Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:09 |
Synchronizacja gaźników |
Autor |
Wiadomość |
LARRY
Model: SYMPATYK
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 131 Skąd: Września
|
Wysłany: 2008-10-30, 21:21 Synchronizacja gaźników
|
|
|
Proszę podpowiedzcie mi jak synchronizować gaźniki w Dragstar 650.
Może macie jakiś schemat. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2008-10-30, 21:31
|
|
|
Shemat nie jest potrzeby - potrzebne sa mierniki podciśnienia tzw. wakuometry (2 sztuki).
Jeżeli nie masz ... to nie kupuj - daj zarobić warsztatowi.
Za synchro draga zapłacisz max 100 zł .... i może zrobią jeszcze regulacje składu mieszanki
Jeżeli masz wakuometry, wężyki z trójnikiem i paliwo w oddzielnym zasobniku to można się za to brać .... |
|
|
|
|
LARRY
Model: SYMPATYK
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 131 Skąd: Września
|
Wysłany: 2008-10-31, 09:43
|
|
|
Jestem z zawodu mechanikiem samochodowym i lubię sobie pogrzebać przy sprzętach choć z motorami nie miałem do czynienia. Więkrza przyjemność z jazdy jest jak sam sobie możesz naprawić przynajmniej dla mnie. Ja po prostu pytam się o poradę |
|
|
|
|
Jacek
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 310 Skąd: Zielonka k/W-wy
|
Wysłany: 2008-11-02, 09:01
|
|
|
Ja zrobiłem wakuometr z przeźroczystego wężyka paliwowego, dwóch igieł do zastrzyków i oleju silnikowego. Jest bardzo dokładny i kosztował mnie tylko parę złotych. Kupujesz ok. 3 metry wężyka paliwowego o średnicy 5 mm, dwie jak najcieńsze igły do zastrzyków. Do wężyków wlewasz ok 10 cm3 oleju silnikowego, tego samego jaki masz w silniku. Przycinasz bardzo delikatnie końce igieł, ale tylko samą końcówkę, żeby nie przebiła ścianek wężyka. Tam przycięte igły wkładasz z obydwóch stron w wężyk i wakuometr już gotowy. |
|
|
|
|
Robo
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 50 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 2008-11-03, 08:22
|
|
|
Istnieje wiele stereotypów mówiących o tym że synchronizacja gaźników jest trudna. Moim zdaniem to nic trudnego /tylko do pierwszej regulacji podchodziłem z namaszczeniem/, jedyną trudnością jest brak przyrządu pomiarowego /wakuometrów lub rurek z olejem itp./ i oczywiście w zależności od motocykla dostanie się do gaźników i króćców ssących /w niektórych motocyklach trzeba rozebrać pół pojazdu/. Nie lubię tworzyć technicznej prozy więc poszperałem w necie i znalazłem interesujący nas temat.
Opis dotyczy o dziwo VS 650 a więc motocykla któremu poświęcony jest ten temat.
http://www.650ccnd.com/sync.htm |
|
|
|
|
Nobody
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2008-11-03, 14:17
|
|
|
Witam,
Synchro gaźników to nic trudnego, może ją wykonać każdy w miarę kumaty użytkownik DSa. A za cenę jednej synchronizacji w warsztacie, można sobie kupić wakuometry na zawsze. Synchronizację powninno się robić przynajmniej raz do roku na początku sezonu i po każdym dłubaniu w gaźnikach lub regulacji zaworów (zmiana podciśnienia w kanałach ssacych!). Synchro gaźników ma właśnie na celu wyrównanie podciśnienia mieszanki dostarczanej przez gaźniki do głowic i dalej cylindrów.
Do synchronizacji trzeba posiadać 2 wakuometry (można całkiem tanio kupić w necie) lub zrobić samemu z przezroczystego wężyka czy szklanych rurek i oleju silnikowego, jak postapił Jacek.
Jak się zabrać do synchronizacji?
1. Doprowadzamy silnik do normalnej temperatury pracy
2. Kontrolujemy wartość obrotów biegu jałowego, powinna wynosić 1150-1250 RPM (dla DS650). Ew. korygujemy ją pokrętłem regulacyjnym 1, z rys. gs0.gif Tu przydaje się zewnętrzny obrotomierz, pobierający impulsy z kabla WN którejś ze świec.
3. Zdejmujemy opaskę i gumowy kapturek tylko z jednego z kroćców pomiarowych 1, rys. gs1.gif. Uwaga na gorące cylindry!
4. Podłączamy pierwszy waku do kroćca, zapamiętujemy odczyt, nastepnie do tego samego kroćca podłączamy drugi waku.
5. Jeżeli odczyty są ok to znaczy że mamy zestrojone wakuometry, jeżeli nie to drugi waku trzeba dostroić do wskazań pierwszego (zaworkiem lub ilością oleju w rurce). Bez zestrojonych na tym samym cylindrze wakuometrów, cała zabawa nie ma sensu!
Przy zdejmowaniu kapturków z kroćców pomiarowych silnik zmienia obroty, to naturalne zjawisko bo dostaje się "lewe powietrze" przez krociec. Po podłączeniu waku wszystko powinno wrócić do normy.
6. Zdejmujemy kapturek z opaską z drugiego kroćca i tak zestrojone waku podłączamy do obu kroćców. Uwaga na gorące cylindry!
7. Jeżeli wskazania obu waku są ok, to gaźniki są zsynchronizowane, w przeciwnym wypadku wyrównujemy ich wskazania śrubką regulacyjną 1 rys. gs2.gif, znajdującą się między gaźnikami. Obroty silnika moga się teraz zmienić. Korygujemy obroty silnika biegu jałowego na prawidłowy zakres 1150-1250 RPM.
8. Robimy krótką przygazówkę (pół sek.), po zejściu na wolne obroty odczytujemy wskazania waku i ew. poprawiamy synchronizację i korygujemy obroty silnika.
9. Powtarzamy punkt 8 2-3 razy.
10. Jesli wszystko jest OK, odłączamy waku, zakładamy kapturki i opaski na kroćce pomiarowe.
11. Otwieramy browara i cieszymy się z własnoręcznie wykonanej synchronizacji gaźników naszego DSa
Powodzenia, pozdrawiam!
N.
gs0.GIF Pokrętło korekcji obrotów biegu jałowego |
|
Plik ściągnięto 62958 raz(y) 5.57 KB |
gs1.GIF Kroćce pomiarowe do podłączenia wakuometrów |
|
Plik ściągnięto 62958 raz(y) 4.41 KB |
gs2.GIF Śruba regulacyjna synchronizacji gaźników |
|
Plik ściągnięto 62958 raz(y) 4.45 KB |
|
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
|
|
|
|
Nobody
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2008-11-04, 16:06
|
|
|
Witam,
Nie oddawajcie mi tu cześci ops bo nie o to chodzi, tylko o pomoc dla Was przy serwisowaniu Waszych motocykli. Naprawdę sporo można zrobic samemu, przy okazji poznając maszynę i wiedząc o niej coraz więcej, a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na dobre ciuchy, akcesoria do moto, paliwo czy prezent dla Kobiety, żeby dała czasem pośmigać na moto . To nie znaczy że chcę aby warsztaty motocyklowe świeciły pustkami, raczej zależy mi na podnoszeniu świadomości motocyklistów. Niestety warsztaty w PL często jeszcze żerują na niewiedzy motonitów i robią ich w przysłowiowego balona, rżnąc kasę za byle drobiazgi przy akompaniamencie "tajemnych terminów" typu synchronizacja gaźników. W DS jest to do zrobienia w ok. 30 minut i powinno kosztować max 50 PLN. To cena głównie za wiedzę, jak to zrobić i za posiadanie waku i obrotomierza. A jeśli kosztuje więcej, wskażcie mi ten warsztat, rzucę moją robotę i chętnie się tam zatrudnię
50 PLN/ 0,5h = 800 PLN/ dzień x 20 dni = 16.000 PLN / miesiąc. Nawet po odliczeniu kosztów to chyba nieźle, co? To oczywiście daleko idące uproszczenie, ale...
Pamiętacie jak na drogach królowały PF126p? Każdy w przydomowym garażu, stodole czy pod blokiem sam sobie naprawiał malucha i był specem od przerywacza, zaworów czy łącznika dźwigni zmiany biegów (śledzia). Myślicie że technika motocyklowa jest dużo bardziej skomplikowana?
Grzebię trochę w motocyklach, więc z przyjemnością Wam podpowiem co nieco od czasu do czasu.
Pozdrawiam!
N. |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
|
|
|
|
LARRY
Model: SYMPATYK
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 131 Skąd: Września
|
Wysłany: 2008-11-04, 18:03
|
|
|
Szacuneczek dla Ciebie może mogłbyś podpowiedzieć jeszcze jak się zabrać za regulację zaworów w naszych dragach i czy trzeba je regulować co 6000 km. Czy to jest zależne z synchronizacją. |
|
|
|
|
Nobody
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2008-11-04, 21:24
|
|
|
Witam,
O zaworach w DS650 napiszę jak będę miał trochę więcej czasu, opis będzie nieco dłuższy. Domyślam się że przy DS1100 jest podobnie, ale w nim nie grzebałem. Robię to w swoim 1100 ale tam mam 16 zamiast 4 zaworów
Regulacja zaworów w DS nie jest skomplikowana, ale wymaga cierpliwości i czystości, sporo elementów trzeba z DSa odkręcić żeby się tam dobrać. I warto się zaopatrzyć w klucz dynamometryczny, większość śrub przy zaworach ma momenty dokręcania 10 Nm. Jak ktoś ma łapę Gustlika, można je przeciągnąć, choc przy odrobinie zdrowego rozsądku nie będzie to łatwe.
Co do przebiegu 6kkm, jak by nie patrzeć DS to olejak, warto pilnować zaworów, ale nie dajmy się zwariować. Przy normalnej eksploatacji nie przekraczał bym więcej jak 8kkm między regulacjami. Po regulacji zaworów trzeba synchronizować gaźniki, odwrotnie nie
pozdrawiam!
N. |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
|
|
|
|
Jacek
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 310 Skąd: Zielonka k/W-wy
|
Wysłany: 2008-12-29, 19:16
|
|
|
W nawiązaniu do mojej wypowiedzi na temat wykonania wakuometru przesyłam szkic jego wykonania. Przepraszam wszystkich za taki poślizg ops
Rysunek1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 696 raz(y) 63.28 KB |
|
|
|
|
|
Jeżyk
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Adam
Rocznik: 1998
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 44 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2009-02-25, 12:26 Regulacja Gaźników
|
|
|
Może mi ktoś napisać czy synchro gaźników i regulacja gaźników to jest to samo?
Jeżeli są to dwie różne sprawy to wiecie jak reguluje się gaźnik ? |
|
|
|
|
dadamos
Rocznik: 2004
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 397 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2009-02-25, 13:47
|
|
|
Przy synchronizacji gaźników chodzi o ustawienie przepustnic obrotowych w taki sposób, żeby podciśnienie w króćcach ssących było jednakowe w każdym cylindrze, dzięki czemu każdy z nich jest równomiernie napełniany. Uzyskujemy równą prace silnika, mniejsze wibracje oraz dynamiczne przejście silnika na wyższe obroty. Regulacji jako takiej podlega wiele innych elementów. Było to poruszane na tym forum a na pewno jeżeli chodzi o kwestię synchronizacji jak zauważył vaaks świetnie opisał to kolega Nobody |
_________________ sex & motorcycles & rock'n'roll |
|
|
|
|
krzysztof
Rocznik: 1998
Wiek: 59 Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 59 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2009-04-25, 19:58
|
|
|
Panowie jest mały problem.
Gdzie znajduje się śruba do synchronizacji gaźników w Drag Starze 1100 rok 2006 bo na pewno nie tam gdzie w 650 . Tak więc nie mogę wykonać tej czynności, podpowiedzcie gdzie jej szukać. |
|
|
|
|
zbymus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 730 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-11-21, 23:09
|
|
|
Synchro robi się przy założonym filtrze. Przy zdjętym może się dławic, ponieważ oprócz filtracji powietrza filtr odpowiada za regulowanie ciśnienia w układzie, podobnie jak wydechy. Zdjęcie filtra może wpłynąc na zwiększenie dawki dostarczanego powietrza do gaźnika przez co zmienia się jej skład. Przykładowo przy wymianie filtra powietrza na stożkowy pełnego przepływu konieczna jest regulacja składu mieszanki i synchro gaźników. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-11-26, 11:33
|
|
|
a ja mam glupie pytanie
Przeczytalem opis jak sie to robi i gdybym to robil wezykiem nie widze problemu ale jak zaloze wakunometry to chyba trzeba wiedziec jaka jest wlasciwa wartosc wskazan, bo inaczej nie bede wiedzial ktory gaznik wyregulowac aby wyrownal sie z drugim. Mowiac prosciej aby wyrownac cisnienie(lub podcisnienie) mozna albo wyrownac podnoszac w jednym lub obnizajac w drugim i cisnienie bedzie wyrownane ale jego wartosc rozna w obydwu przypadkach. |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2009-11-26, 13:24
|
|
|
Ja jak regolowalem u siebie podcisnienie to nie zwracalem uwagi na wartosci, najwazniejsze zeby bylo rowno lub w miare rowno. Jezeli jednak kogos interesuja wartosci to dla XVS1100 CLYMER podaje 34.7 - 37.3 kPa (260 - 289 mm Hg [10.2 - 11.4 in. Hg]) i robi sie to ze zdjetym filtrem powietrza po uprzednim wyregolowaniu zaworow. Pierwsza probie synchronizacji nie udala sie, trzeba bylo wymienic gumowo - metalowy element laczacy gaznik z cylindrem bo byl juz troche sparcialy , wymienilem tez kilka uszczelek i po ponownym podlaczeniu bylo juz rowno. Jak widac na wyrownanie cisnienia ma wplyw kilka czynnikow nie tylko wystarczy pokrecic srobka . CLYMER pisze jeszcze ze najpierw trzeba wyregolowac zawory , potem sprawdzic cisnienie w cylindrach i dopiero regolowac podcisnienie gaznikow. |
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2009-12-01, 17:22
|
|
|
Ja mam pytanko odnośnie waku zrobionego z wężyka trzeba oczywiście rozgrzać sprzęta ale potem chyba go zgasic i podpiąć wężyki i ponownie odpalić bo po podłączeniu jednego olej pójdzie do góry myślę że trzeba zgasic i podpiąć obydwa ? ? Kto regulował ? ? |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-12-06, 16:47
|
|
|
rozumie, ze sam to robiles w swojej maszynie co wy na to aby przy okazji wykonywania czynnosci w naszych maszynach robic fotki aby potem zrobic maluala z opisem i fotkami na forum?
tutaj mozna zobaczyc cos takiego , chociaz uciazlie jest wlaczanie tych fotek, nasze forum ma mozliwosc wklejania fotek wiec to nie problem
http://forum.motocyklisto...howtopic=110862 |
|
|
|
|
|