YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejne doświadczenie
Autor Wiadomość
Czyrs 


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 40
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 39
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-02, 19:58   Kolejne doświadczenie

Witam .wczoraj czyli 1 grudnia miałem kolejne doświadczenie na motocyklu ..mianowicie pedze sobie 90 prze aleje łokniarzy w łodzi i czas 14 stopni słoneczko troszke wilgotna droga luz...pełen relaks ... kuźwa miałem koło 300 metrów do czerwonego światła więc mówię zredukuje bieg z 5 na 4...co sie okazało spadły mi biegi aż do 3 no i moto wpadło w poslizg bez hamowania licząc że zmieni się cykl na zielone i rura dalej ..z90 na 3 kurde rzuciło mną dupa poleciała na lewo kierownica też mówie jak nic gleba ale udało się ! ! nożnym i ręcznym przychamować do 50 i jakoś wyszedłem ...czy to normalna sytuacja ?? ? kurde spociłem się ...może macie jakieś dośwaidczenia z podobną sytuacja może podpowiecie coś ?
_________________
Jeżeli chcesz prowadzić ludzi sam musisz dokąść iść

I’m a cowboy, on a steel horse I ride
I’m wanted, wanted dead or alive, wanted, wanted dead or alive
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-02, 20:06   

Jakim cudem udało Ci się zbić o dwa w dół przy takiej prędkości? shock
Przecież konstrukicja skrzyni biegów w motocyklach na taki zabieg nie pozwala :nie_wiem: Trzeba każdorazowo wysprzęglić lub - jeśli masz odpowiednią prędkość - zrzucisz bez sprzęgła ale musiałbyś idealnie "wstrzelić się "w obroty.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
Ostatnio zmieniony przez pan_wiewiorka 2009-12-02, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-12-02, 20:07   

gdybys wolniej puszczal sprzeglo to bys wiedzial co sie dzieje i motocykl by nie wpadl w poslizg ale gdy juz sie tak stalo to wystarczylo wcisnac klamke sprzegla i pomalu hamowac
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-02, 20:07   

motocykl zaczął hamować silnikiem, to tak jakbyś przychamował tylko tyłem. Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-02, 20:13   

No zachowanie motóru z punktu widzenia trakcji było jak najbardziej uzasadnione. Gwiazda nie ma antyhoppingu zatem do uślizgu może dojść jeśli przy zbyt wysokiej prędkości zbijesz bieg. I glebe możesz w ten sposób wyłapać nawet na suchym. Natomiast mnie zastanawia jakim cudem przy jednym wysprzęgleniu zbiłeś o dwa biegi shock
Ja w takich wypadkach hamuję do ok 30km/h i wówczas mogę szybko zbijać biegi (przy prędkosci ok. 20km/h skrzynia na to pozwala). Jeśli jednak cheę wyhamować silnikiem, to ślizgam sprzęgło. Pamietaj jednak, że Gwiazda ciągnie na piątce już od 50 km/h zatem tego typu zabiegi jak zrzucanie biegu nie jest aż tak często konieczne.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
oldnita 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 1810
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-12-02, 20:43   

pan_wiewiorka napisał/a:
Natomiast mnie zastanawia jakim cudem przy jednym wysprzęgleniu zbiłeś o dwa biegi shock

Da się wierz mi ;D
_________________
Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A)
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2009-12-02, 20:46   

pan_wiewiorka napisał/a:
Jakim cudem udało Ci się zbić o dwa w dół przy takiej prędkości? shock
Przecież konstrukicja skrzyni biegów w motocyklach na taki zabieg nie pozwala :nie_wiem: Trzeba każdorazowo wysprzęglić

Możesz to wyjasnić, bo nie kumam jak nie można zrzucić o dwa biegi w dół przy wyższej
predkości... Pomijam kwestię tylnego koła i zerwania przyczepności, bo to akurat oczywiste...
Czy przy takiej predkości nie da się wcisnąć sprzęgła, puscić gaz, i z 5 zejść sekwencyjnie
na 3 czy 2 nawet? Pomijam skutki jak już to sprzegło puścimy...
Nie testowałem tego jeszcze, zresztą to pytanie raczej teoretyczne, bo jak się hamuje silnikiem
to takie sytuacje się nie zdarzają... Ale sprawdze to, szkoda że już chyba na wiosnę...
No chyba że kompletnie Cię nie zrozumiałem... :nie_wiem:
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-02, 20:50   

trotom napisał/a:
Możesz to wyjasnić, bo nie kumam jak nie można zrzucić o dwa biegi w dół przy wyższej predkości...

No to rozpędź się do 90kmnaha i przy jednym wysprzęgleniu zrzuć z piątki na trójkę. No nie ma faken możliwości. Musisz wysprzęglić dwukrotnie, czyli sprzęglo + zbicie + sprzęgło + zbicie. A z tego co napisał Czyrs to było sprzęgło + zbicie + zbicie. Taki myk możesz zrobic wyłącznie przy bardzo niskiej prędkości, w Dragu chyba przy 20kmnaha ale nie przy 90. Niech mnie któś poprawi jeśli goopoty gadam :nie_wiem:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2009-12-02, 20:56   

pan_wiewiorka napisał/a:
No to rozpędź się do 90kmnaha i przy jednym wysprzęgleniu zrzuć z piątki na trójkę. No nie ma faken możliwości. Musisz wysprzęglić dwukrotnie, czyli sprzęglo + zbicie + sprzęgło + zbicie. A z tego co napisał Czyrs to było sprzęgło + zbicie + zbicie. Taki myk możesz zrobic wyłącznie przy bardzo niskiej prędkości, w Dragu chyba przy 20kmnaha ale nie przy 90. Niech mnie któś poprawi jeśli goopoty gadam :nie_wiem:

No przy 90 to tego nie robiłem, bo... mi oczy łzawią... ;D
Ale dam sobie obciachać co nieco, że przy 40-50 to robiłem jak chciałem
szybko wyprzedzić... Zresztą traktuję skrzynie w moto tak samo jak w puszce,
i jak dotąd róznic w funkcjonowaniu nie stwierdziłem. Ale moje dotąd bardzo krótkie jest... ;D
I spradzę to przy 90 na pewno...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-12-02, 21:09   

U mnie idzie bez najmniejszych problemow zbic z 5 do jedynki na jednym przytrzymaniu sprzegla, ze ujme to w wyzej opisany sposob sprzeglo + zbicie + zbicie + zbicie no i tak do jedynki, takie zbijanie stosuje codziennie no moze nie do jedynki bo bym sie zblokowal ale jak dojezdzam do swiatel, a mam nie daleko i na 5 osiagnalem juz jakies 30 - 40 km/h to lece kilka biegow w dol do dwojki i jak zapala sie zielone to jade dalej. Z teog co dane mi bylo pojezdzic kilkoma sprzetami wszedzie tak mozna zrobic bez, ze tak powiem "miedzysprzegla ".
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-02, 21:13   

trotom napisał/a:
Ale dam sobie obciachać co nieco, że przy 40-50 to robiłem jak chciałem szybko wyprzedzić

Znaczy co, zbiłeś o dwa w dół jednorazowo? Jeśli uda Ci się "wpaść" w obroty, to sprzęgło nie jest konieczne i możesz zbić o jeden (to jest akurat normalne działanie skrzyni i nie dziwi) jednak gwarantuję, że nie zbijesz z czwórki, do tego mając 80 (górna optymalna prędkość dla czwórki), na dwójkę za jednym wysprzęgleniem.
trotom napisał/a:
Zresztą traktuję skrzynie w moto tak samo jak w puszce,
i jak dotąd róznic w funkcjonowaniu nie stwierdziłem.

No a wg mnie skrzynia biegów motocykla jest jednak "nieco" inaczej zbudowana i działa na "nieco" innej zasadzie niż ta w samochodzie ;)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2009-12-02, 21:34   

Nie będe sie kłócił bo... nie wiem czy mam rację... ;)
Ale monkton pisał, ze się da... Na wiosnę rozstrzygniemy... ;D
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-12-02, 21:41   

za jednym nadepnieciem nie spadnie o dwa biegi ale wystarczy 2 razy klepnac noga nie puszczajac klamki i przeskoczy o dwa biegi
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2009-12-02, 22:00   

fazzi, no własnie wiewiór twierdzi że "to se ne da"...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-02, 23:45   

z 5 do 1 można zjechać bez problemu mając cały czas wciśnięte sprzęgło-bezapelacyjnie. Nie trzeba czekać do wiosny. Robiłem to kilkakrotnie pykając po kolei z góry do dołu na dojeździe do świateł, które dość długo trzymają, a jest długa prosta i widać je z daleka. Jadę wtedy na sprzęgle i sbijam po kolei czając sie, zmienia się, czy zbijać dalej, aż do N
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
szczepan 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 249
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-12-03, 08:09   

Da się 8) Wielokrotnie to robiłem ale faktem jest że trzeba uważać. Potrafi rzucić tyłem nawet na suchym.

Da się także w sposób niekontrolowany. Miałem w tym sezonie taką nietypową awarię (może Wiewiór pamięta), że dźwigienka, która idzie od pedału zmiany biegów do skrzyni pękła. Ale zanim pękła zaczęła się wyginać i pracować. Wtedy skrzynia pracowała mało precyzyjnie i zdarzało mi się zrzucić o 2 biegi nie wiedząc o tym.

Cóż moto to czasem adrenalina ;D
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-03, 10:26   

Nie wiem, mnie się to udało tylko kiedy "wstrzliłem" się w obroty bo żeby zrzucić o dwa (nawet z wcisniętą klamką) przy wysokiej prędkości, to ni huhu. Ale jak Wam się udało, to rispekt :)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-12-03, 10:45   

spoko wiewior to nie powod do szacunku bo to nie kwestia umiejetnosci tylko roznice w sprzetach :)
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-12-03, 11:59   

Dwa błędy popełniłeś:
1) niedostosowałeś prędkości do warunków na drodze
2) za szybko puściłes sprzęgło

Generelanie na wcisniętym sprzęgle można zredukować biegi z piatego aż do pierwszego jednak trzeba pamietac że im większa redukcja tym wiekszy opór postawi nam tylne koło co w efekcie doprowadzic może do niekontrolowanego ślizgu. Redukuj po jednym biegu i puszczaj sprzęgło. Nie musisz się spieszyć nie jestes przecież na zawodach:)
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
szczepan 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 249
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-12-03, 12:07   

fazzi, masz na myśli różnice między customem a classikiem ? ;p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group