody i poprawiają przyczepność na mokrym podłożu
* Wygięty rowek centralny - daje świetną stabilność na prostej drodze
Większość z opisanych tutaj opon występuje również w rozmiarze 110/90/19 do modeli Custom
Mam nadzieje, że założony przeze mnie temat i zgromadzone w nim informacje okaże się pomocny.
Proszę użytkowników opon o wyrażanie swoich opinii na ich temat, jak również dodawanie innych opon, które użytkują, a które nie znalazły się na powyższym zestawieniu.
Teraz Wasze Adnotacje |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-08-30, 18:15, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
|
EDDIE
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2010-01-21, 21:31
|
|
|
Proszę Moda o dopisanie w pierwszym poście linka do tematu gdzie będziemy dyskutowali o oponach, cenach i wyborze opon - http://yamaha-dragstar.pl...p?p=83359#83359
W tym temacie zamieszczajmy opisy nowych opon lub konkretne charakterystyki opon z internetu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OPONY DURO
Opony zaprojektowane z zastosowaniem najwyższej jakości naturalnej i syntetycznej gumy. Zapewniają doskonałą wytrzymałość i długie użytkowanie. Opony Duro od lat sprawdzają się w najtrudniejszym terenie, na szosach i drogach całego świata.
Od ponad 50 lat, dzięki niezłomnemu duchowi, nowoczesnym laboratoriom i produkcji na najwyższym światowym poziomie, firma Duro nieustannie się rozwija. Swoim klientom oferuje najszerszy wachlarz opon do motocykli, skuterów o znakomitych parametrach.
TYŁ
PRZÓD
|
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
|
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
|
|
|
|
Jeżyk
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-01-30, 13:55
|
|
|
Co jakiś czas musimy wymieniać opony i zawsze jest dylemat, które wybrać.
Przedstawię tutaj kilka propozycji, a każdy z nas, co dany model już użytkował, niech wyrazi na jego temat swoją opinię.
Prosiłbym o opinie motocyklistów, co bezpośrednio byli użytkownikami danego modelu, bez przedstawiania zasłyszanych opinii.
Ci co zdążyli już przetestować kilka modeli, niech o każdym z nich napiszą kilka słów oraz przedstawią zwycięzcę swojego porównania.
Bridgestone Exedra G703/G702- przód i tył
Continental Milestone CM1/CM2- przód i tył
Dunlop D404
Dunlop K555- przód i tył
Metzeler ME880 Marathon
Michelin Commander
Shinko R230 Tour Master
Ja dotychczas przetestowałem:
Dunlop D404 - opona komfortowa, dobra na suchy i mokry asfalt , szybko się ściera.
Metzeler ME880 Marathon - opona komfortowa, dobra na suchy asfalt, śliska na mokrym- zdarzało mi się złapać ślisk tylnego koła podczas hamowania i to nie awaryjnego, wysoka trwałość.
Pirelli Route MT66
Mój wybór - to Dunlop D404, ze względu na lepsze zachowanie na mokrym. |
_________________ MOJA GWIAZDECZKA
ORGANIZATOR XX ZLOTU |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-13, 21:13, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-01-30, 16:33
|
|
|
Użytkuję już drugi komplet Bridgestone Exedra G703/G702.
Jestem z nich zadowolony.
Dobrze sprawują się na bardzo mokrej drodze.
Wada, dość drogie.
Niestety, nie mam porównania z innymi firmami. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
maniek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 59 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 556 Skąd: Kotla
|
Wysłany: 2011-01-30, 17:44
|
|
|
Miałem dunlopy D404 teraz Pirelli Routh i uważam że są o niebo lepsze i pewniejsze cena porównywalna do wymienionych teraz częściej trę gmolami o asfalt |
_________________ Do szczęścia człowiekowi niezbędny jest motocykl ;-]
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-01-30, 19:34
|
|
|
posiadam Brigstone Exedra G 702 i G 703 . Jeździło mi się na nich dobrze, więc w ubiegłym roku zakupiłem nówkę sztukę na tył również EXEDRE G 702. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3765 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-01-30, 19:43
|
|
|
Jeździłem 650 na Brigstone Exedra G 702 i G 703 i potwierdzam opinie Merlina i Witka super oponki świetne na mokrym z moich obserwacji lepsze od Metzelera. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-24, 17:24
|
|
|
Mam takie pytanie czy oponę o oznaczeniu TT, czyli dętkową idzie założyć na alusa bez dętki i będzie trzymać ciśnienie? Ja dzisiaj zobaczyłem, że mam założoną na przód oponę Dunlop 404F TT i nie ma tam dętki. Przejechałem już 3000 km i nic, ale może coś z tym powinienem zrobić? Czy ktoś może mi to wyjaśnić? Jak to jest możliwe? |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-07-24, 19:52
|
|
|
jest to co najmniej dziwne. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-24, 20:02
|
|
|
Dziwne ale prawdziwe. Mam na przednim kole oponę Dunlop 404F Tube Type i nie ma tam dętki.
Z tego co wiem to nie jestem jedyny. Może wypowie się ktoś kto również ma alusy i opony Dunlop. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-07-24, 20:24
|
|
|
CaponeAl, wiesz na pewno, ze nie masz dętki? Masz alusy? W bezdętkowej feldze wentyl wychodzący z niej jest uszczelniony gumą, jeżeli nie, to masz dętkę. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-24, 20:26
|
|
|
Mam alusy i wentyl uszczelniony gumą więc dętki na 100% niet. Co ciekawe z tyłu mam oponę bezdętkową Dunlop K555 Tubeless. A co jeszcze bardziej ciekawe to takie opony założono mi w serwisie Yamaha. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-07-24, 20:36
|
|
|
No i wszystko jasne; nie masz się czym przejmować jak trzyma ciśnienie |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-24, 20:40
|
|
|
Mam wrażenie, że jaja sobie robisz.
Fakt od 3000 km ciśnienie jest ok, nawet nie drgnie, ale po co Dunlop w takim razie wypuszczałby oponę 404F TL skoro TT daje radę? |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
Ostatnio zmieniony przez CaponeAl 2011-07-24, 21:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-07-24, 21:19
|
|
|
CaponeAl napisał/a: | ale po co Dunlop w takim razie wypuszczałby oponę 404F TL skoro TT daje radę? |
Jestem jak najdalszy o tego co nazywasz robieniem jaj.
Nie wszyscy mają alusy, a większość jeździ na szprychowych i dla nich są TL.
poprawiam się TT. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-07-24, 22:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-24, 21:24
|
|
|
vaaks napisał/a: | Nie wszyscy mają alusy, a większość jeździ na szprychowych i dla nich są TL. |
Chyba błąd - TL to bezdętkowe więc do szprychowych kół to TT ? |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2011-07-24, 21:30
|
|
|
vaaks, strzeliłeś zonka .... dla kół szprychowych wymaganę sa dętki więc zdecydowanie dla nich opony TT a nie TL .... |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-07-24, 21:59
|
|
|
Sorry, rzeczywiście zonk przez nieuwagę i chyba jeden browar za dużo dzięki za czujność, na was zawsze mozna liczyć |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-24, 22:10
|
|
|
Pytanie brzmi. Jak to możliwe, że udało się napompować oponę dętkową bez dętki i że ona trzyma ciśnienie? Z tego co pamiętam, to bezdętkowe są inaczej skonstruowane, mają jakiś kołnież uszczelniający. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
Ostatnio zmieniony przez CaponeAl 2011-07-24, 22:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|