Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:10 |
SPRZĘGŁO - WYMIANA - REGULACJA |
Autor |
Wiadomość |
szczepan
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 249 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2009-09-30, 13:47
|
|
|
Lokis, zgadzam się z że sprzęgło mogło już się kończyć i byłem w sumie na to przygotowany, jednak jak stosowałem technikę tak jak mówisz i tak jak zawsze na gwiazdce robiłem to instruktorzy mnie punktowali nie reagując na moje nieśmiałe protesty roll
A, i jeszcze opowiadali że sprzęgło generalnie jest stworzone do takiej jazdy... |
Ostatnio zmieniony przez szczepan 2009-09-30, 13:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-09-30, 14:02
|
|
|
jacek siedlecki napisał/a: | witam mam pytanie w moim dragu przy lince od sprzegła przy silniku pojawia mi sie brud jakis osad nie wiem czym to jest spowodowane i czy to jest powazna usterka ale sprzeglo chodzi bez zarzutu ale strasznie brudzi |
Jest jakaś nieszczelność i na oparach oleju osiada kurz. Najbardziej prawdopodobne.
[ Dodano: 2009-09-30, 14:15 ]
Sylwek napisał/a: | Zapomniałem dodać że od pewnego czasu jest jeszcze jeden dziwny objaw.Mianiwicie jak puszczę raptownie rączkę sprzęgła to słychać metaliczny dzwięk.Przedtem tego nie było.Pojawiło się po wymianie oleju.???????????? No i co teraz zrobić ? |
Jeśli wlałeś olej nie przeznaczony do motocykli tylko jakiś samochodowy, dobry lecz do silnika samochodu bo ma teflonowe polepszacze, to może występować nadmierny poślizg sprzęgła i stuk zaczepów tarcz o kosz. To moje przypuszczenie jeśli faktycznie chodzi o olej. Natomiast by mieć pewność, że jest luz na sterowaniu sprzęgłem, (a musi być bo może następować poślizg nawet wskutek skrętu kierownicą i stałe zużywanie dociśniętych elementów) to należy linkę wyregulować tak by mieć wyczuwalny i widoczny okiem luz między obsadą klamki a jej obudową, takie rozwarcie na 2-3 mm (klamka lekutko luźna).
|
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
1janbo
Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 4812 Skąd: Poznań, no wiadomo
|
Wysłany: 2009-09-30, 22:13
|
|
|
Muszę Wam się poskarżyć, że przy przebiegu 20 tys mil sprzęgło zaczyna mówić - dość. Przy dynamicznym "odwinięciu" czuję, że wzrastają obroty, natomiast prędkość - nie
Czytając fachowy opis Nobody-ego zaczynam liczyć zaskórniaki... Dobrze, że zbliża się zima, nie będzie mnie serce bolało, jak Gwiazda na kołkach stanie... |
_________________
Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
___________________
WOLNOŚĆ!!!
|
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-10-01, 12:44
|
|
|
Nabody ma rację i ładnie wyłuszczył. Ja dodam, że żywot sprzęgła skraca się najbardziej przez:
*brak luzu na lince - sprzęgło jest non-stop lw lekkim poślizgu,
*zły olej (doskonały w reklamach olej nawet do F-1) z dodatkami zmniejszającymi tarcie, po prostu dobry lecz samochodowy. Sprzęgło pracuje jak w p-kcie 1.
*no i nas samych: długa jazda na półsprzęgle, zmuszanie Draga do bycia ścigaczem, przedłużanie jego pracy podczas zmian biegów poza niezbędne minimum
Do sprzęgła trzeba jak do kobiety, a kobiety jak do misia |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2009-11-20, 07:36
|
|
|
fak sprzedający mi Draga twierdził że wiosną sprzęgło wymieniał i w tym roku nic nawet regulować nie muszę... a podczas jazdy objawy mam tak jak u Was, odkręcam manetkę a motocykl zbiera się jakby chciał a nie mógł .
Zapytam więc o prawidłowe działanie, jak wstawicie po heblach to rozumiem że od razu oczy wciska Wam w oczodoły, język do gardła a nabiał tam gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę, tak ? |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
|
Sylwek
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 2554 Skąd: Luzino
|
Wysłany: 2009-11-22, 09:28
|
|
|
Do pierwszego postu wstawiłem opis wymiany + fotki. |
_________________ AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-12-09, 22:09
|
|
|
Pytanie, może naiwne ale.... Czy przy manetce jak wkręcam tą śrubę w manetkę co się oplot linki na niej opiera to luzuję linkę czy nie? |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
HORSZCZAR
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 1529 Skąd: Nowa Mała Wieś
|
Wysłany: 2009-12-09, 23:09
|
|
|
CaponeAl, Tak zwiększa się wtedy luz na lince |
_________________
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Road Star XV 1700 Midnight |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-12-10, 16:11
|
|
|
No i lipa. Tarcze sprzęgła znalazłem na aledrogo za 266 zł (EBC) ale nie mogę znaleźć uszczelki pokrywy sprzęgła no i lipa. Może ktoś zna jakiś sklep gdzie to można kupić? A i jeszcze jedno pytanie, czy są jakieś różnica przy XVS 1100 i 1100A? Czy tarcze i uszczelka są takie same.
Trafi mnie zaraz cholera, bo wczoraj olej wymieniłem a tu znowu trza spuszczać i grzebać. evil evil evil
A może jak się da jeszcze jeździć to nie ruszać? W sumie jak spokojnie przyspieszam to jakoś idzie, więc może po następnym sezonie się za to zabrać? Co myślicie? |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
HORSZCZAR
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 1529 Skąd: Nowa Mała Wieś
|
Wysłany: 2009-12-10, 16:36
|
|
|
CaponeAl, A sprawdziłeś linkę sprzęgła, ja też myślałem, że mam sprzęgło do wymiany bo na zimnym silniku się ślizgało. Pojechałem do swojego magika a on stwierdził, że to nie sprzęgło tylko linka (zaczęła pękać stwierdził, że linka się przez to wyciąga) po regulacji wszystko wróciło do normy (linka już kupiona i czeka na wymianę). Sam się w tym pogubiłem, ale podziałało.
Natomiast jeżeli okaże się, że to sprzęgło to bezwzględnie proponowałbym wymienić. Chociażby ze względów bezpieczeństwa, nieraz trzeba odkręcić i wtedy pojawi się problem, nie wspomnę o przyjemności z jazdy i komforcie psychicznym.
Uszczelek zaraz poszukam w necie jak znajdę to dam info |
_________________
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Road Star XV 1700 Midnight |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-12-10, 16:50
|
|
|
Linkę sprawdziłem i poluzowałem nic to nie dało, jedyne co to teraz zbiera trochę wcześniej a nie na końcu klamki. Jak linka się wyciągnie to raczej problem jest z wysprzęglaniem, bo przecież klamką linkę ciągniesz i wtedy sprzęgło rozłącza a jak puścisz to załącza.
Od 1 - 4 jest ok. Na 4 również ale jak przy 60 gwałtownie odkręcę to silnik wyje a prędkości brak. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
HORSZCZAR
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 1529 Skąd: Nowa Mała Wieś
|
Wysłany: 2009-12-10, 17:21
|
|
|
CaponeAl napisał/a: | bo przecież klamką linkę ciągniesz i wtedy sprzęgło rozłącza a jak puścisz to załącza. |
Dlatego napisałem:
"Sam się w tym pogubiłem, ale podziałało."
Zaraz ale to na niższych biegach powinno być gorzej ponieważ na niższych biegach przenoszony jest większy moment obrotowy i sprzęgło jest bardziej obciążone.
A może to coś w skrzyni z 5 się sypie |
_________________
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Road Star XV 1700 Midnight |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-12-10, 18:19
|
|
|
Na bank sprzęgło, bo biegi wchodzą gładko i jak odkręcam spokojnie gaz to nic się nie dzieje a jak mocno odkręcę to się sprzęgło ślizga i wyraźnie czuć, że jak odpuszczę troszkę to łapie. Poza tym nie ma żadnych niepokojących dźwięków więc raczej sprzęgło a nie skrzynia. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2009-12-10, 18:31
|
|
|
Al na bank sprzęgło. I nie prawda,że im niższy bieg to sprzęgło ma gorzej. Jak zacznie się ślizgać to daj bieg niżej. Na pewno się poprawi. Ale wymiana tarcz Cię nie minie. I jeszcze jedno, nie jeździj za długo bo spalisz przekładki między tarczami. Czy trzeba spuszczać olej? Nie wiem , może wystarczy przechylić moto? Uszczelkę można dorobić , większa frajda |
_________________ serwisy to zło!!! |
Ostatnio zmieniony przez Długi63 2009-12-10, 18:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
HORSZCZAR
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 1529 Skąd: Nowa Mała Wieś
|
Wysłany: 2009-12-10, 18:32
|
|
|
To chyba dobrze z dwojga złego .... Współczuję Ci |
_________________
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Road Star XV 1700 Midnight |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-12-10, 18:34
|
|
|
Oj raczej trzeba olej spuścić. Nigdzie nie mogę znaleźć uszczelki pokrywy sprzęgła
Długi jak jeżdżę spokojnie bez szaleństw to nic się nie dzieje, sprzęgło zaczyna się ślizgać dopiero przy ostrzejszej jeździe. No ale będzie trzeba to zrobić nie ma rady na układy. |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
HORSZCZAR
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 1529 Skąd: Nowa Mała Wieś
|
Wysłany: 2009-12-10, 18:52
|
|
|
Rzuć okiem tutaj:
http://czesci-moto.pl/ind...szr-660-xtz-660 |
_________________
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Road Star XV 1700 Midnight |
|
|
|
|
CaponeAl
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 423 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-12-10, 18:55
|
|
|
Niestety nie ma do 1100 |
_________________ Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%. |
|
|
|
|
HORSZCZAR
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 1529 Skąd: Nowa Mała Wieś
|
Wysłany: 2009-12-10, 18:58
|
|
|
Spróbuj jeszcze tutaj:
http://www.moto.allegro.p...r_xvs_inne.html
Zadaj pytanie sprzedawcy, w pytaniu podaj nr VIN, prześle Ci wycenę
[ Dodano: 2009-12-10, 19:09 ]
CaponeAl napisał/a: | Niestety nie ma do 1100 |
sorki nie spojrzałem, że masz 1100 ops |
_________________
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Road Star XV 1700 Midnight |
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2009-12-10, 19:11
|
|
|
CaponeAl napisał/a: | nie ma rady na układy. |
Ano nie ma. Im wcześniej zrobisz tym mniejsze koszty
Slizganie sprzęgła przy ostrzejszej jeździe to jest początek końca, niestety |
_________________ serwisy to zło!!! |
Ostatnio zmieniony przez Długi63 2009-12-10, 19:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|