YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:09
Synchronizacja gaźników
Autor Wiadomość
GhostRider 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-12-16, 21:13   

Arekw711...wakuometry podłącza się od razu...rozgrzewasz, bo potem łapy sobie poparzysz...a jak nie robiłeś synchro to lepiej oddaj to komuś kto robił...np. MŁA ;)
_________________
Mobilny Serwis Motocyklowy
 
 
power choppers 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 19
Skąd: Iława
Wysłany: 2009-12-23, 19:07   

Co do synchronizacji gaźników trzeba brać pod uwagę to ze wakuometry słabej jakości szaleją, i nie są zbyt dokładne. Druga rzecz: podczas eksploatacji zużywają sie przepustnice, które potrafią zmieniać odczyt na zegarach. Dlatego polecam aby taką czynność wykonywał ktoś z pojęciem i doświadczeniem. Wbrew pozorom znacznej ilości motocyklistów synchronizacja gaźników to nie tylko to, że silnik chodzi po niej równo, to bardzo ważna czynność eksploatacyjna!

logo długie.jpg
Plik ściągnięto 472 raz(y) 38.17 KB

_________________
Power Choppers - budowa, stylizacja i naprawa motocykli
 
 
Gilba 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-05-25, 23:43   

Znalezione w sieci - opis synchronizacji gaźników do XVS650.
Może to Wam się przyda:
www.webslingercycles.com/Docs/CarbSync.pdf
 
 
romus 


Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-05-27, 22:56   

Panowie... spokojnie, synchronizacja gaźników to jedna z naprostrzych czynności jakie każdy motocyklista mający choć jedną prawą rękę bez problemów sam może sobie wykonać.
Jeśli nie robimy tego zawodowo to wydawanie kasy na wakuometry mija się z celem. Jeśli już mamy dwa wakuometry nie zapomnijmy o ich zsynchronizowaniu tzn. podpinając jeden a potem drugi do tego samego krućca, oba zegary powinny wskazywać identycznie to samo.
Jeśli robimy to dla własnej potrzeby myslę że bez sensu jest wydawać kasę na tanie wakuometry, lepiej kupić rurkę, dwie igły, trochę oleju i pewnie cieszyć się większą dokładnością niż tanich zegarów.
Dla robiących to pierwszy raz to 20 minut roboty, a dla robiących to po raz drugi to też 20 minut roboty z przerwą na papierosa i wypicie piwka łacznie.
Jutro spróbuje wygospodarować trochę czasu i przygotować pomocny materiał, dla adeptów tajemnej magii i jakże powaźnie brzmiącej nazwy - synchronizacja gaźników.
 
 
romus 


Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-01, 22:35   

No Panowie, mam nadzieję że docenicie to że jestem zapracowanym człowiekiem, to co ściągniecie było robione w późnych godzinach nocnych bez najmniejszego przygotowania do tematu (...) sam sobie operatorem, żeglarzem i okrętem(...)
synchronizacja gaznikow_cz. 1

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-04-04, 16:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
romus 


Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-03, 10:43   

dodałem cz.2

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-04-04, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2010-06-03, 17:37   

Koledzy a moze ktos mi odpowie jaki wpływ na jazde moze miec synchro gazników?
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
romus 


Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-03, 18:51   

mmmmat napisał/a:
Trzeba było pokazać jak po regulacji się olej w rurce zachowuje i jak reaguje podczas regulacji śrubką .

Te końcówki rurki które został zamknięte by nie wylał się olej na nowo należy otworzyć by nałożyć je przy gaźnikach? czy tam masz potem jakieś przejściówki

Filmik pierwsza klasa


Po regulacji olej ma stać w miejscu, nie może ciągnąć w żadną ze stron. Podczas kręcenia śrubką w prawo będzie ciągło olej w jedną stronę rurki, a gdy będziemy kręcić w drugą stronę będzie podchodzić w drugą stronę. Cały bajer w tym żeby tak ustawić tę śrubkę by był "złoty środek"

Te końcówki rurki (tłumiki) nie są po to by się olej nie wylał, tylko po to by bezpieczniej panować nad podciśnieniem. Zakładasz końcówki rurki, na króćce ssące, w rurce masz już tłumiki (zobacz cz.1 filmu) oddalone od końców rurki. Ewentualnie kombinujesz jakąś opaskę na rurkę założoną na króćce , by było szczelnie - to podstawa regulacji. miedzy cylindrami jest gorąco więc rurka łatwo uszczelnia się i zaciska pod wpływem ciepła, np taką opaską jak ja pokazałem w części pierwszej.

ps. Zawory, gaźnik, kardan, hamulce... i inne podstawowe czynności serwisowe mam już za sobą (robiłem przed sezonem), ale jeśli będzie potrzeba możemy pomyśleć nad innymi filmikami instruktażowymi.
Pozdrawiam. romuś
 
 
Cebula 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 217
Skąd: kątownia
Wysłany: 2010-06-29, 10:18   

Na jednym króćcu mam zaślepkę więc spoko , jednak drugi wylot nie jest zaślepiony tylko podłączony ma wężyk z urządzenia które dopala spaliny , czy do synchronizacji mam po prostu ściągnąć ten wężyk i podłączyć mój wakuometr czy jakoś tak coś takiego podobnego ?
wie ktoś ?
cebula.
_________________
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
szerszeń 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Przemyśl/Bydgoszcz
Wysłany: 2010-07-27, 17:46   

A ja kupiłem wakuometry ;/ Tego patentu z rurką to jeszcze nie znałem, jest trochę mniej precyzyjny jaj ustawianie na wakuometrach, ale bardzo prosty i pomysłowy. Brawo romus za filmiki:)
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-07-27, 17:53   

jak nie zestroisz wakunometrow to sie moze okazac ze sposob z rurka jest dokladniejszy ;D
musisz sprawdzic obydwa na tym samym gazniku :)
 
 
szerszeń 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Przemyśl/Bydgoszcz
Wysłany: 2010-07-28, 18:42   

masz racje ;p za każdym razem przy balansowaniu gaźników na koniec przekładam waku z lewego króćca na prawy i odwrotnie, żeby uwiarygodnić odczyt :) W sumie można by wyregulować moto przy pomocy jednego waku, ale to by była straszna pierdologia, lepiej kupić wężyk i dwie igły ;D
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-11-11, 19:39   

ten wezyk dziala jak U-rurka i poziom sie sam ustawia na rowno a po podlaczeniu do gaznikow jesli jest nie rowno krecisz srubka i wyrownujesz podcisnienie w gaznikach.
 
 
mark500 



Rocznik: 2005
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: Śrem
Wysłany: 2010-11-11, 20:19   

fazi - wiem jak to działa! pytałem o coś innego / jak podłączyć do 1100?/
_________________
mark500
 
 
Eisvogel 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 54
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 503
Skąd: Stuttgart/St.Wola
Wysłany: 2010-11-11, 21:28   

Witam. Ten filmik instruktazowy jest super :) ale tez mam pytanie jak wykonac synchro w 1100 ?

Pozdrawiam
 
 
rybak68 


Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 87
Skąd: okolice Biecza
Wysłany: 2010-11-12, 09:46   

Eisvogel,musisz zdjąć obudowę filtra powietrza,za nią jest końcówka do podłączenia waku(lub wężyka)na krućcu przedniego cylindra.Na końcówki jest założony,na jedną gumowy kapturek,a na drugą wężyk od AIS,ściągasz to podpinasz przyrząd do synchro,odpalasz moto i regulujesz śrubą do synchronizacji.Czasem może być konieczna korekta wolnych obrotów,to ta śruba z plastikowym pokrętłem.Miłej zabawy ;d
 
 
Eisvogel 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 54
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 503
Skąd: Stuttgart/St.Wola
Wysłany: 2010-11-13, 00:09   

rybak68 dzieki za podpowiedz :) i jeszcze jedno czy po podlaczeniu tego wezyka zakladamy filtr powietrza spowrotem i dopiero zabieramy sie do roboty ? i gdzie znajduje sie ta srubka do synchro ( moze jakies foto ) bo nie chcial bym krecic jakas inna :hahaha:

Pozdrawiam
 
 
rybak68 


Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 87
Skąd: okolice Biecza
Wysłany: 2010-11-13, 22:46   

Synchro w 1100 robisz przy zdjętym filtrze,zakładasz go dopiero po skończeniu roboty.Śrubka do synchronizacji jest za tą srebrną osłoną z lewej strony moto od strony przedniego cylindra.Sześciokątny łeb z możliwością zastosowania krzyżaka,nie da się pomylić ;D Rób spokojnie a napewno się uda ;D
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-01-03, 17:36   

Zakupiłem taki oto zestaw wakuometrów.

Included with this kit are the following accessories to enable easy connection to your bikes vacuum take off ports:

2x PRECISION MADE GAUGES WITH INDIVIDUAL DAMPING
1x SUPPORT BRACKET (FOR HANDS FREE USE)
2x FLEXI HOSES
2x VALVES
1x 180MM EXTENSION.
1x 65mm EXTENSION.

FOR USE ON TWINS, But Can Also Be Used On.
TRIPLES AND 4 CYLINDER MACHINES USING KEIHIN, MIKUNI, AMAL, or DELLORTO CARBS & MANY MORE!



PROFESJONALNY WAKUOMETR (SYNCHRONIZATOR) służący jako zestaw do ustawiania gaźników motocyklowych dwucylindrowych

Zestaw zawiera:
- 2 precyzyjne zegary z indywidualnym tłumieniem
- 1 szt. uchwyt (na którym umieszczamy zegary i nie musimy ich trzymać, mamy wolne ręce.)
- 1 szt. adapterów 180 mm
- 1 szt. adapterów 65 mm
- 2 elastyczne wężyki
- 2 szt. zaworków redukcyjnych

Do użycia( ustawienia) w pojazdach 2 cylindrowych wyposażonych w gaźniki firm KEHINI,MIKUNI,AMAL, albo DELLORTO i wiele inych.

[ Dodano: 2011-01-06, 17:58 ]
doszły dzisiaj . Tak wyglądają w realu.

!BnwZ4ow!2k~$(KGrHqIH-D4EtrEi15D1BLk284858!~~_35.JPG
Plik ściągnięto 22043 raz(y) 9.98 KB

DSCN9998.JPG
Plik ściągnięto 417 raz(y) 158.65 KB

DSCN9997.JPG
Plik ściągnięto 393 raz(y) 166.38 KB

_________________
Dawid Z.
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-01-04, 00:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-01-29, 11:44   

apropos regulacji zaworów w DS 1100... jak przewiduje producent co ile tys km? w 1100 są po 2 zawory na cylinder no nie?

wg mnie regulacje zaworów powinno sie robic po synchro gaźników. nie warto obu czynności rozciągać w czasie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group