YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:09
Synchronizacja gaźników
Autor Wiadomość
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-08-18, 22:35   

Po przeczytaniu tematu zauważyłem, że niektórzy twierdzą żeby synchronizację przeprowadzić z filtrem powietrza a inni, że bez filtra. W moim motocyklu bez filtra trwa to może minutę a z założonym filtrem jest nie do wykonania. Wakuometr własnej produkcji i po odpaleniu motocykla olej ,,ucieka" w jedną stronę i za żadne skarby nie da się go ustabilizować. Zawory wyregulowane, filtr czysty. Wychodzi na to, że synchronizacja musi być wykonana bez filtra, czy coś u mnie nie gra i jakieś elementy są niesprawne ?
 
 
Lucash79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44
Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 1262
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-08-19, 09:00   

W DS650 też miałem kłopot z synchronizacją gaźników, ale okazało się, że rurka wychodząca z króćca ssącego była luźna i jeden gaźnik był zabrudzony. Po "wklejeniu" rurki i wyczyszczeniu gaźnika - synchronizacja była robiona z filtrem powietrza (bez problemu).
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-19, 17:46   

Kolego Griswald
Polecam sprawdzić jeszcze jedno:
weź sobie zmywacz do hamulców (lub ostatecznie dezodorant) i popryskaj na zapalonym silniku po gaźnikach i króćcach do gaźników (tylko z czuciem - krótkie pryski).
Zobacz czy nie zmieniają się obroty - jak tak - tzn bierze gdzieś lewe powietrze - dlatego masz problem z regulacją.
życzę powodzonka :)
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-08-20, 03:22   

Dzięki za sugestie, jutro sprawdzę jedno i drugie. Zastanawia mnie tylko to, że gdyby wężyk miał nieszczelność czy nawet króćce były nieszczelne to byłyby tak samo nieszczelne i z filtrem i bez filtra a tu takie rozbieżności. Jedno powietrze przez jeden filtr i do jednego airboxa... sprawdzę
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-07, 18:38   

Jacek
Nie namawiaj Koleżeństwa do zła!
Regulacja zaworów w motocyklach jest zarąbiście ważna i z moich doświadczeń wynika, że po przebiegu zalecanym przez fabrykę trzeba było choć kilka przeregulować (tez miałem dotychczas 16 szt).
Pominięcie tego powoduje, że zawory zaczynają być podparte (zostają uchylone) i nie ma jak odprowadzić ciepła z trzonka - i się wypalają niestety.
Później nie ma kompresji i d....
Ja zalecam regulacje i przeglądy - co najmniej tak jak mówi serwisówka...
ArekW nie musisz gasić moto, na zapalonym ściągasz kapturki. Trochę się zadławi ale nie ma strachu :)
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
tasmanski 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 17
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-04-18, 13:22   

Hejka,

Mam kilka pytan odnosnie synchronizacji.
Jak rozumiem, cale to waku wlasnej roboty musi byc idealnie symetryczne?
Inaczej mowiac czy nasze tlumiki z igiel powinny byc w takiej samej odleglosci od koncow rurek, ramiona tego 'U' zrobionego z rurki powinny miec jednakowa dlugosc?
I czy przed podlaczeniem do kroccow poziom oleju w obydwu ramionach powinien byc jednakowy?
Powod dla ktorego pytam to filmik (nr 2, czas 02:50 do 02:59 na przyklad) na ktorym wyraznie widac roznice poziomow przed rozpoczeciem synchronizacji.
Dzieki wielkie.
_________________
V-Star 650, Blue eyed girl
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-21, 15:00   

Kolego
Ideału nie musi być ale ważne jest:
1. Długość przewodów przyłączeniowych, ich średnica i materiał - musi być taka sama (wyjaśnienie poniżej).
2. Ilość oleju musi być taka sama (w obu vel 3 vel 4 ramionach U-Rurek) - powód - masa słupa cieczy musi być taka sama
3. Tłumiki powinny być na tej samej długości (od tego zależy dokładność pomiaru) ale jak nie możesz zrobić to się nie sprzeciwiaj. Różnica jest taka, że przewód przyłączeniowy ma jakąś elastyczność i poddaje się pod podciśnieniem (drga - kurcząc się i wracając do pozycji wyjściowej).
Na filmiku jest różnica - bo nie były równo wyregulowane cylindry/gaźniki.
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
tasmanski 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 17
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-04-21, 17:45   

Dzieki za wyjasnienie. Po prostu zasugerowalem sie filmikiem, gdzie widac wyraznie roznice poziomow PRZED uruchominiem silnika (to oczywiste, ze przy niewyregulowanych gaznikach prze pracujacym silniku bedzie widac roznice-przeciez o to chodzi w regulacji- zeby ew. roznice weliminowac...).
Nie jestem pewien czy samo podlaczenie rurek do kroccow przy WYLACZONYM silniku wywolywalo od razu roznice? Czy tak wlasnie jest?
_________________
V-Star 650, Blue eyed girl
 
 
arkady007 


Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 52
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 208
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-21, 18:41   

Ten miernik podciśnienia mi wygląda na rtęciowy. Rtęć ma tak - że potrafi zostać w ostatnim położeniu (tak jak w termometrze rtęciowym). Pewnie to stąd.
_________________
Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony :)
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ...
 
 
molpol 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 44
Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-05-08, 18:25   Serwis śląsk Katowice Sosnowiec i okolice

Witam Czy możecie polecić mi jakiś serwis ze śląska jestem z Dąbrowy Górniczej który mógłby wykonać regulację i ogólnie przejrzeć motocykl z wymianą olejów. Mój v-star ma wydechy vanca filtr akcesoryjny i wydaje mi się że dość nie równo pracuje .

proponuje najpierw http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=9

potem http://yamaha-dragstar.pl/viewforum.php?f=18

WADERA
Ostatnio zmieniony przez WADERA 2017-05-08, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
darek_p69 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 54
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 9
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2017-06-07, 15:27   

Witam
Jaki kluczyk (rozmiar) służy do regulacji tej śrubki ? 8 jest za duży... chcę zakupić właściwy.
Dzięki za info.

[ Dodano: 2017-06-08, 08:36 ]
już wiem, to jest 7
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-06-13, 18:38   

Cytat:

Witam
Jaki kluczyk (rozmiar) służy do regulacji tej śrubki ? 8 jest za duży... chcę zakupić właściwy.
Dzięki za info.



klucz 7 tak jak w virago
_________________

 
 
przemo8206 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 2
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-01-02, 22:14   

Witam, jestem nowy na forum, mam pytanie co do synchronizacji drag stara XVS 650, czy z byt rozgrzany silnik może zaburzyć prawidłową synchronizację gaźników? bo u mnie wyglądało to tak ,że jak bardzo się rozgrzał to olej w wężyku ciągło w tylny cylinder , i śrubą do synchronizacji nie dało się wyregulować bo jak kręciłem w jedną stronę to ciągło bardziej w tylny cylinder , a jak kręciłem w drugą to silnik nie równo pracował. czy ktoś już tak miał ?? ?
_________________
przemo
 
 
kacper7460 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2018-03-11, 10:56   

Witam wszystkich posiadaczy DRAG-ów.
W związku z tym, że nieuchronnie zbliża się sezon... potrzebuję pomocy, a może bardziej podpowiedzi...
Otóż... na jesieni postawiłem mojego DRAGA w garażu, przez zimę wymieniłem filtry i olej, a ostatnio przed wyjazdem na badanie diagnostyczne mój DRAG zimny nie zapalił na ssaniu, ale bez problemu pali bez ssania. Zauważyłem jednak, że ma troszeczkę podwyższone obroty. Przy próbie uruchamiania na ssaniu strzela w tłumik. W poprzednim sezonie nie było żadnych problemów. I tu właśnie potrzebna jest mi podpowiedź - czym to może być spowodowane? Woda w gaźniku?
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2018-03-11, 16:09   

Proponuję Ci , żebyś pojeździł trochę (150-200km) zanim zaczniesz "grzebać" przy gaźnikach . Ten objaw "strzela w tłumik" jest oznaką za bogatej mieszanki - za dużo paliwa , a za mało powietrza . Uruchamiając "ssanie" właśnie to robisz - wzbogacasz mieszankę dla łatwiejszego rozruchu zimnego silnika. Jeżeli po przejechaniu 100-200 km objawy nie ustąpią , to proponuję żeby dać mu troszkę więcej powietrza - śrubka najczęściej na płaski śrubokręt , ale zazwyczaj ciężko jest dostać się tam , bo jest wkręcana od dołu w okolicy komory pływakowej i jest mosiężna . Trzeba ją lekko wykręcić - najlepiej robić to po pół obrotu i próba , żeby w "razie draki" zawsze można było wrócić do ustawienia wyjściowego .
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
georgeiii 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 32
Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 20
Skąd: Wieprz
Wysłany: 2020-02-23, 11:48   

Panowie mam pytanie do tematu - po regulacji zaworów, synchronizacji gaźników i ustawieniu obrotów (wszystko wg tematu i serwisówki) motocykl przy schodzeniu w wysokich obrotów nadal strzela lekko z wydechów. Jest jakiś sposób żeby to zredukować lub wyeliminować?

Dzięki za pomoc z góry :>
 
 
larry7 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Kozy
Wysłany: 2021-04-18, 10:27   

masz zbyt bogatą mieszankę. Gaźnik podaje zbyt dużo paliwa.
O ile dobrze pamiętam to z boku gaźnika powinny być śruby do regulacji składu mieszanki - schowane pod gumowymi zaślepkami, na płaski śrubokręt. Każda z tych śrub powinna być wykręcona o tyle samo obrotów - nie pamiętam ile ma tych obrotów ale serwisówka powinna o tym mówić.
Można to jednak wyregulować metodą prób i błędów. Proponuję rozwiązanie jakie zastosowałem w moim Royal Star:
1. rozgrzej silnik do normalnej temperatury pracy i koniecznie wyłącz ssanie
2. wyłącz silnik
3. wkręcasz obie śruby regulacji mieszanki do oporu (tylko nie na chama bo zerwiesz gwinty- kręć delikatnie aż poczujesz opór. Licz obroty podczas wkręcania bo przez to dowiesz się czy miałeś jednakowe ustawienia na obu gaźnikach
4. teraz obie śruby wykręć o jakieś 3 pełne obroty.
5. uruchom silnik - jeśli będzie się dławił i nierówno pracował to wykręć obie śruby o pół obrotu lub więcej w razie potrzeby
6. jak już będzie w miarę równo pracował to jedź na jazdę próbną zabierając ze sobą śrubokręt
7. podczas jazdy próbnej wykonaj hamowanie silnikiem (redukuj biegi jadąc z górki). Jeśli będzie strzelał z wydechów wykręć śruby regulacji o kolejne pół obrotu i znowu próba hamowania silnikiem. I tak do skutku aż przestanie strzelać. W trakcie regulacji kontroluj również ustawienie poziomu wolnych obrotów.
8. po ustawieniu składu mieszanki przeprowadź synchronizację gaźników.

I jeszcze jedna ważna rzecz - zanim zaczniesz cokolwiek dłubać przy tej regulacji sprawdź proszę w jakim stanie masz świece i w razie potrzeby wymień je na nowe.
_________________
larry7

Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 :)
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1855
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-18, 11:14   

A ja proponuję zacząć od sprawdzenia poziomu paliwa w komorze pływaka. Wygląda to na nieszczelne zaworki.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
larry7 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Kozy
Wysłany: 2021-04-18, 12:06   

też możliwe ale najłatwiej sprawdzić czy jest dobrze ustawiony skład mieszanki
_________________
larry7

Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 :)
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2021-04-18, 12:29   

A ja proponuję zacząć od sprawdzenia szczelności wydechu , po prostu podokręcaj wszystkie śruby na wydechu , to jest najprostsze , potem zacznij sprawdzać gaźniki .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group