YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:09
Regulacja zaworów XVS 650
Autor Wiadomość
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-03-15, 11:15   

remol71 napisał/a:
Marecki75,

Szczelinomierz wkładamy pod śrubę regulacyjną, pod całą powierzchnię.

Dołożyłem zdjęcie nr 5. Czyli pewnie to miejsce masz na myśli ?

[ Dodano: 2015-03-15, 11:16 ]
Jacek6 napisał/a:
Wg mnie te powierzchnie powinny być równoległe, ale niech się wypowie ktoś kto ma Draga 650.


Ja mam 1100

[ Dodano: 2015-03-15, 11:32 ]
Nie no , na zdjęciu numer 5 to jest nakrętka kontrująca, wiec na pewno nie tam. Wychodzi na to, że mierzy sie tę szczelinę , która na mój zdjęciu nr 1 oznaczylem strzałkami. Teraz tak wertuje w serwisowce.
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-15, 12:06   

Miejsce nr 1.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-03-15, 12:10   

Po to ustawia się luzy na zaworach co parę tysięcy km. Części współpracujące ze sobą (w tym przypadku śruba regulacyjna i trzonek zaworu) wycierają i wyklepują się wzajemnie i powstaje nadmierny (lub za mały) luz. Dźwigienka nigdy nie jest idealnie równolegle do trzonka zaworu. Dopiero w najniższym punkcie ugięcia styka się całą powierzchnią (a i to nie zawsze).
Szczelinomierz wprowadza się tak jak jest nam najwygodniej pomiędzy śrubę regulacyjną a trzonek zaworu. Listek musi pokrywać całą powierzchnię roboczą zaworu.
Jeżeli chodzi o temperaturę,to silnik ma być zimny - tzn ostygnięty do temperatury panującej w pomieszczeniu lub na dworze. Różnica 10 stopni nie ma tu znaczenia (chyba że przeprowadzasz regulację na Syberii i jest -40 stopni).
Na zdjęciu śruba regulacyjna nie jest jak widać wypracowana. To "wina" dźwigienki,która nie jest ustawiona równolegle do powierzchni styku trzonka ze śrubą regulacyjną. Nie macie się czym przejmować. Wyreguluj zawory i po sprawie.
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-15, 12:15   

HELLOWEEN napisał/a:
Na zdjęciu śruba regulacyjna nie jest jak widać wypracowana.


U mnie wygląda to lepiej. Będę niedługo ustawiał zawory, to dla porównania zrobię zdjęcie.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-03-15, 12:31   

Można wykręcić śrubę całkowicie i sprawdzić stan styku. Jeżeli jest wyklepana,należy ją podszlifować - lub wymienić na nową. Sprawdzić należy również stan trzonka zaworu. Jeżeli będzie zanadto wyrobiony w jednym miejscu,może to mieć wpływ na pracę silnika. Zawór podczas pracy nie stoi w jednym miejscu. Obraca się również w gnieździe dookoła swojej osi. Jeżeli będzie wyklepany z jednej strony,w pewnym momencie będzie miał za mały luz (lub będzie zupełnie podparty) - a to źle wpływa na pracę silnika. Długotrwała praca na niewyregulowanych zaworach może doprowadzić do wypalenia zaworu,zniszczenia gniazd,głowicy a nawet silnika.
Wpływ na luz zaworowy mają nie tylko powierzchnie regulacyjne. Grzybek zaworu oraz gniazdo również współpracują ze sobą. W wyniku tego wyrabiają się przylgnie gniazda i zaworu i zawór "podchodzi" wyżej. po to właśnie trzeba okresowo kontrolować luz zaworowy.
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-03-15, 21:58   

HELLOWEEN, dzięki Kolego. Bardzo rozjasnileś moje wątpliwości, na tyle mocno, że już jestem po samodzielnej regulacji. :) . Ale dostać sie do tych dekielków , ech. ...rozbierania od cholery ... :)
Jednak dałem radę :) . Teraz jeszcze synchro gaźników i na razie nie dotykam się już okolic silnika :)
Teraz czas na wymianę opon na nowe. Ale to już pikuś ...
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
:browarek:
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-03-15, 22:12   

Gratulacje! Samodzielna robota daje satysfakcję i oszczędza wydatków. ;D Sprawdziłeś uszczelki dekielków? Dobrze byłoby założyć nowe,żeby się nie pociły...
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-03-15, 23:44   

HELLOWEEN, uszczelki były w świetnym stanie, równe, nie wygniecione, nie popękane. Przegonilem Niunię po regulacji trochę, właśnie po to aby zweryfikować , czy sie nie pocą dekle. Jest ok. :)
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
pdrobny 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-02-05, 18:16   Ustawienie rozrządu na znaki

Podepnę się pod temat. Ustawiając zawory zauważyłem, że:
- drugi cylinder przy ustawionym kole wału na znaku (kreska pionowa i wcięcie na obudowie) ma głowicę odsuniętą o pól zęba - powiedzmy, że może to być wina łańcucha rozrządu,
- pierwszy cylinder ma opóźnienie aż o jeden cały ząb - głowica w stosunku do wału.
Dodam, że moto odpalało od tzw. kopa i jeździło zacnie poza jakimiś strzałami w wydech - dlatego robię serwis.
Ktoś miał aż taką obsuwę na znakach. Czy warto przestawiać pierwszy cylinder na znaki?
Może skończył się napinacz - ale jak dla mnie łańcuch nie jest luźny.
 
 
Syku 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 41
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-12, 10:20   

Witam kolegów, na początku tego sezonu będę się zabierał za regulację luzów zaworowych. To będzie moje pierwsze podejście do regulacji, oglądając manual i filmiki wydaje się to proste - dlatego podejmuję temat.

Mam jedno pytanie, które mnie trapi:
- w Manualu są oznaczone znaki T i Y które mają się zgrywać z obudową rozrządu, czy Y i T to jest to samo co "kropeczka" na filmiku przesłanego przez Rafcona (3,20 min. filmu) ??
https://www.youtube.com/watch?v=6AQQgd1vpyE
- i jeszcze jedno, czy po regulacji zaworów zawsze trzeba robić regulację gaźników czy nie??

Dziękuję i czekam na odpowiedź by móc działać.

Cześć, doczytałem że znaki na wale muszą się zgadzać ze znakami na rozrządzie a tego w tym filmiku nie widziałem. Jakie to są znaki, możecie napisać?
_________________
Syku 650 Classic
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2017-03-13, 09:44   

Masz znaki na wałkach i na wale. Górne znaki te z filmu to są kropeczki na zębatce i wcięcie na obudowie. Są one po obu stronach motocykla. Na wale tam gdzie masz taką wkręcaną nakrętkę górna (3,10min) będziesz miał 2 znaki. I tu moje spostrzeżenie manuale podają że powinno być "TI" i "I", u mnie jest "I" i "II" i odpowiadają one pierwszemu i drugiemu cylindrowi. NIE ZAPOMNIJ WCZEŚNIEJ KUPIĆ O ringów pod dekielki zaworowe, nie pamiętam wymiarów ale idzie je odnaleźć na forum.
_________________
 
 
Syku 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 41
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-13, 15:57   

Duoma, czyli znaki na wale w okienku będą widoczne to wtedy znaki na kole zębatym i obudowie mają się pokrywać, tak mam to rozumieć? Znaki I i II na wale jak pisałeś,
to pierwszy i drugi cylinder - I to pierwszy cylinder ten przy przednim kole, tak?
_________________
Syku 650 Classic
 
 
pdrobny 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-03-13, 19:41   

Tak,
proszę pamiętać, że 4 suw potrzebuje dwa obroty na cykl czyli 4 obroty na dwa cylindry. Czyli jak znaki nie pasują na wale "I" i "II" w stosunku do kropek na głowicy to nalezy obrócić raz jeszcze silnikiem.
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2017-03-13, 21:11   

SYKU - Pierwszy cylinder to ten od strony tylnego koła ;D . Tak naprawdę sam zobaczysz który znak będzie pasował. Dla oznaczenia na wale "I" ustawiasz cylinder od strony przedniego koła i tylko na tym znaki się zgrają. Oznaczenie "TI" lub "II" jest dla cylindra od strony tylnego koła. Sugeruję zacząć od tego cylindra bo wszystko masz po tej samej stronie obracanie wału i wziernik na wałek rozrządu. PR na Wale jest jeszcze jeden znak "I-I" i nie służy on do ustawiania zaworów ! ( jest przed znakiem "TI") ten znak jest do ustawiania zapłonu.
_________________
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-13, 21:21   

Jaki jest sens oglądać te znaki ? Kręcąc korbą widać, jak się zawór zachowuje.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2017-03-13, 21:24   

remol - wiem że znaki są dla tych co mniej wiedzą ;D Ale dla nich jest prościej .
_________________
 
 
Syku 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 41
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-13, 21:27   

Wielkie dzięki za odpowiedzi, już prawie wszystko jasne :) za 2 tyg. robię wymianę oleju, przygotowanie do sezonu i regulacje, napiszę jak poszło i czy było ciężko.
Jeszcze raz dzięki
_________________
Syku 650 Classic
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 901
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2017-03-13, 21:37   

Syku - nie zapomnij o oringach, bo za 10 zł możesz sobie roboty oszczędzić ;D
Sprawdziłem oringi do dekielków zaworowych 63,5 x 3,5
np ta aukcja http://allegro.pl/oring-u...6716408171.html
_________________
 
 
Syku 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 41
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-18, 12:29   

Troszkę czasu przeleciało ale luzy zaworowe sprawdzone. Prosta robota, dużo rozkręcania ale wszystko do ogarnięcia (mechanikiem nie jestem - kto się nie boi to sobie poradzi).
Dla informacji luzy można by powiedzieć fabryczne: zawór ssący po 10mm a wydechowy 15mm, więc nie ustawiałem tylko kontrola.
Tak dla informacji: ktoś kto ma popękane króćce ssące niech się nie spina za bardzo i chce od razu wymieniać, bo ja też mam dość mocno popękane ale po ściągnięciu gaźnika idealnie widać w środku stan króćców (oba mają gładkie powierzchnie). A jak sprawdzić czy już są pęknięte na wylot to przy odpalonym moto popsikać dezodorantem (zawiera alkohol) na króćce i jak obroty wzrastają to znaczy że do wymiany.
Polecam każdemu regulację zaworów, przyjemna praca i kasa w kieszeni (5h - mi zajęło)
Oczywiście oringi nowe założone pod pokrywki.
_________________
Syku 650 Classic
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group