YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:09
Regulacja zaworów XVS 650
Autor Wiadomość
tomekkaz 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: NYSA
Wysłany: 2010-07-28, 20:05   

Szerszeń masz rację, cykanie musi być słyszalne, zwłaszcza zaworów wydechowych. U mnie po prostu te odgłosy zostały znacznie zredukowane i z tego się bardzo ciesze. Wcześniej gwiazdka jak się rozgrzała to cykała tak głośno że słyszałem ją w kasku zamkniętym. Pozdrawiam z Nysy.
 
 
wito 



Rocznik: 2009
Wiek: 50
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 6
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2010-07-28, 22:44   

a napiszcie przy jakim przebiegu powinno się regulować zawory w xvs 1100?
mniej więcej? i co ile ?
w serwisie powiedzieli ,że po 10.000 km a mechanik ,że już po 2.000km

[ Dodano: 2010-08-10, 23:14 ]
sorry,że ponawiam pytanie,ale może ktoś kompetentny mi odpowiedzieć na moje pytanie?
_________________
pozdrawiam,Wito
 
 
Rafcon 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Siemianowice Śl
Wysłany: 2011-04-13, 18:30   

jak by ktoś nie był pewny czy da rade 650 http://www.youtube.com/watch?v=6AQQgd1vpyE
_________________
DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2011-04-14, 06:02   

wito napisał/a:
a napiszcie przy jakim przebiegu powinno się regulować zawory w xvs 1100?
mniej więcej? i co ile ?
w serwisie powiedzieli ,że po 10.000 km a mechanik ,że już po 2.000km

[ Dodano: 2010-08-10, 23:14 ]
sorry,że ponawiam pytanie,ale może ktoś kompetentny mi odpowiedzieć na moje pytanie?

kompetentni to sa ci ktorzy zrobili ten silnik wiec sie spokojnie mozesz trzymac tych 10 000km, jesli zrobisz po 8 tys i bedziesz sie lepiej czul to spoko ale ten mechanik ktory chce to robic co 2 tys jest jakis powalony
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2011-04-14, 08:22   

Mi w serwisie powiedzieli, że jak nie klepią zagląda się po 60.000. U mnie przy 30.000 nie ma nic do roboty, luzy minimalnie powyżej środka zakresu.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
Rafcon 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Siemianowice Śl
Wysłany: 2011-05-02, 20:11   

Mam pytanie dzis robiłem regulacje zaworów koledze w 650 i nie mogłem zgrac znaków na rozrządzie i wale tzn. jak znaczek TI pokrywał się z wcięciem to znaczek na kole rozrządu był z 3 mm przed znakiem na obudowie i tak samo w 1 cylindrze ze znaczkiem I. Zawory wyregulowałem w srodkowym zakresie a moje pytanie jest takie czy ktoś spotkał sie z takim zjawiskiem, robiłem zawory w swoim DS i znaki pokrywały sie prawie w 100% około 1 mm różnicy martwie sie, że może jest coś nie tak z jego silnikiem a wiem ile czasu zbierał na moto i szkoda by było.Oczywiście motor odpalił chodzi równo stukot sie zredukował, przed regulacją zawory było słychac nawet jak był ciepły zresztą pomiar przed regulacją znacznie odbiegał od normy 0,16 : 0,14 ssący 0,19 : 0,20 wydechowy, jak by ktoś coś wiedział to dajcie znać czy leciec z tym do mechanika czy jest ok
_________________
DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-05-02, 20:56   

Z tego co piszesz to wygląda na przeskoczony rozrząd.

[ Dodano: 2011-05-02, 21:57 ]
Raczej goń do mechanika szkoda silnika.
_________________
Dawid Z.
 
 
luki88 


Rocznik: 1997
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 5
Skąd: dabrowa górnicza
Wysłany: 2011-06-12, 16:08   

a ma ktoś z kolegów wiedze na temat regulacji zaworów w sr 125 ? bo chciałem zabrać się za to bo cykaja na zimnym jak i cieopłym i niewiem jakie luzy sa tam przewidziane
 
 
Macccias 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 42
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-06-19, 20:24   

Mam podobne objawy co tomekkaz w swojej gwiazdce. Przy zimnym silniku pracy zaworow nie slychac, natomiast po rozgrzaniu wyraznie zaczyna byc slyszalne ich cykanie. Najbardziej jest ono slyszalne po wylaczeniu rozgrzanego silnika i odpaleniu go po chwili.
Moja gwiazdka ma w tej chwili 15kkm przebiegu, przypuszczam ze zawory nie byly regulowane od pierwszego przegladu gwarancyjnego. Czy to oznacza, ze koniecznie trzeba gnac do mechanika jak najszybciej, czy po prostu profilaktycznie sprawdzic luzy przy nastepnym przegladzie.
Z tego co wiem, to bardziej niebezpieczny jest zbyt maly luz zaworowy niz zbyt duzy. Jesli zawory sa slyszalne, to raczej mamy do czynienia z tym drugim przypadkiem.
Dodam, ze silnik chodzi rowniotko, moc ma, spalanie w normie.
Prosze o porade, nie chcialbym wyrzucac kilku stowek o ile regulacja jeszcze nie jest niezbedna, z drugiej jednak strony nie chce ewentualnych zaniedban przyplacic np. koniecznoscia wymiany zaworow.
Czy w waszych Dragach zawory przy cieplym silniku tez sa wyraznie slyszalne?
_________________
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 862
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2011-06-19, 21:40   

Macccias, zawory w naszych Gwiazdach były, są i będą zawsze słyszalne, po prostu to już taki urok naszych maszyn ;p . A tak na poważnie cykanie jest objawem sklepywania się dźwigienek popychaczy zaworów co w DS jest normalnym objawem. Wystarczy raz w roku podregulować przy przygotowaniach do sezonu i nic więcej. :)
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-11-24, 11:38   Skad klucz dynamometryczny?

Tak się zastanawiam czy CI z forumowiczów którzy regulowali zawory używali klucza dynamometrycznego. Szukałem takiego klucza ale bez skutku nigdzie nie mogę znaleźć takiego klucza ze wskaźnikiem momentu dokręcenia. A oryginalny kupić to pewnie słono trzeba zapłacić. Czy robiliście regulacje bez użycia takowego klucza na tzw. wyczucie reki. Ja noszę się z zamiarem przeglądu swojej laly która nabyłem. No i szykuje się na przegląd ewentualne ustawienie zaworów, przegląd i synchronizacje gaźnika.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2011-11-24, 12:46   

poczytaj wyzej :)
nie wiem co dla ciebie znaczy zaplacic slono ale na allegro takich kluczy jest pelno :)
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-11-24, 13:34   

kolego możesz zapodać linka do takowego kluczyka wielkie dzięki z góry. Pisząc słono miałem na myśli 600zl a może więcej.
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-11-24, 13:59   

Znalazłem coś takiego ale piorunująco drogie
http://celnar.sklep.pl/Kl..._BETA-4476.html
Czy stosowałeś taki kluczyk(podany przez siebie link)? z drugiej strony to można przecież zrobić przejściówkę tzn imbusowy kluczyk włożyć w nasadowy dołączony do tego klucza do którego podałeś linka. Używając klucza płaskiego i klucza dynamometrycznego z przejściówka można dokonać ustawienia zaworów. Czy to miałeś na myśli?
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2011-11-24, 14:09   

Mam takie niejasne wrażenie, że w Dragu i tak nie ma miejsca na to, żeby przykręcać kontrnakrętkę od zaworów kluczem dynamometrycznym, chyba że regulujesz na silniku wyjętym z ramy :nie_wiem: A jeśli jest, to zawsze możesz skontrować "na wyczucie", a potem dokręcić tylko do właściwego momentu kluczem. Oczywiście na koniec trzeba ponownie sprawdzić luz, czy się nie zmienił.
 
 
Ruffi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 342
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-11-24, 14:22   

No wlasnie nie pomyslalem o miejscu jakie tam bedzie na wlozenie klucza. Wyjecie silnika z ramy nie wchodzi w gre. Dlatego zapytalem czy moze ktos z kolegow kto robil takie ustawienie z uzyciem klucza dynamometrycznego moglby zdradzic tajniki jak ustawial te zawory przy uzyciu takiego klucza. Recznie mozna dociagac ale pewniejsze bedzie przy uzyciu klucza coby nie popsuc maszynki. Moze jakies zdjecia takowego klucza jak to wyglada - moze ktos z forumowiczow posiada taki kluczyc.
Z drugiej strony w kluczu ktory zapodal fazzi i ja nie ma otworu w ktory mozna wprowadzic klucz imbusowy do skontrowania sruby srodkowej z nakretka.
Czyli co Panowie pozostaje regulacja na wyczucie reki czy zeby byc spokojniejszym trzeba to zlecic mechanikowi od motocykli?
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-03-15, 10:17   

Witam , odświeżę troche, temat, bo wczoraj, przy takiej szarości za oknem ,zatopiłem się w garażu , gdyż zebrało mi się na sprawdzenie luzu zaworowego w mojej 1100.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych Kolegów.

Po zdjęciu pokrywki ukazał mi się widok jak na fotce ( ta fotka bez numeru ) , tzn szczelina luzu , który bedzie mierzony jest z jednej strony większa, z drugiej mniejsza ( zdjęcie nr 1 ) ?
Czy tak na być ? Czy te dwie powierzchnie, które tworzą szczelinę nie powinny być równoległe względem siebie ??

Jeżeli tak ma być to od której strony włożyć blaszkę szczelinomierza, tak aby był wiarygodny pomiar, tak jak na zdjęciu 2, 3 czy 4?
Manual opisuje, że pomiar powinien odbywać się w temp. pokojowej, przy zimnym silniku.
W garażu temp. to 10 stopni wczoraj. To może wpływać na wynik pomiaru?

link do fotek:
https://plus.google.com/u/0/photos/107670902536158091868/albums/6126380249371289825

Moje pytania są może prozaiczne, ale zanim zacznę cokolwiek regulować, miło byłoby znać rady praktyków.
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-15, 10:36   

Marecki75,

Szczelinomierz wkładamy pod śrubę regulacyjną, pod całą powierzchnię. Dziwnie to wygląda na zdjęciu. Powierzchnia śruby wytarta ?
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Marecki75 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 236
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-03-15, 10:58   

remol71, nigdy nie widziałem tego jeszcze ... Pierwszy raz i tez mam wątpliwości. Hmmm
_________________
Drag Star w serduchu ...
Kawasaki VN 2000 Classic pod tyłkiem ;-)

Motocyklowa Grupa z Konina
Ostatnio zmieniony przez Marecki75 2015-03-15, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2015-03-15, 11:01   

Wg mnie te powierzchnie powinny być równoległe, ale niech się wypowie ktoś kto ma Draga 650.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group