Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:09 |
Synchronizacja gaźników |
Autor |
Wiadomość |
GhostRider
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-12-16, 21:13
|
|
|
Arekw711...wakuometry podłącza się od razu...rozgrzewasz, bo potem łapy sobie poparzysz...a jak nie robiłeś synchro to lepiej oddaj to komuś kto robił...np. MŁA |
_________________ Mobilny Serwis Motocyklowy
|
|
|
|
|
power choppers
Model: SYMPATYK
Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 19 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2009-12-23, 19:07
|
|
|
Co do synchronizacji gaźników trzeba brać pod uwagę to ze wakuometry słabej jakości szaleją, i nie są zbyt dokładne. Druga rzecz: podczas eksploatacji zużywają sie przepustnice, które potrafią zmieniać odczyt na zegarach. Dlatego polecam aby taką czynność wykonywał ktoś z pojęciem i doświadczeniem. Wbrew pozorom znacznej ilości motocyklistów synchronizacja gaźników to nie tylko to, że silnik chodzi po niej równo, to bardzo ważna czynność eksploatacyjna!
logo długie.jpg
|
|
Plik ściągnięto 472 raz(y) 38.17 KB |
|
_________________ Power Choppers - budowa, stylizacja i naprawa motocykli
|
|
|
|
|
Gilba
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
romus
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2010-05-27, 22:56
|
|
|
Panowie... spokojnie, synchronizacja gaźników to jedna z naprostrzych czynności jakie każdy motocyklista mający choć jedną prawą rękę bez problemów sam może sobie wykonać.
Jeśli nie robimy tego zawodowo to wydawanie kasy na wakuometry mija się z celem. Jeśli już mamy dwa wakuometry nie zapomnijmy o ich zsynchronizowaniu tzn. podpinając jeden a potem drugi do tego samego krućca, oba zegary powinny wskazywać identycznie to samo.
Jeśli robimy to dla własnej potrzeby myslę że bez sensu jest wydawać kasę na tanie wakuometry, lepiej kupić rurkę, dwie igły, trochę oleju i pewnie cieszyć się większą dokładnością niż tanich zegarów.
Dla robiących to pierwszy raz to 20 minut roboty, a dla robiących to po raz drugi to też 20 minut roboty z przerwą na papierosa i wypicie piwka łacznie.
Jutro spróbuje wygospodarować trochę czasu i przygotować pomocny materiał, dla adeptów tajemnej magii i jakże powaźnie brzmiącej nazwy - synchronizacja gaźników. |
|
|
|
|
romus
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2010-06-01, 22:35
|
|
|
No Panowie, mam nadzieję że docenicie to że jestem zapracowanym człowiekiem, to co ściągniecie było robione w późnych godzinach nocnych bez najmniejszego przygotowania do tematu (...) sam sobie operatorem, żeglarzem i okrętem(...)
synchronizacja gaznikow_cz. 1
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2013-04-04, 16:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
romus
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2010-06-03, 17:37
|
|
|
Koledzy a moze ktos mi odpowie jaki wpływ na jazde moze miec synchro gazników? |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
romus
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2010-06-03, 18:51
|
|
|
mmmmat napisał/a: | Trzeba było pokazać jak po regulacji się olej w rurce zachowuje i jak reaguje podczas regulacji śrubką .
Te końcówki rurki które został zamknięte by nie wylał się olej na nowo należy otworzyć by nałożyć je przy gaźnikach? czy tam masz potem jakieś przejściówki
Filmik pierwsza klasa |
Po regulacji olej ma stać w miejscu, nie może ciągnąć w żadną ze stron. Podczas kręcenia śrubką w prawo będzie ciągło olej w jedną stronę rurki, a gdy będziemy kręcić w drugą stronę będzie podchodzić w drugą stronę. Cały bajer w tym żeby tak ustawić tę śrubkę by był "złoty środek"
Te końcówki rurki (tłumiki) nie są po to by się olej nie wylał, tylko po to by bezpieczniej panować nad podciśnieniem. Zakładasz końcówki rurki, na króćce ssące, w rurce masz już tłumiki (zobacz cz.1 filmu) oddalone od końców rurki. Ewentualnie kombinujesz jakąś opaskę na rurkę założoną na króćce , by było szczelnie - to podstawa regulacji. miedzy cylindrami jest gorąco więc rurka łatwo uszczelnia się i zaciska pod wpływem ciepła, np taką opaską jak ja pokazałem w części pierwszej.
ps. Zawory, gaźnik, kardan, hamulce... i inne podstawowe czynności serwisowe mam już za sobą (robiłem przed sezonem), ale jeśli będzie potrzeba możemy pomyśleć nad innymi filmikami instruktażowymi.
Pozdrawiam. romuś |
|
|
|
|
Cebula
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 217 Skąd: kątownia
|
Wysłany: 2010-06-29, 10:18
|
|
|
Na jednym króćcu mam zaślepkę więc spoko , jednak drugi wylot nie jest zaślepiony tylko podłączony ma wężyk z urządzenia które dopala spaliny , czy do synchronizacji mam po prostu ściągnąć ten wężyk i podłączyć mój wakuometr czy jakoś tak coś takiego podobnego ?
wie ktoś ?
cebula. |
_________________ Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
|
|
|
|
szerszeń
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 39 Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 10 Skąd: Przemyśl/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2010-07-27, 17:46
|
|
|
A ja kupiłem wakuometry Tego patentu z rurką to jeszcze nie znałem, jest trochę mniej precyzyjny jaj ustawianie na wakuometrach, ale bardzo prosty i pomysłowy. Brawo romus za filmiki:) |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-07-27, 17:53
|
|
|
jak nie zestroisz wakunometrow to sie moze okazac ze sposob z rurka jest dokladniejszy
musisz sprawdzic obydwa na tym samym gazniku |
|
|
|
|
szerszeń
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 39 Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 10 Skąd: Przemyśl/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2010-07-28, 18:42
|
|
|
masz racje za każdym razem przy balansowaniu gaźników na koniec przekładam waku z lewego króćca na prawy i odwrotnie, żeby uwiarygodnić odczyt W sumie można by wyregulować moto przy pomocy jednego waku, ale to by była straszna pierdologia, lepiej kupić wężyk i dwie igły |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-11-11, 19:39
|
|
|
ten wezyk dziala jak U-rurka i poziom sie sam ustawia na rowno a po podlaczeniu do gaznikow jesli jest nie rowno krecisz srubka i wyrownujesz podcisnienie w gaznikach. |
|
|
|
|
mark500
Rocznik: 2005
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 20 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2010-11-11, 20:19
|
|
|
fazi - wiem jak to działa! pytałem o coś innego / jak podłączyć do 1100?/ |
_________________ mark500 |
|
|
|
|
Eisvogel
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 54 Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 503 Skąd: Stuttgart/St.Wola
|
Wysłany: 2010-11-11, 21:28
|
|
|
Witam. Ten filmik instruktazowy jest super ale tez mam pytanie jak wykonac synchro w 1100 ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
rybak68
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 87 Skąd: okolice Biecza
|
Wysłany: 2010-11-12, 09:46
|
|
|
Eisvogel,musisz zdjąć obudowę filtra powietrza,za nią jest końcówka do podłączenia waku(lub wężyka)na krućcu przedniego cylindra.Na końcówki jest założony,na jedną gumowy kapturek,a na drugą wężyk od AIS,ściągasz to podpinasz przyrząd do synchro,odpalasz moto i regulujesz śrubą do synchronizacji.Czasem może być konieczna korekta wolnych obrotów,to ta śruba z plastikowym pokrętłem.Miłej zabawy |
|
|
|
|
Eisvogel
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 54 Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 503 Skąd: Stuttgart/St.Wola
|
Wysłany: 2010-11-13, 00:09
|
|
|
rybak68 dzieki za podpowiedz i jeszcze jedno czy po podlaczeniu tego wezyka zakladamy filtr powietrza spowrotem i dopiero zabieramy sie do roboty ? i gdzie znajduje sie ta srubka do synchro ( moze jakies foto ) bo nie chcial bym krecic jakas inna
Pozdrawiam |
|
|
|
|
rybak68
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 87 Skąd: okolice Biecza
|
Wysłany: 2010-11-13, 22:46
|
|
|
Synchro w 1100 robisz przy zdjętym filtrze,zakładasz go dopiero po skończeniu roboty.Śrubka do synchronizacji jest za tą srebrną osłoną z lewej strony moto od strony przedniego cylindra.Sześciokątny łeb z możliwością zastosowania krzyżaka,nie da się pomylić Rób spokojnie a napewno się uda |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-01-03, 17:36
|
|
|
Zakupiłem taki oto zestaw wakuometrów.
Included with this kit are the following accessories to enable easy connection to your bikes vacuum take off ports:
2x PRECISION MADE GAUGES WITH INDIVIDUAL DAMPING
1x SUPPORT BRACKET (FOR HANDS FREE USE)
2x FLEXI HOSES
2x VALVES
1x 180MM EXTENSION.
1x 65mm EXTENSION.
FOR USE ON TWINS, But Can Also Be Used On.
TRIPLES AND 4 CYLINDER MACHINES USING KEIHIN, MIKUNI, AMAL, or DELLORTO CARBS & MANY MORE!
PROFESJONALNY WAKUOMETR (SYNCHRONIZATOR) służący jako zestaw do ustawiania gaźników motocyklowych dwucylindrowych
Zestaw zawiera:
- 2 precyzyjne zegary z indywidualnym tłumieniem
- 1 szt. uchwyt (na którym umieszczamy zegary i nie musimy ich trzymać, mamy wolne ręce.)
- 1 szt. adapterów 180 mm
- 1 szt. adapterów 65 mm
- 2 elastyczne wężyki
- 2 szt. zaworków redukcyjnych
Do użycia( ustawienia) w pojazdach 2 cylindrowych wyposażonych w gaźniki firm KEHINI,MIKUNI,AMAL, albo DELLORTO i wiele inych.
[ Dodano: 2011-01-06, 17:58 ]
doszły dzisiaj . Tak wyglądają w realu.
!BnwZ4ow!2k~$(KGrHqIH-D4EtrEi15D1BLk284858!~~_35.JPG
|
|
Plik ściągnięto 22047 raz(y) 9.98 KB |
DSCN9998.JPG
|
|
Plik ściągnięto 417 raz(y) 158.65 KB |
DSCN9997.JPG
|
|
Plik ściągnięto 393 raz(y) 166.38 KB |
|
_________________ Dawid Z. |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-01-04, 00:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-01-29, 11:44
|
|
|
apropos regulacji zaworów w DS 1100... jak przewiduje producent co ile tys km? w 1100 są po 2 zawory na cylinder no nie?
wg mnie regulacje zaworów powinno sie robic po synchro gaźników. nie warto obu czynności rozciągać w czasie... |
|
|
|
|
|