YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejne doświadczenie
Autor Wiadomość
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-12-03, 12:51   

A może po prostu od któregoś rocznika już się nie da.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-03, 13:03   

Kurwasztwasz, no niech mi ktoś to wyjaśni bo zaczynam głupieć. Nie ukrywam, że kilka razy chciałem zrzucić biegi jeden za drugim przy jednym wysprzęgleniu ale nie dało się. Mogłem to zrobić tylko w przypadku kiedy miałem ok. 20km/h.

Pomijam sytuacje nie używania sprzęgła lub "wstrzelenia" się w obroty.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2009-12-03, 13:08   

Dołączam się - 5 bieg, 80 km/h, czerwone światło -> hamulec, sprzęgło, 4, 3, 2, neutral, puszczam sprzęgło, zatrzymuję się na światłach, sprzęgło, 1, i gotowy do startu :) Nigdy nie było z tym problemu, no, może czasem jedynka zamiast neutrala :P

A jak w tzw. międzyczasie zapali się zielone - to redukcja tylko do 2 lub 3, puszczam sprzęgło i rura :)
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-03, 13:11   

K***wa, może jakby śliznąć sprzęgło ale na pełnym wysprzęgleniu? :beczy:
Kto mi pozowoli w nowym sezonie to sprawdzić? ;D
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-12-03, 13:16   

Arcon napisał/a:
Dołączam się - 5 bieg, 80 km/h, czerwone światło -> hamulec, sprzęgło, 4, 3, 2, neutral, puszczam sprzęgło, zatrzymuję się na światłach, sprzęgło, 1, i gotowy do startu Nigdy nie było z tym problemu, no, może czasem jedynka zamiast neutrala


Dokładnie tak - i wszycho działa.
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-03, 13:18   

pan_wiewiorka, ja ci dam sprawdzić w innym Zaniemyślu, chyba, że przyjedziesz z ekipą "wielkopętlową" na 1-2-3 maj. Nigdy się nie zastanawiałem czy tak ma być. Po prostu trzymam sprzęgło wciśnięte i klikam na dół, tylko nie ostro 5-3. Cyk-4, cyk 3, cyk 2, cyk i czasami jest doopa, zamiast N jest 1 i jak puszczę sprzęgło, nie patrząc na lampkę "N"a moto już nie ma prędkości to zdycha. Siara ops
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
CaponeAl 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 423
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-12-03, 13:40   

Również potwierdzam. :) Jadę na 4, czerwone światło, sprzęgło i 3, cyk 2, cyk N a czasem przeleci na 1. W każdym bądź razie za jednym wciśnięciem sprzęgła spokojnie przerzucisz z 5 na 1 i tyle.
_________________
Daj z siebie 100% aby żyć jak 1%.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-03, 14:10   

Wiewiór zapewne też tak miał, tylko ma na myśli, że z 5 na 1 jednym pociągnięciem, a tak na pewno się nie da. 4 stopa w górę, 3
stopa w górę, 2 itd
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2009-12-03, 14:13   

No chyba właśnie miał co innego na myśli:

pan_wiewiorka napisał/a:
No to rozpędź się do 90kmnaha i przy jednym wysprzęgleniu zrzuć z piątki na trójkę. No nie ma faken możliwości. Musisz wysprzęglić dwukrotnie, czyli sprzęglo + zbicie + sprzęgło + zbicie. A z tego co napisał Czyrs to było sprzęgło + zbicie + zbicie. Taki myk możesz zrobic wyłącznie przy bardzo niskiej prędkości, w Dragu chyba przy 20kmnaha ale nie przy 90. Niech mnie któś poprawi jeśli goopoty gadam
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-03, 14:43   

pan_wiewiorka napisał/a:
Jakim cudem udało Ci się zbić o dwa w dół przy takiej prędkości? shock
Przecież konstrukicja skrzyni biegów w motocyklach na taki zabieg nie pozwala :nie_wiem: Trzeba każdorazowo wysprzęglić lub - jeśli masz odpowiednią prędkość - zrzucisz bez sprzęgła ale musiałbyś idealnie "wstrzelić się "w obroty.


Wiewiórka, chyba musiałeś mieć coś ze skrzynią. W ten sposób to ja redukowałem biegi w starym STARze w wersji ze skrzynią bez synchronizacji. Nie dość, że każdym razem trzeba było naciskać sprzęgło, to tam przy każdej redukcji musiałeś dodatkowo "przejść" przez luz, czyli było kolejno bieg-sprzęgło-luz-sprzęgło-niższy bieg itd. W gwiazdeczce tak samo jak w Virażce nie ma problemu, by przy jeździe i wysprzęgleniu zrzucić z 5 na 3 lub 2.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-12-03, 14:48   

Albo nie czytacie ze zrozumieniem albo ja mam z tym problem. wszyscy piszą że zbijają kilka biegów na raz jak dojeżdżają do świateł. Wiec w domyśle mniemam że mają grubo poniżej 50 jak zaczynają zbijać biegi. Wiewiórowi chodzi o to że masz 90 na blacie klamka i zbijasz czyli wciskasz klamkę stopa w dól, stopa w górę , stopa w dół. Wg wiewióra przy takiej prędkości nie ma możliwości wbić następnego biegu niżej. Taka możliwość istnieje gdy moto kula się już z prędkością ok 20 km/h. I teraz jest dylemat czy jest to we wszystkich modelach czy dopiero w młodszych rocznikach, i czy w ogóle istnieje taka blokada zamiast antydebia.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-03, 15:10   

Jeśli tak jak piszesz to jest możliwość
Ja tą, krzyżowke, o której piszę mam na widoku z kilkuset metrów, więc spokojnie sprzęgło, pyk, i jadę dalej na sprzęgle, potem znowu pyk, w razie jak się zmieni na zieleń cyk na górę i w gaz. A tak na marginesie to wydaje mi się, że masz rację. Po co w ogóle miałaby byc taka blokada. W puszcze przy każdej prędkości wbijesz każdy bieg nas sprzęgle, z wyjątkiem 1 i wsteczny. Nic sie nie stanie, no chyba, że przy 120 dajmy na to puścisz sprzęgło na 2-ce
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-12-03, 15:20   

Na jednym wcisnięciu sprzęgła można zredukowac z 5 do N tylko trzeba za każdym razem zwolnić pedał dźwigni zmiany biegów po redukcji biegu. Należy redukowac delikatnie nie zamaszyście bo faktycznie przeskoczy z N na 1.
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-03, 15:23   

A jak to różnica czy macie 90 czy 50 na budziku i z wciśniętym sprzęgłem wkładacie 5. lub 3. bieg ?
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-12-03, 15:28   

EDDIE napisał/a:
A jak to różnica czy macie 90 czy 50 na budziku i z wciśniętym sprzęgłem wkładacie 5. lub 3. bieg


Rożnicy to nie ma żadnej bo drag przy 50km/h tez pojedzie czy na 5 czy na 3.
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-03, 15:32   

EDDIE napisał/a:
A jak to różnica czy macie 90 czy 50 na budziku i z wciśniętym sprzęgłem wkładacie 5. lub 3. bieg ?

Ale jak przy 90km/h zrzucisz na trójkę, to może Ci dupę szarpnąć. Tutaj widzę różnicę ;)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-12-03, 16:00   

Jezeli chcecie experymentowac i zbijac z piatki do jedynki przy 90km/h to nie ma sprawy , tylko potem radze wrzucic z tej jedynki na luzik i poczekac az moto zwolni samo, bo wrzucanie (przynajmniej u mnie) biegow z luzu w gore tak zeby spowrotem wbic odpowiedni bieg do predkosci jaka jedziemy objawia sie trzaskiem o wiele wiekszym niz przy wbiciu jedynki na starcie.
 
 
Jawos 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 87
Skąd: Konin prawie ;)
Wysłany: 2009-12-03, 16:09   

Porównywanie skrzyni motocyklowej do samochodowej nie jest odpowiednie, a tym bardziej podpieranie się przykładami, jak działa redukcja w aucie, bo skrzynia samochodowa posiada synchronizator, który odpowiada za wyrównanie prędkości obrotowych zasprzęglanych elementów obrotowych, a skrzynie motocyklowe tego nie posiadają, dlatego tak ważne przy redukcji jest odpowiednie dobranie obrotów silnika do prędkości i zapinanego biegu.

W motocyklu włączenie biegu następuje przez zazębienie koła zębatego z wałkiem, na którym się ono obraca. zazębienie tych dwóch obracających się elementów będzie tym cichsze i łagodniejsze, im mniejsza różnica obrotów między nimi.

W skrzyni synchronizowanej w samochodzie nie musimy się o to martwić, bo synchronizatory powodują to, że zazębiane elementy skrzyni mają podobną lub prawie identyczną prędkość obrotową. Dlatego też w aucie zmiana biegów jest cicha, zarówno w górę jak i przy redukcji.

Generalnie jest tak, że przy jednorazowym wciśnięciu klamki sprzęgła można zbić do dowolnego biegu, ale zawsze poprzez każdorazowe naciśnięcie i zwolnienie dźwigni zmiany biegów, czyli po jednym stopniu, ale i tak trzeba czekać aby moto miało odpowiednią prędkość do zapinanego biegu, inaczej będzie głośny trzask i szarpnięcie...

Producenci motocykli stosują czasem różne zabezpieczenia skrzyń, np. w VN 900 jest tak, że przy zgaszonym silniku nie ma możliwości zapięcia żadnego innego biegu poza 1.
Ma to chyba zapobiec próbom odpalenia motocykla na tzw. pych, przy awarii rozrusznika bądź aku.
_________________
Pozdrawiam
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-03, 16:16   

Jawos napisał/a:
[...]czyli po jednym stopniu, ale i tak trzeba czekać aby moto miało odpowiednią prędkość do zapinanego biegu[...]

O to mi chodziło! :uklon:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-12-03, 17:16   

monkton napisał/a:
objawia sie trzaskiem o wiele wiekszym niz przy wbiciu jedynki na starcie.


No właśnie dobrze że wspomniałeś - bo u mnie też jest wstrząs draga jak wrzuce jedynke z N - pytanie czy tak ma być?
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group