YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:10
SPRZĘGŁO - WYMIANA - REGULACJA
Autor Wiadomość
szczepan 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 249
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-09-30, 13:47   

Lokis, zgadzam się z że sprzęgło mogło już się kończyć i byłem w sumie na to przygotowany, jednak jak stosowałem technikę tak jak mówisz i tak jak zawsze na gwiazdce robiłem to instruktorzy mnie punktowali nie reagując na moje nieśmiałe protesty roll

A, i jeszcze opowiadali że sprzęgło generalnie jest stworzone do takiej jazdy...
Ostatnio zmieniony przez szczepan 2009-09-30, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-09-30, 14:02   

jacek siedlecki napisał/a:
witam mam pytanie w moim dragu przy lince od sprzegła przy silniku pojawia mi sie brud jakis osad nie wiem czym to jest spowodowane i czy to jest powazna usterka ale sprzeglo chodzi bez zarzutu ale strasznie brudzi

Jest jakaś nieszczelność i na oparach oleju osiada kurz. Najbardziej prawdopodobne. 8)

[ Dodano: 2009-09-30, 14:15 ]
Sylwek napisał/a:
Zapomniałem dodać że od pewnego czasu jest jeszcze jeden dziwny objaw.Mianiwicie jak puszczę raptownie rączkę sprzęgła to słychać metaliczny dzwięk.Przedtem tego nie było.Pojawiło się po wymianie oleju.???????????? No i co teraz zrobić ?

Jeśli wlałeś olej nie przeznaczony do motocykli tylko jakiś samochodowy, dobry lecz do silnika samochodu bo ma teflonowe polepszacze, to może występować nadmierny poślizg sprzęgła i stuk zaczepów tarcz o kosz. To moje przypuszczenie jeśli faktycznie chodzi o olej. Natomiast by mieć pewność, że jest luz na sterowaniu sprzęgłem, (a musi być bo może następować poślizg nawet wskutek skrętu kierownicą i stałe zużywanie dociśniętych elementów) to należy linkę wyregulować tak by mieć wyczuwalny i widoczny okiem luz między obsadą klamki a jej obudową, takie rozwarcie na 2-3 mm (klamka lekutko luźna).
8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
1janbo 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 4808
Skąd: Poznań, no wiadomo
Wysłany: 2009-09-30, 22:13   

Muszę Wam się poskarżyć, że przy przebiegu 20 tys mil sprzęgło zaczyna mówić - dość. Przy dynamicznym "odwinięciu" czuję, że wzrastają obroty, natomiast prędkość - nie :(

Czytając fachowy opis Nobody-ego zaczynam liczyć zaskórniaki... Dobrze, że zbliża się zima, nie będzie mnie serce bolało, jak Gwiazda na kołkach stanie... ;/
_________________
Moderator na emeryturze. Emeryt nie musi, emeryt może!

:dziadek: :czoper: :pokooj:

Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".

___________________
WOLNOŚĆ!!!
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-10-01, 12:44   

Nabody ma rację i ładnie wyłuszczył. Ja dodam, że żywot sprzęgła skraca się najbardziej przez:
*brak luzu na lince - sprzęgło jest non-stop lw lekkim poślizgu,
*zły olej (doskonały w reklamach olej nawet do F-1) z dodatkami zmniejszającymi tarcie, po prostu dobry lecz samochodowy. Sprzęgło pracuje jak w p-kcie 1.
*no i nas samych: długa jazda na półsprzęgle, zmuszanie Draga do bycia ścigaczem, przedłużanie jego pracy podczas zmian biegów poza niezbędne minimum 8)
Do sprzęgła trzeba jak do kobiety, a kobiety jak do misia :hahaha:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2009-11-20, 07:36   

fak ;/ sprzedający mi Draga twierdził że wiosną sprzęgło wymieniał i w tym roku nic nawet regulować nie muszę... a podczas jazdy objawy mam tak jak u Was, odkręcam manetkę a motocykl zbiera się jakby chciał a nie mógł :wnerw5: .

Zapytam więc o prawidłowe działanie, jak wstawicie po heblach to rozumiem że od razu oczy wciska Wam w oczodoły, język do gardła a nabiał tam gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę, tak ? :czoper:
_________________


AB Rh+
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2552
Skąd: Luzino
Wysłany: 2009-11-22, 09:28   

Do pierwszego postu wstawiłem opis wymiany + fotki.
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-12-09, 22:09   

Pytanie, może naiwne ale.... Czy przy manetce jak wkręcam tą śrubę w manetkę co się oplot linki na niej opiera to luzuję linkę czy nie?
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2009-12-09, 23:09   

CaponeAl, Tak zwiększa się wtedy luz na lince
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-12-10, 16:11   

No i lipa. Tarcze sprzęgła znalazłem na aledrogo za 266 zł (EBC) ale nie mogę znaleźć uszczelki pokrywy sprzęgła no i lipa. Może ktoś zna jakiś sklep gdzie to można kupić? A i jeszcze jedno pytanie, czy są jakieś różnica przy XVS 1100 i 1100A? Czy tarcze i uszczelka są takie same.
Trafi mnie zaraz cholera, bo wczoraj olej wymieniłem a tu znowu trza spuszczać i grzebać. evil evil evil
A może jak się da jeszcze jeździć to nie ruszać? W sumie jak spokojnie przyspieszam to jakoś idzie, więc może po następnym sezonie się za to zabrać? Co myślicie?
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2009-12-10, 16:36   

CaponeAl, A sprawdziłeś linkę sprzęgła, ja też myślałem, że mam sprzęgło do wymiany bo na zimnym silniku się ślizgało. Pojechałem do swojego magika a on stwierdził, że to nie sprzęgło tylko linka (zaczęła pękać stwierdził, że linka się przez to wyciąga) po regulacji wszystko wróciło do normy (linka już kupiona i czeka na wymianę). Sam się w tym pogubiłem, ale podziałało.

Natomiast jeżeli okaże się, że to sprzęgło to bezwzględnie proponowałbym wymienić. Chociażby ze względów bezpieczeństwa, nieraz trzeba odkręcić i wtedy pojawi się problem, nie wspomnę o przyjemności z jazdy i komforcie psychicznym.

Uszczelek zaraz poszukam w necie jak znajdę to dam info
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-12-10, 16:50   

Linkę sprawdziłem i poluzowałem nic to nie dało, jedyne co to teraz zbiera trochę wcześniej a nie na końcu klamki. Jak linka się wyciągnie to raczej problem jest z wysprzęglaniem, bo przecież klamką linkę ciągniesz i wtedy sprzęgło rozłącza a jak puścisz to załącza.
Od 1 - 4 jest ok. Na 4 również ale jak przy 60 gwałtownie odkręcę to silnik wyje a prędkości brak.
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2009-12-10, 17:21   

CaponeAl napisał/a:
bo przecież klamką linkę ciągniesz i wtedy sprzęgło rozłącza a jak puścisz to załącza.

Dlatego napisałem:
"Sam się w tym pogubiłem, ale podziałało."

Zaraz ale to na niższych biegach powinno być gorzej ponieważ na niższych biegach przenoszony jest większy moment obrotowy i sprzęgło jest bardziej obciążone. :nie_wiem:
A może to coś w skrzyni z 5 się sypie
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-12-10, 18:19   

Na bank sprzęgło, bo biegi wchodzą gładko i jak odkręcam spokojnie gaz to nic się nie dzieje a jak mocno odkręcę to się sprzęgło ślizga i wyraźnie czuć, że jak odpuszczę troszkę to łapie. Poza tym nie ma żadnych niepokojących dźwięków więc raczej sprzęgło a nie skrzynia.
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 60
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-12-10, 18:31   

Al na bank sprzęgło. I nie prawda,że im niższy bieg to sprzęgło ma gorzej. Jak zacznie się ślizgać to daj bieg niżej. Na pewno się poprawi. Ale wymiana tarcz Cię nie minie. I jeszcze jedno, nie jeździj za długo bo spalisz przekładki między tarczami. Czy trzeba spuszczać olej? Nie wiem , może wystarczy przechylić moto? Uszczelkę można dorobić , większa frajda ;p
_________________
serwisy to zło!!!
Ostatnio zmieniony przez Długi63 2009-12-10, 18:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2009-12-10, 18:32   

To chyba dobrze :nie_wiem: z dwojga złego .... Współczuję Ci
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-12-10, 18:34   

Oj raczej trzeba olej spuścić. Nigdzie nie mogę znaleźć uszczelki pokrywy sprzęgła :(
Długi jak jeżdżę spokojnie bez szaleństw to nic się nie dzieje, sprzęgło zaczyna się ślizgać dopiero przy ostrzejszej jeździe. No ale będzie trzeba to zrobić nie ma rady na układy. :(
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2009-12-10, 18:52   

Rzuć okiem tutaj:
http://czesci-moto.pl/ind...szr-660-xtz-660
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-12-10, 18:55   

Niestety nie ma do 1100 :(
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2009-12-10, 18:58   

Spróbuj jeszcze tutaj:

http://www.moto.allegro.p...r_xvs_inne.html

Zadaj pytanie sprzedawcy, w pytaniu podaj nr VIN, prześle Ci wycenę

[ Dodano: 2009-12-10, 19:09 ]
CaponeAl napisał/a:
Niestety nie ma do 1100 :(


sorki nie spojrzałem, że masz 1100 ops
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 60
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-12-10, 19:11   

CaponeAl napisał/a:
nie ma rady na układy. :(


Ano nie ma. Im wcześniej zrobisz tym mniejsze koszty
Slizganie sprzęgła przy ostrzejszej jeździe to jest początek końca, niestety
_________________
serwisy to zło!!!
Ostatnio zmieniony przez Długi63 2009-12-10, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group