YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: vaaks
2009-12-19, 12:42
Hamowanie,przyspieszanie,turbulencje
Autor Wiadomość
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-08, 23:23   Hamowanie,przyspieszanie,turbulencje

Kozak_Barabasz napisał/a:
Witam !
Ile wasze Drag Stary wyciągają ?
Mój z całym wyposażeniem idzie max 140km/h (gdyby nie szyba to pewnie te 150km/h pojechałby)
Szkoda, że ma tylko 40KM z pojemności 650ccm (wszystko przez chłodzenie powietrzem).


Obawiam się, że jest inaczej. Szyba, oczywiście odpowiednio ustawiona, poprawia aerodynamikę motorku. Bez szyby opór powietrza jest większy, a jak wiadomo rośnie on z kwadratem prędkości. No i im mniejsza szyba tym lepiej dla "bicia rekordów" prędkości.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
Ostatnio zmieniony przez Sylwek 2009-12-17, 08:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MarcinBig 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 2178
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2009-12-08, 23:26   

EDDIE lubisz nakręcać licznik postów nieprawdaż ?

[ Dodano: 2009-12-09, 15:33 ]
OK! trochę przesadziłem. Każdy pisze tyle ile chce, przecież w końcu żyjemy w demokratycznym forum. :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą"
 
 
janekd1 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 110
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-10, 22:57   Re: ..:: Ile jechaliście max? ::..

Kiedyś na GPZ-cie huknąłem jakieś 190 km/h, moja VT 500 (z szybą :hahaha: dawała ok. 150) na Dragu jechałem jak dotąd (mam od niedawna, więc "ze względu na pogodę" garaż opuścił tylko 4 razy) ok 110 km/h, ale frajda była jak dotąd największa (puste wydechy wprawiały całą wiochę w shock shock shock hehehehe). Na wiosnę mam zamiar się poprawić :dumny: .
EDDIE napisał/a:

Obawiam się, że jest inaczej. Szyba, oczywiście odpowiednio ustawiona, poprawia aerodynamikę motorku. Bez szyby opór powietrza jest większy, a jak wiadomo rośnie on z kwadratem prędkości. No i im mniejsza szyba tym lepiej dla "bicia rekordów" prędkości.


Hmmm, czy aby na pewno???? ...Szyba wielkości owiewki z MZ-ki przy DS wyglądała by trochę :hahaha: :hahaha: , a z tym kwadratem to chyba lekko przesadziłeś, ... .
 
 
dyme 


Rocznik: 2008
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: usa
Wysłany: 2009-12-14, 01:42   

U mnie idzie 165 dalem rady 170 ale po bardzo bardzo dlugim rozpedzie i nie dokonca jestem pewny czy lekko z gorki nie bylo :) na wiosne dalsze bicie rekordu (wiem wiem dragiem nie powinno sie swirowac)

pkt. 1 Regulaminu... evil - JanekBo
Ostatnio zmieniony przez 1janbo 2009-12-14, 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2009-12-14, 12:37   

ja jechałem max 4 godziny.
potem musiałem zatankować ... :P
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-12-14, 12:47   

Predkosc chyba zalezy od drogi jaka jedziemy i od warunkow , zdaza mi sie jechac droga z milionem winkli i predkosc to przewaznie 20-30 :hahaha: ale za to widoki jak w bajce.Czesto jade gdzies dalej swietnymi drogami i wtedy od stacji do stacji jade okolo 140 km/h i jest spoko, zapewniam was ze nikt nie pojedzie wtedy 90, bo manetka sie sama odkreca.
W zyciu motocyklisty jest czas na lans i na jazde i trzeba to pogodzic ze soba :skuter:
 
 
monteki 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 42
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 352
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-12-14, 13:49   Re: ..:: Ile jechaliście max? ::..

EDDIE napisał/a:
Kozak_Barabasz napisał/a:
Witam !
Ile wasze Drag Stary wyciągają ?
Mój z całym wyposażeniem idzie max 140km/h (gdyby nie szyba to pewnie te 150km/h pojechałby)
Szkoda, że ma tylko 40KM z pojemności 650ccm (wszystko przez chłodzenie powietrzem).


Obawiam się, że jest inaczej. Szyba, oczywiście odpowiednio ustawiona, poprawia aerodynamikę motorku. Bez szyby opór powietrza jest większy, a jak wiadomo rośnie on z kwadratem prędkości. No i im mniejsza szyba tym lepiej dla "bicia rekordów" prędkości.


EDDIE , nie gniewaj się ale chyba Ci się kartki skleiły jak się fizyki uczyłeś ;P opór rośnie z kwadratem PRZYROSTU prędkości.. tzn jeśli v zwiększyy 2 krotnie (od 100km/h do 200 km/h ) to opór rośnie 4 krotnie

pozdrawiam ops
_________________
power is nothing without control..

"Easy Rider- przeszło mi przez głowe , Easy Rider - głupiec jednym słowem.."

GSX 1400 parowóz ;)
 
 
smart 


Model: SYMPATYK
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 124
Skąd: PZ
Wysłany: 2009-12-14, 13:52   

monteki, a to nie jest tak, że opór jest pochodną kwadratu prędkości, a nie jej przyrostu?

bo przyrost z 2 na 3 do kwadratu równa się, równa się... no ile? 1 JEDEN
_________________
treść napisana kursywą ma ironiczne przesłanie
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-14, 13:54   

A nie prościej napisać, że im szybciej, tym chujowiej? :hahaha:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
smart 


Model: SYMPATYK
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 124
Skąd: PZ
Wysłany: 2009-12-14, 14:00   

pan_wiewiorka, taaa, tego słowa mi brakowało, thx
_________________
treść napisana kursywą ma ironiczne przesłanie
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-12-14, 17:21   

Panowie mylicie pojecia :nie_wiem:

pochodną prędkości jest przebyta droga. Prędkość natomiast jest pochodną przyspieszenia.

co do "oporu" jest on proporcjonalny do kwadratu prędkości. A jaki jest stosunek proporcjonalności zależy między innymi od powierzchni, współczynnika siły oporu oraz
ciśnienia dynamicznego. I to ciśnienie dynamiczne zależne jest od prędkości. Jako że pierwsze dwie wielkości są stałymi (ale różnymi dla różnych obiektów) tylko zmienia się ciśnienie dynamiczne które jest zależne od kwadratu prędkości. Stad mówi się że opór jest proporcjonalny od kwadratu prędkości jako uproszczenie problemu.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
MarcinBig 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 2178
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2009-12-14, 17:25   

Lokis, widać że z fizyki byłeś i jesteś Gość
Zobaczymy co z chemią jak staniesz się roztworem nasyconym o dużej zawartości promili
np w Żywcu :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą"
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-12-14, 18:16   

Piękne wykłady, ale jadąc autostradą za jakąś ogromną ciężarówą odczuwam jakby szyba robiła za żagiel. Ciężarówa wytwarza takie wiry powietrza z tyłu że po prostu ostro czuć, jak "zasysają" że motocykl nagle samoczynnie przyśpiesza jak waryjat shock
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
MarcinBig 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 2178
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2009-12-14, 18:20   

Jadąc za dużą ciężarówką majta mną jak flagą. Wpadam w wibracje i gdybym była(a) kobietą to orgazm murowany :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą"
 
 
smart 


Model: SYMPATYK
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 124
Skąd: PZ
Wysłany: 2009-12-14, 18:27   

shipp napisał/a:
wiry powietrza z tyłu


chodzi Ci o turbulencje?
_________________
treść napisana kursywą ma ironiczne przesłanie
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-12-14, 18:40   

Nie turbulencje, chociaż i te też są. Takie wrażenie mam kiedy jadę za dużą ciężarówką albo jestem wyprzedzany przez takową. Warunek jest jeden, trzeba jechać wolniej albo z tą samą prędkością, no może być nieco szybciej, ale tylko nieco.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-12-14, 23:39   

MarcinBig napisał/a:
(..) Zobaczymy co z chemią jak staniesz się roztworem nasyconym o dużej zawartości promili (.. )


Trzeba będzie sprawdzić empirycznie. :brawo: :brawo: :brawo: :brawo:
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-15, 23:51   Re: ..:: Ile jechaliście max? ::..

janekd1 napisał/a:
Kiedyś na GPZ-cie huknąłem jakieś 190 km/h, moja VT 500 (z szybą :hahaha: dawała ok. 150) na Dragu jechałem jak dotąd (mam od niedawna, więc "ze względu na pogodę" garaż opuścił tylko 4 razy) ok 110 km/h, ale frajda była jak dotąd największa (puste wydechy wprawiały całą wiochę w shock shock shock hehehehe). Na wiosnę mam zamiar się poprawić :dumny: .
EDDIE napisał/a:

Obawiam się, że jest inaczej. Szyba, oczywiście odpowiednio ustawiona, poprawia aerodynamikę motorku. Bez szyby opór powietrza jest większy, a jak wiadomo rośnie on z kwadratem prędkości. No i im mniejsza szyba tym lepiej dla "bicia rekordów" prędkości.


Hmmm, czy aby na pewno???? ...Szyba wielkości owiewki z MZ-ki przy DS wyglądała by trochę :hahaha: :hahaha: , a z tym kwadratem to chyba lekko przesadziłeś, ... .


Z kwadratem nie przesadziłem ani trochę, dobrze że Lokis zabrał głos w tej sprawie.

A o wielkości szybki pisałem mając na uwadze bicie rekordów prędkości, a nie wyglądu, czytaj uważnie.


monteki napisał/a:
EDDIE , nie gniewaj się ale chyba Ci się kartki skleiły jak się fizyki uczyłeś ;P opór rośnie z kwadratem PRZYROSTU prędkości.. tzn jeśli v zwiększyy 2 krotnie (od 100km/h do 200 km/h ) to opór rośnie 4 krotnie

pozdrawiam ops


Monteki, nie gniewam się, bo w tym przypadku Tobie się coś skleiło :hahaha:
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-16, 08:14   

Odnośnie jezdy za ciężarówką, to turbulencji nie ma ale trzeba podjechać odpowiednio blisko. Wówczas powietrze, które 'spada' z dachu naczepy nie wali na nas a niejako spada za nami. Mówiąc krótko, jedziwmy w tunelu powietrznym :D
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 831
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2009-12-16, 09:34   

tak tak - w tunelu powietrznym jedziesz zaraz za ciężarówką dopóki jakaś baba tej ciężarówce nie wymusi pierwszeństwa i ciężarówka gwałtownie nie zahamuje - bo wtedy to jedziesz w tunelu ale białego światła...
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group