Zamknięty przez: vaaks 2009-12-19, 12:42 |
Hamowanie,przyspieszanie,turbulencje |
Autor |
Wiadomość |
EDDIE
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2009-12-08, 23:23 Hamowanie,przyspieszanie,turbulencje
|
|
|
Kozak_Barabasz napisał/a: | Witam
Ile wasze Drag Stary wyciągają ?
Mój z całym wyposażeniem idzie max 140km/h (gdyby nie szyba to pewnie te 150km/h pojechałby)
Szkoda, że ma tylko 40KM z pojemności 650ccm (wszystko przez chłodzenie powietrzem). |
Obawiam się, że jest inaczej. Szyba, oczywiście odpowiednio ustawiona, poprawia aerodynamikę motorku. Bez szyby opór powietrza jest większy, a jak wiadomo rośnie on z kwadratem prędkości. No i im mniejsza szyba tym lepiej dla "bicia rekordów" prędkości. |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
|
Ostatnio zmieniony przez Sylwek 2009-12-17, 08:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MarcinBig
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 2178 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2009-12-08, 23:26
|
|
|
EDDIE lubisz nakręcać licznik postów nieprawdaż ?
[ Dodano: 2009-12-09, 15:33 ]
OK! trochę przesadziłem. Każdy pisze tyle ile chce, przecież w końcu żyjemy w demokratycznym forum. |
_________________ There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą" |
|
|
|
|
janekd1
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 110 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009-12-10, 22:57 Re: ..:: Ile jechaliście max? ::..
|
|
|
Kiedyś na GPZ-cie huknąłem jakieś 190 km/h, moja VT 500 (z szybą dawała ok. 150) na Dragu jechałem jak dotąd (mam od niedawna, więc "ze względu na pogodę" garaż opuścił tylko 4 razy) ok 110 km/h, ale frajda była jak dotąd największa (puste wydechy wprawiały całą wiochę w shock shock shock hehehehe). Na wiosnę mam zamiar się poprawić .
EDDIE napisał/a: |
Obawiam się, że jest inaczej. Szyba, oczywiście odpowiednio ustawiona, poprawia aerodynamikę motorku. Bez szyby opór powietrza jest większy, a jak wiadomo rośnie on z kwadratem prędkości. No i im mniejsza szyba tym lepiej dla "bicia rekordów" prędkości. |
Hmmm, czy aby na pewno???? ...Szyba wielkości owiewki z MZ-ki przy DS wyglądała by trochę , a z tym kwadratem to chyba lekko przesadziłeś, ... . |
|
|
|
|
dyme
Rocznik: 2008
Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 2 Skąd: usa
|
Wysłany: 2009-12-14, 01:42
|
|
|
U mnie idzie 165 dalem rady 170 ale po bardzo bardzo dlugim rozpedzie i nie dokonca jestem pewny czy lekko z gorki nie bylo na wiosne dalsze bicie rekordu (wiem wiem dragiem nie powinno sie swirowac)
pkt. 1 Regulaminu... evil - JanekBo |
Ostatnio zmieniony przez 1janbo 2009-12-14, 11:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
empiq
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 739 Skąd: Koluszki/Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-14, 12:37
|
|
|
ja jechałem max 4 godziny.
potem musiałem zatankować ... |
_________________ Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu. |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-12-14, 12:47
|
|
|
Predkosc chyba zalezy od drogi jaka jedziemy i od warunkow , zdaza mi sie jechac droga z milionem winkli i predkosc to przewaznie 20-30 ale za to widoki jak w bajce.Czesto jade gdzies dalej swietnymi drogami i wtedy od stacji do stacji jade okolo 140 km/h i jest spoko, zapewniam was ze nikt nie pojedzie wtedy 90, bo manetka sie sama odkreca.
W zyciu motocyklisty jest czas na lans i na jazde i trzeba to pogodzic ze soba |
|
|
|
|
monteki
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 42 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 352 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-12-14, 13:49 Re: ..:: Ile jechaliście max? ::..
|
|
|
EDDIE napisał/a: | Kozak_Barabasz napisał/a: | Witam
Ile wasze Drag Stary wyciągają ?
Mój z całym wyposażeniem idzie max 140km/h (gdyby nie szyba to pewnie te 150km/h pojechałby)
Szkoda, że ma tylko 40KM z pojemności 650ccm (wszystko przez chłodzenie powietrzem). |
Obawiam się, że jest inaczej. Szyba, oczywiście odpowiednio ustawiona, poprawia aerodynamikę motorku. Bez szyby opór powietrza jest większy, a jak wiadomo rośnie on z kwadratem prędkości. No i im mniejsza szyba tym lepiej dla "bicia rekordów" prędkości. |
EDDIE , nie gniewaj się ale chyba Ci się kartki skleiły jak się fizyki uczyłeś ;P opór rośnie z kwadratem PRZYROSTU prędkości.. tzn jeśli v zwiększyy 2 krotnie (od 100km/h do 200 km/h ) to opór rośnie 4 krotnie
pozdrawiam ops |
_________________ power is nothing without control..
"Easy Rider- przeszło mi przez głowe , Easy Rider - głupiec jednym słowem.."
GSX 1400 parowóz
|
|
|
|
|
smart
Model: SYMPATYK
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: PZ
|
Wysłany: 2009-12-14, 13:52
|
|
|
monteki, a to nie jest tak, że opór jest pochodną kwadratu prędkości, a nie jej przyrostu?
bo przyrost z 2 na 3 do kwadratu równa się, równa się... no ile? 1 JEDEN |
_________________ treść napisana kursywą ma ironiczne przesłanie |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-12-14, 13:54
|
|
|
A nie prościej napisać, że im szybciej, tym chujowiej? |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
smart
Model: SYMPATYK
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: PZ
|
Wysłany: 2009-12-14, 14:00
|
|
|
pan_wiewiorka, taaa, tego słowa mi brakowało, thx |
_________________ treść napisana kursywą ma ironiczne przesłanie |
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2009-12-14, 17:21
|
|
|
Panowie mylicie pojecia
pochodną prędkości jest przebyta droga. Prędkość natomiast jest pochodną przyspieszenia.
co do "oporu" jest on proporcjonalny do kwadratu prędkości. A jaki jest stosunek proporcjonalności zależy między innymi od powierzchni, współczynnika siły oporu oraz
ciśnienia dynamicznego. I to ciśnienie dynamiczne zależne jest od prędkości. Jako że pierwsze dwie wielkości są stałymi (ale różnymi dla różnych obiektów) tylko zmienia się ciśnienie dynamiczne które jest zależne od kwadratu prędkości. Stad mówi się że opór jest proporcjonalny od kwadratu prędkości jako uproszczenie problemu. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
MarcinBig
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 2178 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2009-12-14, 17:25
|
|
|
Lokis, widać że z fizyki byłeś i jesteś Gość
Zobaczymy co z chemią jak staniesz się roztworem nasyconym o dużej zawartości promili
np w Żywcu |
_________________ There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą" |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-12-14, 18:16
|
|
|
Piękne wykłady, ale jadąc autostradą za jakąś ogromną ciężarówą odczuwam jakby szyba robiła za żagiel. Ciężarówa wytwarza takie wiry powietrza z tyłu że po prostu ostro czuć, jak "zasysają" że motocykl nagle samoczynnie przyśpiesza jak waryjat shock |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
MarcinBig
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 2178 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2009-12-14, 18:20
|
|
|
Jadąc za dużą ciężarówką majta mną jak flagą. Wpadam w wibracje i gdybym była(a) kobietą to orgazm murowany |
_________________ There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą" |
|
|
|
|
smart
Model: SYMPATYK
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: PZ
|
Wysłany: 2009-12-14, 18:27
|
|
|
shipp napisał/a: | wiry powietrza z tyłu |
chodzi Ci o turbulencje? |
_________________ treść napisana kursywą ma ironiczne przesłanie |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-12-14, 18:40
|
|
|
Nie turbulencje, chociaż i te też są. Takie wrażenie mam kiedy jadę za dużą ciężarówką albo jestem wyprzedzany przez takową. Warunek jest jeden, trzeba jechać wolniej albo z tą samą prędkością, no może być nieco szybciej, ale tylko nieco. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2009-12-14, 23:39
|
|
|
MarcinBig napisał/a: | (..) Zobaczymy co z chemią jak staniesz się roztworem nasyconym o dużej zawartości promili (.. ) |
Trzeba będzie sprawdzić empirycznie. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
EDDIE
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2009-12-15, 23:51 Re: ..:: Ile jechaliście max? ::..
|
|
|
janekd1 napisał/a: | Kiedyś na GPZ-cie huknąłem jakieś 190 km/h, moja VT 500 (z szybą dawała ok. 150) na Dragu jechałem jak dotąd (mam od niedawna, więc "ze względu na pogodę" garaż opuścił tylko 4 razy) ok 110 km/h, ale frajda była jak dotąd największa (puste wydechy wprawiały całą wiochę w shock shock shock hehehehe). Na wiosnę mam zamiar się poprawić .
EDDIE napisał/a: |
Obawiam się, że jest inaczej. Szyba, oczywiście odpowiednio ustawiona, poprawia aerodynamikę motorku. Bez szyby opór powietrza jest większy, a jak wiadomo rośnie on z kwadratem prędkości. No i im mniejsza szyba tym lepiej dla "bicia rekordów" prędkości. |
Hmmm, czy aby na pewno???? ...Szyba wielkości owiewki z MZ-ki przy DS wyglądała by trochę , a z tym kwadratem to chyba lekko przesadziłeś, ... . |
Z kwadratem nie przesadziłem ani trochę, dobrze że Lokis zabrał głos w tej sprawie.
A o wielkości szybki pisałem mając na uwadze bicie rekordów prędkości, a nie wyglądu, czytaj uważnie.
monteki napisał/a: | EDDIE , nie gniewaj się ale chyba Ci się kartki skleiły jak się fizyki uczyłeś ;P opór rośnie z kwadratem PRZYROSTU prędkości.. tzn jeśli v zwiększyy 2 krotnie (od 100km/h do 200 km/h ) to opór rośnie 4 krotnie
pozdrawiam ops |
Monteki, nie gniewam się, bo w tym przypadku Tobie się coś skleiło |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
|
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-12-16, 08:14
|
|
|
Odnośnie jezdy za ciężarówką, to turbulencji nie ma ale trzeba podjechać odpowiednio blisko. Wówczas powietrze, które 'spada' z dachu naczepy nie wali na nas a niejako spada za nami. Mówiąc krótko, jedziwmy w tunelu powietrznym |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
Xavier
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 831 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
|
Wysłany: 2009-12-16, 09:34
|
|
|
tak tak - w tunelu powietrznym jedziesz zaraz za ciężarówką dopóki jakaś baba tej ciężarówce nie wymusi pierwszeństwa i ciężarówka gwałtownie nie zahamuje - bo wtedy to jedziesz w tunelu ale białego światła... |
_________________ W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)
Stan na koniec 2016: 23 141 m |
|
|
|
|
|