OPONY-oznaczenia, opisy opon |
Autor |
Wiadomość |
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-07-24, 22:15
|
|
|
Wcześniej jeździłem na Dunlopach - chyba 404 - Teraz mam Bridgestone Xedra G850 (opona do Stratolinera)
Różnica kolosalna Xedra trzyma się jak przyklejona, bardzo dobra opona. Dunlop czasami uciekał z pod dupki co podnosiło znacznie poziom adrenaliny w zakrętach. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-25, 09:46
|
|
|
Poszukałem w necie i znalazłem czym różni się opona dętkowa od bezdętkowej.
Otóż:
W odróżnieniu od opony dętkowej opona bezdętkowa jest w środku wyłożona cieńką warstwą gumy zabezpieczającej przed nagłym ujściem powietrza w przypadku przebicia opony. Dodatkowo boczny rant opony również wyłożony jest miękką gumą w celu dokładnego uszczelnienia jej na feldze.
W myśl powyższego, jeżeli macie prostą felgę aluminiową to bez problemu można założyć na nią oponę dętkową (bez dętki) i napompować. Cały ten ukła będzie super działał, tzn. nie będzie tracił ciśnienia, ale wystarczy że najedziecie na gwóźdź lub inne cholerstwo i bum. Powietrze zejdzie nagle a wy zaliczycie ostatni lot łabędzia.
To tyle w telegraficznym skrócie.
Czekam na odpowiedź serwisu co mają zamiar zrobić z moją oponą. Założą dętkę czy dadzą prawidłową oponę? Hm, jak się dowiem to napewno napiszę.
Otrzymałem odpowiedź i tu
Firma Dunlop stoi na stanowisku, że jeżeli na alusa założona została opona TT bez dętki i trzyma ona ciśnienie to nie należy się tym przejmować, bo wszystko jest OK.
Konstrukcyjnie opony TT i TL są ponoć identyczne z jedną różnicą w oponie bezdętkowej w środku występuje ożebrowanie, które po założeniu do niej dętki mogło by spowodować przetarcie się dętki. Jeżeli natomiast na koło bezdętkowe założona jest opona dętkowa to wszystko jest ok.
Jak dla mnie tłumaczenie dość dziwne. Po co w takim razie robić dwa rodzaje opon?
No ale ja się na tym nie znam i pozostaje przyjąć mi to tłumaczenie. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-07-25, 20:11
|
|
|
CaponeAl napisał/a: | mają jakiś kołnież uszczelniający. | mają. Dędkowa ma jeden drut, bezdętkowa dwa druty w stopce w odstępie koło siebie. Konstrukcja felgi umożliwia uszczelnienie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-25, 21:16
|
|
|
Teraz już nic nie wiem.
Mogę tak jeździć czy nie? Czy nikt nie miał takiego przypadku?
Z serwisem i to autoryzowanym serwisem yamaha chyba już się nie dogadam, bo oni stoją na stanowisku, że wszystko jest ok i można tak jeździć. Kupić nową oponę to zbyt kosztowne jak dla mnie. Jednym słowem znowu lipa. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2011-07-25, 21:36
|
|
|
CaponeAl, na Twoim miejscu zapytałbym jakie opony montują do nowych motocykli a do tego poprosił na piśmie, że takie ogumienie montuje się w taki sposób i do takich motocykli i nadal jeździł jesli tak Ci napiszą. Jeżeli coś się stanie masz podkładkę by nawet z nimi się sądzić. Nie może być tak, że autoryzowany serwis robi co chce i montuje coś co chyba nie do końca powinnno być. Może nie mam racji tak twierdząc ale według mnie jeśli opona jest bezdentkowa to niech taka będzie a jeśli według producenta powinna posiadać dętkę to niech ona tam będzie. CaponeAl napisał/a: | Firma Dunlop stoi na stanowisku |
w tym przypadku niech może Dunlop Ci to potwierdzi na piśmie? |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-25, 21:42
|
|
|
Zrobiłem już tak jak radzisz. Napisałem do serwisu o ustosunkowanie się na piśmie i wysłałem maila do Dunlop Europe z prośbą o wyjaśnienie problemu. Zobaczymy co będzie.
Wiesz jak coś się stanie to już raczej nie ja dochodziłbym swoich praw (chodzi o przednią oponę).
Czy w tym kraju naprawdę każdy każdego musi załadować w ch...... bo inaczej źle będzie spał? Czy może tylko ja mam takiego pecha? |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2011-07-25, 21:44
|
|
|
CaponeAl, nie miałem na myśli czegoś aż tak strasznego pisząc "jak coś się stanie". Wiesz jak jest czasem? wystarczy nawet mały szlif a potem nie ma kto płacić za naprawę. Oby tak nie było... |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-07-25, 22:04
|
|
|
CaponeAl napisał/a: | wysłałem maila do Dunlop Europe z prośbą o wyjaśnienie problemu. Zobaczymy co będzie. | Jak Dunlop napisze, że można stosować na felgę przystosowana do opon bezdętkowy oponę TT bez założenia dętki to dopiero będą jaja. Dla mnie odpowiedź jest prosta, no ale poczekajmy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-25, 22:12
|
|
|
Dla mnie odpowiedź też jest jasna ale warto poczekać teraz i tak mam 2 tygodnie przerwy od moto.
A tak BTW to nie wiem czy da radę dętkę do alusa wsadzić, to znaczy czy otwór na wentyl nie jest za duży? |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-07-25, 22:22
|
|
|
CaponeAl napisał/a: | to znaczy czy otwór na wentyl nie jest za duży? | nie odgrywa to wiekszej roli, jeżeli nie jest w stanie z niego wypaść. Po napompowaniu dętka rozpiera oponę i wentyl siedzi na swoim miejscu. Ponadto ta szeroka główka wentyla robi takie wrażenie.
Wentyl ma rowek wokoło tak, żeby osadził się szczelnie. Dokładnie 11 mm.
(Wiem bo wierciłem w opryskiwaczy i osadzałem-miałem dość pompowania pompką. teraz tylko kompresor podpinam i moment gotowy do użycia) |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-25, 22:25
|
|
|
Oki, wiec poczekam na odpowiedzi, a jak już sytuacja będzie beznadziejna to wsadzę dętkę i już (najtańsze rozwiązanie). Ale serwisowi nie odpuszczę, choćbym miał całą emeryturę na sądy wydać. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
Ostatnio zmieniony przez CaponeAl 2011-07-25, 22:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-07-25, 22:30
|
|
|
CaponeAl napisał/a: | Napisałem do serwisu o ustosunkowanie się na piśmie i wysłałem maila do Dunlop Europe z prośbą o wyjaśnienie problemu |
I właśnie tak trzeba ..... koniecznie musisz dać info co odpowiedzieli. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-26, 13:18
|
|
|
Ok mam odpowiedzi. Teoretycznie opony TT i TL to te same opony. Mógłbym spokojnie jeździć na tej co mam i nic nie powinno się stać, ale dla lepszego samopoczucia Dunlop zaleca wymianę na właściwą.
Myślę, że problem został rozwiązany. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
nurek301
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 48 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 106 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: 2011-07-26, 13:33
|
|
|
Jestem na etapie zakupu nowej dętki i nie wiem co to znaczy w życiu codziennym, Typ kominka 41,5G/86°, taki opis przy dętce znalazłem w Larssonie.
[ Dodano: 2011-07-26, 13:34 ]
Czy to oznacza boczny wentyl ?
[ Dodano: 2011-07-26, 15:47 ]
Czy ta dętka będzie ok chodzi mi o wentyl, klik ? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-07-26, 21:21
|
|
|
CaponeAl napisał/a: | Teoretycznie opony TT i TL to te same opony | o rany, ni róbcie jaj. Różnic jest sporo. Wystarczy poczytać w sieci. Tak naprawdę napisał ci przedstawiciel Dunlopa ? To dlaczego nie teoretycznie bezdętkowe są ok 20% droższe ? Chyba taka polityka firmy. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2011-07-26, 21:27
|
|
|
CaponeAl, nie bardzo rozumiem taką odpowiedz i mnie to nie przekonuje. Jeśli są takie same to po jaką cholerę mają różne oznaczenie? co do ceny się nie wypowiadam bo jej nie znam ale sam nawet pisałeś o różnicach w budowie. Jakieś to dziwne |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-26, 21:28
|
|
|
Przedstawiciel dunlopa powiedział, że zaleca wymianę na TL i to jest oficjalne stanowisko.
Prywatnie natomiast stwierdził, że praktycznie to takie same opony.
Wiadomo, że ja będę się trzymał oficjalnego stanowiska i chcę mieć oponę taką jak powinna być czyli TL i tyle.
W tym kraju jak Cię w ch.... nie zrobią to nie zasną. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-07-26, 22:10
|
|
|
Cytat: | Prywatnie natomiast stwierdził, że praktycznie to takie same opony. |
no tak, 4 patenty psu w dupę, różnica w konstrukcji opony, przede wszystkim w stopce, pryszcz, odpowiedni kształt felg do opon bezdętkowych, taki mały niuans, różnica w cenie przypadkowa, wcale nie związana z konstrukcją ( chyba trzeba dac popalić kierowcom za oszczędność na dętce), wszak to praktycznie ta sama opona tylko za większą kasę. Zwiększone bezpieczeństwo-przypadek. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2011-07-26, 22:12
|
|
|
Tak jak napisałem. W tym kraju jak Cię w ch.... nie zrobią to nie zasną. Tak jest ze wszystkim. Począwszy na głupim filtrze powietrza za 2 złote poprzez opony, a na moto skończywszy.
I jeszcze Ci dopier...., że się pierdół czepiasz i nie ma o co kopii kruszyć, bo oni mają doświadczenie i są szanowani, a ty człowieku jesteś upierdliwcem choć chcesz tylko wyegzekwować to za co zapłaciłeś. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-12-31, 18:08
|
|
|
Opis budowy i oznaczenia opon motocyklowych
Budowa i oznaczenia opon motocyklowych.doc
|
Pobierz Plik ściągnięto 687 raz(y) 229 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|