Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:09 |
WSZYSTKO O AKUMULATORZE |
Autor |
Wiadomość |
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-02-03, 14:49
|
|
|
Kozak_Barabasz napisał/a: | Najczęstszym przypadkiem spadku napięcia na akumulatorze podczas pracującego silnika są zanieczyszczone klemy przykręcone do akumulatora. |
To raczej odpada... Po Ziółku otrzymuje się rzeczy jak spod igły Zwróciłem na to uwagę na samym początku i klemy były czyste.
Kozak_Barabasz napisał/a: | Dobrze jak ma się dostęp do urządzenia pomiarowego (pomiar prądu rozruchowego akumulatora). "Zdrowy" akumulator powinien mieć coś w granicach 160-180A
Bać się można mając aku dające poniżej 100A. Trzeba pomału rozglądać się już za nowym. |
Przychylę się jednak do zdania Vaaksa i HELLOWEENA... Chyba czas na zmiany, tym bardziej, że nie ma co ryzykować, bo podobno główną przyczyną zdechnięcia sprzęgła rozrusznika jest właśnie słaby akumulator... Lepiej chyba wydać 200-400 zł, niż 2000 tys. za sprzęgiełko, a i tak potem trzeba zmienić akumulator...
Przy okazji, jak się komuś obije o oczy jakaś dobra bateria w jeszcze lepszej cenie, to dajcie znac. |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
zbymus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 730 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-02-08, 07:26
|
|
|
Zbysiu, ja miałem podobny dylemat. Ten akumulator, co mam po Ziółku wytrzymał 3 lata, ale Ziółas permanentnie go przciążał jeżdżąc non stop na lightbarach. Poszperałem trochę na rynku i znalazłem sklep Centra w Poznaniu, gdzie goście z cierpliwością wędkarza odpowiedzieli mi na wszystkie moje "a dlaczego?". Zastanawiałem się nad japońską Jusą, która ma najwyższe oceny (5*), ale kosztuje ponad 400,- zł. Druga w kolejce była Varta, która kosztuje połowę tego, co Jusa, a ma ocenę 4,5*. Na moje pytanie, czy warto dokłdać 200,- zł do Jusy odpowiedzieli mi, że absolutnie nie, że to są porównywalne baterie. Pozostałe akumulatory to jakieś "no name" za 150-180 zł z ocenami 3,5-4*... Wybór padł więc na Vartę. |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 862 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2011-02-08, 20:01
|
|
|
Moondek jaki model Varty kupiłeś? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-02-08, 20:05
|
|
|
zbymus, ja kupiłem za 170zł VARTA YT12B-BS 12V 12Ah 190A prąd rozruchu. Jak na razie brak doświadczeń-nowy. Postawiłem na jakość Varty |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-02-08, 20:42
|
|
|
A do 1100 jest model YT14B-4 lub YT14B-BS z tym, że oznaczenie YT tak naprawdę oznacza model akumulatora w nomenklaturze konkretnego producenta...
witek1965 napisał/a: | Jak na razie brak doświadczeń-nowy |
Witek, zalewałeś go sam kwasem? Podobno do akumulatora dodane są jakieś pojemniczki z kwasem do samodzielnego napełnienia? |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
Żółw
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2011-02-08, 21:37
|
|
|
Czy ktoś używa/używał akumulatora zamieszczonego poniżej na zdjęciu? Już kupiłem dlatego będę wdzięczny za każdą opinię, którą będę mógł zweryfikować ceteris paribus (oczywiście jak sezon przyjdzie bo na razie to wiaterek wieje z deka)
yt12b-bs-unibat.JPG
|
|
Plik ściągnięto 238 raz(y) 27.36 KB |
|
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-02-08, 21:49
|
|
|
moondek napisał/a: | Witek, zalewałeś go sam kwasem? Podobno do akumulatora dodane są jakieś pojemniczki z kwasem do samodzielnego napełnienia? |
są i wygląda na prostą operację. Nie zalewałem, bo i poco. zaleję w marcu zamontuje i .............
Zbiorniczki sa sklejone ze sobą, pasuja do otworów, trzeba je tam tylko włażyc i pchność. Same się przebija i kap, kap płynie kwas ( melodię znasz) |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
SAJMON
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 1432 Skąd: Pod lasem
|
Wysłany: 2011-02-08, 22:01
|
|
|
Mam Vartę YT14B-BS. Przelatałem na niej poprzedni sezon. Jeżdżę bez przerwy na lightbarach. Jak do tej pory bez zastrzeżeń. Płaciłem coś koło 200 zł. Kwasem zalali mi w sklepie. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-02-08, 22:25
|
|
|
SAJMON napisał/a: | Jeżdżę bez przerwy na lightbarach. Jak do tej pory bez zastrzeżeń. | bo 1100 ma alternator z zapasem. Jeżyk ma 4 dodatkowe lampy i twierdzi, że nie brakuje mu prądu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
zbymus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 730 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-03-17, 16:37
|
|
|
Zastanawiam się jak to jest z prądem rozruchu w akumulatorze do 650 i 1100.
Akumulator Varty do 650 - prąd rozruchu 190A; do 1100 - prąd rozruchu tylko 130A
Wydawać by się mogło, ze powinno być odwrotnie. Może ktoś znający temat wyjaśni to.
yt12bbs.jpg
|
|
Plik ściągnięto 220 raz(y) 41.2 KB |
vyt14b.jpg
|
|
Plik ściągnięto 240 raz(y) 80.08 KB |
|
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
krukerstool
Rocznik: 2001
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 3 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2011-03-27, 21:46 POŁĄCZENIE PRZEWODU MASOWEGO Z AKUMULATORA
|
|
|
witam serdecznie. Czy wie ktoś gdzie dokładnie podłaczyć kabel - (masa) od baterii? Oczywiście chodzi mi o strone nie przy aku Kabel ten od baterii sie rozwidla na wtyczke (to wiem gdzie podłaczyć) oraz kabel zakończony stykiem do przykrecenia i to własnie jego lokalizacji nie pamiętam. Pozdrawiam.
na linku oznaczony nr 11
http://www.oemmotorparts....RAG-STAR-125_fy |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-03-29, 08:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-03-27, 21:59
|
|
|
Do ramy. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
Wiatr w Polu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 55 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 90 Skąd: z Mruczkowa
|
Wysłany: 2011-03-27, 22:01
|
|
|
Zobacz, dokąd sięga kabel i gdzieś na tej odległości poszukaj śrubki przykręcanej do ramy, albo do jakiejś blachy, obudowy itp. Nie powiem Ci z pamięci, gdzie ta śrubka, bo juz nie pamiętam, ale generalnie (to chyba wiesz), kabel do masy może być przykręcony gdziekolwiek do metalowych części ramy lub obudowy (metalowej stykającej się z ramą) |
|
|
|
|
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-04-20, 14:00
|
|
|
vaaks napisał/a: | Zastanawiam się jak to jest z prądem rozruchu w akumulatorze do 650 i 1100.
Akumulator Varty do 650 - prąd rozruchu 190A; do 1100 - prąd rozruchu tylko 130A
Wydawać by się mogło, ze powinno być odwrotnie. Może ktoś znający temat wyjaśni to. |
z racji tego ze szukam aku do swojej 1100, tez trafiłem na takie info i też sie nad tym zastanawiam... o co tu chodzi?? 12B jest tańszy a wiadomo że własnie prad rozruchu jest najważniejszy. |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-04-20, 14:50
|
|
|
Nie badałem tej sprawy, ale jeśli jest tak jak piszecie to myślę, że wytłumaczenie może być proste - inne przełożenie rozrusznik/silnik jest w 1100, a inne, mniej korzystne, w 650 |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
apstryk
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: WWL
|
Wysłany: 2011-04-20, 15:24
|
|
|
Ale to nie sa aku dedykowane TYLKO do dragów, po prostu ktos z Yamahy wymyślił, że gabarytowo pasują właśnie takie do poszczególnych modeli, a prąd rzeczywiście ciągnięty moze być dużo nizszy. W 650 największy bezpiecznik z tego co pamietam to 30 A, więc aku ma jeszcze spoooory zapas.
Gdyby rozrusznik ciągnął 100A, to byłoby 1200W - jak niezła kosiarka |
|
|
|
|
FhissT
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-04-20, 16:03
|
|
|
ok a co myslicie o 4RIDE YT14B-BS? sprzedawca w InterMotors zachwalal że są jak Yuasa tylko tańsze, u nich 200PLN. Dowiedziałem się również że Varta od ok 2 lat robi gówniane aku... |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-04-20, 16:22
|
|
|
FhissT napisał/a: | Dowiedziałem się również że Varta od ok 2 lat robi gówniane aku... |
Życzę wszystkim użytkownikom takich gównianych akumulatorów.
A co do zachwalania że coś jest jak Yuasa tylko że tańsze to zapewne miał rację ... i to i to jest akumulator, ma dwa bieguny, zapewne kolor podobny, ilość cel jak w Yuasa. Nawet wymiary będzie miał takie same i tak jak Yuasa kwas siarkowy w środku ..... tylko że tańszy.
Prawie jak Żywiec ...... |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
|