YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:09
WSZYSTKO O AKUMULATORZE
Autor Wiadomość
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-02-03, 14:49   

Kozak_Barabasz napisał/a:
Najczęstszym przypadkiem spadku napięcia na akumulatorze podczas pracującego silnika są zanieczyszczone klemy przykręcone do akumulatora.

To raczej odpada... :) Po Ziółku otrzymuje się rzeczy jak spod igły :) Zwróciłem na to uwagę na samym początku i klemy były czyste.
Kozak_Barabasz napisał/a:
Dobrze jak ma się dostęp do urządzenia pomiarowego (pomiar prądu rozruchowego akumulatora). "Zdrowy" akumulator powinien mieć coś w granicach 160-180A
Bać się można mając aku dające poniżej 100A. Trzeba pomału rozglądać się już za nowym.

Przychylę się jednak do zdania Vaaksa i HELLOWEENA... Chyba czas na zmiany, tym bardziej, że nie ma co ryzykować, bo podobno główną przyczyną zdechnięcia sprzęgła rozrusznika jest właśnie słaby akumulator... Lepiej chyba wydać 200-400 zł, niż 2000 tys. za sprzęgiełko, a i tak potem trzeba zmienić akumulator...

Przy okazji, jak się komuś obije o oczy jakaś dobra bateria w jeszcze lepszej cenie, to dajcie znac.
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
zbymus 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 730
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2011-02-08, 07:11   

Kto mi powie jaki najlepszy kupić akumulator do DS 650.
Bo mam problem co wybrać, a chętnie skorzystam z doświadczenia innych.
_________________
https://photos.google.com/album/AF1QipNggTKJRcR5ByWt4dCl6QfDfqW7fgoeS7r2bH1N/photo/AF1QipMM2x1B7yoU8OhWdXqQWkT-UoTzGyV8IhMWq79m

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-02-08, 07:26   

Zbysiu, ja miałem podobny dylemat. Ten akumulator, co mam po Ziółku wytrzymał 3 lata, ale Ziółas permanentnie go przciążał :pokooj: jeżdżąc non stop na lightbarach. Poszperałem trochę na rynku i znalazłem sklep Centra w Poznaniu, gdzie goście z cierpliwością wędkarza odpowiedzieli mi na wszystkie moje "a dlaczego?". Zastanawiałem się nad japońską Jusą, która ma najwyższe oceny (5*), ale kosztuje ponad 400,- zł. Druga w kolejce była Varta, która kosztuje połowę tego, co Jusa, a ma ocenę 4,5*. Na moje pytanie, czy warto dokłdać 200,- zł do Jusy odpowiedzieli mi, że absolutnie nie, że to są porównywalne baterie. Pozostałe akumulatory to jakieś "no name" za 150-180 zł z ocenami 3,5-4*... Wybór padł więc na Vartę.
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 862
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2011-02-08, 20:01   

Moondek jaki model Varty kupiłeś?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-02-08, 20:05   

zbymus, ja kupiłem za 170zł VARTA YT12B-BS 12V 12Ah 190A prąd rozruchu. Jak na razie brak doświadczeń-nowy. Postawiłem na jakość Varty
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-02-08, 20:42   

A do 1100 jest model YT14B-4 lub YT14B-BS z tym, że oznaczenie YT tak naprawdę oznacza model akumulatora w nomenklaturze konkretnego producenta...
witek1965 napisał/a:
Jak na razie brak doświadczeń-nowy

Witek, zalewałeś go sam kwasem? Podobno do akumulatora dodane są jakieś pojemniczki z kwasem do samodzielnego napełnienia? :shock:
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
Żółw 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 4528
Skąd: W-wa Bemowo
Wysłany: 2011-02-08, 21:37   

Czy ktoś używa/używał akumulatora zamieszczonego poniżej na zdjęciu? Już kupiłem dlatego będę wdzięczny za każdą opinię, którą będę mógł zweryfikować ceteris paribus (oczywiście jak sezon przyjdzie bo na razie to wiaterek wieje z deka) :shock:

yt12b-bs-unibat.JPG
Plik ściągnięto 238 raz(y) 27.36 KB

_________________
The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-02-08, 21:49   

moondek napisał/a:
Witek, zalewałeś go sam kwasem? Podobno do akumulatora dodane są jakieś pojemniczki z kwasem do samodzielnego napełnienia? :shock:


są i wygląda na prostą operację. Nie zalewałem, bo i poco. zaleję w marcu zamontuje i .............
Zbiorniczki sa sklejone ze sobą, pasuja do otworów, trzeba je tam tylko włażyc i pchność. Same się przebija i kap, kap płynie kwas ( melodię znasz)
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
SAJMON 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 1432
Skąd: Pod lasem
Wysłany: 2011-02-08, 22:01   

Mam Vartę YT14B-BS. Przelatałem na niej poprzedni sezon. Jeżdżę bez przerwy na lightbarach. Jak do tej pory bez zastrzeżeń. Płaciłem coś koło 200 zł. Kwasem zalali mi w sklepie.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-02-08, 22:25   

SAJMON napisał/a:
Jeżdżę bez przerwy na lightbarach. Jak do tej pory bez zastrzeżeń.
bo 1100 ma alternator z zapasem. Jeżyk ma 4 dodatkowe lampy i twierdzi, że nie brakuje mu prądu.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
zbymus 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 730
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2011-02-08, 22:51   

wielkie dzięki biorę VARTA YT12B-BS 12V 12Ah 190A :brawo:
Moondek mój u mnie jeździł trzy lata

[ Dodano: 2011-03-16, 22:43 ]
aku już zamontowane, zalałem kwasem z pojemników tj. jak pisze Witek kap,kap...
napięcie na biegunach po zalaniu 12,7V
_________________
https://photos.google.com/album/AF1QipNggTKJRcR5ByWt4dCl6QfDfqW7fgoeS7r2bH1N/photo/AF1QipMM2x1B7yoU8OhWdXqQWkT-UoTzGyV8IhMWq79m

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-03-17, 16:37   

Zastanawiam się jak to jest z prądem rozruchu w akumulatorze do 650 i 1100.
Akumulator Varty do 650 - prąd rozruchu 190A; do 1100 - prąd rozruchu tylko 130A
Wydawać by się mogło, ze powinno być odwrotnie. Może ktoś znający temat wyjaśni to.

yt12bbs.jpg
Plik ściągnięto 220 raz(y) 41.2 KB

vyt14b.jpg
Plik ściągnięto 240 raz(y) 80.08 KB

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
krukerstool 


Rocznik: 2001
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 3
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2011-03-27, 21:46   POŁĄCZENIE PRZEWODU MASOWEGO Z AKUMULATORA

witam serdecznie. Czy wie ktoś gdzie dokładnie podłaczyć kabel - (masa) od baterii? Oczywiście chodzi mi o strone nie przy aku :P Kabel ten od baterii sie rozwidla na wtyczke (to wiem gdzie podłaczyć) oraz kabel zakończony stykiem do przykrecenia i to własnie jego lokalizacji nie pamiętam. Pozdrawiam.


na linku oznaczony nr 11
http://www.oemmotorparts....RAG-STAR-125_fy
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-03-29, 08:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-03-27, 21:59   

Do ramy.
_________________
Dawid Z.
 
 
Wiatr w Polu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 55
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 90
Skąd: z Mruczkowa
Wysłany: 2011-03-27, 22:01   

Zobacz, dokąd sięga kabel i gdzieś na tej odległości poszukaj śrubki przykręcanej do ramy, albo do jakiejś blachy, obudowy itp. Nie powiem Ci z pamięci, gdzie ta śrubka, bo juz nie pamiętam, ale generalnie (to chyba wiesz), kabel do masy może być przykręcony gdziekolwiek do metalowych części ramy lub obudowy (metalowej stykającej się z ramą)
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-04-20, 14:00   

vaaks napisał/a:
Zastanawiam się jak to jest z prądem rozruchu w akumulatorze do 650 i 1100.
Akumulator Varty do 650 - prąd rozruchu 190A; do 1100 - prąd rozruchu tylko 130A
Wydawać by się mogło, ze powinno być odwrotnie. Może ktoś znający temat wyjaśni to.


z racji tego ze szukam aku do swojej 1100, tez trafiłem na takie info i też sie nad tym zastanawiam... o co tu chodzi?? 12B jest tańszy a wiadomo że własnie prad rozruchu jest najważniejszy.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-04-20, 14:50   

Nie badałem tej sprawy, ale jeśli jest tak jak piszecie to myślę, że wytłumaczenie może być proste - inne przełożenie rozrusznik/silnik jest w 1100, a inne, mniej korzystne, w 650 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
apstryk 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: WWL
Wysłany: 2011-04-20, 15:24   

Ale to nie sa aku dedykowane TYLKO do dragów, po prostu ktos z Yamahy wymyślił, że gabarytowo pasują właśnie takie do poszczególnych modeli, a prąd rzeczywiście ciągnięty moze być dużo nizszy. W 650 największy bezpiecznik z tego co pamietam to 30 A, więc aku ma jeszcze spoooory zapas.

Gdyby rozrusznik ciągnął 100A, to byłoby 1200W - jak niezła kosiarka lol
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-04-20, 16:03   

ok a co myslicie o 4RIDE YT14B-BS? sprzedawca w InterMotors zachwalal że są jak Yuasa tylko tańsze, u nich 200PLN. Dowiedziałem się również że Varta od ok 2 lat robi gówniane aku... :shock:
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-04-20, 16:22   

FhissT napisał/a:
Dowiedziałem się również że Varta od ok 2 lat robi gówniane aku...

Życzę wszystkim użytkownikom takich gównianych akumulatorów. ;D

A co do zachwalania że coś jest jak Yuasa tylko że tańsze to zapewne miał rację ... i to i to jest akumulator, ma dwa bieguny, zapewne kolor podobny, ilość cel jak w Yuasa. Nawet wymiary będzie miał takie same i tak jak Yuasa kwas siarkowy w środku ..... tylko że tańszy. :roll:
Prawie jak Żywiec ...... lol
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group