YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:10
SPRZĘGŁO - WYMIANA - REGULACJA
Autor Wiadomość
tplonka 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 90
Skąd: Kęty
Wysłany: 2014-03-08, 10:39   

Cytat:
tplonka
a jakiego producenta tarcze zapodales ?
EBC.
_________________
Tomek
SREU #0895
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-03-08, 10:57   

No to wypada chyba pojsc w slady oldnity, czyli uzytkowac ( jak sie da ) i czekac az sie ulozy - o ile masz pewnosc, ze wszystko zlozone bez bledow. Wrzuc info za jakis czas po ilu km problem ustapil - bedzie to jakas wskazowka na przyszlosc. Konkluzja moze byc stwierdzenie, ze w przypadku sprzegla wybor przeklada sie na rezultaty w eksploatacji (pewnie bardziej niz wybor oleju ;D ).
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
tplonka 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 90
Skąd: Kęty
Wysłany: 2014-03-08, 11:27   

F.I.P. Berek napisał/a:
No to wypada chyba pojsc w slady oldnity, czyli uzytkowac ( jak sie da ) i czekac az sie ulozy - o ile masz pewnosc, ze wszystko zlozone bez bledow. Wrzuc info za jakis czas po ilu km problem ustapil - bedzie to jakas wskazowka na przyszlosc. Konkluzja moze byc stwierdzenie, ze w przypadku sprzegla wybor przeklada sie na rezultaty w eksploatacji (pewnie bardziej niz wybor oleju ;D ).


Dam znać :-) ale bardziej się skłaniam ku temu, że chyba moto jeszcze raz rozkręcę :/ Sklejanie sprzęgła jest bardzo irytujące :shock: dzięki za informację i za pomoc :uklon3: :uklon3: :uklon3: :uklon3: :uklon3: :uklon3: :uklon3:
_________________
Tomek
SREU #0895
 
 
flashmaniac 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-03-10, 19:06   

Nie kupować tarcz EBC. U mnie po przeszlifowaniu pilnikiem i tak czasami mam problemy.
Np Dziś jak pokręciłem się trochę po mieście to zwiększył mi się luz na klamce samoczynnie ( oczywiście jest dobrze zakątrowane ). Wydaje mi się że te tarcze mocno puchną przy mocno rozgrzanym silniku. Pojawiły się przez to problemy z przełączaniem biegów a szczególnie w znalezieniu luzu )

Jak mi się to znowu pojawi to chyba wypier.... do kosza te EBC i zamontuje oryginalne.
Niektórzy nie mają problemu z EBC ale ja trafiłem na jakoś dupowatą partię, ale widzę coraz więcej osób zaczyna mieć problemy z EBC.
 
 
Coroner 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 46
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-03-27, 22:31   

Przestudiowałem temat sprzęgła w DS1100 w całości tu na forum. Moja historia ze sprzęgłem była dość drastyczna i nieco odmienna od podanych wyżej... Zacznę od początku... Przed rozpoczęciem ubiegłego sezonu mój DS został rozebrany do gołej ramy (silnik nie był rozbierany), po przebudowie większość wróciła na swoje miejsce plus kosz. Całość licząc od początku lewej manetki do skrajnego punktu z prawej strony liczy 2270 mm i waży z płynami 400 kg.pierwsze 1000 km przejechałem bezproblemowo potem był szybki wypad na zlocik w góry. Był piękny upalny dzionek, podjazd do namiotu długi i stromy, przede mną wiele motocykli-podjazd trwał długo. (do tego czasu wszystko działało bez zarzutu, nic się nie ślizgało...) po półgodzinnym wdrapywaniu się na górę mój DS zgasł (zagrzał się) po kilku próbach odpalenia go postanowiłem poczekać jak ostygnie. Po ponownym odpaleniu nie miałem juz w ogóle sprzęgła, wrzucając bieg delikatnie dawał do zrozumienia ,że chce jechać(pod górkę) jednak rosły tylko obroty i nic się nie działo... Następnego dnia to samo... Nie pozostało nic jak laweta i serwis (zaprzyjaźniony). Po odpaleni w serwisie DS nie był w stanie sam się dźwignąć. Po krótkiej rozmowie z mechaniorem zaczęliśmy sprawdzać luzy na lince (wszystko ok), potem została zdjęta pokrywa (lewa strona silnika) gdzie znajduje się wodzik do którego biegnie linka od sprzęgła. Okazało się wówczas że przy składaniu DS`a dźwignia wodzika była zbyt mocno dokręcona (w osi) Nie był luzu. ( nie jestem mechanikiem wybaczcie więc za nazewnictwo) W każdym bądź razie mechanior tłumaczył mi iż przy wysokiej temperaturze gdy wszystko spuchło brakowało wewnątrz kosza sprzęgłowego odpowiedniego luzu. Po właściwej regulacji wodzika(w osi) odpaliliśmy motocykl. Dało się nim jechać do 80 km/h potem się już zaczynało sprzęgło ewidentnie ślizgać... Oczywiście zdecydowałem się na wymianę sprzęgła nie próbując wracać do domu (400 km). Tarcze spalone,blaszki spalone, olej przepalony...Całość poszła nowa (komplet)... Wszystko działa bez zarzutu... Pozdrawiam
_________________
...dwa koła to więcej niż cztery.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-28, 06:14   

flashmaniac,

Może te tarcze mają tylko napis EBC ? To jest bardzo dobra firma i nie wierzę, że puszcza na rynek takie gnioty. Podróbek z Chin za to nie brakuje.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
DRAG STAR 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2015
Wiek: 96
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 25
Skąd: brak
Wysłany: 2014-04-20, 20:51   

czy wymiana tarcz sprzęgła poprawia osiągi motoru ?
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-04-20, 22:04   

W sytuacji gdy wymieniamy totalnie padniete sprzeglo ( ktore sie slizga i nie pozwala przeniesc obrotow silnika na tylne kolo ) to TAK.
Generalnie - NIE.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
tplonka 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 90
Skąd: Kęty
Wysłany: 2014-05-09, 13:05   

wracając do tematu moich tarcz sprzęgła. Zrobiłem 1500 km i tarcze nadal się kleiły :( Postanowiłem rozebrać tarcze i zamoczyć je w oleju :D Efekt jet taki, że tarcze się nie kleją :D :D :D jupi a jak już się skleją to ruszam moto w przód i w tył parę razy i puszczają od razu. Wcześniej jak kleiły mi się tarcze ruszając moto w przód i w tył to tarcze się nie rozklejały. Morał chyba z tego taki ze trzeba moczyć tarcze żeby mieć święty spokój ;) :) :) :)
_________________
Tomek
SREU #0895
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2014-05-09, 14:00   

No jaja 1500km i nic.Przecież 1500km pracowały w oleju :nie_wiem:
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2014-05-09, 14:52   

Kiszka moim zdaniem to nie moczenie w oleju pomogło,tylko samo wyjęcie i przełożenie w inne miejsca. Tak jak zauważyłeś,tarcze są non stop nasączone olejem,bo w nim pracują. Moczenie w oleju daje efekt w chwili,kiedy zakładamy nowe tarcze do silnika. Ja zawsze sprawdzam jak tarcze zachowują się w koszyku sprzęgłowym. Czy gdzieś się nie przyblokowują i luźno wchodzą do koszyka i na wałek sprzęgłowy.
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2014-09-22, 08:56   

Czy ma ktoś namiary na sklep ze sprężyna do VS 1100, nie mogę znaleźć, a sprzegielko się kończy. Tzn zaczęło się ślizgać

[ Dodano: 2014-09-24, 20:56 ]
Z tego co wyczytałem to nie wszyscy zmieniają sprężynę, jak stwierdzić że jest do wymiany?
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
przemczyszyn 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2007
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 510
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-28, 10:09   

Witam

Nie znalazłem oddzielnego tematu dotyczącego samej linki sprzęgła więc zapytam tu. Jeśli przeoczyłem proszę o przeniesienie postu.

Szykuję już Draga (Custom 1100 z 2007 roku) na kolejny sezon. Konserwacje i inne takie takie:) Zauważyłem, że linka sprzęgła jakby "wyszła" z tej obejmy i widać ten (miedziany?) środek. Rozmawiałem ze znajomym mechem i powiedział, żeby lepiej zmienić na nową linkę. W związku z tym szukam od wczoraj i widziałem tylko do wersji classic. Ktoś coś widział? Ktoś coś wie gdzie znajdę owy element? Mam nieoryginalną kierę (takiego kupiłem) i tu też pojawia się pytanie - czy ta linka jest oryginalna? Czy może ktoś już ją zmienił? Jeśli jest ktoś na forum, kto potrafi ocenić "na oko" i odpowiedzić mi na pytania to będę wdzięczny!

Pozdrawiam

Zdjęcia:

_________________
Lewa w górę!
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2014-12-28, 10:23   

Linka wygląda mi na oryginalną, i na 99% jest taka sama jak w classicu, osobiście zostawił bym tak jak jest
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-12-28, 10:47   

Zdejmij tą gumową osłoną z harmonijką (tzn.przesuń całkowicie na linkę ) i wtedy rób zdjęcie, bo teraz to nic nie widać, a i z opisu w sumie nic nie wynika. Przypuszczam jak Robrob, że nic się nie dzieje - może masz za duży luz na lince.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2014-12-28, 10:55   

przemczyszyn jeżeli biegi wchodzą dobrze , zostaw to w spokoju
 
 
przemczyszyn 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2007
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 510
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-28, 11:04   

W zakresie mechanicznym nie zaobserwowałem w sezonie jakichkolwiek niepokojących oznak. Jak pisałem wcześniej - zlokalizowałem to dopiero ostatnio i po prostu mnie to zastanowiło. Nie miałem czasu tam pogrzebać, wrzucę na dniach dokładną fotę.

[ Dodano: 2014-12-29, 11:11 ]
Wygląda to tak jak widać poniżej. Co sądzicie?



[ Dodano: 2015-01-03, 09:14 ]
podbijam temat
_________________
Lewa w górę!
 
 
stanley73 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2003
Wiek: 50
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-01-26, 14:31   Re: SPRZĘGŁO - WYMIANA - REGULACJA

witam,
Jestem posiadaczem drag stara 1100 od 1,5 roku, przed zimą zaczeło mi ślizgać sprzęgło niestety regulacja linki nic nie pomogła została mi wymiana sprzęgła, zakupiłem wszystko potrzebne do wymiany sprzęgła, po przeczytaniu i oglądnięciu jak się wymienia sprzęgło brakuje mi dokładnych danych przy składaniu tego sprzęgła tzn. interesuje mnie jakie są momenty dokręcenia śrub tarczy sprzęgła, a jeżeli mozna by było prosić o namiary skąd można by było ściągnąć taką dokładną serwisówkę w której są właśnie takie informacje jak momenty dokręcania śrub.
_________________
Stanley
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia

Wysłany: 2015-01-26, 17:22   

ja wpisałem w googlach service manual... http://www.google.pl/url?....84349003,d.bGQ
 
 
stanley73 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2003
Wiek: 50
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-01-27, 11:39   

dzięki za link ale już mam co potrzebowałem
_________________
Stanley
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group