YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:10
SPRZĘGŁO - WYMIANA - REGULACJA
Autor Wiadomość
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2551
Skąd: Luzino
Wysłany: 2008-11-07, 15:41   SPRZĘGŁO - WYMIANA - REGULACJA

No i dotarliśmy do sprzęgła.Mam wrażenie jakby mi się ślizgało.Jak sprawdzić czy to tylko nienaciągnięta linka czy już do wymiany.Co do wymiany to liczę na obrazową i " radosną " twórczość Nobody'ego .

Wymiana sprzęgła

Zastosowano sprzęgło firmy EBC , nie polecano mi Lucasa , dlaczego ? Nie wnikałem ( może dlatego że taniocha )
Olej minerał Motul 20W50

Przyszedł czas na wymianę sprzęgła ! Nie lubię się rozpisywać więc suche fakty :
1. Demontujemy wydechy i wszystko co nam przeszkadza , dla tych co nie wiedzą sprzęgło znajduje się po prawej stronie motocykla .Spuszczamy olej .
2. Odkręcamy pokrywę sprzęgła . W zestawie sprzęgła nie ma uszczelki pod pokrywę więc proponuję się w nią zaopatrzyć .
3. Odkręcamy 6 śrub mocujących tarcze sprzęgła w koszyczku sprzęgłowym. Tarczek sprzęgła jest 8 , a pomiędzy nimi są metalowe przekładki - szt 7. Wyciągamy wszystko .
4. Czyścimy pokrywę ze starej uszczelki , blok silnika też . Nowe tarczki mają wycięcia , dobrze by było żeby się pokrywały przy składaniu.Dla ciekawostki powiem że różnica grubości pomiędzy tarczkami nowymi a starymi wyniosła 0.6mm.
5. Smarujemy nowe tarczki olejem , żeby od początku nie chodziły na sucho
6. Zakładamy tarczka - blacha - tarczka - blacha - tarczka ...........i tak do 8 tarczy
7. Skręcamy sruby mocujące sprzęgło w koszyczku .
8. Zakładamy pokrywę sprzęgła , zakładamy nowy filtr oleju i nalewamy nowy olej .
9. Regulujemy linkę sprzęgła , pijemy browarka :D

Wymiana została przeprowadzona przez naszego Morsowego doktora - Maćka
Całkowity koszt wymiany - okolo 700 zł

S6307093.JPG
Plik ściągnięto 1009 raz(y) 407.39 KB

S6307094.JPG
Plik ściągnięto 1393 raz(y) 445.11 KB

S6307095.JPG
Plik ściągnięto 1781 raz(y) 394.22 KB

S6307096.JPG
Plik ściągnięto 1280 raz(y) 364.07 KB

S6307097.JPG
Plik ściągnięto 1444 raz(y) 387.88 KB

S6307098.JPG
Plik ściągnięto 1393 raz(y) 449.77 KB

S6307099.JPG
Plik ściągnięto 1123 raz(y) 396.16 KB

S6307100.JPG
Plik ściągnięto 996 raz(y) 341.62 KB

S6307101.JPG
Plik ściągnięto 1142 raz(y) 388.42 KB

S6307102.JPG
Plik ściągnięto 991 raz(y) 408.5 KB

_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
Ostatnio zmieniony przez Sylwek 2009-11-22, 20:53, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 59
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-11-07, 16:44   

Z pewnością zaraz Nobody w sposób syntetyczny położy na łopatki moje rozwlekłe wywody. Oto tak Sylwek zrób:
1. Podczas jazdy zredukuj bieg i odkręć manetkę gazu - jeśli nie będziesz czuł płynnego i dynamicznego przyspieszenia, choć obroty silnika będą wzrastały, zatrzymaj się i...
2. ...pokrętłem przy dźwigni sprzęgła dociągnij linkę i powtórz pkt. 1.
Jeśli nadal nie będziesz czuł przyspieszania pozostanie Ci:
1. Wymienić linkę (obecna już jest tak naciągnięta, że regulacja nie przyniosła efektu), lub...
2. ...wymienić okładziny sprzęgła.
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2008-11-07, 20:32   

Jak już wymieniać to wszystkie tarcze sprzęgła.
Jedna nic nie da ;)
Zapewne wina leży właśnie po stronie tarcz sprzęgła i wymiana będzie konieczna ...
Ale czekamy z niecierpliwością na wypowiedź specjalisty, który zamieści również informację jak je wymienić ;)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2551
Skąd: Luzino
Wysłany: 2008-11-07, 23:14   

Zapomniałem dodać że od pewnego czasu jest jeszcze jeden dziwny objaw.Mianiwicie jak puszczę raptownie rączkę sprzęgła to słychać metaliczny dzwięk.Przedtem tego nie było.Pojawiło się po wymianie oleju.???????????? No i co teraz zrobić ?
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 59
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-11-07, 23:35   

Z wymianą oleju nie wiązałbym tego dźwięku, chyba że wlałeś samochodowy olej... ale i tak nie dawałoby to takiego efektu. Myślę, że jednak okładziny się kończą, a nowy olej mógł je - wszak ma również właściwości płuczące - pozbawić starego nalotu. Zastanawiam się też nad pęknięciem jednej ze sprężyn dociskowych, jednak w takim przypadku dźwięk (choć bardziej "tępy" niż metaliczny) utrzymywałby się w czasie jazdy.
Ile kilometrów motocykl przejechał na tym sprzęgle?
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2008-11-07, 23:42   

Sylwek czy sprzęgło zaczęło ci się ślizgać po wymianie oleju ?
Niby jest to bardzo dobry olej, który pasuje do tych motocykli ...
Nobody, 10W40 MOTUL 5100 to bardzo dobry olej prawda ?

jusza dobrą masz myśl z tym wypłukaniem.
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2551
Skąd: Luzino
Wysłany: 2008-11-08, 07:59   

Jusza myślę że od nowości tj.okolo 45 tyś km.Podczas jazdy nic nie słychać.Jeszcze dzisiaj podjadę do mojego naczelnego diagnosty do Gdyni i zobaczę co mi powie.A z tym ślizganiem to ciężko wyczuć,mam takie wrażenie że wchodzi na obroty itrochę przymula z przyspieszaniem.Napewno coś jest nie tak jak przed wymianą.
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 59
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-11-08, 09:32   

To już indywidualne odczucia (choć nie różnorakie) - inaczej odczuwamy takie elementy jak prędkość, przyspieszanie, hamowanie, zakręty... w różnych warunkach i drogowych i pogodowych. "Przesuwając" się w zimnym powietrzu po twardym (zimnym) asfalcie na twardych, bo też nie wygrzanych oponach, zastanawiamy się czemu motocykl inaczej jedzie? Ano, inaczej jedzie, bo jedzie w innych warunkach. Ale sprzęgło sprawdź.

Poza tematem:
Pomyślcie o oleju z wyższym (drugim) parametrem termicznym. Używam Motul'a 15W-50. Silnik chłodzony jest - owszem - powietrzem, ale olej (zwłaszcza przy powolnej jeździe - korki, parady...) jest wówczas najważniejszym "pochłaniaczem" temperatury silnika.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2008-11-08, 18:37   

sprzeglo slizga nie wtedy gdy linka jest za luzna tylko gdy jest za bardzo naciagnieta, wiec wydluzenie sie linki na skutem zuzycia nie moze byc przyczyna slizgania w takim wypadku moga gorzej wskakiwac biegi.
Jesli zas chodzi o zmiane olelu na olej o innej specyfikacji to mozna zmieniac spokojnie z syntetyka na polsyntetyk i dalej na mineral.Zmiana z gorszego na lepszy olej wymaga plukania silnika.
Olej mineralny ma gorsze wlasciwosci i w silniku tworzy sie wiecej osadow po zalaniu olejem syntetycznym te osady z kilku lat sa rozpuszczane nagle.
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-11-08, 18:38   

Witam,

Jeżeli sprzęgło się ślizga, to linka jest zbyt mocno naciągnieta a nie za słabo!!!
Zastanówcie się, co się dzieje kiedy wciskacie klamkę sprzęgła - poprzez system dźwigni i popychaczy, tarcze sprzęgła się rozsuwają, co powoduje stopniową utratę tarcia między tarczami i rozłączenie napędu pierwotnego od skrzyni biegów.

Jeżeli linka jest za mocno naciągnięta, to sprzęgło zachowuje się tak, jakbyśmy "trochę" wcisnęli klamkę, inaczej jechali na półsprzęgle. Przy przyspieszaniu następuje wtedy wzrost obrotów bez wzrostu predkości jazdy.
Moje rady:

1. Sprawdzić luz na lince sprzęgła - na końcu klamki luz wg. serwisówki powinien wynosić 10-15mm

2. Jeśli luzu nie ma, poluzować linkę regulacją przy klamce lub 2 nakrętkami przy uchwycie linki, nad lewym deklem, przy cylindrach.

3. Jeżeli jest prawidłowy luz na lince, sprawdzić ślizganie sprzęgła przy przyspieszaniu - ale nie redukując biegi (bo wtedy nam raptownie prędkość maleje a obroty rosną) ale przy wrzucaniu biegów w górę. Najlepiej na wysokich biegach, czyli na 4 i potem 5 biegu dawać w palnik i obserwować, czy dziwnie rosną nam obroty a moto nie jedzie, czy jest ok.

4. Jak jest ok to spać spokojnie. Olej Motul 5100 Ester 10W40 jest bardzo w porządku, w gorącu (powyżej 35-40 stopni celsjusza) nawet w dużo bardziej wyżyłowanych niż DS olejakach daje radę.

5. Jak nie jest ok, to trafione są sprężyny dociskowe, zajechane tarcze (lecą po częstym nieumiejętnym używaniu półsprzęgła z dużą ilością gazu), ew. może odkręcać się nakrętka na zewn. tarczy dociskowej sprzęgła. Bez rozebrania dekla i weryfikacji się wtedy nie obejdzie.

pozdrawiam!
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2551
Skąd: Luzino
Wysłany: 2008-11-09, 10:18   

Wczoraj trochę polatałem i z moich obserwacji wynika że ten metaliczny dźwięk jest dosyć wyraźny przy wysprzęglaniu,czyli jak wciskam klamke.Podczas jazdy aż tak tego nie słychać ale na niskich biegach tak.Najbardziej przy zmianie z 1 na 2, i zasprzęglaniu / wysprzęglaniu 1 .(tak dla porządku nie jest to dźwięk wrzucania biegu ) Zaczyna mnie to bardzo poważnie wnerwiać.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3290
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2008-12-21, 09:01   

Lubię dać po gazie, no i u mnie też sprzęgło będzie do wymiany. Jak silnik zimny, ślizga się bardzie , jak gorący to prawie nie, chociaż jak włączę piątkę i odkręcę gaz, czuję rosnące obroty a moto nie przyspiesza jak dawniej.
Kupiłem już:
tarcze - 179 zł na Allegro
uszczelkę pod pokrywę - 25 zł. na Allegro
sprężynę - 220 zł
w serwisie Yamahy, bo nie mogłem gdzie indziej (jest tylko jedna, w kształcie jakby bardzo dużej podkładki sprężynowej (słoneczko). Zabójcza cena jak za takie gówno.
Merlin
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
ytelak 


Rocznik: 1998
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 3
Skąd: Opole
  Wysłany: 2009-02-23, 09:33   Sprzęgło

Witam,
z racji tego że nie mam za dużo praktyki z motorami mam pytanie na temat sprzęgła.

Mam XVS 650 Clasic sprzęgło zabiera mi pod samym końcem, sprzedający powiedział że to normalne w DS, nie wiem czy walnął mnie w rogi czy to jest prawda.
_________________
ytelak
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2009-02-23, 10:00   

Mi też tak powiedział jak kupowałem swój no i skłamał bo za tydzień wymieniałem sprzęgło. A ha podkręcenie śróbki przy manetce nic nie dało.
_________________
Dawid Z.
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-02-23, 18:47   Re: Sprzęgło

ytelak napisał/a:
Witam,
z racji tego że nie mam za dużo praktyki z motorami mam pytanie na temat sprzęgła.

Mam XVS 650 Clasic sprzęgło zabiera mi pod samym końcem, sprzedający powiedział że to normalne w DS, nie wiem czy walnął mnie w rogi czy to jest prawda.


Sprawdź luz na klamce sprzęgła. Nobody wyżej podaje 10 do 15mm w/g serwisówki ale ja w swojej widzę 5 do 10mm niemniej jest tak, że jeśli nie masz luzu wcale to będzie Ci brało pod sam koniec, jeśli bedzie za duży to będzie brało odrazu lecz może źle wysprzęglać. Spróbuj przy rączce a jeśli nie ma juz możliwości to przy uchwycie... jak doradza Nobody :)
Pozdrawiam
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
jacek siedlecki 


Rocznik: 2005
Wiek: 43
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 2
Skąd: gdańsk
Wysłany: 2009-09-02, 17:08   

witam mam pytanie w moim dragu przy lince od sprzegła przy silniku pojawia mi sie brud jakis osad nie wiem czym to jest spowodowane i czy to jest powazna usterka ale sprzeglo chodzi bez zarzutu ale strasznie brudzi
_________________
jack
 
 
szczepan 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 249
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-09-25, 18:30   

Od czasu kursu doskonalenia jazdy czułem, że dałem za bardzo po sprzęgle. Objawy takie jak opisywane powyżej. Na zimnym slizgało się bardzo, na ciepłym prawie nie.

Po zdjęciu wydechów, pokryw i wymontowaniu tarczek okazało się że są spalone.

Wymiana tarczek na nowe ok. godzinki na spokojnie. Sprężyna ok więc nie wymieniłem i myślę, że w dragach powinna wytrzymywać kilka kompletów tarczek.

Uwaga więc na katowanie sprzęgła na kursie wolnej jazdy ! Wg mnie technika powinna być inna niż nam pokazano. Na motocyklu chłodzonym wiatrem bez długiej jazdy na półsprzęgle i podkręcania silnika na obroty. Poprostu na wolnych obrotach nie naciskając na sprzęgło. Tak jeździłem w korkach przed kursem i tak też pozostanie :howk:
 
 
gahu 



Rocznik: 1999
Wiek: 49
Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 2009-09-26, 22:06   

Mam pytanko do kolegów jakiej firmy zastosować sprzęgło, która firma jest najlepsza, cena ?
 
 
szczepan 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 249
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-09-30, 12:17   

gahu, patrz na cenę. Ja za tarczki zapłaciłem 275 zł i jest to podobno już niezłe sprzęgło. Można też kupić za ok. 600 i to podobno jest już heavy duty ;D ale i tak z tego co słyszałem sprzęgło w takich motongach jak nasze to max 50.000 km.
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-09-30, 12:27   

szczepan napisał/a:


Uwaga więc na katowanie sprzęgła na kursie wolnej jazdy ! Wg mnie technika powinna być inna niż nam pokazano.


Technika jest bardzo dobra w przypadku rzędówek - tam masz moc po wkręceniu się na obroty.
Dla V - nie koniecznie chyba że ktoś ma "dziury w gazie" . Ja też tylko operuje gazem. w końcu V zbiera się od zera. Na następnym kursie możemy poruszyć temat. Niemniej jednak warto poznać wszystkie techniki. A po drugie myślę szczepan że sprzęgło i tak Ci się już kończyło.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group