YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 10:36
Wymiana Lancucha
Autor Wiadomość
Brat Mniejszy 



Rocznik: 2001
Wiek: 46
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: Bournemouth
Wysłany: 2009-12-10, 14:47   Wymiana Lancucha

Hej Panowie i Panie. Zadam wam cwieka ;D . Jako ze jestem szczesliwym posiadaczem DS 125 mam u siebie taki wynalazek jak lancuch napedowy :poddajesie: . Wiem, ze wieksi bracia mojego malenstwa maja jakies walki czy inne wynalazki, ale... czy ktos wie jak wymienic ow lancuch? Czy jest to cos co mozna zrobic samemu. Gdzies wyczytalem ze po ponownym zalozeniu kola nalezy je wycentrowac :nie_wiem: . Czy ktos z was robil cos takiego przy jakims innym moto?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-10, 17:14   

Z łańcuchem to ci nie powiem, napisz priwa do Dragini, jej małż wie na pewno, ale z tym centrowaniem za każdym razem po sdjęciu koła to chyba przesada. Rozumiem sprawdzić przy wyważaniu, ale po cholerę centrowac proste koło? :nie_wiem: :nie_wiem:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
MarcinBig 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 2180
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2009-12-10, 17:27   

Z tego co pamiętam to prócz łańcuch należy wymienić zębatki (tą na wale i na kole)
_________________
There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą"
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2009-12-10, 17:48   

Brat Mniejszy napisał/a:
[...]czy ktos wie jak wymienic ow lancuch? Czy jest to cos co mozna zrobic samemu. [...]


Łańcuch w motocyklu wymienia poprzez jego uprzednie rozpięcie - po prostu trzeba wyjąć tzw. spinke (jak przejrzysz wszystkie ogniwa to powinieneś zauważyć że jedno z nich różni się od pozostałych - jest demontowalne)

Nie wiem jak to wygląda w Twoim motocyklu ale przykładowe spinki wyglądają tak.

Niektórych spinek nie wolno montować "pod włos" tj. zapięciem do przodu.

Co do samodzielnej wymiany to jeśli nie czujesz sie do końca na siłach to zrób to pod okiem doświadczonego kolegi... albo przynajmniej po zakończonej robocie daj to komuś sprawdzić.

Powodzenia
_________________


AB Rh+
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-10, 17:59   

krotom, byłem pewny, że spinki to już przeżytek. jak budowałem małżonce rower, to kupowałem specjalne urządzono do zakuwania i rozkuwania łańcucha, a tu proszę spinka
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-10, 18:28   

Wymieniasz naped a nie lancuch. Wymiana lancucha bez zebatek, to strata siana. Kola centrowac nie trzeba ale pamietaj o odpowiednim naciagu. Aby uniknac zmiany co 5-7tys., smarowania co 300km i naciagania co 2tys. zamontuj sobie Scottoiler. Sprawdz czy do Twojego Draga sa napedy DID, sa najlepsze jakosciowo chociaz drozsze niz zwykle. Na Alledrogo znajdziesz Scottoiler i DIDa.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-12-10, 19:21   

Owszem, wymiana łańcucha bez zębatek może podnieść koszty, bo zniszczone zębatki szybko zjadą nowy łańcuch.
Przy regulacji łańcucha /w okolicy śruby głónej tylnego koła/ powinna być skala wskazująca stopień naciągnięcia łańcucha. Wystarczy aby po obu stronach koła wskazanie na skali było takie samo i masz pewność że koło jest właściwie scentrowane. Jeśli nie ufasz tej skali, zmierz odległości po obu stronach od końca wahacza do środka śruby głównej tylnego koła. Odległości powinny być takie same.
Łańcuch DID O-RING lub X-RING i pamiętaj aby pod żądnym pozorem nie gotować go w smarze w celach konserwacji. Oringowy lub Xringowy łańcuch ma w każdym ogniwie uszczleniacze gumowe zatrzymujące smar wewnątrz ogniw. Gotowanie zniszczy te uszczelniacze i łańcuch straci swoje właściwości, raz że się wyciągnie a dwa, trzeba go będzie smarować jak zwykły łańcuch.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2009-12-10, 20:22   

witek1965 napisał/a:
krotom, byłem pewny, że spinki to już przeżytek. jak budowałem małżonce rower, to kupowałem specjalne urządzono do zakuwania i rozkuwania łańcucha, a tu proszę spinka
pisząc me slowa upewniłem się czy aby archaizmów nie będę serwował, ale sądzac po ofercie sklepu moto-akcesoria i typach łańcuchów tam podanych doszedłem do wniosku że jednak się takie cuda zdarzają (choć nadal nie wiem jak to jest w Dragach 125 :/ )
_________________


AB Rh+
 
 
Brat Mniejszy 



Rocznik: 2001
Wiek: 46
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: Bournemouth
Wysłany: 2009-12-10, 23:11   

Dzieki za szybkie odpowiedzi :) .

krotom, Mam nadzieje ze bedzie jakas instrukcja z lancuchem. Nie mialem pojecia, ze trzeba go zapiac i odpiac, raczej sadzilem ze wystarczy poluzowac/sciagnac kolo i sam spadnie (ta sama droga zakladanie):?

pan_wiewiorka, Taki tez byl plan zeby calos wyminic, chciaz jak zagooglaem za tym lancuchem to przez chwile sie zastanawialem czy na kupnie samego lancucha nie poprzestac. Udalo mi sie wyszperac zestaw DID'a - lancuch i zebatki wiec chyba kupie.

shipp, czy lancuchy o-ring lub x-ring sa zdecydowanie lepsze jakosciowo? Roznica w cenie nie jest az tak duza w porownaniu do zwyklego DID'a tylko czy nie bede przeplacal?

Bede mial przerwe swiateczna to mam nadzieje to zrobic. Niestety moj dobry kolega - mechanik-amator, ktory lubi takie przygody i pewnie chetnie by mi pomogl bedzie w Polsce na swieta, wiec musze liczyc na siebie. Ale chyba znajde kogos kto mi to chociaz zaakceptuje (lub nie :beczy: ) zanim znowu wyjade. Byle sie sroby daly poodkrecac :buuu:
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-12-10, 23:46   

Oczywiście że są lepsze! Dzięki temu, że mają uszczelniacze w ogniwach, można je smarować specjalnym smarem do łańcuchów w sprayu. Szybko, łatwo i wygodnie. Zwykłego łańcucha tak nie nasmarujesz, bo spray nie wnika w głąb ogniwa. Zwykły łańcuch trzeba smarować smarem płynnym, aby mógł wejść w środek ogniwa i tam smarować. Taki smar jest bardzo łatwo zmywalny przez wodę /np. deszcz/ więc po każdorazowym przejechaniu w deszcz, łańcuch należy wyczyścić i nasmarować. Z o-ringiem czy x-ringiem nie ma takiej konieczności, bo smar ma zabezpieczony przed wypłukiwaniem. W pierwszym motocyklu miałem łańcuch zwykły, który po 2 sezonach rozciągnął się jak gumka od majtek. Zmieniłem na DID X-ring /niecałe 300zł/ i już trzeci sezon wytrzymuje niemal bez zmian. Wyciągnął się na niecały centymetr, więc polata jeszcze dłuugo.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-12-10, 23:55   

Shipp ale nie mówisz o swoim Dragu ?
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-12-11, 00:08   

Lokis napisał/a:
Shipp ale nie mówisz o swoim Dragu ?

przerobiłem z nudów kardana na łańcuch, a co! :hahaha:

[ Dodano: 2009-12-11, 00:09 ]
przypominam, że mam jeszcze chińskiego czopka do bujania wokół komina ;D
 
 
Andrzej11 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-12-27, 00:57   

Lańcuch wymieniamy zawsze w komplecie wraz z kołami.Twój Drag Star to poprostu Virago 125,zajrzyj na forum Virago gdzie znajdziesz wiele praktycznych infomacji o swoim motorku.
http://www.virago.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group